خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه
:
:
1x

بیمه ورزشی چیست؟ + راهنمای ثبت نام و استعلام بیمه ورزشی 1403

بیمه ورزشی چیست
1x
: :

بیمه ورزشی چیست؟ + راهنمای ثبت نام و استعلام بیمه ورزشی 1403

بیمه ورزشی چیست؟ + راهنمای ثبت نام و استعلام بیمه ورزشی 1403

بیمه ورزشی چیست پخش صوتی مقاله
بیمه

بیمه ورزشی چیست؟ برای چه کسانی اجباری است؟ چرا باید برای آن هزینه کنیم؟ احتمالاً این سؤالاتی است که همه افراد در زمان ثبت‌نام در باشگاه‌های ورزشی با آن مواجه شد‌ه‌اند. زیرا اغلب باشگاه‌ها فارغ از نوع رشته ورزشی مدنظر شما، مبلغی را برای خرید بیمه ورزشی از شما درخواست می‌کنند.

ورزش‌کردن فواید بسیاری برای سلامتی جسمی و روحی دارد. اما، مانند هر فعالیت دیگری، خطراتی نیز به همراه دارد. آسیب‌دیدگی‌های ورزشی می‌تواند از جزئی تا جدی باشد و هزینه‌های پزشکی قابل‌توجهی را به همراه داشته باشد. بیمه ورزشی به‌عنوان راه‌حلی برای محافظت از خود در برابر این خطرات مالی و اطمینان از دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب در صورت آسیب‌دیدگی، معرفی می‌شود. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی مزایای بیمه ورزشی، انواع مختلف آن و ارائه نکاتی برای انتخاب بهترین بیمه برای نیازهای خود می‌پردازیم.

بیمه ورزشی برای چیست؟

بیمه ورزشی یکی از انواع بیمه و زیرمجموعه‌ای از بیمه‌های حوادث، به طور خاص برای فعالیت‌های ورزشی طراحی شد‌ه است. این نوع بیمه، قراردادی بین ورزشکار و فدراسیون پزشکی ورزشی است که در آن، فدراسیون در قبال دریافت حق بیمه، متعهد می‌شود تا به مدت محدود و مشخص، هزینه‌های مربوط به آسیب‌های بدنی، نقص‌عضو و فوت احتمالی ورزشکار را در حین تمرینات جبران کند.

تهیه بیمه نامه ورزشی برای ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای که در باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، الزامی بوده و حضور در ورزشگاه‌ها بدون داشتن بیمه ورزشی مجاز نیست. مسئولیت بیمه کردن ورزشکاران بر عهده باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های قانونی است. این مراکز موظف‌اند پیش از آغاز فعالیت‌های ورزشی هر ورزشکار، او را بیمه کرده و حق بیمه او را به فدراسیون پرداخت نمایند.

با تهیه بیمه ورزشی، ورزشکاران می‌توانند با خیالی آسوده به تمرینات و فعالیت‌های ورزشی خود بپردازند و در صورت بروز هرگونه مشکل، از حمایت‌های مالی و درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی بهره‌مند شوند.

لزوم داشتن بیمه ورزشی برای ورزشکاران، مربیان و مدیران باشگاه‌ها

ثبت نام بیمه ورزشی آنلاین چگونه است؟

درصورتی‌که قصد دارید اقدام به گرفتن بیمه ورزشی کنید، احتمالا این سوال برای شما وجود دارد که نحوه خرید بیمه ورزشی چگونه است؟ برای خرید بیمه ورزشی می‌توانید ثبت‌نام بیمه ورزشی آنلاین را انجام دهید. برای این کار، ابتدا باید به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی به آدرس insurance.ifsm.ir مراجعه و  پس از ثبت‌نام در سایت، اطلاعاتی مانند فدراسیون، نام رشته ورزشی، استان و شهر محل سکونت و نام باشگاه مدنظرتان را وارد کنید. پس از تأیید توافق‌نامه، وارد درگاه بانک شد‌ه و مبلغ حق بیمه ورزشی را پرداخت خواهید کرد. پس از پرداخت حق بیمه، بیمه‌نامه ورزشی برای شما فعال خواهد شد.

