خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی + مزایا و معایب هریک از این بیمه‌ها

تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی + مزایا و معایب هریک از این بیمه‌ها

تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی
بیمه

تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی را اگر به طور کامل بدانید، قطعا در انتخاب بیمه تصمیم دقیق‌تری خواهید داشت. متاسفانه اکثر افراد بدون آگاهی از فرق بیمه عمر و تامین اجتماعی اقدام به خرید این بیمه‌ها می‌کنند و همین امر باعث ایجاد نارضایتی در آنها می‌شود. به همین جهت، تصمیم داریم در این بخش از مجله کاریزما لرنینگ شما را با تفاوت بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی آشنا سازیم.

تعریف بیمه عمر

بیمه عمر یکی از جدیدترین و به‌روزترین راهکارهای سرمایه‌گذاری است که علاوه‌بر پرداخت سود سرمایه‌گذاری، پوشش‌های بیمه‌ای خاصی هم در بر دارد. بدین معنی که بیمه‌شده از پوشش‌های بیمه‌ای فوت، از کار افتادگی، نقص‌عضو و حتی بیماری‌های خاص هم بهره‌مند می‌شود. البته تنوع این پوشش‌ها متفاوت بود‌ه و با نظر شخص بیمه‌گذار انتخاب می‌شود.

با عقد قرارداد (بیمه‌نامه)، تمامی مبالغ بیمه‌شده بعد از فوت شخص بیمه شد‌ه به خانواده وی پرداخت می‌شود. بنابراین بیمه‌نامه‌های عمر یکی از بهترین ابزارهای رفع نیاز مالی و سرمایه‌گذاری آتی به شمار می‌روند.

link مقاله پیشنهادی : بیمه عمر چیست و انواع آن

تعریف بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی همان بیمه رایج در ایران است که براساس قانون کار به تمامی افراد شاغل اختصاص می‌یابد. میزان حق بیمه تامین اجتماعی هر ساله از جانب وزارت کار تعیین شد‌ه و براساس مبلغ حقوق ماهانه کارمند، ماهیانه درصدی از حقوق وی به‌عنوان حق بیمه کسر می‌شود.

نکته قابل توجه اینجا است که حق بیمه تامین اجتماعی باید به مدت ۳۰ سال پرداخت شود تا مستمری و سایر مزایای قانونی فرد پس از بازنشستگی به وی و خانواده‌ش پرداخت شود. البته خدمات درمانی معمولا در حین سال‌های پرداخت نیز به بیمه‌شده تعلق می‌گیرد.

حال که با مفهوم هر دو بیمه (بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی) آشنا شدید، احتمالا سوالی که ذهن شما را درگیر می‌کند این است که ” آیا تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی در پوشش‌های بیمه‌ای آنها نیز مشهود است؟! “

در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت بیمه عمر با بیمه تامین اجتماعی را از لحاظ پوشش‌های بیمه‌ای آنها بررسی کنیم.

تفاوت بیمه عمر با بیمه تامین اجتماعی

در حالت کلی، اولین فرق بیمه عمر و تامین اجتماعی این است که بیمه تامین اجتماعی ماهیت درمانی دارد. در حالیکه بیمه عمر علاوه‌بر پوشش‌های درمانی، تحت عنوان سرمایه‌گذاری نیز به کار برد‌ه می‌شود. به همین جهت، بیمه تامین اجتماعی برای تمامی شاغلین اجباری است اما بیمه عمر به عنوان یکی از مزایا و امکانات رفاهی از جانب برخی شرکت‌ها به کارکنان‌ آن تعلق می‌گیرد. از این رو، بیمه عمر جزء بیمه‌نامه‌های اختیاری محسوب شد‌ه و افراد با تمایل خود اقدام به خرید آن می‌کنند.

خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی به همه افراد بیمه شد‌ه و خانواده ایشان تعلق گرفتـه و طیف وسیعی از پوشش‌های بیمه‌ای شامل این نوع بیمه‌نامه‌ می‌شود. در صورتی‌که بیمه‌نامه‌های عمر، تنها بیماری‌های خاصی مانند سرطان، سکته قلبی و مغزی، جراحی باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن و… را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مقاله پیشنهادی: انواع بیمه را بشناسیم

برای اینکه دقیق‌تر با تفاوت بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی و پوشش‌های بیمه‌ای مختص آنها آشنا شوید، به جدول زیر دقت کنید:

مقایسه پوشش‌های بیمه‌ای بیمه عمر و تامین اجتماعی

سایر تفاوت های بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی

علاوه‌بر پوشش‌های بیمه‌ای، بیمه‌نامه‌های عمر و تامین اجتماعی تفاوت‌های دیگری هم دارند که در ادامه به شرح مفصل آنها می‌پردازیم:

