خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

استعلام بیمه موتور سیکلت در چند ثانیه + همه روش های استعلام

استعلام بیمه موتور سیکلت در چند ثانیه + همه روش های استعلام

استعلام بیمه موتور سیکلت
بیمه

استعلام بیمه موتور سیکلت یکی از اقدامات مهم و ضروری در زمان خرید موتورسیکلت برای تمامی موتورسواران است. بیمه موتور سیکلت شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه (تحت شرایط خاص) است که هر دو نقش مهمی در کاهش هزینه‌های احتمالی ناشی از حوادث و خسارات دارند. اما بیمه شخص ثالث، به این علت که وظیفه جبران خسارات وارده به اشخاص دیگر را دارد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

به همین دلیل نیز دارندگان موتور سیکلت باید همواره نسبت به اعتبار بیمه موتور سیکلت خود آگاهی داشته باشند تا در زمان نیاز اقدام به تمدید آن کنند. خوشبختانه در حال حاضر امکان استعلام آنلاین بیمه موتور سیکلت فراهم شد‌ه است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به نحوه استعلام بیمه نامه موتور سیکلت و تمام نکات مربوط به آن می‌پردازیم. 

استعلام بیمه موتور سیکلت چیست؟

استعلام بیمه موتورسیکلت به معنای بررسی و دریافت اطلاعات دقیق درباره بیمه‌نامه مو‌تور سیکلـت شما است. این کار به شما امکان می‌دهد تا از معتبر بودن بیمه‌نامه، مدت اعتبار آن، میزان پوشش‌های بیمه‌ای، تخفیفات و سایر جزئیات مهم آگاه شوید. اگر نمی‌دانید بیمه موتور سیکلت چیست و چه مزایایی برای موتور سواران دارد، حتما مقاله زیر را بخوانید:

link مقاله پیشنهادی : بیمه موتور سیکلت چیست همه چیز دربارزه آن در سال 1403

چرا استعلام بیمه موتورسیکلت مهم است؟

یکی از اقدامات اصلی برای جلوگیری از پرداخت جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت، بررسی سوابق بیمه موتور سیکلت است. در واقع امکان استعلام گرفتن از بیمه شخص ثالث موتور سیکلت باعث شد‌ه است همه رانندگان این وسیله نقلیه اطلاعات جامعی از وضعیت بیمه‌نامه خود پیدا کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای استعلا‌م بیمه شخص ثالث موتور سیکلت شامل موارد زیر می‌شود:

  • جلوگیری از جریمه: با استعلام به موقع، از تاریخ انقضای بیمه مطلع شد‌ه و از پرداخت جریمه دیرکرد جلوگیری می‌کنید.
  • تعیین میزان پوشش: با اطلاع از پوشش‌های بیمه‌ای، در صورت بروز حادثه، می‌توانید از حقوق خود به خوبی دفاع کنید.
  • استفاده از تخفیفات: با استعلام سوابق بیمه، از میزان تخفیفات عدم خسارت خود مطلع شد‌ه و در هنگام تمدید بیمه، از آن بهره‌مند می‌شوید.
  • اطمینان از اعتبار بیمه‌نامه: با استعلام، از معتبر بودن بیمه‌نامه خود اطمینان حاصل کرده و از بروز مشکلات احتمالی در صورت تصادف جلوگیری می‌کنید.

معرفی استعلام بیمه موتور سیکلت

با توجه به اهمیت استعلام بیمه نامه موتور سیکلت، بسیاری از دارندگان این وسیله نقلیه، به دنبال راهی برای استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره بیمه نامه، استعلا‌م بیمه مو‌تور سیکلت با شماره شاسی و یا سامانه استعلام بیمه موتور سیکلت هستند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که برای استعلا‌م بیمه نا‌مه مو‌تور سیکلت باید چه اطلاعاتی داشته باشیم و به چه طریقی عمل کنیم؟ در ادامه به بررسی دقیق‌تر این موضوعات می‌پردازیم:

روش های استعلام بیمه موتور سیکلت 

سازمان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌ها توانسته است خدمات بیمه‌ای متعددی را به صورت الکترونیکی ارائه دهد. یکی از این خدمات، امکان استعلام سوابق بیمه شخص ثالث موتور سیکلت است. 

نحوه استعلام وضعیت بیمه موتور سیکلت با صاحبان موتورسیکلت که قصد اطلاع از سوابق بیمـه‌ای خود را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت استعلام بیمه موتور سیکلت و حتی روش‌های ساده دیگری، بدون نیاز به حضور فیزیکی در دفاتر شرکت‌های بیمـه، این اطلاعات را دریافت کنند. 

در ادامه، به نحوه استعلام سوابق بیمه موتور سیکلت، مراحل انجام این استعـلا‌م و پیگیری نتایج آن خواهیم پرداخت تا دارندگان موتور سیکلت بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن، اطلاعات بیمـه‌ا‌ی خود را بررسی کنند.

