بزرگان بازار چگونه در روزهای منفی بازار عمل می کنند؟

بزرگان بازار چگونه در روزهای منفی بازار عمل می کنند؟

f
ورود به بورس

بی شک در تمامی بازارهای مالی، در پس روزهای صعودی، روزهای نزولی هم وجود دارد. وقتی به روند یک سهم یا یک شاخص نگاه می کنیم متوجه می شویم که پس از چه فراز و نشیب هایی به این سطح رسیده و قطعا بدون افت نبوده بنابراین اصلاح و افت قیمت ها جزو ذات هر بازاریست.

در مهر ماه سال 97 و 98 و همچنین اسفند ماه سال 98 بورس تهران چنین ریزش هایی را تجربه کرد ولی اکنون شاخص بورس به مراتب اعداد بالاتری را دیده است.

اما در مواجهه با این روزها چه باید کرد؟ چگونه می توان ارزش دارایی خود را در مقابل روند منفی بی رحم بازار حفظ کرد؟

یک راه ماندن با سهام و تجربه کردن افت قیمت است که معمولا سهامداران شجاع و صبور این انتخاب را دارند و یک راه هم خروج پول از بازار است که معمولا مقصدی جز سپرده های بانکی ندارند.

در همه جای دنیا ایزار هایی برای این روزهای بازار طراحی شده اند که در زمانی که سرمایه گذار امیدی به ادامه روند بازار ندارد و یا تردید دارد بتواند بدون نیاز به خروچ پول از بازار سرمایه خود را در مقابل ریزش بازار ایمن کند و در زمان مناسب و پایان اصلاح بازار بتواند مجدد به بازار سهام برگردد.

صندوق های با درآمد ثابت به دلیل ماهیت نوع سرمایه گذاریشان که عمدتا در اوراق بدون ریسک می باشد، علاوه بر اینکه احتمال متحمل شدن زیان را به صفر می رساند، سود روزشمار هم به سرمایه گذار پرداخت می کند. در واقع با زدن یک تیر، دو نشان را هدف می گیرد، هم جلوی کاهش بیشتر ارزش سبد را می گیرد و هم سود ثابتی را به صورت ماه به ماه به حساب سرمایه گذار واریز می کند تا ارزش زمانی پول هم حفظ شود.

بنابراین سرمایه گذاران اگر تصمیم بر فروش سهام خود می گیرند، نیازی به خروج پول از بازار سرمایه ندارند چون این مدل صندوق ها سود به مراتب بهتری نسبت به سپرده های بانکی دارند و از نظر اعتبار هم کاملا معتبر و قانونی و زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار قرار دارند.

بزرگترین سرمایه گذاران هم در مواجهه با چنین شرایطی معمولا از این گونه ابزار های بدون ریسک استفاده می کنند تا علاوه بر کنترل ریسک سبد دارایی خودشان، از سود تضمین شده ای هم بهره ببرند.

صندوق های با درآمد ثابت هم به صورت ETF هستند و هم به صورت غیر ETF که از طریق صدور و ابطال قابل استفاده هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صندوق های با درآمد ثابت مقاله زیر پیشنهاد می شود:

در مورد صندوق با درآمد ثابت کاریزما بیشتر بدانید

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.