ثبت‌نام در کارگزاری کاریزما؛ کارگزاری برتر با دسترسی آسان

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

صندوق اهرمی چیست؟ ابزاری نوین برای افزایش سود سرمایه‌گذاری

1x
: :

776 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

توقف نماد در بورس چیست

توقف نماد در بورس چیست؟ حالت‌ها، قوانین و بازگشایی نماد

توقف طولانی ‌مدت نمادها یکی از عوامل افزایش ریسک نقدشونگی سهام است. با توجه به اهمیت آگاهی به این دسته از قوانین در معاملات، در این مطلب به قوانین و مقررات توقف و بازگشایی نمادها در بورس و فرابورس خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است در توقف و بازگشایی نمادها گاهی اوقات استثنا وجود دارد.
ادامه
بیمه آتش سوزی مغازه

بیمه آتش سوزی مغازه + نحوه ثبت نام، هزینه و پوشش‌ها

آتش‌سوزی، کابوسی است که هر کسب‌وکاری را تهدید می‌کند. تصور کنید تمام زحمات و سرمایه شما در یک لحظه خاکستر شود. برای جلوگیری از چنین فاجعه‌ای، بیمه آتش سوزی مغازه ضروری‌ترین ابزار است. بیمه آتش سوزی نه تنها از سرمایه شما محافظت می‌کند، بلکه به شما آرامش خاطر می‌دهد تا بتوانید با خیالی آسوده به کسب‌وکار خود ادامه دهید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی تمامی جوانب بیمه سرقت و آتش سوزی مغازه از شرایط و مدارک لازم گرفته تا هزینه‌ها و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی مغازه می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید خود و کسب‌وکارتان را در برابر خطر آتش‌سوزی مصون نگه دارید، با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم تا از سرمایه‌تان به بهترین شکل محافظت کنید! بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه یک نوع از بیمه آتش سوزی است که به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره مانند آتش‌سوزی، بتوانند خسارت‌های مالی ایجاد شده را جبران کنند. این بیمه‌نامه به‌طور خاص برای مغازه‌داران و صاحبان کسب‌وکارها طراحی شده و می‌تواند خسارات واردشده به ساختمان مغازه، تجهیزات، اجناس و حتی کالاهای انبارشده را پوشش دهد. اگر اطلاعات کاملی از بیمه آتش سوزی ندارید و می‌خواهید بیشتر درباره این بیمه بدانید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید: خرید بیمه آتش‌سوزی اجباری نیست، اما خرید آن به تمامی مغازه‌داران توصیه می‌شود. اگرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فقط مالکان می‌توانند برای مغازه خود بیمه آتش‌سوزی تهیه کنند. اما این تصور اشتباه است. شما به‌عنوان مستاجر هم می‌توانید تمام اموال و تجهیزات موجود در مغازه خود را بیمه کنید. انواع بیمه آتش سوزی مغازه    بیمه آتش سوزی به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شود. به جز بیمه منازل مسکونی، سایر انواع آن برای ساختمان‌های اداری و تجاری قابل استفاده هستند: بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی اگر شما صاحب یک مرکز صنعتی یا تولیدی هستید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، تهیه بیمه آتش سوزی مخصوص مراکز صنعتی است. این نوع بیمه نه تنها خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، بلکه خطراتی مانند انفجار و برخورد صاعقه را نیز پوشش می‌دهد. در این بیمه، می‌توان اجزای مختلف مرکز را از جمله ساختمان‌ها، تأسیسات، ماشین‌آلات، مواد اولیه و وسایل نقلیه بیمه کرد. بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی بیمه آتش سوزی اداری و تجاری برای مراکز غیرصنعتی مانند فروشگاه‌ها، ادارات، انبارها و پاساژها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان صدور این بیمه، کارشناس بیمه با دقت محل را بررسی می‌کند و بر اساس ایمنی ساختمان در برابر آتش و دیگر خطرات، حق بیمه تعیین می‌شود. همچنین، ارزش کالاهای موجود در محل نیز محاسبه می‌شود تا در صورت بروز حادثه، فرآیند دریافت خسارت آسان‌تر شود. بیمه نامه های اظهار نامه‌ای این نوع بیمه‌نامه عموما زیر مجموعه بیمه نامه‌های صنعتی و غیرصنعتی و انبار