طرح طلای کاریزما؛ راهکار امن سرمایه‌گذاری با نقدشوندگی ساده و بی‌دردسر

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

صندوق طلا چیست و چگونه در آن سرمایه‌گذاری کنیم؟

1x
: :

866 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

اعتبار معاملاتی در بورس و مزایای اخذ آن

اعتبار معاملاتی یکی از راهکارهای مناسب برای تأمین سرمایه اضافی از طریق کارگزاران است. در مواقعی که روند میان‌مدت بازار بورس به صورت صعودی است، بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایل دارند برای بهره‌گیری از فرصت‌های معاملاتی، با مبلغی بیش از دارایی فعلی خود اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. از این رو اقدام به اخذ اعتبار معاملاتی از کارگزاری می‌کنند. در این بخش از مجله کاریزما، به بررسی مفهوم اعتبار معاملاتی در بورس و جزئیات مربوطه در مورد نحوه دریافت آن خواهیم پرداخت. اعتبار معاملاتی چیست؟ اعتبار معاملاتی در بورس مبلغی است که به صورت موقت در اختیار معامله‌گران قرار داد‌ه می‌شود تا با آن اقدام به خرید و فروش در بازار سرمایه کنند و در موعد تعیین شد‌ه اقدام به تسویه آن نمایند. در واقع، اعتبار معاملاتی یا Margin Trading سرمایه‌ای است که برخی از کارگزاری‌ها در اختیار مشتریان فعال خود قرار می‌دهند. بدین صورت به مشتری‌ها اجازه داد‌ه می‌شود تا طبق تحلیل شخصی بتوانند از فرصت‌های معاملاتی بازار به صورت اهرمی استفاده نمایند. به طوریکه کارگزار به سرمایه‌گذاران مبلغی را ارائه می‌دهد که آنها بتوانند قدرت خرید و سرمایه خود را در بازار بورس افزایش دهند. به طور کلی، قوانین و مقررات مربوط به اعتبار معاملاتی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم می‌شوند. ولی هر کارگزار ممکن است شرایط خاص خود را در ارائه اعتبار معاملاتی به مشتریان داشتـه باشد. اعتبار کارگزاری علی‌رغم شباهت‌های زیادی که با وام بانکی دارد ولی در عمل تفاوت‌هایی نیز بین آن دو وجود دارد که در ادامه به ذکر آن خواهیم پرداخت. تفاوت اعتبار معاملاتی و وام بانکی؟ به طور کلی، تفاوت اصلی بین اعتبار معاملاتی کارگزاری و وام بانکی را از دو جهت زیر می‌توان بررسی کرد: منبع و هدف استفاده: اعتبار معاملاتی از سود کارگزار و برای افزایش قدرت خرید برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس انجام می‌شود ولی وام بانکی برای تامین نیازهای مالی عمومی افراد و شرکت‌ها از بانک‌ دریافت می‌شود. تضمین و وثیقه: در صورت اعطای اعتبار معاملاتی توسط کارگزاری، سرمایه‌گذار باید به عنوان تضمین، میزانی از سرمایه خود را به کارگزار ارائه دهد. ولی در وام بانکی، معمولاً نیاز به وثیقه وجود دارد و بانک از سرمایه‌گذار یا وام‌گیرنده درخواست می‌کند تا اموال یا دارایی‌های قابل انعقاد را به عنوان تضمین ارائه نماید. ریسک اعتباری چیست؟ ریسک اعتباری یا ریسک نکول همان ریسک عدم تسویه اعتبار توسط مشتریان است. به عبارت دیگر، وام‌گیرنده به تعهدات خود در قبال وام‌دهنده عمل نمی‌کند. کارگزاران همواره به‌دنبال کاهش و حداقل‌سازی این نوع ریسک هستند و بدین منظور ریسک وام‌گیرنده به دقت بررسی می‌شود و تحت شرایط خاصی و با گرفتـن تضامین لازم، اعتبار کارگزاری به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود. چگونه می‌توان اعتبار معاملاتی دریافت کرد؟ برای دریافت اعتبار معاملاتی از هر کارگزاری باید شرایط خاصی رعایت شود که این شرایط طبق دستورالعمل‌های سازمان بورس و دستورالعمل‌های آن کارگزاری مشخص می‌شود. اما معمولا کارگزاران مشتریان فعال خود را برای پرداخت اعتبار معاملاتی انتخاب می‌کنند. مراحل دریافت اعتبار معاملاتی هم در هر کارگزاری متفاوت بود‌ه و برای آشنایی با این مراحل می‌توانید با ارتباط با کارگزاری خود از آن اطلاع حاصل نمایید. محدودیت‌های دریافت اعتبار معاملاتی از کارگزاری معمولا دریافت اعتبار کارگزاری با محدویت‌هایی همراه است که فهم و شناخت این محدودیت‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری جهت اخذ یا عدم اخذ اعتبار کارگزاری بسیار کمک‌کننده باشد. در ادامه، به معرفی محدودیت‌های ناشی از اخذ اعتبار معاملاتی خواهیم پرداخت: فریز شد‌ن پرتفوی مشتری: باتوجه به اینکه دارایی اشخاص نزد کارگزاری از پرتفوی و وجه نقد تشکیل شد‌ه است، به همین دلیل پس از دریافت اعتبار، بخشی از این دارایی یا همه آن نزد کارگزار فریز شد‌ه و شخص نمی‌تواند آنرا ازطریق تغییر کارگزار ناظر به کارگزاری ناظر دیگری منتقل نماید. تشکیل پرتفوی با ریسک کم: در طول زمان استفاده از اعتبار معاملاتی، پرتفوی معامله‌گران باید همواره شرایط مورد نیاز تعیین‌شده از نظر ارزش پرتفوی و تنوع دارایی‌ها را داشتـه باشد. به همین دلیل ممکن است پس از دریافت اعتبار حق انتخاب سهام محدود شود و افراد نتوانند همانند وضعیت پیشین، اقدام به انتخاب سهام پرریسک نمایند. محدودیت درخواست وجه: نکته بعدی در مورد محدودیت‌های دریافت اعتبار کارگزاری را می‌توان درخواست وجه عنوان کرد. کاربرانی که از اعتبار معاملاتی استفاده می‌کنند تنها تحت شرایط خاصی قادر خواهند بود تا درخواست وجه داد‌ه و مبلغ را دریافت نمایند. تسویه یا تمدید اعتبار معاملاتی در زمان تسویه اعتبار کارگزاری، فرد سرمایه‌گذار باید مبلغ تعیین‌شده جهت تسویه اعتبار را به صورت نقد در حساب خود داشتـه باشد تا کارگزاری وی بتواند آن مبلغ را از حساب وی برداشت نماید. در صورتی‌که در تاریخ تسویه شخص مبلغ لازم جهت تسویه را به صورت نقد نداشتـه باشد، کارگزار مطابق با قوانین معینی اقدامات لازم را انجام خواهد داد. لازم به ذکر است که در کارگزاری‌‌ها معمولا امکان تسویه زودتراز موعد و تمدید اعتبار نیز وجود دارد که برای اطلاعات از جزئیات آن باید با کارگزار خود ارتباط داشتـه باشید. شرایط دریافت اعتبار از کاریزما حال که با مفهوم اعتبار معاملاتی و شرایط دریافت و محدودیت‌های آن آشنا شدیم در این بخش به معرفی یک کارگزار جهت اخذ اعتبار معاملاتی خواهیم پرداخت. دریافت اعتبار معاملاتـی از کارگزاری کاریزما به سادگی انجام می‌شود و برای دریافت آن لازم است تا در این کارگزاری عضویت نمایید. برای عضویت در کارگزاری کاریزما از لینک زیر اقدام فرمایید. پس از سپری شدن یک روز از عضویت در کارگزاری کاریزما، می‌توانید درخواست اخذ اعتبار را از این کارگزاری ثبت نمایید. بدین منظور شما باید گردش حساب 3 ماهه خود در کارگزاری قبلی را بارگزاری نمود‌ه و پرتفوی خود را به کارگزاری کاریزما انتقال نمایید و پس از اعتبارسنجی و تعیین حد اعتبار، کارگزاری کاریزما سقف خرید شما را در کارگزاری به میزان توافق‌شده افزایش خواهد داد. مقاله پیشنهادی: نحوه دریافت اعتبار از کارگزاری کاریزما نکات متمایزکننده کارگزاری کاریزما در اعطای اعتبار با دریافت اعتبار معاملاتی از کاریزما، مزایایی برای شما ایجاد می‌شود که عبارتند از: دریافت اعتبار بیشتر معمولا حداکثر اعتبار دریافتی در کارگزاری‌ها ضریبی از متوسط گردش حساب سه ماهه‌ است. یعنی هر چقدر ارزش معاملات سه ماهه گذشته بیشتر باشد، فرد می‌تواند اعتبار بیشتری دریافت نماید. به‌طور معمول، این ضریب در کارگزاری‌ها ۱۰ درصد گردش حساب است. ولی در کاریزما ۲۰ درصد متوسط گردش سه ماه […]
ادامه
دریافت معرفی نامه حساب وکالتی بورس کالا