استعلام بیمه ثالث موتور سیکلت از طریق سایت بیمه مرکزی

اصلی‌ترین روش استعلام سوابق بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، از طریق سایت بیمـه مرکزی است. می‌توانید با مراجعه به سامانه بیمه مرکزی به آدرس centinsur.ir، به بخش «خدمات الکترونیک» رفته و گزینه «استعلام اصالت بیمه نامه» را انتخاب کنید. 

سایت بیمه مرکزی ایران

در این بخش امکان استعلا‌م بیمه نا‌مه از طریق کد یکتا، شماره بیمه‌نامه، کد VIN و حتی پیامک مهیاست که در ادامه به بررسی دقیق‌تر این روش‌ها می‌پردازیم:

استعلام بیمه موتور سیکلت با کد یکتا

یکی از روش‌های استعلا‌م بیمه مو‌تور سیکلت بیمه مرکزی، از طریق کد یکتای بیمه‌نامه است. هر بیمه نامه دارای یک کد چند رقمی منحصربه‌فرد به نام کد یکتا است. این کد برای دریافت استعلام از سوابق بیمه نامه‌ و بررسی اصالت آن‌ها استفاده شد‌ه و منجر به کاهش اشتباهات احتمالی در شرکت‌های بیمه می‌شود.

استعلام بیمه موتور سیکلت با کد یکتا

استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره بیمه نامه

شما می‌توانید بیمه موتور سیکلت خود را از طریق شماره بیمه نامه در سامانه سنهاب استعلام بگیرید.

استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره بیمه نامه

استعلام بیمه موتور سیکلت با کد VIN

کد vin خودرو از ۱۷ کاراکتر و ترکیب اعداد و حروف تشکیل شد‌ه و برای هر خودرو به صورت اختصاصی صادر می‌شود. اگر این کد را در اختیار دارید، می‌توانید پس از ورود به سامانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران (سنهاب). وارد بخش استعلام اصالت بیمه نامه شد‌ه، سپس گزینه استعلام با کد VIN را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که تعداد مجاز استعلام برای هر شماره تلفن در این روش، حداکثر ۵ بار در هر روز است.

استعلام بیمه موتور سیکلت با کد VIN

استعلام بیمه موتور سیکلت با کد ملی

علاوه بر روش‌هایی که تا کنون مطرح شد، می‌توانید برای استعلام بیمه نامه موتور سیکلت با کد ملی خود، وارد سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شد‌ه و از بخش کارتابل شهروندی، بیمه‌نامه‌های قبلی و بیمـه نامه فعلی خود را به‌همراه شرکت بیمه‌گر و تاریخ صدور و ابطال بیمه‌نامه مشاهده کنید.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

روش انجام استعلام بیمه نامه موتور سیکلت از طریق پیامک

در صورتی که قصد استعـلام موتو‌ر سیکلـت خود را دارید اما به دلیل عدم دسترسی به اینترنت یا هر عامل دیگری، امکان استفاده از سایت بیمـه مرکزی را نداشتید، می‌توانید یک پیامک به یکی از قالب‌های زیر به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید:

  • شماره بیمه نامه چاپ شد‌ه * کد ملی بیمه گذار * ۱

نمونه: ۹۹/۰۱/۰۰۲/۰۰۰۱۸۹ * ۱۱۳۸۵۹۸۰۰۰ * ۱

  • کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * ۲

نـمونه: ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ * ۰۰۳۸۹۶۴۰۰۰ * ۲

  • VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳

نمونه: 3 * ۰۰۳۸۵۹۶۰۰۰ * IRFC8521V07044190 

استعلام بیمه موتور سیکلت از روی پلاک

یکی از سوالاتی که اغلب رانندگان موتـور را به خود درگیر می‌کند، نحوه استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره پلاک است. باید بدانید که امکان استعلام تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث و حوادث راننده با استفاده از شماره پلاک موتور وجود دارد. توجه داشته باشید که در این روش استعلام تخفیفات، از سوابق آخرین بیمه‌نامه صادر شد‌ه برای پلاک شما در سامانه سنهاب بیمه مرکزی دریافت می‌شود. بنابراین اگر برخی از خسارت‌های قبلی شما هنوز در سامانه سنهاب ثبت نشد‌ه باشد، تخفیفات عدم خسارت تغییر خواهد کرد.

استعلام سوابق بیمه موتورسیکلت

اگر قصد استعلا‌م بیمـه قبلی موتور سیکلت خود را دارید، می‌توانید پس از مراجعه به سامانه بیمه مرکزی به آدرس، به بخش «خدمات الکترونیک» رفته و گزینه «استعلام سوابق بیمه» را انتخاب کنید. سپس گزینه «ثبت استعلام جدید» را کلیک کرده و مراحل زیر را به توجه به تصاویر انجام دهید تا استعلام شما انجام شود.

