خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه عمر چیست و انواع آن
1x
0:00 0:00

116 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بیمه کربلا

تمام نکات ضروری درباره بیمه کربلا و بیمه اربعین در سال 1404

بیمه کربلا یک بیمه مسافرتی برای حمایت از مسافران در یکی از بزرگترین سفرهای زیارتی ایرانیان، یعنی سفر به کربلا در ایام اربعین است. اگرچه در این ایام برنامه‌هایی توسط دولت ایران و کشور میزبان برای زائرین در نظر گرفته می‌شود. اما تمامی سفرها و به‌خصوص سفرهای خارجی، می‌توانند با مشکلات و حوادثی همراه شوند. باتوجه به سخنان دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین، متقاضیان سفر به کربلا برای خرید بیمه اربعین باید با انتخاب سه بسته بیمه 80، 90 یا 100 هزار تومانی، اقدام به ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری کنند. این موضوع برای بسیاری از مسافران ناآشنا است؛ به همین دلیل، در این مقاله از کاریزما لرنینگ به این موضوع می‌پردازیم که بیمه کربلا چیست، چه مزایایی برای بیمه‌شدگان به‌همراه دارد و چگونه باید بیمه اربعین امسال را خریداری کرد؟ اگر شما هم قصد سفر به کربلا را دارید، در این مقاله همراه ما باشید. بیمه کربلا چیست؟ بیمه کربلا یا بیمه اربعین، نوعی بیمه مسافرتی است که به زائران در صورت بروز مشکل در طول سفر به کربلا در کشور عراق، خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای ارائه می‌دهد. زائران می‌توانند به صورت آنلاین، بیمه سفر کربلا را خریداری کنند. بیمه اربعین چند روز اعتبار دارد؟ در صورتی که بیمه سفر به کربلا خریداری و کارت بیمه زائرین کربلا را دریافت کنید، به محض ورود به کشور عراق، تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار خواهید گرفت. همچنین اعتبار بیمه از تاریخ شروع سفر (طبق تاریخ درج شد‌ه در بیمه‌نامه) محاسبه می‌شود و تا پایان سفر (طبق تاریخ درج شد‌ه در بیمه‌نامه) معتبر خواهد بود. تفاوت بیمه عتبات سماح و بیمه سفر کربلا چیست؟ بیمه کربلا سماح و بیمه سفر کربلا دو نوع بیمه‌ای هستند که زائران عازم سفر به عتبات عالیات می‌توانند برای پوشش خطرات و حوادث احتمالی در طول سفر از آن‌ها استفاده کنند. هر دو نوع بیمه برای جبران خسارات و هزینه‌های درمانی ناشی از حوادث و بیماری‌ها در طول سفر به عتبات عالیات طراحی شد‌ه‌اند و پوشش‌های پایه مانند بستری در بیمارستان، هزینه‌های پزشکی، جراحی، دیه و غرامت فوت را ارائه می‌دهند. اما این دو بیمه‌نامه با وجود شباهت‌های فوق، تفاوت‌هایی نیز دارند که شامل موارد زیر می‌شوند: ارائه دهنده: بیمه عتبات سماح توسط سازمان حج و زیارت و از طریق سایت بیمه زائرین کربلا یعنی سامانه سماح ارائه می‌شود. خرید این بیمه‌نامه برای سفر به کربلا الزامی است. در حالی که بیمـه سفر کر‌بلا توسط شرکت‌های بیمه مختلف به زائران ارائه می‌گردد و مسافرانی که قصد دریافت خدمات و پوشش‌های بیشتری دارند، می‌توانند از این بیمه‌نامه به‌صورت اختیاری استفاده کنند. پوشش‌ها: بیمه عتبات سماح معمولاً پوشش‌های محدودتر و با سقف تعهدات پایین‌تر نسبت به بیمه سفر کربلا اختیاری ارائه می‌دهد. اما بیمه سفر کربلا اختیاری در طرح‌های مختلف با پوشش‌ها و سقف تعهدات متنوع ارائه می‌شود و زائران می‌توانند با توجه به نیاز خود، طرح مناسب را انتخاب کنند. قیمت: هزینه بیمه عتبات سماح برای همه زائران ثابت و یکسان است. در حالی که قیمت بیمه سفر به کربلا به طرح انتخابی، شرکت بیمـه و سن زائر بستگی دارد. هزینه بیمه سفر کربلا چقدر است؟ با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، سه بسته 80، 90 و 100 هزار تومانی در نظر گرفته شده است که هر یک از زائران باید بر اساس تمایل خود، یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب و با پرداخت بیمه زائرین کربلا، ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل کنند. باتوجه به سقف پوشش در نظر گرفته شده برای بیمه کربلای سامانه سماح، عده زیادی از مسافران به دنبال خرید بیمه مسافرتی تکمیلی برای سفر اربعین هستنید تا باتوجه به احتمال بروز حوادث مختلف، در صورت ایجاد هرگونه مشکل، پوشش‌ها و خدمات بیشتری از بیمه دریافت کنند. در حال حاضر، امکان خرید بیمه کربلا از طریق سایت کاریزمابیمه به نرخ زیر مهیاست. توجه داشته باشید که قیمت بیمه کربلا دز جدول زیر به تومان است.               هزینه بیمه سفر کربلا از کاریزما بیمه   بازه سنی بازه زمانی ۱ تا ۷ روز بازه زمانی ۸ تا ۱۵ روز بازه سنی ۰ تا ۱۲ سال ۴۵,۸۰۰ ۹۱,۶۰۰ بازه سنی ۱۳ تا ۶۵ سال ۹۱,۶۰۰ ۱۸۳,۲۰۰ بازه سنی ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۳۷,۴۰۰ ۲۷۴,۷۰۰ بازده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال ۲۷۴,۷۰۰ ۵۴۹,۴۰۰ شرایط و تعهدات بیمه اربعین چیست؟ پوشش‌های بیمه زیارتی کربلا، که به آن بیمه زیارتی عتبات عالیات نیز گفته می‌شود، بسته به شرکت بیمـه و طرح انتخابی شما می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، بیمه‌های زیارتی کربلا پوشش‌های زیر را ارائه می‌دهند: هزینه‌های درمانی این پوشش اصلی‌ترین تعهد بیمه حوادث زائرین کربلا است و شامل هزینه‌های درمانی در صورت بروز بیماری یا حادثه برای زائر در طول سفر می‌شود. سقف تعهد برای این پوشش در طرح‌های مختلف بیمه‌ای متفاوت است. فوت در صورت فوت زائر بر اثر حادثه در طول سفر، بیمه مبلغی را به عنوان غرامت به خانواده او پرداخت می‌کند. مبلغ غرامت فوت در طرح‌های مختلف بیمه‌ای متفاوت است. نقص عضو و از کارافتادگی اگر زائر در اثر حادثه در طول سفر دچار نقص عضو یا از کارافتادگی دائمی شود، بیمه مبلغی را به عنوان غرامت به او پرداخت می‌کند. بیمه سفر کربلا، که با نام بیمه زیارتی عتبات عالیات نیز شناخته می‌شود، در کنار ارائه پوشش‌های بیمه‌ای متنوع، برخی از موارد و خسارات را نیز تحت پوشش قرار نمی‌دهد. آگاهی از این استثنائات برای زائران گرامی ضروری است تا در صورت بروز مشکل، دچار سردرگمی و چالش نشوند. توجه داشته باشید که بیمه زیارتی کربلا تنها حوادثی که برای خودتان ایجاد شود را تحت پوشش قرار خواهد داد، بنابراین اگر قصد سفر به کشور عراق را به‌صورت زمینی و با خودروی شخصی خود دارید، پیشنهاد می‌شود پیش از شروع سفر از اعتبار بیمه شخص ثالث خود اطمینان حاصل کنید. در صورتی که بیمه‌نامه شما به پایان رسیده است، می‌توانید آن را به صورت آنلاین و طی چند دقیقه از طریق لینک زیر تمدید کنید. همچنین می‌دانید که سفرهای جاده‌ای می‌تواند خطرات بسیاری برای خودروی شما داشته باشند، بنابراین برای امنیت خودرو بهتر است حتما از بیمه بدنه استفاده کنید. تا در صورت بروز تصادف، سرقت و آسیب‌های احتمالی دیگر، بتوانید سفر خود را با خیال آسوده‌تری بگذرانید. […]
پخش صوتی
ادامه
دریافت خسارت از اداره برق

