خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

چرا بیمه مسافرتی شینگن اجباری است؟!

چرا بیمه مسافرتی شینگن اجباری است؟!

بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن پخش صوتی مقاله
بیمه

بیمه مسافرتی شینگن برای افرادی که قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارند، طراحی شده است. اگر قصد سفر به این کشورها را دارید این مقاله از کاریزما لرنینگ را مطالعه کنید تا همه چیز را درباره بیمه نامه مسافرتی شینگن بدانید. در ادامه با ما همراه باشید.

بیمه مسافرتی ویزای شینگن چیست؟

برای سفر به 26 کشور اروپایی از جمله کشورهای حوزه شیگن که عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، امضای توافقنامه شینگن را امضا کرده‌اند، قوانین و ضوابط مشترکی برای مسافرت و اقامت ارائه داده‌اند. هدف اصلی از تشکیل حوزه شینگن، حذف مرزهای داخلی، امکان سفر و اقامت آسان‌تر شهروندان میان کشورهای عضو شینگن است.

بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن نه تنها به عنوان یکی از الزامات ویزای شینگن محسوب می‌شود، بلکه در مواجهه با مشکلات و حوادث ناخواسته در سفر به شما کمک می‌کند. این بیمه مسافرتی، مسافران را در برابر هزینه‌های پزشکی، حوادث، و مشکلات سفر مانند گم شدن بار یا لغو پرواز محافظت می‌کند. کشورهای عضو شینگن از متقاضیان ویزا می‌خواهند که بیمه‌ای با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو داشته باشند. این بیمه‌نامه نه تنها امنیت شما را تضمین می‌کند بلکه از هزینه‌های غیرمنتظره جلوگیری می‌کند.

link مقاله پیشنهادی : بیمه مسافرتی چیست؟ راز سفر بدون استرس با انواع بیمه مسافرتی!

برای اطلاعات بیشتر و خرید بیمه مسافرتی شینگن، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید بیمه مسافرتی خارجی

آیا بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن اجباری است؟

بله؛ بیمه مسافرتی شینگن اجباری است و بدون داشتن آن، نمی‌توان ویزای شینگن را دریافت کرد. به عبارت دیگر، تا زمانی که بیمه مسافرتی حوزه شینگن را به سفارت ارائه ندهید، مدارک شما از نظر کشور مقصد ناقص است و در نتیجه ویزای شما صادر نخواهد شد. شاید از نظر شما این سختگیری کمی نابجا باشد ولی ارزش آن را زمانی درک می‌کنید که مجبور به استفاده از موارد تحت پوشش آن باشید؛ پس اطمینان داشته باشید این حساسیت کاملا ضروری است. این بیمه باید حداقل پوشش 30,000 یورو برای هزینه‌های پزشکی و بازگشت به کشور در مواقع اضطراری را داشته باشد.

انواع ویزا بیمه مسافرتی شینگن

انواع ویزا در بیمه مسافرتی کشور های شینگن

بیمه مسافرتی برای کشورهای حوزه شینگن شامل ویزاهای مختلفی است که بسته به هدف و مدت زمان اقامت، می‌توانند متفاوت باشند و هر نوع ویزا نیازمند بیمه مسافرتی با پوشش‌های خاص است. در اینجا به معرفی انواع ویزاهای شینگن می‌پردازیم:

  1. ویزای توریستی (Visa Type C): برای مدت حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است.
  2. ویزای تجاری (Business Visa): به منظور شرکت در جلسات کاری، کنفرانس‌ها، و نمایشگاه‌ها به مدت حداکثر 90 روز صادر می‌شود.
  3.  بیمه مسافرتی ویزای تحصیلی (Study Visa): این نوع ویزا برای مدت زمان طولانی‌تر از ۹۰ روز صادر می‌شود و ممکن است تا چند سال اعتبار داشته باشد.
  4. ویزای پزشکی (Medical Visa): بسته به مدت درمان و توصیه‌های پزشکان، ممکن است برای مدت کوتاه یا بلندمدت صادر شود.
  5. ویزای دیدار خانواده و دوستان (Family and Friends Visit Visa): به منظور دیدار خانواده و دوستان خود، حداکثر 90 روز معتبر است.
  6. ویزای ترانزیت (Transit Visa): برای مدت کوتاه‌تری از ۲۴ تا ۴۸ ساعت صادر می‌شود و داشتن بیمه مسافرتی برای این ویزا اجباری نیست.