تمام ورزشکاران می‌توانند با ورود به سامانه بیمه ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی و با ارائه مدارک موردنیاز و پرداخت هزینه حق عضویت، کارت بیمه ورزشی دریافت کنند و خود را در برابر حوادث ورزشی بیمه کنند. پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، پیامک تأیید ثبت نام بیمه ورزشی برای بیمه‌شد‌ه ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که برای گرفتن بیمه ورزشی باید بین ۵ تا ۷۵ سال سن داشته باشید.

استعلام بیمه ورزشی آنلاین با کد ملی

اگر اطمینان ندارید که ثبت نام بیمه ورزشی برای شما انجام شد‌ه است یا نه یا حتی قصد دارید مدت اعتبار بیمه‌نامه خود را بررسی کنید ولی نمی‌دانید نحوه استعلام بیمه ورزشی چگونه است، به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای استعلام وضعیت بیمه ورزشی، کد ملی خود را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۳۰۳ ارسال کرده و به‌راحتی و در عرض چند ثانیه از وضعیت بیمه خود مطلع شوید.

بیمه باشگاه ورزشی چیست؟

تا این قسمت از مقاله توضیحات جامعی درباره بیمه ورزشی ورزشکاران مطرح شد. اما بیمه ورزشی تنها مختص ورزشکاران نیست. بلکه احتمال بروز حوادث در باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها نیز وجود دارد و برای جلوگیری از ایجاد خسارات گسترده، بیمه‌ای تحت عنوان بیمه مسئولیت مدنی اماکن ورزشی به وجود آمده است که آن را با نام بیمه مسئولیت مربیان ورزشی نیز می‌شناسند.

بیمه مسئولیت باشگاه ورزشی چیست؟

مدیران و صاحبان باشگاه‌های ورزشی می‌توانند با داشتن بیمه مسئولیت، در صورت وقوع حوادث و رعایت اصول ایمنی و حفاظتی، خسارات خود را از طریق پوشش‌های بیمه‌نامه جبران کنند.

بیمه نامه مسئولیت ورزشی، پرداخت خسارات حوادثی را که ناشی از کوتاهی یا عدم اجرای وظایف مدیران، مسئولین و مربیان باشگاه است، تقبل می‌کند. بیمه باشگاه ورزشی از الزامات اساسی هنگام تأسیس یک مجموعه ورزشی به شمار می‌آید.

انواع بیمه مسئولیت ورزشی

بیمه مسئولیت ورزشی شامل انواع زیر می‌شود:

  • بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان

این بیمه مسئولیت مدیران مجموعه ورزشی را در برابر کارکنان، مربیان و به‌طورکلی پرسنل مجموعه ورزشی پوشش می‌دهد. در صورت بروز حادثه برای کارکنان، هزینه‌های درمان، غرامت نقص عضو و حتی دیه توسط بیمه پرداخت می‌شود.

  • بیمه مسئولیت در مقابل مراجعه‌کنندگان و ورزشکاران

این بیمه مسئولیت مدیران مجموعه را در برابر ورزشکاران رشته‌های مختلف و تماشاچیان و مراجعه‌کنندگان، پوشش می‌دهد. در صورت بروز حادثه برای ورزشکاران یا مراجعه‌کنندگان، هزینه‌های درمان، غرامت نقص عضو و حتی دیه توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وظایف و پوشش‌های بیمه مسئولیت مدنی اماکن ورزشی

بیمه حوادث ورزشی و بیمه مسئولیت ورزشی چه تفاوتی دارند؟

بیمه حوادث ورزشی یکی از پرکاربردترین بیمه‌ها برای اماکن ورزشی است؛ اما این نوع بیمه با بیمه مسئولیت ورزشی تفاوت‌هایی دارد و هر کدام برای اهداف خاصی تهیه می‌شوند. ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند بدون وابستگی به باشگاه یا سالن‌های ورزشی، برای پوشش فعالیت‌های خود از بیمه حوادث انفرادی استفاده کنند. برای تهیه این بیمه، اطلاعاتی مانند رشته ورزشی، وضعیت سلامت فرد و سایر جزئیات در فرم مربوطه ثبت می‌شود و تعهدات شرکت بیمه مشخص می‌گردد.

اما بیمه مسئولیت ورزشی، بر خلاف بیمه حوادث، توسط مراکز، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی تهیه می‌شود و ورزشکاران به‌تنهایی نمی‌توانند آن را خریداری کنند. در بیمه نامه حوادث انفرادی انتخاب سقف به درخواست بیمه گذار بستگی دارد. مدیران مجموعه‌های ورزشی با خرید بیمه مسئولیت می‌توانند مسئولیت خود را در قبال پرسنل، مراجعه‌کنندگان و ورزشکاران تحت پوشش قرار دهند.

