کاریزما کارت؛ مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری در یک کارت بانکی

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

صندوق درآمد ثابت چیست و چگونه سود پایدار می‌دهد؟

1x
: :

869 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

مدیریت مالی چیست

مدیریت مالی چیست؟ تعریف، اصول و انواع مدیریت مالی

مدیریت مالی یکی از جنبه های مهم در سازمان ها و زندگی شخصی است. در این مقاله به جنبه های مختلف مدیریت مالی در سازمان ها و زندگی شخصی هر فرد پرداخته ایم.
ادامه
توقف نماد در بورس چیست

توقف نماد در بورس چیست؟ حالت‌ها، قوانین و بازگشایی نماد

توقف طولانی ‌مدت نمادها یکی از عوامل افزایش ریسک نقدشونگی سهام است. با توجه به اهمیت آگاهی به این دسته از قوانین در معاملات، در این مطلب به قوانین و مقررات توقف و بازگشایی نمادها در بورس و فرابورس خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است در توقف و بازگشایی نمادها گاهی اوقات استثنا وجود دارد.
ادامه
بیمه آتش سوزی مغازه

بیمه آتش سوزی مغازه + نحوه ثبت نام، هزینه و پوشش‌ها

آتش‌سوزی، کابوسی است که هر کسب‌وکاری را تهدید می‌کند. تصور کنید تمام زحمات و سرمایه شما در یک لحظه خاکستر شود. برای جلوگیری از چنین فاجعه‌ای، بیمه آتش سوزی مغازه ضروری‌ترین ابزار است. بیمه آتش سوزی نه تنها از سرمایه شما محافظت می‌کند، بلکه به شما آرامش خاطر می‌دهد تا بتوانید با خیالی آسوده به کسب‌وکار خود ادامه دهید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی تمامی جوانب بیمه سرقت و آتش سوزی مغازه از شرایط و مدارک لازم گرفته تا هزینه‌ها و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی مغازه می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید خود و کسب‌وکارتان را در برابر خطر آتش‌سوزی مصون نگه دارید، با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم تا از سرمایه‌تان به بهترین شکل محافظت کنید! بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه یک نوع از بیمه آتش سوزی است که به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره مانند آتش‌سوزی، بتوانند خسارت‌های مالی ایجاد شده را جبران کنند. این بیمه‌نامه به‌طور خاص برای مغازه‌داران و صاحبان کسب‌وکارها طراحی شده و می‌تواند خسارات واردشده به ساختمان مغازه، تجهیزات، اجناس و حتی کالاهای انبارشده را پوشش دهد. اگر اطلاعات کاملی از بیمه آتش سوزی ندارید و می‌خواهید بیشتر درباره این بیمه بدانید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید: خرید بیمه آتش‌سوزی اجباری نیست، اما خرید آن به تمامی مغازه‌داران توصیه می‌شود. اگرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فقط مالکان می‌توانند برای مغازه خود بیمه آتش‌سوزی تهیه کنند. اما این تصور اشتباه است. شما به‌عنوان مستاجر هم می‌توانید تمام اموال و تجهیزات موجود در مغازه خود را بیمه کنید. انواع بیمه آتش سوزی مغازه    بیمه آتش سوزی به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شود. به جز بیمه منازل مسکونی، سایر انواع آن برای ساختمان‌های اداری و تجاری قابل استفاده هستند: بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی اگر شما صاحب یک مرکز صنعتی یا تولیدی هستید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، تهیه بیمه آتش سوزی مخصوص مراکز صنعتی است. این نوع بیمه نه تنها خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، بلکه خطراتی مانند انفجار و برخورد صاعقه را نیز پوشش می‌دهد. در این بیمه، می‌توان اجزای مختلف مرکز را از جمله ساختمان‌ها، تأسیسات، ماشین‌آلات، مواد اولیه و وسایل نقلیه بیمه کرد. بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی بیمه آتش سوزی اداری و تجاری برای مراکز غیرصنعتی مانند فروشگاه‌ها، ادارات، انبارها و پاساژها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان صدور این بیمه، کارشناس بیمه با دقت محل را بررسی می‌کند و بر اساس ایمنی ساختمان در برابر آتش و دیگر خطرات، حق بیمه تعیین می‌شود. همچنین، ارزش کالاهای موجود در محل نیز محاسبه می‌شود تا در صورت بروز حادثه، فرآیند دریافت خسارت آسان‌تر