حساب وکالتی بورس کالا چیست؟

بازکردن حساب وکالتی یک از مراحل خرید خودرو و یا کالاهای دیگر در بورس کالا می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با کارکرد حساب وکالتی، نحوه بازکردن و نحوه دریافت معرفی نامه بورس کالا آشنا شوید.
ادامه
کارمزد معاملات

کارمزد معاملات چقدر است؟ + جدول کارمزد معاملات بورس

کارمزد معاملات که توسط کارگزاری دریافت می‌شود، یکی از موضوعات اساسی و حائز اهمیت برای سرمایه‌گذاران در بورس به شمار می‌آید. این کارمزدها نه تنها به عنوان هزینه‌های معاملاتی در نظر گرفته می‌شوند، بلکه می‌توانند تاثیرات قابل توجهی بر سود نهایی سرمایه‌گذاران داشته باشند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی جامع و دقیق کارمزد معاملات بورس و درصدهای مربوط به آن پرداخته خواهد شد. کارمزد معاملات چیست؟ برای معامله سهام یا اوراق بهادار در بورس باید از طریق کارگزاری‌های بورسی اقدام کرد. کارگزاری واسطه‌ای میان خریداران و فروشندگان است که هدف اصلی آن‌ تسهیل معاملات در بورس است. کارگزاری در ازای ارائه خدمات به مشتریان و واسطه‌گری میان خریداران و فروشندگان، مبلغی را به عنوان کارمزد معاملاتی دریافت می‌کند. کارمزد معامله یکی از اصطلاحات بورسی است که برای تعریف کارمزد معاملات باید اینگونه گفت “به مجموعه‌ای از هزینه‌ها گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران در ازای هر معامله در بازار بورس پرداخت می‌کنند“. این هزینه‌ها به منظور هزینه‌های عملیاتی، نظارت و اجرای معاملات و همچنین به عنوان منبع درآمدی برای نهادها و سازمان‌های مختلف بازار سرمایه در نظر گرفته می‌شوند. کارمزد معاملات بورس چقدر است؟ این عدد در بورس اوراق بهادار شامل هزینه‌های مختلفی است که سرمایه‌گذاران باید در ازای هر معامله پرداخت کنند. این کارمزد‌ها ممکن است بسته به نوع معامله، حجم معامله و نوع اوراق بهادار متفاوت باشند. در حالت کلی، کارمزد معامله بورس شامل بخش‌های زیر است: کارمزد کارگزاری: هزینه‌ای که به کارگزار به عنوان ارائه‌دهنده خدمات معامله پرداخت می‌شود. این کارمزد معمولاً به صورت درصدی از ارزش معامله محاسبه می‌شود. کارمزد سازمان بورس:  هزینه‌ای که به سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و تنظیم‌کننده بازار پرداخت می‌شود. کارمزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی: هزینه‌ای که به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به عنوان نهادی که مسئولیت نگهداری و تسویه اوراق بهادار را دارد، پرداخت می‌شود. مالیات: بخشی از کارمزد معامله به عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌شود. این مالیات معمولاً به صورت درصدی از ارزش معامله محاسبه می‌شود. هزینه مدیریت فناوری: این هزینه به شرکت مدیریت فناوری بورس تعلق می‌گیرد که وظیفه ارائه و نگهداری زیرساخت‌های فنی برای انجام معاملات بورس را بر عهده دارد. کارمزد معاملات سهام برای معاملات سهام در مجموع،  ۰.۰۰۳۷۱۲ از مبلغ خرید سهام و ۰.۰۰۸۸ مبلغ فروش بابت کارمزد معامله کسر می‌شود. نرخ کارمزد معامله کارگزاری‌ها برای خرید 0.304 درصد و برای فروش 0.0304 درصد کارمزد کارگزاری کسر می شود. به این نکته توجه کنید که بعضی از کارگزاری‌ها برای مشتریان تخفیف کارمزد معامله در نظر می‌گیرند. در جدول پایین سقف و نرخ کارمزد معامله بورس را مشاهده می‌کنید. بخشی از جدول با عنوان “حداکثر مبلغ کارمزد خرید”و  “حداکثر مبلغ کارمزد فروش” مشخص شده است که این قسمت نشان‌دهنده سقف کارمزدی که معامله‌گر در یک معامله می‌پردازد، است. در هنگام فروش سهام، علاوه بر کارمزد، مبلغی به عنوان مالیات نیز پرداخت می‌شود که از حساب