بیمه مسئولیت ورزشی تنها خسارات ناشی از حوادثی را پرداخت می‌کند که به دلیل کوتاهی یا قصور مدیر یا مربی مجموعه رخ داده باشد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود که مدیران مجموعه‌های ورزشی علاوه بر بیمه مسئولیت، بیمه حوادث گروهی نیز به نام ورزشکاران تهیه کنند تا درصورتی‌که حادثه‌ای رخ داد و مدیر یا مربی مسئول آن نبود، امکان جبران خسارات وجود داشته باشد.

خرید بیمه مسئولیت ورزشی آنلاین چگونه است؟

درصورتی‌که تمایل به خرید بیمه مسئولیت مدنی اماکن ورزشی و بیمه مسئولیت مربیان ورزشی دارید، می‌توانید از کار را به‌صورت کاملاً آنلاین از طریق سایت کاریزما بیمه انجام دهید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیمه مسئولیت مدیران سالن ورزشی با شماره تماس 45463000-021 ارتباط بگیرید.

پوشش‌های بیمه حوادث ورزشی چیست؟

پوشش‌های بیمه ورزشی شامل موارد متعددی است که به‌منظور حمایت از ورزشکاران در برابر خطرات و حوادث مختلف طراحی شد‌ه‌اند. این پوشش‌ها عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های پزشکی: شامل هزینه‌های معاینه، درمان، بستری بیمارستان، جراحی، دارو، فیزیوتراپی و سایر خدمات پزشکی مرتبط با آسیب‌های ورزشی.
  • غرامت نقص‌عضو: درصورتی‌که آسیب‌دیدگی ورزشی منجر به نقص‌عضو دائمی ورزشکار شود، بیمه ورزشی می‌تواند غرامتی را به او پرداخت کند.
  • غرامت فوت: اگر ورزشکار در اثر حادثه ورزشی فوت کند و دارای بیمه نامه ورزشی باشد، غرامتی به خانواده او پرداخت می‌شود.

چه مواردی تحت پوشش بیمه ورزشی نیستند؟

بیمه نامه ورزشی برای حمایت از ورزشکاران در حین فعالیت‌های ورزشی و جبران خسارات ناشی از آسیب‌دیدگی طراحی شد‌ه است. بااین‌حال، برخی موارد مانند گزینه‌های زیر از تعهدات این بیمه خارج هستند:

  • حوادث رانندگی: اگر حادثه رانندگی منجر به آسیب‌دیدگی حین ورزش شد‌ه باشد، تحت پوشش بیمه ورزشی نخواهد بود.
  • آسیب ناشی از داروهای غیرمجاز: مصرف داروهای غیرمرتبط با مصدومیت ورزشی می‌تواند به آسیب‌های جدی منجر شود و هزینه‌های آن تحت پوشش بیمه نخواهد بود.
  • روش‌های درمانی تأیید نشده: استفاده از روش‌های درمانی؛ مانند طب سوزنی و حجامت که توسط مراجع ذی‌صلاح تأیید نشد‌ه‌اند، تحت پوشش بیمه نامه ورزشی نخواهد بود.
  • بیماری‌های داخلی: هزینه درمان بیماری‌های داخلی مانند بیماری‌های کلیوی، قلبی و گوارشی، حتی اگر در حین فعالیت ورزشی تشدید شد‌ه باشند، تحت پوشش بیمه ورزشی نخواهد بود.
  • داروهای خارجی: اگر مشابه داخلی داروی خارجی موردنیاز شما موجود باشد، هزینه آن تحت پوشش بیمه نخواهد بود.
  • وسایل کمکی: هزینه عینک، عصا، انواع پروتز و ارتز تحت پوشش بیمه نامه ورزشی نخواهد بود.
  • آسیب در محیط‌های غیرمجاز: اگر در حین ورزش در محیط‌های غیرمجاز یا غیر از سالن‌های ورزشی مصدوم شوید، هزینه‌های درمانی شما تحت پوشش بیمه نخواهد بود.
  • هزینه‌های همراه: هزینه فرد همراه، خدمات و غذا در بیمارستان تحت پوشش بیمه ورزشی نخواهد بود.
  • معاینات و آزمایش‌های غیرمرتبط: هزینه معاینه، آزمایش و اقدامات تشخیصی غیرمرتبط با فعالیت ورزشی مانند آبسه، آپاندیس و غیره، حتی اگر در حین ورزش تشدید شد‌ه باشند، تحت پوشش بیمه نیستند.
  • آسیب‌های غیرورزشی: هرگونه آسیب به دلایل غیرورزشی، حتی در محیط‌های ورزشی، تحت پوشش بیمه ورزشی نیست.
  • عمل زیبایی: عمل زیبایی و جراحی پلاستیک تحت پوشش بیمه نامه ورزشی نخواهد بود.
  • هزینه‌های اضافی بیمارستان: هزینه‌هایی مانند هزینه همراه، ساک و اتاق خصوصی در بیمارستان تحت پوشش بیمه ورزشی نیست.
  • جراحی‌های خاص: عمل جراحی سپتوپلاستی و رینوپلاستی تحت پوشش بیمه نامه ورزشی نیستند.