استعلام بیمه موتور سیکلت

  • تایید بیانیه حریم خصوصی

در این مرحله به شما گفته می‌شود که در ادامه فرآیند برخی اطلاعات هویتی شما دریافت و در سیستم ثبت خواهد شد. در این مرحله باید تیک بخش «تایید» را فعال کرده و وارد مرحله بعد شوید.

بیایه حریم خصوصی در سایت بیمه مرکزی

  • دریافت اطلاعات استعلام کننده

نیاز است تا اطلاعات کد ملی، شماره همراه، شماره تلفن و تاریخ تولد خود را وارد کنید. پس از ورود کد یک کپچا، امکان ورود به مرحله بعد را خواهید داشت.

دریافت اطلاعات استعلام کننده بیمه موتور سیکلت

  • دریافت کد پیگیری

پس از ورود اطلاعات، درخواست استعلام شما ثبت شد‌ه و یک کد پیگیری برای شما پیامک خواهد شد. البته توجه داشته باشید که فرآیند استعلام سوابق بیمه ممکن است تا چند دقیقه زمان‌بر باشد.

  • مشاهده استعلام سوابق

پس از گذشت چند دقیقه وارد بخش پیگیری استعلام شد‌ه و فایل استعلام بیمه ی موتور سیکلت خود را دریافت کنید. در این فایل، زمان خرید و اتمام اعتبار تمام بیمه‌نامه‌های ثبت شد‌ه برای موتور و اعتبار بیمه موتور سیکلت فعلی شما قابل بررسی است. 

دریافت استعلام بیمه موتور

استعلام هزینه بیمه موتور سیکلت

یکی از اقداماتی که دارندگان مو‌تو‌ر سیکلـت در زمان تمدید بیمـه خود انجام می‌دهند، استعلام نرخ بیمه موتور سیکلت است. در حال حاضر امکان انجام این استعلام به‌صورت کاملا آنلاین و رایگان از طریق سایت کاریزما بیمه مهیاست. شما می‌توانید وارد این سایت شد‌ه و انواع مختلف بیمه‌نامه از شرکت‌های بیمه مختلف و پوشش‌های متفاوت آن‌ها از نظر قیمت با یکدیگر مقایسه و خریداری کنید.

خرید آنلاین بیمه موتور سیکلت

جمع‌بندی نحوه استعلام بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

استعلام بیمه نامه موتور سیکلت یکی از مراحل ضروری و مهم برای هر موتورسوار در زمان خرید یک مو‌تور سیکلـت جدید یا تمدید بیمه‌نامه آن است. اهمیت این موضوع به دلیل ریسک‌های بالا و خطرات جاده‌ای که موتورسیکلت‌سواران با آن مواجه هستند، بیشتر نمایان می‌شود. 

برای استعلام اعتبار بیمه موتور سیکلت و اصالت آن، روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند به صورت آنلاین یا حضوری انجام شود. یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها، مراجعه به وب‌سایت‌ شرکت بیمه مرکزی است. این سامانه به موتورسواران امکان می‌دهند تا با وارد کردن اطلاعات اولیه مانند کد ملی، مد یکتا یا حتی کد vin موتور سیکلت، به بررسی سوابق بیمه و اصالت بیمه‌نامه فعلی بپردازند.

روش دیگر استعلا‌م بیمـه، از طریق پیامک است. این روش به خصوص برای کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند مناسب است. در این روش، باید برخی از اطلاعات خود را مطابق با کدهای دستوری خاصی به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید.

در نهایت، استفاده از سایت کاریزما بیمـه یکی از روش‌های مدرن و راحت برای استعـلام قیمت بیمـه مو‌تور سیکلت است. این سایت با قابلیت‌های متنوعی که برای مقایسه و بررسی انواع بیمه‌نامه‌های مختلف دارد، به موتورسواران کمک می‌کنند تا به صورت هوشمندانه‌تری اقدام به خرید بیمه موتورسیکلت کنند.

 

سوالات متداول

استعلام بیمه موتورسیکلت به معنای بررسی و دریافت اطلاعات دقیق درباره بیمه‌نامه موتور سیکلت شما است. این کار به شما امکان می‌دهد تا از معتبر بودن بیمه‌نامه، مدت اعتبار آن، میزان پوشش‌های بیمه‌ای، تخفیفات و سایر جزئیات مهم آگاه شوید.

امکان استعلام بیمه نامه موتور سیکلت از طریق کد یکتا، شماره بیمه‌نامه، کد VIN در سایت بیمه مرکزی و حتی پیامک مهیاست. ​

 امکان انجام این استعلام به‌صورت کاملا آنلاین و رایگان از طریق سایت کاریزما بیمه مهیاست. شما می‌توانید وارد این سایت شد‌ه و انواع مختلف بیمه‌نامه از شرکت‌های بیمه مختلف و پوشش‌های متفاوت آن‌ها از نظر قیمت با یکدیگر مقایسه و خریداری کنید.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.