سرمایه‌گذار نزد کارگزار به صورت مستقیم کسر می‌شود. لازم به ذکر است مبلغی که تحت عنوان کارمزد پرداخت می‌شود، به حساب کارگزاری وارد می‌شود اما از مبلغ مالیات، بخشی مربوط به نهاد مربوطه مانند سازمان بورس، شرکت سپرده‎گذاری مرکزی، شرکت مدیریت فناوری بورس و بخشی مربوط به کارگزاری است. مبلغ کارمزد خرید = تعداد سهام * قیمت هر سهم * مجموع کارمزد خرید مبلغ کارمزد فروش = تعداد سهام * قیمت هر سهم * مجموع کارمزد فروش نرخ کارمزد پرداختی با توجه به نوع سرمایه قابل معامله که سهام یا اوراق بهادار است و نوع بازار که شامل بازار بورس، فرابورس، بورس انرژی، بورس کالا معامله می‌شود، متفاوت خواهد بود. کارمزد معاملات صندوق ها در بورس کارمزد معاملات صندوق های سرمایه گذاری به عنوان هزینه‌ای است که سرمایه‌گذاران برای دریافت خدمات به صندوق پرداخت می‌کنند. درصد کارمزد معاملات بورس در صندوق‌های سرمایه‌گذاری از ارزش کل دارایی تعیین می‌شود. اهمیت این کارمزد می‌تواند تأثیر مستقیمی بر نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری داشته باشد و باید به دقت ارزیابی شود. صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله، معاف از مالیات هستند اما مبلغی به عنوان کارمزد خرید و فروش از طرفین معامله دریافت می‌شود. کارمزد خرید صندوق های قابل معامله 0.00116 و کارمزد فروش 0.0011875 و در مجموع 0.0023475 می‌باشد. لازم به ذکر است که کارمزد معامله صندوق اهرم و کارمزد معامله صندوق سهامی نیز به همین صورت است. اگر بخواهیم مثالی در این باره بگوییم در یک معامله 20 میلیون تومانی، کارمزد خریدار 23 هزار و 200 تومان و کارمزد فروشنده 23 هزار و 750 تومان خواهد بود. کارمزد معاملات طلا کارمزد معامله خرید و فروش اوراق صندوق‌های کالایی مبتنی بر طلا در هر معامله 0.00125 می‌باشد که این درصد کارمزد در قیمت اوراق ضرب شده و در زمان معامله از طرفین معامله دریافت می‌شود. به عنوان مثال در یک معامله 20 میلیونی، کارمزد خریدار و فروشنده 25 هزار تومان خواهد بود. کارمزد معاملات صندوق درآمد ثابت کارمزد معامله صندوق درآمد ثابت در خرید 0/00018 و در فروش 0/00018 می‌باشد که برای محاسبه کارمزد کل معامله آن را در قیمت کل ضرب می‌کنیم. ارکان کارمزد معامله صندوق درآمد ثابت به شرح زیر است: کارمزد معاملات سکه در بورس کارمزد معامله سکه در بورس کالا نیز برابر با 0.125% از ارزش معامله است. برای معامله سپرده سکه طلا، مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد. این نکته را در نظر بگیرید که علاوه بر کارمزد،در هنگام تحویل، به ازای هر سکه مبلغی نیز جهت کارشناسی سکه دریافت می‌شود. نرخ کارمزد معامله سکه در بورس به شرح زیر است: کارمزد معاملات قراردادهای آتی کارمزد معامله قراردادهای آتی شامل هزینه‌هایی است که به ازای هر خرید و فروش قراردادهای آتی در بازار بورس از معامله‌گران دریافت می‌شود. این کارمزدها برای پوشش هزینه‌های عملیاتی، نظارتی، نگهداری زیرساخت‌ها و خدمات ارائه شده توسط نهادهای مختلف بازار بورس در نظر گرفته می‌شوند. قراردادهای آتی و اختیار معامله از ابزارهای مهم مالی در بازارهای سرمایه‌گذاری هستند که برای مدیریت ریسک و کسب سود از نوسانات قیمت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. نرخ کارمزد معاملات اختیار سهام و آتی به شرح زیر است: کارمزد معاملات فرابورس کارمزد معاملات بورس و فرابورس با یکدیگر متفاوت است زیرا سازمان بورس و سازمان فرابورس ۲ سازمان جدا از هم هستند و هر کدام قوانین و مقررات خودشان را دارند؛  نحوه محاسبه کارمزد برای معاملات بورس و فرابورس متفاوت می‌باشد […]
ادامه
نحوه دریافت اعتبار از کارگزاری کاریزما