  1. تمامی بیمه‌نامه‌های عمر معاف از مالیات معاف هستند.
  2. در بیمه‌نامه‌های عمر برخلاف بیمه‌نامه‌های تأمین اجتماعی‌ به حق بیمه پرداختی سود نیز تعلق می‌گیرد.
  3. انتخاب میزان پرداخت حق بیمه عمر و نحوه پرداخت آن (ماهیانه، سالیانه یا حتی فصلی) برعهده خود فرد است.
  4. بیمه‌نامه‌های عمر هیچ محدودیت سنی برای دریافت نداشتـه و از نوزاد یک روزه تا فرد 70 ساله مشمول دریافت این نوع از بیمه می‌شود.
  5. در بیمه عمر، بعد از یک سال از پرداخت حق بیمه می‌توانید تا ۹۰% از اندوختـه خود (بدون نیاز به وثیقه و ضامن‌) وام بگیرید.
  6. در بیمه عمر، اگر به طور کامل از کار افتاد‌ه شوید، (در صورت انتخاب پوشش ازکار افتادگی در بدو قرارداد) به‌سادگی می‌توانید بدون نیاز به پرداخت حق بیمه مستمری دریافت کنید.
  7. در صورت فوت بیمه‌شدگان عمر، ذی‌نفعان آنها بدون نیاز به انحصار وراثت می‌توانند سرمایه فوت بیمه‌شده را دریافت کنند.
  8. برای بهره‌مندی از مستمری تامین اجتماعی فرد بیمه شد‌ه باید به مدت 30 سال حق بیمه پرداخت کند یا از محل کار خود بیمه شود. در حالیکه بیمه عمر امکان بازخرید حق بیمه و برداشت کل اندوختـه همراه با سود آن را بعد از  10 سال فراهم کرد‌ه است. یعنی پس از  10 سال به راحتی می‌توانید درخواست مستمری دهید.
  9. در بیمه تامین اجتماعی هزینه فوت بسیار اندکی به بازماندگان آنها پرداخت می‌شود. در حالیکه بازماندگان بیمه‌‌‌شده‌های عمر، حتی با پرداخت یک قسط از حق‌بیمه نیز می‌توانند سرمایه فوت آنها را دریافت کنند. نکته جالب توجه این است که اگر فوت براثر حادثه باشد (در صورت خریداری پوشش فوت براثر حادثه) تا سه برابر سرمایه فوت نیز به بازماندگان افراد پرداخت می‌شود.

جدول مقایسه بیمه عمر و تامین اجتماعی

اگرچه در بالا به ذکر تمامی تفاوت های بیمه عمر و تامین اجتماعی پرداختیم، اما برای اینکه دقیق‌تر بتوانید فرق بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر را درک کنید، جدول مقایسه آنها را نیز برای شما گردآوری نموده‌ایم.

تمامی مزایا و معایب بیمه عمر و تامین اجتماعی را در جداول زیر برشمرده‌ایم تا مقایسه تفاوت این دو نوع بیمه برای شما راحت‌تر باشد:

مزایای بیمه عمر و تامین اجتماعی معایب بیمه عمر و تامین اجتماعی

در آخر بیمه عـمر بهتر است یا تامین اجتماعـی؟!

در مقاله‌ای که مطالعه کردید سعی داشتیم تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی را به طور دقیق و کامل شرح دهیم تا مسیر انتخاب شما را آسان کنیم. مطمئنا با مطالعه دقیق این مقاله تمامی مزایا و معایب بیمه عمر و تامین اجتماعی را به‌خوبی درک کرد‌ه‌اید. حال می‌توانید به‌سادگی تصمیم بگیرید که کدام یک از این بیمه‌ها برای شما مناسب است!

توصیه آخر ما این که:

لحظه پایان زندگی و حوادث گوناگون در حین آن بسیار نامعلوم است. بنابراین قبل از اینکه دیر شود، اقدامات لازم برای محافظت از خود و عزیزانتان را فراهم کنید تا دیگر نگران آینده نباشید.

سوالات متداول

براي سرمايه گذاری در بانک و دریافت سود قابل توجه، باید در ابتدا مبلغی را پس انداز نماييد. در حالیکه با پرداخت تنها يک حق بيمه، شركت بيمه در صورت فوت بيمه‌شده تمام سرمايه فوت تعيين‌شده و حتی سرمايه فوت بر اثر حادثه را به بازماندگان پرداخت می‌كند.

 

بله، خرید همزمان این دو بیمه‌نامه به طور همزمان ممکن بوده و شما می‌توانید از مزایای هر دو بیمه بهره‌مند شوید.

در حالت کلی، هریک از بیمه‌های عمر و تامین اجتماعی کاربرد و ماهیت مخصوص به خود را دارد. بیمه تامین اجتماعی به دلیل بهره‌مندی از خدمات درمانی آن برای همه افراد لازم است. اما خرید بیمه عمر امری اختیاری بوده و بیشتر به منظور سرمایه‌گذاری بلند مدت و برای اطمینان خاطر از آینده مناسب است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.