بیمه مسافرتی شینگن چه مواردی را پوشش می دهد؟

بیمه مسافرتی شینگن باید پوشش کافی برای شرایط مختلف را داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات یا شرایط اضطراری در سفر، حمایت لازم از مسافر به عمل آید. مواردی که این بیمه باید پوشش دهد عبارتند از:

1- پوشش هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی

پوشش پزشکی و اورژانسی بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن شامل پرداخت هزینه‌های پزشکی و درمانی به استثنای هزینه‌های زیبایی در طول مدت سفر می‌باشد.

  • هزینه‌های درمان پزشکی: شامل ویزیت پزشک، هزینه‌های بیمارستانی، جراحی‌ها و داروهای تجویز شده.
  • هزینه‌های بستری در بیمارستان: شامل اقامت در بیمارستان و مراقبت‌های پزشکی لازم.
  • انتقال اورژانسی: شامل هزینه‌های انتقال اورژانسی به بیمارستان یا بازگشت به کشور خود برای درمان پزشکی.
  • انتقال جسد: در صورت فوت، هزینه‌های بازگرداندن جسد به کشور مبدا.
  • هزینه دندانپزشکی: برای درمان‌های اورژانسی دندانپزشکی که نمی‌توان تا بازگشت به کشور مبدا به تعویق انداخت.

2- بازگشت فوری به کشور

بازگشت فوری به کشور در بیمه مسافرتی ویزای شینگن یکی از پوشش‌های مهم است که در صورت بروز شرایط اضطراری به مسافران امکان می‌دهد تا با کمترین دغدغه به کشور خود بازگردند. این پوشش شامل موارد مختلفی می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • بیماری یا صدمه جدی: در صورتی که مسافر به سبب بیماری یا آسیب شدید نیاز به بازگشت سریع به کشور خود داشته باشد، هزینه‌های بازگشت اورژانسی با هواپیما، آمبولانس هوایی یا زمینی را پوشش می‌دهد.
  • شرایط اضطراری در کشور مبدا: در صورتی که در کشور مبدا بلایای طبیعی، بحران‌های سیاسی یا امنیتی رخ دهد و نیاز به بازگشت فوری به کشور خود باشد، بیمه مسافرتی این هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.
  • مشکلات در اقامت: اگر محل اقامت مسافر در مقصد دچار آتش‌سوزی، سیل یا هر حادثه غیرمنتظره دیگری شود که ادامه اقامت را غیرممکن کند، بیمه هزینه‌های بازگشت را تأمین می‌کند.
  • فوت اعضای خانواده: هزینه‌های بازگشت اضطراری به کشور مبدا در صورت وقوع حوادث ناگوار مانند مرگ یکی از اعضای نزدیک خانواده را پوشش می‌دهد.

پوشش خسارت و سرقت وسایل شخصی در بیمه مسافرتی شینگن

3- پوشش خسارت و سرقت وسایل شخصی

جبران هزینه خسارت و سرقت وسایل شخصی یکی از پرکاربردترین بیمه مسافرتی شینگن است که به مسافران کمک می‌کند تا در صورت بروز گم شدن، سرقت یا آسیب دیدن وسایل شخصی، خسارت مالی خود را جبران کنند؛ برخی از وسایل مانند پول نقد، مدارک سفر (پاسپورت و بلیت) و برخی از اقلام بسیار ارزشمند، ممکن است تحت پوشش بیمه مسافرتی نباشند، در ادامه، به جزئیات این پوشش و نکات مرتبط با آن می‌پردازیم:

  • سرقت وسایل شخصی: در صورت سرقت وسایل شخصی مانند وسایل الکترونیکی، لباس‌ها، جواهرات و دیگر اقلام ارزشمند، بیمه مسافرتی خسارت مالی را جبران می‌کند.
  • خسارت به وسایل شخصی: اگر وسایل شخصی مسافر در طول سفر دچار آسیب شوند، بیمه هزینه‌های تعمیر یا تعویض آن‌ها تقبل می‌کند.
  • گم شدن وسایل شخصی: در صورتی که وسایل شخصی مسافر گم شوند، بیمه هزینه‌های مربوط به جبران خسارت را فراهم می‌کند.
  • تصادف با خودرو اجاره‌ای: در صورت بروز تصادف غیرقابل پیش بینی با خودرو اجاره‌ای، خرید بیمه مسافرتی نگرانی شما را در این موارد غیرقابل پیشبینی کاهش می‌دهد.