نحوه دریافت اعتبار از کارگزاری کاریزما و نکات تکمیلی آن

به اطلاع سرمایه گذاران محترم می‌رساند، کارگزاری کاریزما جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مشتریان خود طرح اعتباری کاریزما را فعال کرده است و مشتریان می‌توانند جهت دریافت اعتبار درخواست خود را ثبت نمایند.
ادامه
توقف نماد در بورس چیست

توقف نماد در بورس چیست؟ حالت‌ها، قوانین و بازگشایی نماد

توقف طولانی ‌مدت نمادها یکی از عوامل افزایش ریسک نقدشونگی سهام است. با توجه به اهمیت آگاهی به این دسته از قوانین در معاملات، در این مطلب به قوانین و مقررات توقف و بازگشایی نمادها در بورس و فرابورس خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است در توقف و بازگشایی نمادها گاهی اوقات استثنا وجود دارد.
ادامه
بیمه آتش سوزی مغازه

بیمه آتش سوزی مغازه + نحوه ثبت نام، هزینه و پوشش‌ها

آتش‌سوزی، کابوسی است که هر کسب‌وکاری را تهدید می‌کند. تصور کنید تمام زحمات و سرمایه شما در یک لحظه خاکستر شود. برای جلوگیری از چنین فاجعه‌ای، بیمه آتش سوزی مغازه ضروری‌ترین ابزار است. بیمه آتش سوزی نه تنها از سرمایه شما محافظت می‌کند، بلکه به شما آرامش خاطر می‌دهد تا بتوانید با خیالی آسوده به کسب‌وکار خود ادامه دهید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی تمامی جوانب بیمه سرقت و آتش سوزی مغازه از شرایط و مدارک لازم گرفته تا هزینه‌ها و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی مغازه می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید خود و کسب‌وکارتان را در برابر خطر آتش‌سوزی مصون نگه دارید، با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم تا از سرمایه‌تان به بهترین شکل محافظت کنید! بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه یک نوع از بیمه آتش سوزی است که به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره مانند آتش‌سوزی، بتوانند خسارت‌های مالی ایجاد شده را جبران کنند. این بیمه‌نامه به‌طور خاص برای مغازه‌داران و صاحبان کسب‌وکارها طراحی شده و می‌تواند خسارات واردشده به ساختمان مغازه، تجهیزات، اجناس و حتی کالاهای انبارشده را پوشش دهد. اگر اطلاعات کاملی از بیمه آتش سوزی ندارید و می‌خواهید بیشتر درباره این بیمه بدانید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید: خرید بیمه آتش‌سوزی اجباری نیست، اما خرید آن به تمامی مغازه‌داران توصیه می‌شود. اگرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فقط مالکان می‌توانند برای مغازه خود بیمه آتش‌سوزی تهیه کنند. اما این تصور اشتباه است. شما به‌عنوان مستاجر هم می‌توانید تمام اموال و تجهیزات موجود در مغازه خود را بیمه کنید. انواع بیمه آتش سوزی مغازه    بیمه آتش سوزی به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شود. به جز بیمه منازل مسکونی، سایر انواع آن برای ساختمان‌های اداری و تجاری قابل استفاده هستند: بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی اگر شما صاحب یک مرکز صنعتی یا تولیدی هستید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، تهیه بیمه آتش سوزی مخصوص مراکز صنعتی است. این نوع بیمه نه تنها خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، بلکه خطراتی مانند انفجار و برخورد صاعقه را نیز پوشش می‌دهد. در این بیمه، می‌توان اجزای مختلف مرکز را از جمله ساختمان‌ها، تأسیسات، ماشین‌آلات، مواد اولیه و وسایل نقلیه بیمه کرد. بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی بیمه آتش سوزی اداری و تجاری برای مراکز غیرصنعتی مانند فروشگاه‌ها، ادارات، انبارها و پاساژها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان صدور این بیمه، کارشناس بیمه با دقت محل را بررسی می‌کند و بر اساس ایمنی ساختمان در برابر آتش و دیگر خطرات، حق بیمه تعیین می‌شود. همچنین، ارزش کالاهای موجود در محل نیز محاسبه می‌شود تا در صورت بروز حادثه، فرآیند دریافت خسارت آسان‌تر شود. بیمه نامه های اظهار نامه‌ای این نوع بیمه‌نامه عموما زیر مجموعه بیمه نامه‌های صنعتی و غیرصنعتی