شود. بیمه نامه های اظهار نامه‌ای این نوع بیمه‌نامه عموما زیر مجموعه بیمه نامه‌های صنعتی و غیرصنعتی و انبار هستند. اگر موجودی انبار شما به‌طور مداوم در حال تغییر است و مبلغ آن قابل توجه است، بیمه آتش سوزی شناور گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. در این بیمه، شما باید حداکثر سرمایه‌ای که طی سال به انبار وارد می‌شود را تخمین زده و به شرکت بیمه اعلام کنید. سپس، شرکت مبلغی را به‌عنوان «حق بیمه موقت» تعیین کرده و شما به صورت ماهانه آن را پرداخت می‌کنید. در پایان سال، شرکت بیمه با محاسبه موجودی انبار، مبلغ نهایی حق بیمه را مشخص می‌کند. این نوع بیمه به‌خصوص برای فروشگاه‌ها و مراکز خرید مناسب است. پوشش های بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه دارای چندین پوشش مهم است که به مالکان کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث ناگوار، خسارت‌های مالی خود را جبران کنند. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند: آتش‌سوزی: این پوشش اصلی‌ترین بخش بیمه آتش‌سوزی است و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی مستقیم را جبران می‌کند. صاعقه: خسارت‌های ناشی از صاعقه و آتش‌سوزی ناشی از آن تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد. انفجار: خسارت‌های ناشی از انفجار، چه در اثر آتش‌سوزی و چه به دلایل دیگر، تحت پوشش قرار می‌گیرد. پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی مغازه علاوه بر پوشش‌های اصلی، بسیاری از شرکت‌های بیمه، پوشش‌های اضافی دیگری را نیز ارائه می‌دهند که می‌توان با افزایش قیمت بیمه آتش سوزی مغازه، آن‌ها را به بیمه‌نامه اضافه کرد. برخی از این پوشش‌ها عبارتند از: حوادث طبیعی زلزله: پوشش خسارات ناشی از لرزش زمین و اثرات ثانویه آن مانند ریزش ساختمان. آتشفشان: پوشش خسارت‌های ناشی از فوران آتشفشان، گدازه و خاکستر آتشفشانی. سیل و طغیان آب: پوشش خسارت‌های ناشی از بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها یا دریا و جاری شدن آب در مناطق خشک. طوفان: پوشش خسارت‌های ناشی از بادهای شدید، گردباد و تندباد. برف و باران: پوشش خسارت‌های ناشی از بارش شدید برف و باران، مانند ریزش بهمن و آسیب به ساختمان. سقوط بهمن: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش بهمن. نشست و رانش زمین: پوشش خسارت‌های ناشی از جابه‌جایی لایه‌های زمین. ریزش کوه: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش کوه. حوادث غیرمترقبه آتش‌سوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی. انفجار: پوشش خسارت‌های ناشی از انفجار. صاعقه: پوشش خسارت‌های ناشی از برخورد صاعقه. شکست شیشه: پوشش خسارت‌های ناشی از شکستن شیشه‌ها و ویترین‌ها. سرقت با شکستن حرز: پوشش خسارت‌های ناشی از سرقت با شکستن قفل یا شیشه. خودسوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از خودسوزی مواد قابل اشتعال. سایر خطرات سقوط هواپیما: پوشش خسارت‌های ناشی از سقوط هواپیما بر روی ساختمان یا اموال. نوسانات برق: پوشش خسارت‌های ناشی از نوسانات برق و آسیب به تجهیزات برقی. هزینه‌های اضافی: پوشش هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های پاکسازی و آواربرداری. استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه یعنی شرایط و حوادثی که تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند. از جمله مهم‌ترین استثنائات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: خسارت‌های عمدی: اگر مالک یا کارمندان به طور عمدی باعث آتش‌سوزی شوند، بیمه مسئولیتی در قبال خسارت‌ها نخواهد داشت. آتش‌سوزی‌های ناشی از جنگ و شورش: خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، یا هرگونه ناامنی اجتماعی معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. عدم اطلاع‌رسانی: در صورتی که بیمه‌گذار اطلاعات نادرست یا ناقص درباره دارایی‌ها یا وضعیت مغازه ارائه دهد، ممکن است خسارت‌ها پوشش داده نشوند. خسارت‌های وارده به اشیا قیمتی: طلا، سکه، اوراق بهادار، فلزات گران‌بها، آثار هنری، نسخ خطی و اسناد تاریخی تحت پوشش بیمه قرار نگیرند. هزینه بیمه آتش سوزی مغازه […]
ادامه
اوراق گام