پرداخت هزینه‌های درمانی ناشی از آسیب‌ها و صدمات ورز‌شی توسط بیمـه حوادث ورزشـی

مزایای بیمه ورزشی چیست؟

بیمه ورزشی مزایای بسیاری برای ورزشکاران ایجاد می‌کنند که باتوجه‌به خطرات موجود در ورزش حرفه‌ای، می‌تواند تا حد زیادی خیال ورزشکاران را از آسیب‌های احتمالی راحت کند. برخی از بهترین مزایای بیمه ورزشی شامل موارد زیر است:

  • علاوه بر خدمات پایه، ورزشکاران می‌توانند از بیمه تکمیلی نیز برای بهره‌مندی از خدمات بیشتر استفاده کنند.
  •  ورزشکاران قهرمان و مدال‌آور در سطح آسیا و جهان می‌توانند از خدمات پزشکی و ورزشی رایگان در استان خود استفاده کنند.
  • ورزشکارانی که با دفترچه بیمه خود به مراکز درمانی دولتی مراجعه می‌کنند، از مزیت فرانشیز ۱۰۰% برخوردار خواهند شد و هیچ هزینه‌ای را پرداخت نخواهند کرد.

شرایط استفاده از بیمه ورزشی چیست؟

استفاده از بیمه نامه ورزشی شرایط خاصی دارد که باید حتماً در نظر گرفته شود. برخی از مهم‌ترین شرایط استفاده از این بیمه‌نامه به‌صورت زیر است:

  • عدم پوشش آسیب‌های غیرورزشی

اگر در حین درمان مشخص شود که آسیب‌دیدگی ربطی به ورزش ندارد یا قبل از عضویت در بیمه رخ داده باشد، گزارش باطل می‌شود و فدراسیون هیچ هزینه‌ای را متقبل نخواهد شد.

  • ارسال مدارک

ورزشکار حداکثر تا دو ماه پس از درمان، باید مدارک هزینه‌های درمانی را به هیئت پزشکی درمانی استان ارسال کند. هیئت پزشکی نیز موظف است حداکثر تا 3 ماه بعد از تاریخ درمان، مدارک را به فدراسیون ارسال کند. اسناد هزینه‌ها تا آخر خرداد سال بعد قابل قبول خواهد بود.

  • گزارش حادثه

برای استفاده از پوشش درمانی در سال بعد، ورزشکار باید حداکثر تا دو هفته پس از وقوع حادثه، گزارش آن را ارسال کند.

  • نحوه پرداخت غرامت

غرامت درمان، نقص عضو و فوت طبق آیین‌نامه خدمات درمانی فدراسیون پزشکی و ورزشی پرداخت خواهد شد.

  • فعالیت در مکان‌های غیرمجاز

درصورتی‌که ورزشکار با وجود داشتن بیمه، در ورزشگاه‌ها یا باشگاه‌های غیرمجاز تمرین یا مسابقه دهد، هیچ تعهدی از طرف بیمه وجود نخواهد داشت.

  • شرایط غرامت فوت

غرامت فوت فقط شامل ورزشکارانی می‌شود که حکم مأموریت یا معرفی‌نامه رسمی داشته باشند. این مورد در سفرهای درون‌شهری قابل‌اعمال نیست. غرامت فوت به وراث قانونی فرد تعلق می‌گیرد. همچنین غرامت نقص‌عضو دائم باید به تأیید پزشکی قانونی برسد.

