آیا بیکاران هم باید مالیات بدهند؟! – قسمت هشتادم پادکست کاریزما

آیا بیکاران هم باید مالیات بدهند؟! – قسمت هشتادم پادکست کاریزما

podcast1
پادکست ها

قسمت هشتادم پادکست کاریزما – آیا بیکاران هم باید مالیات بدهند؟!
مهمان: احمد غفارزاده، مدرس و مشاور مالیاتی 

 

آنچه که در متن زیر میخوانید خلاصه‌ای از قسمت‌های مهم پادکست میباشد: 

در این روزها بازار وضعیت نسبتا کم‌رمقی را پیش رو گرفته است و شاهد غلبه قدرت فروشندگان بر خریداران هستیم.  طی ماه گذشته حدود 8 هزار میلیارد تومان از بازار سهام خروج نقدینگی داشتیم و همچنین با توجه به اینکه در فصل مجامع قرار داریم احتمالا در صورت ادامه دار بودن وضعیت فعلی، این مبلغ در دارایی های دیگر سرمایه گذاری خواهد شد. این امر دلایل مختلفی دارد که از آن می توان به دستکاری نرخ دلار، روند ریزشی کامودیتی ها، دستکاری سودآوری شرکت ها توسط دولت و موارد دیگر اشاره کرد که به طبع ریسک زیادی را متحمل سرمایه گذاران می نماید.

در هفته‌ای که گذشت توجه سهامداران بیشتر سمت صنایعی مثل خودرو، غذایی و انبوه‌سازی‌ها بود. صنایع دلاری به صورت متعادل معامله شدند و سایر صنایع مثل سیمانی‌ها و بانکی‌ها جو منفی را سپری کردند همانطور که مشاهده کردیم معاملات در هفته‌های اخیر با هیجان زیادی همراه بود و با توجه به نوساناتی که در نرخ دلار نیما شاهد بودیم، بازار میل به افزایش قیمتی داشت و چند روزی نیز این رشد را حفظ کرد ولی مجددا هفته گذشته به روال هفته قبل از آن  برگشت و شاهد افت زیاد ارزش معاملات بودیم. حال با این ارزش معاملات می توان گفت بازار تحت تاثیر ابهام های داخلی و بین‌الملی در وضعیت ایستا قرار گرفته و این هفته را با ثبت معاملات بی جان به پایان رساند.  امروز سهامداران خیلی اصرار به فروش در منفی ها نداشتند و به همین شکل تقاضای زیادی نیز برای خرید سهام مثبت وجود نداشت

به طور کلی بازار سرمایه در این روزها به شدت با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم میکند و یکی از سوالات مهم سرمایه گذاران این است که بازار سرمایه با وجود رشد دلار، میتواند روند صعودی را اغاز کند. در این مقاله به بررسی تکنیکی شاخص کل و هم وزن پرداخته ایم. شاخص کل در تایم فریم روزانه درحال نوسان داخل یک الگوی جمع شونده است و درحال حاضر درگیر با محدوده سقف این الگو است.مهم ترین محدوده های حمایتی فعلی شاخص کل 1515000 واحد و 1450000 واحد هستند. مانند چارت قیمتی، اندیکاتور نیز درحال نوسان داخل یک الگوی جمع شونده است. هم چنین درحال حاضر اندیکاتور برروی حمایت خط روند صعودی قرار دارد. هم چنین بین کف های اندیکاتور ار اس ای و کف های قیمتی چارت واگرایی مثبت وجود دارد.

باتوجه به توضیحات بالا، محتمل ترین سناریو، شروع یک روند صعودی تا محدوده 1 میلیون و 800 هزار واحد است. این روند صعودی می تواند از حمایت یک میلیون و 515 هزار یا 1 میلیون و 450 هزار واحد شروع شود. درصورت شکست ناحیه حمایتی 1450000 واحد، سناریو صعودی لغو شده و احتمال اصلاح تا خط روند صعودی که پایین الگوی جمع شونده است وجود دارد.

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، این بانک برای هر کدام از افراد بیکار، بازنشسته، مستمری‌بگیر و غیرفعال مالیاتی سطح فعالیت مجازی مشخص کرده که اجازه دارند تا این سقف در طول یکسال گردش مالی در حساب‌های بانکی خودشان داشته باشند؛ در حقیقت سقف تعیین شده فعالیت مورد انتظار بانک‌‌مرکزی در طول یک سال برای افراد بازنشسته 2میلیارد تومان، مستمری‌بگیران یک‌میلیارد تومان، بیکاران و غیرفعالان مالیاتی 500میلیون تومان اعلام شده است. با توجه به این بخشنامه باید دید این بخشنامه یا هدف کسب درآمد است یا بیشتر با مقاصد مبارزه با پولشویی انجام می‌شود؟برای بررسی این مساله که به آیا اخذ مالیات از بازنشستگان، بیکاران و … محل درستی برای کسب منابع مالیاتی است و اینکه هدف دولت از اخذ مالیات از افراد غیرفعال مالیاتی و بیکار چیست با احمد غفارزاده، مدرس و مشاور مالیاتی گفتگویی داشتیم.

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.