اوراق گام چیست؟ + نحوه خرید و بازدهی آن

گام مخفف عبارت گواهی اعتبار مولد است. همانطور که از نام این اوراق پیداست، ماهیت آن مبنی بر تولید در بنگاه های اقتصادی است.اوراق گام یکی از ابزارهای تامین مالی بنگاه ها و شرکت های اقتصادی است.این اوراق قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه را دارد.
ادامه
خرید اوراق مسکن

خرید اوراق مسکن چگونه است؟ جدیدترین راهنمای وام مسکن

اوراق تسه یا اوراق تسهیلات مسکن که در بورس معامله می شوند، برای دریافت وام مسکن به کار می روند.در واقع اگر خریدار خانه هستید و متقاضی دریافت وام مسکن، باید حتما اوراق تسهیلات مسکن را تهیه کنید.منتشر کننده اوراق تسه بانک مسکن است.این اوراق به صاحبان سپرده سرمایه گذاری ممتاز بانک مسکن تعلق گرفته و در بازار فرابورس معامله می شوند.
ادامه
بهترین بیمه آتش سوزی

بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله + راهنمای خرید

بهترین بیمه آتش سوزی چیست و چه مزایایی دارد؟ همانطور که می‌دانید بیمه آتش سوزی علاوه‌بر حفاظت از اموال و دارایی‌ها، یک حمایت مالی در برابر هزینه‌های ناشی از آتش سوزی و زلزله است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به معیارهای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید. بهترین بیمه آتش سوزی کدام است؟ همانطور که در مقاله “بیمه آتش سوزی چیست؟” گفته شد بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه است و در واقع زیرمجموعه‌ بیمه اموال است که برای جبران خسارات مالی واردشد‌‌ه به اموال افراد در اثر حاد‌ثه‌ی آتش سوزی ایجاد شد‌‌ه است. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی به عوامل و معیارهای متفاوتی وجود دارد که باید پیش از انتخاب شرکت بیمه به آن توجه کرد. این معیارها شامل نوع پوشش، سقف تعهدات، خدمات پس از فروش و غیره است. برای خرید بیمه آتش سوزی با مناسب‌ترین قیمت از کاریزما بیمه، روی تصویر زیر کلیک کنید. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نیازمند در نظر گرفتن معیارها و عوامل زیادی است که به افراد کمک می‌کند تا پوشش‌های لازم را برای حفاظت از اموال خود داشته باشند. یکی از مهم‌ترین معیارها، میزان پوشش بیمه‌ای است؛ به این معنا که بیمه آتش سوزی چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد و شامل چه خطراتی می‌شود. معیارها و فاکتورهای بهترین بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر است: ارزش اموال انتخاب پوشش‌ها شرایط بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه محبوبیت و اعتبار شرکت بیمه میزان فرانشیز رضایت مشتریان محدودیت‌های شرکت بیمه بهترین بیمه‌ آتش‌ سوزی براساس اموال بیمه آتش سوزی طبق ارزش اموال به صورت زیر تقسیم می‌شوند: بیمه آتش سوزی منزل این بیمه آتش سوزی برای تمامی مالکین و حتی مستاجرین کاملا ضروری است. بهترین بیمه آتش سوزی منزل، علاوه‌بر اینکه هزینه‌های ناشی از آتش‌سوزی را پوشش می‌دهد بلکه برخی از پوشش‌ها مانند زلزله و آتشفشان، ضایعات ناشی از برف و باران و غیره را به عنوان پوشش اضافی ارائه می‌دهند. بیمه آتش سوزی ساختمان بیمه آتش سوزی ساختمان، خساراتی که به ساختمان و مشاعات آن وارد می‌شود را جبران می‌کند. این بیمه‌نامه برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری بسیار مفید است. بهترین بیمه آتش سوزی ساختمان به این منظور است که ساختمان‌ها در معرض خطرات زیادی مانند آتش‌سوزی، زلزله، حوادث طبیعی قرار دارند. بیمه اتش سوزی مغازه همانطور که بیمه آتش‌سوزی برای ساختمان و منزل ضروری است مغازه‌ها نیز به دلیل دارایی‌های ارزشمندی که داخل مغازه نگهداری می‌شود، به بیمه آتش سوزی احتیاج دارند. بهترین بیمه اتش سوزی مغازه خسارت‌های ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار و غیره را پوشش می‌دهد. صاحبان مغازه و فروشگاه‌‌ها می‌توانند تاسیسات بنا، موجودی و اثاثیه، دکوراسیون و شیشه‌های مغازه خود را بیمه کنند. به این نکته توجه کنید که حق‌ بیمه فروشگاه‌ها براساس نوع کالایی که می‌فروشند متفاوت است. حق بیمه در انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه یکی از نکات مهمی است در انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کرد. موارد زیر در تعیین نرخ حق بیمه تاثیرگذار است: پوشش‌های اضافی: پوشش‌هایی مانند زلزله، سیل و طغیان، طوفان و گردباد، نشت و رانش زمین و غیره با افزایش حق بیمه همراه است. تخفیف‌ بیمه آتش‌سوزی: شرکت‌های بیمه، عموما تخفیفات بیمه عمر، حساب بلند مدت و خرید گروهی ارائه می‌دهند و باعث کاهش حق بیمه می‌شود. ریسک: میزان ریسک در بررسی اموال، تاثیر بسزایی بر حق بیمه دارد. ارزش بنا: در این بیمه‌نامه، ارزش ساخت معیار ارزشگذاری مورد بیمه است. نوع موجودی مغازه: نوع اموال داخل ساختمان و مغازه در میزان نرخ حق بیمه تاثیرگذار است. مدت زمان بیمه‌نامه: قرارداد بیمه آتش سوزی در سه حالت زمانی بلند مدت، یکساله و کوتاه مدت در دسترس است. همانطور که در بخش تخفیف‌ها گفته شد هر چقدر مدت قرارداد طولانی‌تر باشد از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است. مقایسه فرانشیز بیمه‌ های آتش سوزی بهترین شرکت‌های بیمه، عموما برای پوشش‌های اصلی مانند آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه، فرانشیز در نظر نمی‌گیرد؛ اما برای پوشش‌های فرعی و اضافی، مبلغی را به عنوان فرانشیز کم می‌کند. میزان فرانشیز برای خطرات فرعی، در جدول زیر دسته‌بندی شده‌است. بیشترین میزان فرانشیز مربوط به پوشش‌های ریزش چاه، شکست شیشه، سرقت و رانش زمین می‌باشد. معرفی بهترین شرکت های بیمه آتش سوزی  یکی از نکاتی که برای انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کنید، تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته شده و سهم از بازار شرکت‌های بیمه است. در جدول زیر سهم بازار، نرخ رشد و طرح‌های محبوب هر یک از شرکت‌های بیمه می‌پردازیم. بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی دی به نوع ساختمان و دارایی‌های آن بستگی دارد. همانطور که گفته شد ساختمان‌ها و اموال تحت پوشش به سه گروه واحدهای مسکونی، مراکز صنعتی و غیرصنعتی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های اصلی و خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی دی به شرح زیر است: آتش‌سوزی صاعقه انفجار در حالی که پوشش‌های فرعی و خسارت‌های اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی به شرح زیر است: خسارت‌های ناشی از سیل، طغیان آب دریا یا رودخانه ریزش کوه و سقوط بهمن زلزله طوفان و گرد و غبار سقوط هواپیما، هلیکوپتر و قطعات آن برخورد اجسام خارجی به ساختمان خسارت‌های ناشی از ترکیدگی لوله آب، تانکرها و فاضلاب دستگاه‌های آبرسانی مسئولیت مدنی و اجتماعی در قبال همسایگان ریزش سقف به علت بارش برف سنگین نشست، ریزش و رانش زمین دعوا، شورش و بلوا، اغتشاش و آشوب هزینه جمع‌آوری ضایعات ناشی از حادثه برای خرید آسان و آنلاین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی از کاریزما بیمه روی دکمه زیر کلیک کنید و از خدمات آن استفاده کنید. بیمه آتش سوزی شرکت دی چه هزینه‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟ خسارت‌های عدم تحت پوشش بیمه دی شامل موارد زیر است: اوراق بهادار و پول نقد طلا و جواهرات نسخه‌های خطی و ارزشمند قدیمی خسارت‌های ناشی از امواج صوتی و مواد رادیواکتیو هزینه‌های ناشی از نفوذ حشرات و حیوانات موذی هزینه‌های ناشی ازاستهلاک بنا و بازسازی خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی عمدی بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت آسیا شرکت بیمه آسیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه در ایران است که با ارائه خدمات جدید، سوابق درخشانی کسب کرده است. همانند دیگر بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه […]
ادامه
انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث؛ شرایط، قوانین و نحوه انتقال تخفیف