هستند. اگر موجودی انبار شما به‌طور مداوم در حال تغییر است و مبلغ آن قابل توجه است، بیمه آتش سوزی شناور گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. در این بیمه، شما باید حداکثر سرمایه‌ای که طی سال به انبار وارد می‌شود را تخمین زده و به شرکت بیمه اعلام کنید. سپس، شرکت مبلغی را به‌عنوان «حق بیمه موقت» تعیین کرده و شما به صورت ماهانه آن را پرداخت می‌کنید. در پایان سال، شرکت بیمه با محاسبه موجودی انبار، مبلغ نهایی حق بیمه را مشخص می‌کند. این نوع بیمه به‌خصوص برای فروشگاه‌ها و مراکز خرید مناسب است. پوشش های بیمه آتش سوزی مغازه چیست؟ بیمه آتش سوزی مغازه دارای چندین پوشش مهم است که به مالکان کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث ناگوار، خسارت‌های مالی خود را جبران کنند. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند: آتش‌سوزی: این پوشش اصلی‌ترین بخش بیمه آتش‌سوزی است و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی مستقیم را جبران می‌کند. صاعقه: خسارت‌های ناشی از صاعقه و آتش‌سوزی ناشی از آن تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد. انفجار: خسارت‌های ناشی از انفجار، چه در اثر آتش‌سوزی و چه به دلایل دیگر، تحت پوشش قرار می‌گیرد. پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی مغازه علاوه بر پوشش‌های اصلی، بسیاری از شرکت‌های بیمه، پوشش‌های اضافی دیگری را نیز ارائه می‌دهند که می‌توان با افزایش قیمت بیمه آتش سوزی مغازه، آن‌ها را به بیمه‌نامه اضافه کرد. برخی از این پوشش‌ها عبارتند از: حوادث طبیعی زلزله: پوشش خسارات ناشی از لرزش زمین و اثرات ثانویه آن مانند ریزش ساختمان. آتشفشان: پوشش خسارت‌های ناشی از فوران آتشفشان، گدازه و خاکستر آتشفشانی. سیل و طغیان آب: پوشش خسارت‌های ناشی از بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها یا دریا و جاری شدن آب در مناطق خشک. طوفان: پوشش خسارت‌های ناشی از بادهای شدید، گردباد و تندباد. برف و باران: پوشش خسارت‌های ناشی از بارش شدید برف و باران، مانند ریزش بهمن و آسیب به ساختمان. سقوط بهمن: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش بهمن. نشست و رانش زمین: پوشش خسارت‌های ناشی از جابه‌جایی لایه‌های زمین. ریزش کوه: پوشش خسارت‌های ناشی از ریزش کوه. حوادث غیرمترقبه آتش‌سوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی. انفجار: پوشش خسارت‌های ناشی از انفجار. صاعقه: پوشش خسارت‌های ناشی از برخورد صاعقه. شکست شیشه: پوشش خسارت‌های ناشی از شکستن شیشه‌ها و ویترین‌ها. سرقت با شکستن حرز: پوشش خسارت‌های ناشی از سرقت با شکستن قفل یا شیشه. خودسوزی: پوشش خسارت‌های ناشی از خودسوزی مواد قابل اشتعال. سایر خطرات سقوط هواپیما: پوشش خسارت‌های ناشی از سقوط هواپیما بر روی ساختمان یا اموال. نوسانات برق: پوشش خسارت‌های ناشی از نوسانات برق و آسیب به تجهیزات برقی. هزینه‌های اضافی: پوشش هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های پاکسازی و آواربرداری. استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه استثنائات بیمه آتش سوزی مغازه یعنی شرایط و حوادثی که تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند. از جمله مهم‌ترین استثنائات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: خسارت‌های عمدی: اگر مالک یا کارمندان به طور عمدی باعث آتش‌سوزی شوند، بیمه مسئولیتی در قبال خسارت‌ها نخواهد داشت. آتش‌سوزی‌های ناشی از جنگ و شورش: خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، یا هرگونه ناامنی اجتماعی معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. عدم اطلاع‌رسانی: در صورتی که بیمه‌گذار اطلاعات نادرست یا ناقص درباره دارایی‌ها یا وضعیت مغازه ارائه دهد، ممکن است خسارت‌ها پوشش داده نشوند. خسارت‌های وارده به اشیا قیمتی: طلا، سکه، اوراق بهادار، فلزات گران‌بها، آثار هنری، نسخ خطی و اسناد تاریخی تحت پوشش بیمه قرار نگیرند. هزینه بیمه آتش سوزی مغازه […]
ادامه
اوراق گام