4- پوشش خسارت در فرودگاه

پوشش خسارت در فرودگاه یکی از جنبه‌های مهم بیمه مسافرتی ویزای شینگن است که به مسافران اطمینان می‌دهد که در صورت وقوع هر مشکلی در فرودگاه، از حمایت مالی برخوردار خواهند شد. در ادامه، به جزئیات این پوشش و نحوه استفاده از آن پرداخته می‌شود:

  • پوشش هزینه لغو سفر: پوشش هزینه‌های لغو سفر به دلیل شرایط اورژانسی مانند بیماری، فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده یا حوادث ناگهانی.
  • تأخیر در سفر: پوشش هزینه‌های اضافی ناشی از تأخیر در سفر مانند اقامت در هتل یا غذا.
  • پوشش بار: شامل هزینه جبران خسارت از دست رفتن بار، و هزینه‌های مربوط به بار مسافرتی شما باشد.

  • تأخیر در تحویل چمدان: اگر چمدان مسافر با تأخیر تحویل داده شود، بیمه هزینه‌های ضروری مانند خرید لباس‌ها و ملزومات اولیه را پوشش می‌دهد.

هزینه بیمه مسافرتی شینگن

هزینه بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن بستگی به چندین عامل مختلف دارد که در ادامه عوامل تأثیرگذار بر هزینه بیمه مسافرتی شینگن را توضیح می‌دهیم:

  1. مدت زمان سفر: هرچه مدت زمان اقامت در حوزه شینگن طولانی‌تر باشد، قیمت بیمه مسافرتی شینگن نیز بیشتر خواهد بود. مدت اقامت به 1 تا 7 روز، 7 تا 15 روز، 15 تا 23 روز، 23 تا 31 روز، 31 تا 45 روز، 45 تا 62 روز، 62 تا 92 روز، شش ماهه و یک ساله دسته‌بندی می‌شود.
  2. میزان پوشش بیمه: بیمه‌های مسافرتی با پوشش‌ هزینه‌های بالاتر، هزینه‌های بیشتری دارند.
  3. سن مسافر: بیمه برای مسافران مسن‌تر معمولاً گران‌تر است زیرا ریسک‌های پزشکی بیشتری دارند. که به صورت تا 12 سال، از 13 سال تا 65 سال، 66 تا 70 سال، 71 تا 75 سال، 76 تا 80 سال، 81 تا 85 سال، 86 تا 100 سال و بالاتر از 100 دسته‌بندی می‌شوند.
  4. نوع فعالیت‌ و ویزا: اگر قصد انجام فعالیت‌های پرخطر مانند اسکی، کوهنوردی یا ورزش‌های ماجراجویی را دارید، هزینه بیمه مسافرتی ممکن است بیشتر شود.
  5. سابقه پزشکی مسافر: برای افرادی که دارای سابقه پزشکی خاصی هستند، هزینه‌های بیشتری را در نظر بگیرند.
  6. تعداد مسافران: برخی از بیمه‌نامه‌ها برای گروه‌ها یا خانواده‌ها خدمت ویژه و تخفیف ارائه می‌دهند که هزینه کل بیمه مسافرتی را کاهش می‌دهد.

قیمت بیمه مسافرتی شینگن

قیمت بیمه مسافرتی شینگن چگونه محاسبه می‌شود؟

بهترین بیمه مسافرتی شینگن مجموعه‌ای از هزینه‌ها و پوشش‌های مختلف است که هر یک برای شرایط و نیازهای خاصی طراحی شده‌اند. حداقل تعهد مالی برای خرید بیمه مسافرتی شینگن 30,000 یورو است. در زیر، انواع هزینه‌های پایه و اضافی این بیمه را شرح می‌دهیم:

  1. هزینه پایه بیمه مسافرتی: هزینه پایه بیمه مسافرتی معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ یورو برای هر هفته سفر است که پوشش‌های اساسی را جبران می‌کند.
  2. بیمه‌ مسافرتی با پوشش بیشتر: بیمه‌هایی که پوشش‌ بیشتری برای هزینه‌های پزشکی، پوشش وسایل شخصی و بازگشت فوری به کشور را فراهم می‌کنند، ممکن است بین ۳۰ تا ۷۰ یورو برای هر هفته سفر هزینه داشته باشند.
  3. بیمه‌ مسافرتی ویژه: بیمه‌هایی که فعالیت‌های خاص یا خطرناک را پوشش می‌دهند، هزینه‌های بیشتری دارند و می‌توانند به ازای هر هفته میان ۵۰ تا ۱۰۰ یورو یا بیشتر هزینه داشته باشند.