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث با قانون جدید

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، یکی از چالش‌های مهم بسیاری از راننده‌ها و مالکان خودرو محسوب می‌شود. به خصوص اگر سال‌ها  با احتیاط رانندگی کنید و بتوانید تخفیف خوبی از بیمه شخص ثالث بگیرید یا اگر بخواهید خودرو بخرید و بفروشید، باید بدانید آیا امکان انتقـال تخفیف وجود دارد یا خیر. با یک جستجوی ساده در اینترنت، به این پرسش‌ها می‌رسیم که آیا امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث وجود دارد؟ چگونه تخفیف بیمه شخص ثالث را انتقال دهیم؟ و آیا از اساس تخفیف بیمه قابل انتقال است یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تخفیف بیمه شخص ثالث، می‌توانید مقاله «تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو و شرایط انتقال آن» را مطالعه کنید. در این مطلب از کاریزما لرنینگ، به این سوالات کامل پاسخ می‌دهیم و البته جزئیات واگذاری تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث شامل قوانین انتقال در سال 1404 را کامل بیان می‌کنیم. با خواندن این مطلب، تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت خواهید کرد. برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چه باید کرد؟ بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که برای جبران خسارات جانی و مالی وارد شد‌‌‌ه به اشخاص ثا‌لث در حوادث رانندگی در نظر گر‌فته شد‌‌ه و برای تمام وسایل نقلیـه موتوری، از جمله خودرو و موتور سیکلت صادر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه شخص ثالث، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی زیر را بخوانید. هنگام تمدید بیمه‌نامه، برای راننده‌هایی که در سال گذشته دچار حادثه و تصادف نشده‌اند، تخفیفی به عنوان پاداش در نظر گرفته می‌شود. هرچه تعداد سال‌های عدم استفاده از بیمه بیشتر باشد، راننده تخفیف بیشتری دریافت می‌کند. اگر 14 سال از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکنید، تا سقف ۷۰ درصد تخفیف می‌گیرید! پس انتقال این تخفیف بعد از فروش خودرو بسیار مهم است. قبل از پاسخ دادن به این سوال، باید سوال مهم‌تری بپرسیم: آیا سوابق تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال است؟ به شکل کلی، در دو حالت می‌توانیم تخفیف بیمه شخص ثالث را منتقل کنیم: اگر خودروی فرسوده یا اسقاطی دارای بیمه‌نامه داشته باشیم. اگر قصد فروش خودروی فعلی و خرید خودروی جدید داشته باشیم. شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چیست؟ برای انتقال سوابق بیمه‌ی خود ابتدا از سامانۀ سنهاب سوابق بیمه‌نامه را استعلام بگیرید. روش‌های مختلفی برای استعلام سوابق بیمه وجود دارد. اگر با روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم مقالۀ «استعلام بیمه شخص ثالث + روش‌های استعلام فوری اعتبار بیمه‌ نامه» را بخوانید. آموزش انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث طبق قوانین و آیین‌نامه جدید انتقـال تخفیفات بیمه شخص ثالث، برای انتقـال تخفیف بایستی یک سری شرایط را داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از: اگر خودروی خود را فروخته‌اید، یا خودروی جدیدی خریداری کرده‌اید، انتقال سند خودرو بایستی قطعی شده باشد. سپس برای انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث به خودرو جدید اقدام کنید. انـتـقـال تـخـفـیـف بـیـمـه با استفاده از وکالت‌نامه، وکالت کاری، قولنامه و … ممکن نیست! مالک خودروی قدیمی و جدید بایستی یک نفر باشد. به عبارت دیگر، اگر خودروی خود را بفروشید، و خودروی جدیدی بخرید، مالک خودروی جدید باید خود شما باشید