اوراق گام چیست؟ + نحوه خرید و بازدهی آن

گام مخفف عبارت گواهی اعتبار مولد است. همانطور که از نام این اوراق پیداست، ماهیت آن مبنی بر تولید در بنگاه های اقتصادی است.اوراق گام یکی از ابزارهای تامین مالی بنگاه ها و شرکت های اقتصادی است.این اوراق قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه را دارد.
ادامه
نحوه خرید اوراق مسکن

نحوه خرید اوراق مسکن برای دریافت وام در کمترین زمان

اوراق تسه یا اوراق تسهیلات مسکن که در بورس معامله می شوند، برای دریافت وام مسکن به کار می روند.در واقع اگر خریدار خانه هستید و متقاضی دریافت وام مسکن، باید حتما اوراق تسهیلات مسکن را تهیه کنید.منتشر کننده اوراق تسه بانک مسکن است.این اوراق به صاحبان سپرده سرمایه گذاری ممتاز بانک مسکن تعلق گرفته و در بازار فرابورس معامله می شوند.
ادامه
دریافت خسارت افت قیمت خودرو در تصادف از بیمه

خسارت افت قیمت خودرو در تصادف را از بیمه بگیرید

خسارت افت قیمت خودرو در تصادف طبق اعلام بیمه مرکزی، از این به بعد بر عهده بیمه‌ شخص ثالث است. بعد از هر تصادف ذهن دو طرف درگیر خسارت‌های واردشده و البته افت قیمت خودروها است. این اتفاق تلخ معمولاً به ضرر مالک خودروی آسیب‌دیده است و در طرف مقابل، فرد مقصر بایستی علاوه بر جبران خسارت‌های تصادف، خسارت افت قیمت ماشین طرف آسیب‌دیده را نیز بپردازد که البته موضوع چندان هم ساده نیست! اگر خودروی آسیب‌دیده خودروی خارجی باشد، مشکل دوچندان می‌شود! اگر زیاد رانندگی می‌کنید، خودروی خارجی دارید یا می‌خواهید در مورد قانون جدید افت قیمت خودرو و نحوه دریافت خسارت افت قیمت خودرو بدانید، حتماً این مطلب از کاریزما لرنینگ را تا انتها بخوانید. تمام سوالات شما را پاسخ خواهیم داد. آیا بیمه شخص ثالث افت قیمت خودرو را می‌دهد؟ در قانون جدید افت قیمت خودرو، پرداخت افت قیمت خودروهای تصادفی برای شرکت‌های بیمه اجباری شده است. سخنگوی دولت در جلسه‌ی هیئت دولت در تاریخ ۲۳ خرداد 1403 اعلام کرد که از این پس شرکت‌های بیمه شخص ثالث موظف هستند خسارت افت قیمت وسایل نقلیه موتوری را بدون دریافت هزینه‌ی اضافه پوشش دهند. خسارت افت قیمت خودرو: هنگامی پرداخت می‌شود که بدنه خودرو آسیب شدیدی ببیند. آسیب‌های جزئی شامل این قانون نمی‌شوند و افت قیمت لحاظ نخواهد شد. هر خودرو تنها یک بار می‌تواند خسارت افت قیمت دریافت کند. بنابراین اگر در آینده سانحه‌ای در رانندگی برای شما پیش آمد و مقصر شما بودید، جای نگرانی نیست و به راحتی می‌توانید افت قیمت را از بیمه مطالبه و پرداخت کنید. مطلب زیر را بخوانید تا در خصوص دریافت خسارت بیمه شخص ثالث اطلاعات کاملی داشته باشید. منظور از افت قیمت چیست؟ در فلسفه حاکم بر بازار خرید و فروش خودرو، اصطلاح «افت قیمت خودرو» بیشتر زمانی به کار می‌رود که خودرو تصادف شدیدی داشته باشد و آسیب جدی ببیند. خودرو و قطعات آن تماماً مصرفی هستند و هرچه زمان می‌گذرد کیفیت یک خودرو و قطعاتش پایین می‌آیند. بنابراین منطقی است که یک خودروی خوب که سال 1390 تولید شده از یک خودروی معمولی که سال 1402 تولید شده، قیمت پایین‌تری داشته باشد. هرچه سن خودرو بیشتر می‌شود، نیاز به تعمیر و تعویض قطعات و هزینه کردن برای خودرو افزایش می‌یابد. حال تصور کنید خودرویی تصادف شدیدی داشته و بیشتر قطعات آن تعویض و تعمیر شده‌اند. در این صورت قطعاً افراد کمتری حاضر به خرید این خودرو و پذیرش ریسک تعمیرات احتمالی در آینده هستند. دلایل افت قیمت خودرو به طور کلی عبارت‌اند از: سال تولید و کارکرد خودرو قیمت روز خودرو داخلی یا خارجی (وارداتی) بودن خودرو سابقه خسارت میزان خسارت رنگ‌شدگی نیاز یا عدم نیاز به تعویض قطعات قسمت‌های آسیب‌دیده (درب‌ها، کاپوت، صندوق عقب، سپرها و …) مالکین خودرو دوست ندارند خودروی خود را با قیمت پایین بفروشند و خریدارها نیز نمی‌خواهند خودرویی را بخرند که دائماً نیاز به مراجعه به تعمیرگاه دارد! حال اگر شما با یک خودرو تصادف کنید و مقصر باشید، مالک افت قیمت خودرو را از شما طلب می‌کند؛ چراکه در آینده نمی‌تواند خودروی خود را به قیمت روز بفروشد. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که پرداخت افت قیمت خودرو بر عهدۀ چه کسی است؟ قطعاً هیچکس از عمد تصادف نمی‌کند و از طرفی تصادف بخش جدانشدنی رانندگی است. بهتر است به قانون و مفاد آن مراجعه کنیم. قوانین در مورد دریافت افت قیمت خودرو چه می‌گویند؟ در وهله‌ی اول قانون صراحتاً اعلام کرده است که بیمه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه موتوری اجباری است. اگر به هر دلیلی بیمه شخص ثالث شما تمام شود و آن را تمدید نکنید، مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌شوید. بیمه شخص ثالث را می‌توانید آنلاین به آسانی خریداری کنید. در خصوص افت قیمت خودرو در تصادف نیز قوانینی داریم: بر اساس ماده ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی، هر شخصی که به مال یا آبروی شخص دیگر خسارتی وارد نماید، باید آن را جبران کند. ماده ۲ قانون رسیدگی فوری به خسارت ناشی از تصادفات رانندگی نیز می‌گوید که در هر تصادف، کارشناس فنی باید میزان خسارت اعم از هزینه‌ی تعمیر و افت قیمت خودرو را مشخص کند. گاهی پیش می‌آید که دو طرف با یکدیگر توافق می‌کنند و فرد مقصر هزینه‌ها را تماماً بر عهده می‌گیرد. اما در شرایطی که طرفین نتوانند به راه حل مشترکی برسند، قانون وارد عمل می‌شود. در ادامه‌ی مطلب به این سوالات پاسخ می‌دهیم که شرایط دریافت خسارت افت قیمت خودرو چیست و چگونه می‌توان برای دریافت خسارت اقدام کرد. شرایط دریافت خسارت افت قیمت خودرو چیست؟ خسارت‌هایی که بعد از تصادف به یک خودرو وارد می‌شود را می‌توان دسته‌بندی کرد. دریافت خسارت افت قیمت خودرو در تصادف نیز بر همین اساس محاسبه و لحاظ می‌شود. به طور کلی، دسته‌بندی آسیب‌های واردشده به خودرو عبارت‌اند از: افت قیمت 4 درصد: اگر قطعاتی که با پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند آسیب ببینند (مانند درب‌های خودرو و گلگیرها)، خودرو تا 4 درصد افت قیمت خواهد داشت. افت قیمت 5 درصد: اگر قسمت‌های عقب خودرو آسیب ببینند، تا 5 درصد افت قیمت محتمل است. همچنین اگر قسمت‌های مهمی که کارکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند (مانند شاسی‌ها) دچار آسیب شوند، هر قسمت می‌تواند 5 درصد افت قیمت را برای خودرو به ارمغان بیاورد! افت قیمت 10 درصد: در صورتی که به سقف خودرو آسیب برسد، تا 10 درصد افت قیمت را می‌توان متصور شد. افت قیمت 60 درصد: اگر خودرویی بعد از تصادف آسیب زیادی ببیند و به طور کامل رنگ شود، تا ۶۰ درصد افت قیمت خودرو دور از ذهن نیست! در کنار چهار مورد مطرح‌شده، رنگ شدن بخشی از خودرو نیز بسیار مهم است. خریدارها و فروشنده‌ها روی این موضوع حساسیت خاصی دارند. در جدول زیر، افت قیمت خودرو ناشی از رنگ‌‌شدگی را آورده‌ایم. البته درصد‌های ذکرشده در این جدول ممکن است کمی تغییر کنند. یک مطلب مهم را باید در اینجا ذکر کنیم. گاهی به تشخیص کارشناسان راهنمایی و رانندگی و بیمه، هر دو طرف به یک اندازه در تصادف مقصر هستند. در این حالت شرایط 50-50 پیش می‌آید. در میان مطالب ما، مقاله‌ای با عنوان «خسارت تصادف 50-50 چگونه پرداخت می‌شود؟» وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را بخوانید […]
پخش صوتی
ادامه
بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفه‌ای بیمه شویم؟