و انبار هستند. اگر موجودی انبار شما به‌طور مداوم در حال تغییر است و مبلغ آن قابل توجه است، بیمه آتش سوزی شناور گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. در این بیمه، شما باید حداکثر سرمایه‌ای که طی سال به انبار وارد می‌شود را تخمین زده و به شرکت بیمه اعلام کنید. سپس، شرکت مبلغی را به‌عنوان «حق بیمه موقت» تعیین کرده و شما به صورت ماهانه آن را پرداخت می‌کنید. در پایان سال، شرکت بیمه با محاسبه موجودی انبار، مبلغ نهایی حق بیمه را مشخص می‌کند. این نوع بیمه به‌خصوص برای فروشگاه‌ها و مراکز خرید مناسب است. پوشش های بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه دارای چندین پوشش مهم است که به مالکان کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث ناگوار، خسارت‌های مالی خود را جبران کنند. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند: آتش‌سوزی: این پوشش اصلی‌ترین بخش بیمه آتش‌سوزی است و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی مستقیم را جبران می‌کند. صاعقه: خسارت‌های ناشی از صاعقه و آتش‌سوزی ناشی از آن تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد. انفجار: خسارت‌های ناشی از انفجار، چه در اثر آتش‌سوزی و چه به دلایل دیگر، تحت پوشش قرار می‌گیرد. پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی مغازه علاوه بر پوشش‌های اصلی، بسیاری از شرکت‌های بیمه، پوشش‌های اضافی دیگری را نیز ارائه می‌دهند که می‌توان با افزایش قیمت بیمه آتش سوزی مغازه، آن‌ها را به بیمه‌نامه اضافه کرد. برخی از این پوشش‌ها عبارتند از: حوادث طبیعی زلزله: پوشش خسارات ناشی از لرزش زمین و اثرات ثانویه آن مانند ریزش ساختمان. آتشفشان: پوشش خسارت‌های ناشی از فوران آتشفشان، گدازه و خاکستر آتشفشانی. سیل و طغیان آب: پوشش خسارت‌های ناشی از بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها یا دریا و جاری شدن آب در مناطق خشک. طوفان: پوشش خسارت‌های ناشی از بادهای شدید، گردباد و تندباد. برف و باران: پوشش خسارت‌های ناشی از بارش شدید برف و باران، مانند ریزش بهمن و آسیب به ساختمان. سقوط بهمن: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش بهمن. نشست و رانش زمین: پوشش خسارت‌های ناشی از جابه‌جایی لایه‌های زمین. ریزش کوه: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش کوه. حوادث غیرمترقبه آتش‌سوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی. انفجار: پوشش خسارت‌های ناشی از انفجار. صاعقه: پوشش خسارت‌های ناشی از برخورد صاعقه. شکست شیشه: پوشش خسارت‌های ناشی از شکستن شیشه‌ها و ویترین‌ها. سرقت با شکستن حرز: پوشش خسارت‌های ناشی از سرقت با شکستن قفل یا شیشه. خودسوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از خودسوزی مواد قابل اشتعال. سایر خطرات سقوط هواپیما: پوشش خسارت‌های ناشی از سقوط هواپیما بر روی ساختمان یا اموال. نوسانات برق: پوشش خسارت‌های ناشی از نوسانات برق و آسیب به تجهیزات برقی. هزینه‌های اضافی: پوشش هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های پاکسازی و آواربرداری. استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه یعنی شرایط و حوادثی که تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند. از جمله مهم‌ترین استثنائات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: خسارت‌های عمدی: اگر مالک یا کارمندان به طور عمدی باعث آتش‌سوزی شوند، بیمه مسئولیتی در قبال خسارت‌ها نخواهد داشت. آتش‌سوزی‌های ناشی از جنگ و شورش: خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، یا هرگونه ناامنی اجتماعی معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. عدم اطلاع‌رسانی: در صورتی که بیمه‌گذار اطلاعات نادرست یا ناقص درباره دارایی‌ها یا وضعیت مغازه ارائه دهد، ممکن است خسارت‌ها پوشش داده نشوند. خسارت‌های وارده به اشیا قیمتی: طلا، سکه، اوراق بهادار، فلزات گران‌بها، آثار هنری، نسخ خطی و اسناد تاریخی تحت پوشش بیمه قرار نگیرند. هزینه بیمه آتش سوزی مغازه […]
ادامه
اوراق گام