تا انتقال سوابق تخفیف بیمه‌نامه میسر باشد. بنابراین شما نمی‌توانید تخفیف بیمه خود را به دوست یا همکار خود منتقل کنید! انتقـال تخفیف بیمـه از خودروی سواری به خودروهای سنگین مانند کامیون، یا بالعکس، انتقـال تخفیف به موتور سیکلت مقدور نیست! در واقع نوع دو خودرو و جزئیات آن‌ها، حتی تعداد سیلندرها، بایستی یکسان باشد. انتقـال تخفیف پیش از اتمام اعتبار بیمه‌نامه ممکن نیست. می‌توانید به نوعی مراحل اداری و پر کردن فرم و … را انجام دهید و زمان تمدید بیمه‌نامه، انتقـال تخفیف را نهایی کنید. اگر شما به عنوان فروشنده پلاک خودرو را به نام خود تعویض کرده باشید، تخفیف‌های عدم خسارت حذف می‌شوند. انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به بستگان درجه یک قانون انتقـال تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث از زمستان 1398 به اجرا درآمده است. اگر بعد از زمستان سال 1398 خودروی خود را فروخته‌ و خودروی دیگری خریده‌اید، تخفیف بیمه‌ شخص ثالث شما در حال حاضر هم قابل انتقال است. انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث فقط و فقط به افراد زیر امکان‌پذیر است: انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به فرزند انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به همسر انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به پدر و مادر به‌عبارت بهتر، شما فقط می‌توانید تخفیف بیمه شخص ثالث خود را به بستگان درجه یک خود منتقل کنید. دقت داشته باشید خواهر و برادر در اینجا جزء بستگان درجه یک حساب نمی‌شوند و انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث به برادر یا خواهر میسر نیست! انتقـال تخـفـیـف بیمـه‌نامـه شخص ثالث به خریدار خودرو نیز به هیچ عنوان میسر نیست! این مورد هنگام خرید و فروش خودرو، مزیت محسوب نمی‌شود و بیمه شخص ثالث کاملاً راننده‌محور است. سوال مهمی که ممکن است پیش بیاید این است که اگر هنگام فروش خودرو، قصد خرید خودروی جدید نداشته باشیم، آیا در آینده می‌توانیم باز هم تخفیف‌هایی که داریم را منتقل کنیم یا خیر. پاسخ این سوال را در پاراگراف بعدی مطالعه کنید. آیا می‌توانیم تخفیف بیمه شخص ثالث را برای آینده حفظ کنیم؟ اگر در زمان فروش خودرو، قصد انتقـال تخفیف بیمـه‌نامه خود را ندارید، می‌توانید از شرکت بیمۀ خود گواهی حفظ تخفیف‌های عدم خسارت شخص ثالث بگیرید. تا زمانی که خودروی جدیدی بخرید، تخفیف بیمه‌ی شما محفوظ خواهد ماند و بعدها می‌توانید سابقه‌ی تخفیف بیمه‌نامه خود را به خودروی جدید انتقال دهید. نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث اما برسیم به اصل مطلب؛ طریقه انتقـال تخفیف بیمه شخص ثالث چگونه است؟ اگر قصد دارید سابقه بیمه‌ی خود را منتقل کنید، بایستی به نمایندگی صدور بیمه‌نامه یا شعبه مرکزی شرکت بیمه خود مراجعه کنید. شرکت بیمه یک الحاقیه صادر می‌کند. تخفیف‌های بیمه‌نامه خودروی قدیمی حذف و با پرداخت هزینه، تخفیف‌ها به خودروی جدید منتقل می‌شوند. هزینه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چقدر است؟ شرکت بیمه مابه‌التفاوت هزینه بیمه شخص ثالث خودروی قدیمی در روزهای باقی‌مانده بدون لحاظ تخفیف را از شما می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، شما برای انتقـال تخفیف، مقدار تخفیف اعمال‌شده روی بیمه‌نامه را پرداخت کنید و سپس می‌‌توانید تخفیف‌ها را انتقال دهید. مدارک انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث قبل از مراجعه به کارشناس بیمه حتماً مدارک زیر را تهیه کنید تا کار انتقال شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. مدارک مورد نیاز برای […]
پخش صوتی
ادامه
حواله ارزی چیست