در این مطلب می‌خواهیم در مورد بازاریابی بیمه و روش‌های بازاریابی صحبت کنیم. شرکت‌های بیمه، مانند سایر کسب‌وکارها، نیاز به یافتن بازار هدف دارند تا بتوانند خدمات، شامل پوشش‌ها و مزیت‌های خود را به افراد معرفی، و در واقع احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنند. کاریزمن نیز یکی از روش‌های بازاریابی در بیمه است که در آن بازاریاب‌هـا می‌توانند از طریق معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های بیمه، به کسب درآمد بپردازند. این هدف با کمک بازاریاب بیمه محقق می‌شود؛ شخصی که علاوه بر دانش و مهارت و تجربه‌ی مارکتینگ، در اُمور بیمه نیز خبره است و در این بازار پررقابت، حرفی برای گفتن دارد. بازاریابی بیمه چیست؟ بازاریابی بیـمه تعریف ساده‌ای دارد: به مجموعه‌ای از کارها و اقداماتی که برای شناسایی بازار هدف و سپس ارائه‌ و فروش محصولات بیمه برای رفع نیازهای افراد مختلف انجام می‌شوند، بـازاریـابـی بیمـه می‌گویند. در واقع در این حوزه از بـازاریـابی، دنبال یافتن بازاری هستیم که‌ اولاً محصولات بیمه‌ای برای آن بازار مفید و کاربردی باشند، و ثانیاً بتوانیم سود خوبی از آن بازار هدف کسب کنیم. محصولات بیمه‌ای، کالا نیستند؛ یعنی هیچ کالای فیزیکی وجود ندارد و بازایابی بیمه تماماً جلب اعتماد و ترغیب افراد به خرید بیمه‌نامه است. بسیاری از افراد هر سال بیمه‌نامه‌های خود را تمدید می‌کنند، بدون آنکه حتی یکبار از آن‌ها استفاده کنند! آنچه باعث تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌شود، هنر بازاریابی است! این وظیفه‌ی حساس، یعنی متقاعدسازی برای صرف هزینه و خرید بیمه، بر دوش بازاریاب بیمه است. اکنون سوال بعدی این است که بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه وظیفه دارد یک شرکت بیمه و خدمات و پوشش‌های آن را کامل به افراد مختلف معرفی، و با ایجاد حس نیاز و البته متقاعدسازی، افراد را به خرید بیمه ترغیب کند. یک بازاریاب بیمه باید بتواند: مخاطبان هدف را از وجود شرکت بیمه و خدمات آن مطلع سازد. به شناخته‌ شدن هرچه بهتر برند شرکت بیمه کمک کند. نیاز مخاطب را برآورده کند و با تعامل مناسب با مخاطب، نیازهای جدید را شناسایی نماید. فروش را افزایش دهد و حلقه‌ای از مخاطبان وفادار ایجاد کند. اما اگر بخواهیم وظایف بازاریاب بیمه را دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم یک بازاریاب خوب بیمه وظیفه دارد برای مشتریان فعلی رضایت را به ارمغان بیاورد و در ادامه مسیری را تعیین کند که به برندسازی و فروش بیشتر منجر شود. فرض کنید یک قرارداد بازاریاب بیمه داریم و می‌خواهیم شرح وظایف بنویسیم. احتمالاً بهترین کار این است که یک سری وطایف عمومی و یک سری وظایف تخصصی برای بازاریاب خود تعریف کنیم. وظایف عمومی بازاریاب بیمه چیست؟ تفاوتی ندارد بازاریاب بیمه باشید یا در حوزه‌های دیگر بازاریابی کنید؛ یک سری وظایف میان تمام بازاریاب‌ها مشترک هستند که از آن‌ها به‌عنوان وظایف عمومی یاد می‌کنیم. این وظایف عبارت‌اند از: بازاریاب باید ابتدا نیازهای جامعه را در حوزۀ بیمه شناسایی کند. سپس سراغ محصولات و قیمت آن‌ها برود و دلایل افزایش یا کاهش قیمت را نیز بررسی نماید. پس از شناسایی نیازها، بازاریاب باید مشاوره‌های لازم را به شرکت بیمه بدهد تا محصولات جدید منطبق بر نیازهای مخاطبان هدف، معرفی و ارائه شوند. بازاریاب باید تجربیات و نظرات خود را به بخش فروش ارائه دهد و کارشناسان فروش را راهنمایی کند. بازاریاب بیمه باید بتواند محصولات و خدمات حوزۀ بیمه را با بیان ساده به مخاطبان معرفی کند. حفظ مشتریان قبلی و اضافه کردن مشتریان جدید، یکی دیگر از وظایف مهم یک بازاریاب بیمه است. وظایف تخصصی بازاریاب بیمه چیست؟ در قسمت قبل، وظایف عمومی را بررسی کردیم و همانطور که مشخص است، این وظایف کلی بودند. اما کسی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت بیمه را بر عهده دارد، بایستی: نیازهای افراد را متناسب با توانایی مالی آن‌ها ارزیابی کند. شرح دقیق خدمات شرکت بیمه و مزایا و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، وظیفه‌ی بعدی بازاریاب بیمه است. بازاریاب بیمه موظف است بیمه‌نامه و تعرفه‌های مناسبی را با توجه به نیاز مخاطب طراحی کند. فرد بازاریاب باید حجم تقاضای بازار را برآورد و بر اساس آن ریسک فعالیت شرکت بیمه را بررسی کند. جلب رضایت مشتری با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند تبلیغات تلویزیونی، دیجیتال مارکتینگ و … بر عهده‌ی بازاریاب بیمه است. در صورت نیاز، بازاریاب بیمه بایستی آموزش‌های لازم را در اختیار کارمندان شرکت بیمه قرار دهد. بازاریاب بیمه باید منابع مالی و نیروی انسانی لازم را به طرح‌های مختلف شرکت تخصیص دهد. اصلاح و بهبود طرح‌های بیمه، بررسی آمار فروش گذشته و همینطور سود و زیان شرکت بیمه نیز از دیگر وظایف مهم بازاریاب بیمه به حساب می‌آید. همانطور که می‌بینید، بازاریابی در صنعت بیمه شاید برخلاف آنچه از دور به‌نظر می‌رسد، کار حساس و پیچیده‌ای است! بازاریاب بیمه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ قطعاً هر کسی را برای کاری ساخته‌اند … یک بازاریاب، فرقی نمی‌کند بازاریاب کدام حوزه باشد، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد و اصولی را رعایت کنید. از جمله ویژگی‌های یک بازاریاب خوب بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانش کافی درباره بیمه بازاریاب بیمه در درجه اول باید با انواع بیمه، پوشش‌ها، شرایط و قوانین مربوط به بیمه آشنایی کامل داشته باشد. مهارت‌های ارتباطی قوی یک فرد خجالتی یا کسی که اعتمادبه‌نفس ندارد، نمی‌تواند بازاریاب خوبی باشد! برقراری ارتباط موثر با افراد، شنیدن نیازهای آن‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب، حداقل مهارت‌هایی است که یک بازاریاب بیمه باید داشته باشد. مهارت‌های فروش فروش یعنی نفوذ به قلب افراد و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید بیمه یا هر محصول دیگری؛ دست‌یابی به چنین مهارتی مستلزم گذراندن دوره‌های مختلف و کسب تجربه است. صبر و حوصله بازار بیمه نیازمند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد تا به سوالات افراد پاسخ دهد و چالش‌ها را برطرف کند. قطعاً نمی‌توان با یک یا دو تلاش به فروش مد نظر رسید! انگیزه بالا انگیزه مهمترین محرک رسیدن به هدف است! شخصی که انگیزه نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازاریابی موفق عمل کند. توجه به جزئیات توجه به جزئیات، از دقت در شناسایی نیازها و برخورد با افراد، تا توجه به بندهای قراردادها از مهمترین ویژگی‌هایی است که هر بازاریاب باید در کار خود داشته باشد. روش های مختلف بازاریابی بیمه تا اینجا با بازاریابی و بازاریاب […]
ادامه