نحوه خرید بیمه مسافرتی شینگن از کاریزما بیمه

برای خرید بیمه مسافرتی خارجی از کاریزما‌بیمه مواحل زیر را باید طی کیند:

  1. ابتدا وارد صفحه خرید بیمه مسافرتی شوید.
  2. اطلاعات مسافران به صورت انفرادی و گروهی را وارد کنید.
  3. به صورت کاملا رایگان بیمه‌ها را باهم مقایسه کنید.
  4. پس از انتخاب بهترین بیمه، مدارک خودتان را وارد کنید.
  5. در نهایت بیمه مسافرتی شما د سریع‌ترین زمان صادر می‌شود.

چکیده‌ای از بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن

بهترین بیمه مسافرتی شینگن، بیمه‌ای است که سقف تعهدات و جبران هزینه‌های آن، نیازهای شما را تا حد زیادی پوشش دهد. این بیمه باید موارد غیرقابل پیش‌بینی را در نظر بگیرد و در زمان مناسب اقدامات لازم را برای جبران خسارت انجام دهد. در این مطلب از کاریزما لرنینگ به اجباری بودن این بیمه برای ویزای شینگن پرداختیم. تمامی مواردی که برای خرید بهترین بیمه مسافرتی ویزای شینگن نیاز است که بدانیم را توضیح دادیم.

سوالات متداول

عوامل تأثیرگذار بر هزینه بیمه مسافرتی شینگن شامل مدت زمان سفر، میزان پوشش بیمه، سن مسافر و سابقه پزشکی او و… هستند.

بهترین بیمه مسافرتی شینگن، بیمه‌ای است که سقف تعهدات و جبران هزینه‌های آن، نیازهای شما را تا حد زیادی پوشش دهد. این بیمه باید موارد غیرقابل پیش‌بینی را در نظر بگیرد و در زمان مناسب اقدامات لازم را برای جبران خسارت انجام دهد.

کشورهای عضو حوزه شینگن از متقاضیان ویزا می‌خواهند که بیمه‌ای با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو داشته باشند.​​

:
:
1x

چرا بیمه مسافرتی شینگن اجباری است؟!

بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن
1x
: :

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 دیدگاه برای این مطلب

  1. هدیه 19 خرداد 1403 1 پاسخ

    سلام
    از کجا باید بفهمیم برای کشوری که میخوایم بریم، بیمه مسافرتی شینگن که میخریم چه پوشش هایی باید داشته باشه؟

    19 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 20 خرداد 1403

      سلام دوست عزیز از طریق سایت کاریزمابیمه به صفحه خرید بیمه مسافرتی خارجی مراجعه کنید.

      20 خرداد 1403
  2. غلامرضا 13 خرداد 1403 1 پاسخ

    سلام‌ من‌میتونم‌برای کل خانوادم‌ بیمه مسافرتی شینگن تهیه کنم‌یا هرکس باید برای خودش بیمه مسافرتی شینگن تهیه کنه؟

    13 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 13 خرداد 1403

      سلام غلامرضای عزیز بله شما می‌توانید برای اعضای خانواده اقدام به خرید بیمه مسافرتی شینگن کنید.

      13 خرداد 1403
  3. میثم 12 خرداد 1403

    الان من برای اخر تابستون میخوام بیمه شینگن بخرم چی کار باید بکنم؟

    12 خرداد 1403
  4. احسان 12 خرداد 1403 1 پاسخ

    اگر در کشور خارجی مشکلی برای ما پیش اومد، به کجا باید مراجعه کنیم برای دریافت بیمه؟

    12 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 13 خرداد 1403

      سلام احسان جان پس خرید از کاریزما‌بیمه به سایت مراجعه کنید و از پشتیبانی کاریزمابیمه مشاوره بگیرید.

      13 خرداد 1403
  5. سیاوش 12 خرداد 1403 1 پاسخ

    الان جدی بیمه‌ مسافرتی اجباریه؟!!!!

    12 خرداد 1403 1 پاسخ
    1. فائزه میرهاشمی مدیر 13 خرداد 1403

      سلام دوست عزیز بله

      13 خرداد 1403

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.