حواله ارزی چیست؟ انواع حواله ارزی و کاربرد آن‌ها

به احتمال زیاد کلمه‌ی حواله ارزی را شنیده‌ایم، اما شاید عده‌ی کمی دقیق بدانند حواله ارزی چیست و چه انواعی دارد. طبیعتاً تعریف حواله ارزی در ذهن بیشتر افراد این است که می‌خواهیم پولی را به یک حساب بانکی در خارج از کشور منتقل کنیم که البته کاملاً درست است. اما با ما همراه باشید تا در این مقاله از سری مقالات اقتصادی کاریزما لرنینگ، موضوع حواله ارزی را دقیق بررسی کنیم. طبق عادت همیشگی، با تعریف موضوع کار را آغاز می‌کنیم. حواله ارزی چیست؟ حواله ارزی (Payment Order) نوعی دستور پرداخت است که به موجب آن یک بانک یا موسسه مالی به درخواست مشتری مبلغی را توسط یکی از کارگزاران خود در خارج از کشور پرداخت می‌نماید. از یک بعد دیگر، حواله ارزی را می‌توان نوعی معامله یا قرارداد در نظر گرفت که در آن فروشنده حواله متعهد می‌شود مبلغ مشخصی ارز را برای خریدار حواله در کشور مقصد ارسال کند و در ازای این کار، کالا یا خدمات مشخصی را دریافت نماید. اگر بخواهیم ساده‌تر به موضوع نگاه کنیم، حواله ارزی، روشی برای انتقال پول بین کشورها است که تحت نظارت و قوانین بانکی و ارزی کشورها انجام می‌شود.‌ تسهیل پرداخت به ذینفع های مختلف در سراسر جهان، یکی از مهمترین کاربردهای حواله ارزی است. این کار از طریق بانک‌های کارگزار در خارج از کشور انجام می‌شود. ذینفع دریافت‌کننده حواله می‌تواند در حساب بانکی خود در خارج از کشور وجوه ارزی را وصول نماید. حـوالـه ارزی چه کاربردهایی دارد؟ حواله ارزی این امکان را می‌دهد تا ضمن تبدیل ارز، مبلغ مشخصی پول را از طریق کارگزاران ارزی به حساب یک شخص یا شرکت خارجی واریز کنیم. برای این کار می‌توان اهداف مختلفی را در نظر گرفت، از جمله: پرداخت برای خرید کالا یا خدمات ارسال پول برای خانواده یا دوستان پرداخت هزینه‌های مختلف مانند شهریه دانشگاه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مانند املاک به حواله ارزی باید به دید یک ابزار تسهیل‌گر نگاه کنیم که این امکان را برای ما فرآهم کرده تا با تمام دنیا به راحتی مراوده‌ی مالی داشته باشیم. بد نیست ابتدا با چند اصطلاح رایج آشنا شویم. شش اصطلاح مهم در حواله کردن ارز برای درک بهتر این مفهومکه حواله ارزی چیست، بهتر است با شش عبارت رایج آشنا شویم. قطعاً اگر بخواهید روزی ارز حواله کنید، حتماً باید با این اصطلاحات آشنا باشید. 1. رسید پرداخت چیست؟ سندی که نشان می‌دهد وجه به حساب ذینفع مربوطه واریز شده است، رسید پرداخت نام دارد. این رسید می‌تواند به‌صورت رسید آنلاین و یا سوئیفت باشد. درصورتی که سند پرداخت شما سوئیفت باشد حتما شماره رفرنس (پیگیری) داشته و حاوی اطلاعات تفصیلی نسبت به رسید آنلاین می‌باشد. در رسیدهای انلاین ممکن است شماره رفرنس درج نگردد و اطلاعات مختصری از فرستنده و گیرنده را در بر می‌گیرد. سوئیفت (SWIFT) چیست؟ حواله ارزی مستقیم یا همان حواله ارزی سوئیفت (SWIFT) یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌های انتقال بین‌المللی ارز است. این نوع حواله از طریق شبکه سوئیفت انجام می‌شود. ممکن است در بعضی وب‌سایت‌ها و منابع، به‌جای نوشتن حواله ارزی مستقیم از عبارت “T/T” (Telegraphic Transfer) استفاده شود. سوئیفت (SWIFT) مخخف “Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication” و به معنی «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» است. سوئیفت، یک سیستم ارتباطی بین بانکی است که تمام بانک‌ها را در سراسر جهان از طریق یک کد یکتا به نام کد سوئیفت (BIC / Bank Identifier Code) به یکدیگر متصل می‌کند. هر بانک و شعبه مربوطه با یک کد سوئیفت منحصربه‌فرد شناسایی می‌شود. انتقال ارز از طریق حواله مستقیم از چند ساعت تا نهایتاً سه روز کاری زمان می‌برد. به همین دلیل برای پرداخت‌های فوری مانند خرید کالا و خدمات، از این روش می‌توانیم استفاده کنیم. با استفاده از شبکه سوئیفت امکان حواله بیش از 130 ارز مختلف وجود دارد. 2. شماره رفرنس (پیگیری) حواله ارزی چیست؟ هر حواله ارزی، برای شناسایی و پیگیری، یک شناسه‌ی منحصربه‌فرد دارد که به آن شماره رفرنس می‌گویند. شماره رفرنس در رسید حواله درج شده و فرستنده و گیرنده حواله می‌توانند ضمن مراجعه به بانک و با استفاده از این شماره وضعیت حواله خود را پیگیری کنند. 3. نرخ حواله ارزی چیست؟ نرخ حواله ارزی به نرخ تبدیل ارزهایی اشاره دارد که در انتقال پول بین‌المللی استفاده می‌شود. این نرخ‌ها مرجع جهانی داشته و بسته به وضعیت بازار و سیاست‌های مالی هر کشور ممکن است متفاوت باشند. نرخ حواله ارزی مستقیم بر مبلغی که گیرنده دریافت می‌کند، تأثیرگذار است، بنابراین انتخاب یک نرخ به‌روز و مورد تایید طرفین اهمیت زیادی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید انواع حواله‌های ارزی، ابتدا باید ارز مورد نظر خود را انتخاب و سپس به بانک‌ها یا صرافی‌های معتبر مراجعه کنیم. همچنین، استفاده از سایت‌های آنلاین که قیمت‌های به‌روز انواع حواله‌های ارزی را منتشر می‌کنند، می‌تواند به کسب اطلاعات دقیق کمک کند. 4. حواله ارزی صادره چیست؟ حواله ارزی صادره (Outward Transfers) یعنی تصمیم بگیریم پول را به حساب یک شخص یا شرکت در یک کشور خارجی یا حتی در داخل کشور ارسال کنیم. این نوع حواله از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها معتبر انجام می‌شود. 5. حواله ارزی وارده چیست؟ حواله ارزی وارده (Inward Transfers) یعنی فرد یا شرکت، پول را از فرد یا شرکت دیگری دریافت می‌کند. مجدد این کار از طریق مراجعه به بانک‌ها و صرافی‌های معتبر انجام می‌شود. 6. بانک واسط (Intermediary Bank) چیست؟ در کارسازی حواله ارزی دو بانک فرستنده و گیرنده‌ وجه ایفای نقش می‌کنند. چنانچه حواله داخلی انجام شود (انتقال ارز میان دو بانک در یک کشور) غالباً بانک واسط وجود نداشته و تنها بانک‌های فرستنده و گیرنده در فرآیند انتقال وجوه درگیر می‌باشند. در صورتی که قصد پرداخت پول از یک کشور به کشور دیگری را داشته باشید، علاوه بر بانک‌های مبدا و مقصد، معمولاً یک یا دو بانک نیز به‌عنوان بانک واسط ایفای نقش می‌کنند. بدین ترتیب که پیام سوئیفت از بانک مبدا به بانک یا بانک‌های واسط منتقل و پس از بررسی، به بانک مقصد رسیده و در حساب ذینفع وصول می‌گردد. انواع حواله ارزی انواع حواله ارزی از نظر نوع انتقال ارز عبارت‌اند از: حواله ارزی بانکی (Bank Transfer) در حواله ارزی بانکی، پول از حساب یانکی طرف فرستنده به حساب بانکی گیرنده واریز می‌شود. سوئیفت یک […]
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.