مجامع بورسی چیست؟ تاریخ مجامع بورسی 1403 [آپدیت ماهانه]

جلساتی که سهامداران و مدیران یک شرکت تشکیل می دهند تا در مورد وضعیت شرکت و فعالیت های آن تصمیم گیری کنند مجمع گفته می شود.
پخش صوتی
ادامه
بهترین بیمه آتش سوزی

بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله + راهنمای خرید

بهترین بیمه آتش سوزی چیست و چه مزایایی دارد؟ همانطور که می‌دانید بیمه آتش سوزی علاوه‌بر حفاظت از اموال و دارایی‌ها، یک حمایت مالی در برابر هزینه‌های ناشی از آتش سوزی و زلزله است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به معیارهای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی و معرفی بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید. بهترین بیمه آتش سوزی کدام است؟ همانطور که در مقاله “بیمه آتش سوزی چیست؟” گفته شد بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه است و در واقع زیرمجموعه‌ بیمه اموال است که برای جبران خسارات مالی واردشد‌‌ه به اموال افراد در اثر حاد‌ثه‌ی آتش سوزی ایجاد شد‌‌ه است. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی به عوامل و معیارهای متفاوتی وجود دارد که باید پیش از انتخاب شرکت بیمه به آن توجه کرد. این معیارها شامل نوع پوشش، سقف تعهدات، خدمات پس از فروش و غیره است. برای خرید بیمه آتش سوزی با مناسب‌ترین قیمت از کاریزما بیمه، روی تصویر زیر کلیک کنید. انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نیازمند در نظر گرفتن معیارها و عوامل زیادی است که به افراد کمک می‌کند تا پوشش‌های لازم را برای حفاظت از اموال خود داشته باشند. یکی از مهم‌ترین معیارها، میزان پوشش بیمه‌ای است؛ به این معنا که بیمه آتش سوزی چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد و شامل چه خطراتی می‌شود. معیارها و فاکتورهای بهترین بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر است: ارزش اموال انتخاب پوشش‌ها شرایط بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه محبوبیت و اعتبار شرکت بیمه میزان فرانشیز رضایت مشتریان محدودیت‌های شرکت بیمه بهترین بیمه‌ آتش‌ سوزی براساس اموال بیمه آتش سوزی طبق ارزش اموال به صورت زیر تقسیم می‌شوند: بیمه آتش سوزی منزل این بیمه آتش سوزی برای تمامی مالکین و حتی مستاجرین کاملا ضروری است. بهترین بیمه آتش سوزی منزل، علاوه‌بر اینکه هزینه‌های ناشی از آتش‌سوزی را پوشش می‌دهد بلکه برخی از پوشش‌ها مانند زلزله و آتشفشان، ضایعات ناشی از برف و باران و غیره را به عنوان پوشش اضافی ارائه می‌دهند. بیمه آتش سوزی ساختمان بیمه آتش سوزی ساختمان، خساراتی که به ساختمان و مشاعات آن وارد می‌شود را جبران می‌کند. این بیمه‌نامه برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری بسیار مفید است. بهترین بیمه آتش سوزی ساختمان به این منظور است که ساختمان‌ها در معرض خطرات زیادی مانند آتش‌سوزی، زلزله، حوادث طبیعی قرار دارند. بیمه اتش سوزی مغازه همانطور که بیمه آتش‌سوزی برای ساختمان و منزل ضروری است مغازه‌ها نیز به دلیل دارایی‌های ارزشمندی که داخل مغازه نگهداری می‌شود، به بیمه آتش سوزی احتیاج دارند. بهترین بیمه اتش سوزی مغازه خسارت‌های ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار و غیره را پوشش می‌دهد. صاحبان مغازه و فروشگاه‌‌ها می‌توانند تاسیسات بنا، موجودی و اثاثیه، دکوراسیون و شیشه‌های مغازه خود را بیمه کنند. به این نکته توجه کنید که حق‌ بیمه فروشگاه‌ها براساس نوع کالایی که می‌فروشند متفاوت است. حق بیمه در انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی نرخ حق بیمه یکی از نکات مهمی است در انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کرد. موارد