  • پوشش کامل هزینه‌های درمانی

قبل از ارائه مدارک به هیئت پزشکی و ورزشی، می‌توانید از مزایای بیمه پایه خود استفاده کنید و در صورت نیاز، بیمه ورزشی هزینه‌های مازاد را جبران می‌کند.

برای بیمه ورزشی چه چیزی لازم است؟

باید به همراه مدارکی مانند عکس پرسنلی، کپی کارت ملی و در صورت نیاز معرفی‌نامه از دهیار (برای ورزشکاران روستایی) به باشگاه مراجعه و حق بیمه را پرداخت کنید. پس از تکمیل مدارک و پرداخت حق بیمه، کارت بیمه ورزشی برای شما صادر خواهد شد. این کارت معمولاً تا ۷۲ ساعت بعد از عضویت در فدراسیون پزشکی ورزشی فعال می‌شود.

خرید بیمـه و‌رز‌شی برای تمام ورزشکاران از طریق سایت فدراسیون ورزشی

هزینه بیمه ورزشی چقدر است؟

قیمت بیمه ورزش در سال 1403، مبلغ 95 هزار تومان است. البته نرخ حق بیمه ورزشی ممکن است با توجه به سن شما و نوع رشته ورزشی‌تان متفاوت باشد. به همین دلیل برای بررسی دقیق این موضوع باید از طریق سایت فدراسیون پزشکی ورزشی اقدام به بررسی نمایید.

کد بیمه ورزشی چیست؟

گفتیم که پس از خرید بیمه ورزشی، برای شما کد بیمه و کارت بیمه ورزشی صادر می‌شود. کد بیمه ورزشی، یک شماره منحصربه‌فرد است که به هر ورزشکار بیمه‌شد‌ه اختصاص داده می‌شود. این کد برای شناسایی ورزشکار در سیستم بیمه‌نامه ورزشی و ارائه خدمات به او استفاده می‌گردد.

کاربردهای کد بیمه ورزشی

کاربرد‌های این کد در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • استعلام وضعیت بیمه: ورزشکاران می‌توانند با استفاده از کد بیمه ورزشی خود، از تاریخ انقضا، میزان پوشش و جزئیات دیگر بیمه خود مطلع شوند.
  • دریافت غرامت: در صورت بروز حادثه و نیاز به دریافت غرامت، کد بیمه ورزشی برای تأیید هویت و پرداخت غرامت به ورزشکار استفاده می‌شود.
  • استفاده از خدمات درمانی: برخی از خدمات درمانی مرتبط با بیمه نامه ورزشی، مانند فیزیوتراپی، با ارائه کد بیمه ورزشی قابل دریافت هستند.

کارت بیمه ورزشی چیست؟

کارت بیمه ورزشی در واقع یک بیمه‌نامه حوادث مخصوص ورزشکاران است. این کارت معمولاً یک سال اعتبار دارد و پس از پایان این مدت، باید با پرداخت حق بیمه مجدداً تمدید و کارت جدید دریافت شود. تعهدات شرکت بیمه برای پوشش بیمه‌ای ورزشکاران معمولاً 72 ساعت پس از عضویت در فدراسیون پزشکی ورزشی و دریافت کارت بیمه آغاز می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، تمامی باشگاه‌های ورزشی موظف‌اند در زمان نام‌نویسی اعضا، با دریافت حق بیمه، کارت بیمه ورزشی برای آن‌ها صادر کنند. صدور بیمه تربیت بدنی دارای شرط سنی است و سن بیمه‌شد‌ه باید بین ۵ تا ۷۵ سال باشد.

لزوم داشتن کارت بیمـه و‌ر‌زشی و کد آن برای دریافت خسارت از بیمـه ورز‌‌شی

نحوه دریافت کارت بیمه ورزشی چگونه است؟

درصورتی‌که باشگاه اقدام به گرفتن بیمه ورزشی برای شما کرده باشد، ممکن است کارتی تحت عنوان کارت بیمه ورزشی برای شما صادر کنند که روی آن اطلاعات هویتی شما و کد بیمه ورزشی مخصوص شما درج شد‌ه باشد.