اوراق گام چیست؟ + نحوه خرید و بازدهی آن

گام مخفف عبارت گواهی اعتبار مولد است. همانطور که از نام این اوراق پیداست، ماهیت آن مبنی بر تولید در بنگاه های اقتصادی است.اوراق گام یکی از ابزارهای تامین مالی بنگاه ها و شرکت های اقتصادی است.این اوراق قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه را دارد.
ادامه
بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفه‌ای بیمه شویم؟

در این مطلب می‌خواهیم در مورد بازاریابی بیمه و روش‌های بازاریابی صحبت کنیم. شرکت‌های بیمه، مانند سایر کسب‌وکارها، نیاز به یافتن بازار هدف دارند تا بتوانند خدمات، شامل پوشش‌ها و مزیت‌های خود را به افراد معرفی، و در واقع احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنند. کاریزمن نیز یکی از روش‌های بازاریابی در بیمه است که در آن بازاریاب‌هـا می‌توانند از طریق معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های بیمه، به کسب درآمد بپردازند. این هدف با کمک بازاریاب بیمه محقق می‌شود؛ شخصی که علاوه بر دانش و مهارت و تجربه‌ی مارکتینگ، در اُمور بیمه نیز خبره است و در این بازار پررقابت، حرفی برای گفتن دارد. بازاریابی بیمه چیست؟ بازاریابی بیـمه تعریف ساده‌ای دارد: به مجموعه‌ای از کارها و اقداماتی که برای شناسایی بازار هدف و سپس ارائه‌ و فروش محصولات بیمه برای رفع نیازهای افراد مختلف انجام می‌شوند، بـازاریـابـی بیمـه می‌گویند. در واقع در این حوزه از بـازاریـابی، دنبال یافتن بازاری هستیم که‌ اولاً محصولات بیمه‌ای برای آن بازار مفید و کاربردی باشند، و ثانیاً بتوانیم سود خوبی از آن بازار هدف کسب کنیم. محصولات بیمه‌ای، کالا نیستند؛ یعنی هیچ کالای فیزیکی وجود ندارد و بازایابی بیمه تماماً جلب اعتماد و ترغیب افراد به خرید بیمه‌نامه است. بسیاری از افراد هر سال بیمه‌نامه‌های خود را تمدید می‌کنند، بدون آنکه حتی یکبار از آن‌ها استفاده کنند! آنچه باعث تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌شود، هنر بازاریابی است! این وظیفه‌ی حساس، یعنی متقاعدسازی برای صرف هزینه و خرید بیمه، بر دوش بازاریاب بیمه است. اکنون سوال بعدی این است که بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه وظیفه دارد یک شرکت بیمه و خدمات و پوشش‌های آن را کامل به افراد مختلف معرفی، و با ایجاد حس نیاز و البته متقاعدسازی، افراد را به خرید بیمه ترغیب کند. یک بازاریاب بیمه باید بتواند: مخاطبان هدف را از وجود شرکت بیمه و خدمات آن مطلع سازد. به شناخته‌ شدن هرچه بهتر برند شرکت بیمه کمک کند. نیاز مخاطب را برآورده کند و با تعامل مناسب با مخاطب، نیازهای جدید را شناسایی نماید. فروش را افزایش دهد و حلقه‌ای از مخاطبان وفادار ایجاد کند. اما اگر بخواهیم وظایف بازاریاب بیمه را دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم یک بازاریاب خوب بیمه وظیفه دارد برای مشتریان فعلی رضایت را به ارمغان بیاورد و در ادامه مسیری را تعیین کند که به برندسازی و فروش بیشتر منجر شود. فرض کنید یک قرارداد بازاریاب بیمه داریم و می‌خواهیم شرح وظایف بنویسیم. احتمالاً بهترین کار این است که یک سری وطایف عمومی و یک سری وظایف تخصصی برای بازاریاب خود تعریف کنیم. وظایف عمومی بازاریاب بیمه چیست؟ تفاوتی ندارد بازاریاب بیمه باشید یا در حوزه‌های دیگر بازاریابی کنید؛ یک سری وظایف میان تمام بازاریاب‌ها مشترک هستند که از آن‌ها به‌عنوان وظایف عمومی یاد می‌کنیم. این وظایف عبارت‌اند از: بازاریاب باید ابتدا نیازهای جامعه را در حوزۀ بیمه شناسایی کند. سپس سراغ محصولات و قیمت آن‌ها برود و دلایل افزایش یا کاهش قیمت را نیز بررسی نماید. پس از شناسایی نیازها، بازاریاب باید مشاوره‌های لازم را به شرکت بیمه بدهد تا محصولات جدید منطبق بر نیازهای مخاطبان هدف، معرفی و ارائه شوند. بازاریاب باید تجربیات و نظرات خود را به بخش فروش ارائه دهد و کارشناسان فروش را راهنمایی کند. بازاریاب بیمه باید بتواند محصولات و خدمات حوزۀ بیمه را با بیان ساده به مخاطبان معرفی کند. حفظ مشتریان قبلی و اضافه کردن مشتریان جدید، یکی دیگر از وظایف مهم یک بازاریاب بیمه است. وظایف تخصصی بازاریاب بیمه چیست؟ در قسمت قبل، وظایف عمومی را بررسی کردیم و همانطور که مشخص است، این وظایف کلی بودند. اما کسی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت بیمه را بر عهده دارد، بایستی: نیازهای افراد را متناسب با توانایی مالی آن‌ها ارزیابی کند. شرح دقیق خدمات شرکت بیمه و مزایا و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، وظیفه‌ی بعدی بازاریاب بیمه است. بازاریاب بیمه موظف است بیمه‌نامه و تعرفه‌های مناسبی را با توجه به نیاز مخاطب طراحی کند. فرد بازاریاب باید حجم تقاضای بازار را برآورد و بر اساس آن ریسک فعالیت شرکت بیمه را بررسی کند. جلب رضایت مشتری با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند تبلیغات تلویزیونی، دیجیتال مارکتینگ و … بر عهده‌ی بازاریاب بیمه است. در صورت نیاز، بازاریاب بیمه بایستی آموزش‌های لازم را در اختیار کارمندان شرکت بیمه قرار دهد. بازاریاب بیمه باید منابع مالی و نیروی انسانی لازم را به طرح‌های مختلف شرکت تخصیص دهد. اصلاح و بهبود طرح‌های بیمه، بررسی آمار فروش گذشته و همینطور سود و زیان شرکت بیمه نیز از دیگر وظایف مهم بازاریاب بیمه به حساب می‌آید. همانطور که می‌بینید، بازاریابی در صنعت بیمه شاید برخلاف آنچه از دور به‌نظر می‌رسد، کار حساس و پیچیده‌ای است! بازاریاب بیمه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ قطعاً هر کسی را برای کاری ساخته‌اند … یک بازاریاب، فرقی نمی‌کند بازاریاب کدام حوزه باشد، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد و اصولی را رعایت کنید. از جمله ویژگی‌های یک بازاریاب خوب بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانش کافی درباره بیمه بازاریاب بیمه در درجه اول باید با انواع بیمه، پوشش‌ها، شرایط و قوانین مربوط به بیمه آشنایی کامل داشته باشد. مهارت‌های ارتباطی قوی یک فرد خجالتی یا کسی که اعتمادبه‌نفس ندارد، نمی‌تواند بازاریاب خوبی باشد! برقراری ارتباط موثر با افراد، شنیدن نیازهای آن‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب، حداقل مهارت‌هایی است که یک بازاریاب بیمه باید داشته باشد. مهارت‌های فروش فروش یعنی نفوذ به قلب افراد و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید بیمه یا هر محصول دیگری؛ دست‌یابی به چنین مهارتی مستلزم گذراندن دوره‌های مختلف و کسب تجربه است. صبر و حوصله بازار بیمه نیازمند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد تا به سوالات افراد پاسخ دهد و چالش‌ها را برطرف کند. قطعاً نمی‌توان با یک یا دو تلاش به فروش مد نظر رسید! انگیزه بالا انگیزه مهمترین محرک رسیدن به هدف است! شخصی که انگیزه نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازاریابی موفق عمل کند. توجه به جزئیات توجه به جزئیات، از دقت در شناسایی نیازها و برخورد با افراد، تا توجه به بندهای قراردادها از مهمترین ویژگی‌هایی است که هر بازاریاب باید در کار خود داشته باشد. روش های مختلف بازاریابی بیمه تا اینجا با بازاریابی و بازاریاب […]
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.