زیر در تعیین نرخ حق بیمه تاثیرگذار است: پوشش‌های اضافی: پوشش‌هایی مانند زلزله، سیل و طغیان، طوفان و گردباد، نشت و رانش زمین و غیره با افزایش حق بیمه همراه است. تخفیف‌ بیمه آتش‌سوزی: شرکت‌های بیمه، عموما تخفیفات بیمه عمر، حساب بلند مدت و خرید گروهی ارائه می‌دهند و باعث کاهش حق بیمه می‌شود. ریسک: میزان ریسک در بررسی اموال، تاثیر بسزایی بر حق بیمه دارد. ارزش بنا: در این بیمه‌نامه، ارزش ساخت معیار ارزشگذاری مورد بیمه است. نوع موجودی مغازه: نوع اموال داخل ساختمان و مغازه در میزان نرخ حق بیمه تاثیرگذار است. مدت زمان بیمه‌نامه: قرارداد بیمه آتش سوزی در سه حالت زمانی بلند مدت، یکساله و کوتاه مدت در دسترس است. همانطور که در بخش تخفیف‌ها گفته شد هر چقدر مدت قرارداد طولانی‌تر باشد از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است. مقایسه فرانشیز بیمه‌ های آتش سوزی بهترین شرکت‌های بیمه، عموما برای پوشش‌های اصلی مانند آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه، فرانشیز در نظر نمی‌گیرد؛ اما برای پوشش‌های فرعی و اضافی، مبلغی را به عنوان فرانشیز کم می‌کند. میزان فرانشیز برای خطرات فرعی، در جدول زیر دسته‌بندی شده‌است. بیشترین میزان فرانشیز مربوط به پوشش‌های ریزش چاه، شکست شیشه، سرقت و رانش زمین می‌باشد. معرفی بهترین شرکت های بیمه آتش سوزی  یکی از نکاتی که برای انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی باید به آن توجه کنید، تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته شده و سهم از بازار شرکت‌های بیمه است. در جدول زیر سهم بازار، نرخ رشد و طرح‌های محبوب هر یک از شرکت‌های بیمه می‌پردازیم. بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی دی به نوع ساختمان و دارایی‌های آن بستگی دارد. همانطور که گفته شد ساختمان‌ها و اموال تحت پوشش به سه گروه واحدهای مسکونی، مراکز صنعتی و غیرصنعتی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی پوشش‌های اصلی و خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی دی به شرح زیر است: آتش‌سوزی صاعقه انفجار در حالی که پوشش‌های فرعی و خسارت‌های اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی به شرح زیر است: خسارت‌های ناشی از سیل، طغیان آب دریا یا رودخانه ریزش کوه و سقوط بهمن زلزله طوفان و گرد و غبار سقوط هواپیما، هلیکوپتر و قطعات آن برخورد اجسام خارجی به ساختمان خسارت‌های ناشی از ترکیدگی لوله آب، تانکرها و فاضلاب دستگاه‌های آبرسانی مسئولیت مدنی و اجتماعی در قبال همسایگان ریزش سقف به علت بارش برف سنگین نشست، ریزش و رانش زمین دعوا، شورش و بلوا، اغتشاش و آشوب هزینه جمع‌آوری ضایعات ناشی از حادثه برای خرید آسان و آنلاین بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت دی از کاریزما بیمه روی دکمه زیر کلیک کنید و از خدمات آن استفاده کنید. بیمه آتش سوزی شرکت دی چه هزینه‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟ خسارت‌های عدم تحت پوشش بیمه دی شامل موارد زیر است: اوراق بهادار و پول نقد طلا و جواهرات نسخه‌های خطی و ارزشمند قدیمی خسارت‌های ناشی از امواج صوتی و مواد رادیواکتیو هزینه‌های ناشی از نفوذ حشرات و حیوانات موذی هزینه‌های ناشی ازاستهلاک بنا و بازسازی خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی عمدی بیمه آتش سوزی و زلزله شرکت آسیا شرکت بیمه آسیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه در ایران است که با ارائه خدمات جدید، سوابق درخشانی کسب کرده است. همانند دیگر بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه […]
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.