نحوه دریافت خسارت از بیمه ورزشی چگونه است؟

برای دریافت خسارت از بیمه ورزشی و فرایند صدور فرم گزارش حادثه ورزشی، مراحل زیر باید طی شود:

  1. تکمیل فرم گزارش حادثه توسط مسئول: مسئول باشگاه یا سرپرست مسابقات باید فرم گزارش حادثه را تکمیل کند. این فرم باید شامل اطلاعاتی از جمله نام فرد، زمان و مکان ایجاد آسیب، موضع مورد آسیب و چگونگی بروز اتفاق باشد. توجه کنید که فرم حتماً باید مهر و امضای مسئول مربوطه را داشته باشد.
  2. تأیید هیئت پزشکی ورزشی: هیئت پزشکی ورزشی استان هم باید فرم را تأیید کنند. درصورتی‌که حادثه ورزشی به تأیید هیئت ورزشی استان نرسد، فدراسیون پزشکی تعهدی برای پرداخت هزینه درمانی نخواهد داشت.
  3. ارائه فرم گزارش: فرم گزارش تکمیل‌شد‌ه باید حداکثر ظرف مدت دو هفته از زمان بروز آسیب ورزشی توسط ورزشکار مصدوم یا مسئول مربوطه به هیئت پزشکی ورزشی ارائه شود تا حادثه ورزشی در دبیرخانه هیئت ثبت گردد.
  4. مدت زمان لازم برای دریافت خسارت: ورزشکاران تنها تا دو ماه پس از تاریخ درمان می‌توانند مراحل دریافت خسارت از بیمه نامه ورزشی را انجام دهند. فرم اعلام حادثه نیز باید نهایتاً تا یک هفته پس از حادثه ثبت شود. در غیر این صورت، ورزشی بودن آن تایید نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت از بیمه ورزشی چیست؟

برای دریافت خسارت از بیمه ورزشی، باید مدارک موردنیاز را به طور کامل و صحیح ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

  1. مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت هزینه‌های پزشکی

  • کپی کارت بیمه نامه مخصوص ورزشکار
  • صورت‌حساب بیمارستان شامل ریز هزینه‌های درمانی که با مهر امور مالی یا واحد ترخیص بیمارستان تأیید شد‌ه باشد.
  • اصل برگه گزارش حادثه که به تأیید پزشک، هیئت پزشکی و ورزشی رسیده باشد.
  • کپی برابر اصل برگه شرح عمل جراحی (در صورت وجود)
  • گزارش کتبی پزشک در صورت عدم نیاز به بستری‌شدن. در این گزارش، علت آسیب و اقدامات درمانی و فرم گزارش درمان ذکر گردد.
  • ارائه نسخه پزشک در صورت نیاز به دریافت هزینه‌های اقدامات تشخیصی همانند ام‌آرآی ،سی‌تی‌اسکن، آرتروگرافی، فیزیوتراپی
  • کپی برابر اصل برگه شرح معاینات پزشکی

نکات اعلام حادثه برای دریافت خسارت از بیمه ورزشی

  1. مدارک لازم برای دریافت خسارت نقص عضو

  • کپی کارت بیمه‌نامه
  • اصل گواهی پزشکی با گزارش دقیق نوع آسیب وارده
  • اصل برگه گزارش حادثه که به تأیید پزشک، هیئت پزشکی و هیئت ورزشی رسیده باشد.
  • اصل گواهی پزشک که در آن رسماً نقص دائمی عضو و درصد نقصان مندرج شد‌ه باشد.
  • رونوشت مدارک درمانی
  1. مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت غرامت فوت

  • اصل کارت بیمه‌نامه
  • اصل برگه گزارش حادثه تأیید شد‌ه پزشک، هیئت پزشکی و هیئت ورزشی
  • گواهی انحصاروراثت
  • گواهی پزشکی قانونی یا کالبدشکافی
  • گزارش پلیس که فوت بیمه‌گذار در محل زمین یا مکان ورزشی را تأیید کند.
  • حکم مأموریت برای سفر بیمه‌گذار (در صورت فوت در حین مأموریت)

خلاصه آنچه درباره بیمه ورزشی گفته شد!

در این مقاله به این سوال مهم پاسخ دادیم که بیمه ورزشی چیست؟ بیمه ورزشی شامل انواع مختلفی از پوشش‌ها است که هر یک به منظور رفع نیازهای خاص ورزشکاران، مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی طراحی شد‌ه‌اند. بیمه حوادث ورزشی، که یکی از پرکاربردترین انواع بیمه در این حوزه است، هزینه‌های درمانی و خسارات ناشی از آسیب‌ها و صدمات فیزیکی را که در حین تمرینات یا مسابقات ورزشی به ورزشکاران وارد می‌شود، تقبل می‌کند. این نوع بیمه به ویژه برای ورزشکارانی که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند، بسیار مناسب است. امکان خرید بیمه حوادث ورزشی از طریق سایت بیمه ورزشی مهیاست.

از سوی دیگر، بیمه مسئولیت ورزشی که توسط باشگاه‌ها و مراکز ورزشی تهیه می‌شود، مسئولیت مدیران، مربیان و باشگاه‌های ورزشی را در قبال آسیب‌ها و خسارت‌هایی که به دلیل کوتاهی یا قصور در انجام وظایف حرفه‌ای به ورزشکاران یا دیگر افراد وارد می‌شود، تحت پوشش قرار می‌دهد. این بیمه تعهدات بیشتری دارد و سقف پوشش آن نسبت به بیمه حوادث بالاتر است.

سوالات متداول

بیمه ورزشی نوعی بیمه است که هزینه‌های پزشکی و سایر هزینه‌های مرتبط با آسیب دیدگی‌های ناشی از فعالیت‌های ورزشی را پوشش می‌دهد.

برای گرفتن بیمه ورزشی ابتدا باید به سایت فدراسیون پزشکی به آدرس insurance.ifsm.ir مراجعه و  پس از ثبت‌نام در سایت، اطلاعاتی مانند فدراسیون، نام رشته ورزشی، استان و شهر محل سکونت و نام باشگاه مدنظرتان را وارد کنید. پس از تأیید توافق‌نامه، وارد درگاه بانک شد‌ه و مبلغ حق بیمه ورزشی را پرداخت خواهید کرد. پس از پرداخت حق بیمه، بیمه‌نامه ورزشی برای شما فعال خواهد شد.​​

خیر، برای گرفتن بیمه ورزشی از طریق سایت فدراسیون ورزشی ایران نیازی به معاینه پزشکی ندارید.​

پوشش‌های بیمه ورزشی شامل هزینه‌های پزشکی، غرامت نقص‌عضو، غرامت فوت می‌شود.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 دیدگاه برای این مطلب

  1. زهرا 7 شهریور 1403 1 پاسخ

    سلام ببخشید من تو باشگاه بدنسازی بعد از تمرین شدید میگرنم گرفت و راهی بیمارستان شدم‌، آیا بیمه باشگاه ورزشی هزینه درمان منو میده؟ یا باید خودم بیمه ورزشی میگرفتم؟

    7 شهریور 1403 1 پاسخ
    1. الهه آهی 11 شهریور 1403

      سلام زهرا جان
      ابتدا از طریق سایت فدراسون ورزشی یا با ارسال کد ملی خودتان به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۳۰۳ از وضعیت بیمه ورزشی استعلام بگیرید. اگر دارای بیمه ورزشی بودید، مطابق با راهنمایی‌هایی که در مقاله گفته شده است، اقدام به دریافت خسارت از بیمه کنید.

      11 شهریور 1403
  2. لاله هاشمی 7 شهریور 1403 1 پاسخ

    من چجوری میتونم استعلام بگیرم این بیمه ورزشی رو؟!

    7 شهریور 1403 1 پاسخ
    1. الهه آهی 11 شهریور 1403

      سلام لاله جان
      برای استعلام بیمه ورزشی می‌توانید به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کنید یا کد ملی خود را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۳۰۳ ارسال کرده و از وضعیت بیمه خود مطلع شوید.

      11 شهریور 1403
  3. محمدجواد 7 شهریور 1403 1 پاسخ

    یه سوال داشتم. الان با ثبت‌نام در یک باشگاه ورزشی این بیمه خودکار شامل حال من میشه؟

    7 شهریور 1403 1 پاسخ
    1. الهه آهی 11 شهریور 1403

      سلام محمد جواد جان
      خیر، تنها در صورتی بیمه ورشی برای شما فعال می‌شود که باشگاه مدنظرتان اقدام به خرید بیمه برای شما کند. در غیر این صورت می‌توانید خودتان وارد سایت فدراسیون شده و اقدام به خرید بیمه ورزشی کنید.

      11 شهریور 1403
  4. فاطمه نجفی 19 شهریور 1403

    سلام، چطور میشه ثبت نام کرد؟

    19 شهریور 1403
فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.