دریافت خسارت از اداره برق؛ نحوه درخواست خسارت و مدارک لازم

نوسانات برق یکی از شایع‌ترین عوامل آسیب به تجهیزات برقی در منازل و کسب‌وکارها است؛ آسیبی که در بسیاری موارد، منجر به زیان‌های مالی می‌شود. بسیاری از شهروندان نمی‌دانند که در صورت اثبات خسارت ناشی از سهل‌انگاری یا نقص در عملکرد شبکه برق، می‌توان از طریق مراجع قانونی نسبت به دریافت خسارت از اداره برق اقدام کرد. همچنین در برخی موارد، بیمه‌نامه‌هایی نظیر بیمه آتش سوزی نیز می‌توانند نقش مکمل را در جبران این نوع خسارت‌ها ایفا کنند. اگر می‌خواهید در مورد درخواست خسارت از اداره برق، مدارک مورد نیاز، پوشش‌های بیمه برق و سایر نکات ضروری اطلاعات کافی داشته باشید، این مقاله از کاریزما لرنینگ را تا انتها بخوانید. برای گرفتن خسارت از اداره برق چه باید کرد؟ به‌طور کلی برای دریافت خسارت از شرکت برق باید به درگاه خدمات شرکت توانیر به نشانی “bime.tavanir.org.ir” مراجعه کنید و با انتخاب گزینه اعلام خسارت، فرآیند خسارت گرفتن از اداره برق را آغاز نمایید. با وارد کردن مشخصات قبض و مستندات مربوط به خسارت مالی یا جانی در سامانه، پرونده شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید، خسارت شما پرداخت خواهد شد. مراحل دریافت خسارت از اداره برق در صورتی که تجهیزات برقی شما به دلیل نوسانات یا قطعی جریان برق دچار خسارت شده‌اند، این امکان وجود دارد که بدون نیاز به مراجعه حضوری، از طریق سامانه مذکور، درخواست جبران خسارت کنید. نحوه گرفتن خسارت از اداره برق به این صورت است: به درگاه خدمات شرکت توانیر مراجعه و گزینه اعلام خسارت را انتخاب کنید. شناسه قبض برق خود را وارد کنید. در بخش بعدی باید مشخصات فردی و آدرس محل سکونت و کد پستی خود را وارد کنید. سپس نوبت به ارائه مدارک اولیه شامل تصویر قبض برق، تصویر کارت ملی و سند مالکیت یا اجاره‌نامه می‌رسد. در گام بعد، لازم است جزئیات حادثه از جمله زمان بروز خسارت، نوع آسیب وارده، شرح دقیق رخداد و برآورد تقریبی میزان خسارت را در فرم مربوطه وارد نمایید. در آخرین مرحله، لازم است مستندات تکمیلی از جمله فاکتور تعمیرات، گزارش سازمان آتش‌نشانی، گزارش مراجع انتظامی (در موارد منجر به فوت یا آسیب جسمی) و صورت‌حساب‌های درمانی را در صورت وجود، بارگذاری و به پرونده پیوست کنید. در نهایت یک کد رهگیری برای شما صادر می‌شود که برای پیگیری‌های بعدی لازم است این کد را داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که ارائه فاکتور معتبر که در آن عبارت حوادث ناشی از برق ذکر شده باشد، ضروری است. نکات مهم برای دریافت خسارت از اداره برق پیش از ثبت شکایت برای دریافت خسارت قطعی برق، لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید: مهلت ارسال درخواست: ثبت شکایت باید حداکثر ظرف ۱۵ روز از تاریخ وقوع حادثه انجام شود. روش پیگیری پرونده: وضعیت رسیدگی به درخواست را می‌توانید از طریق سامانه توانیر یا تماس با شماره ۱۲۱ دنبال کنید. بازدید کارشناسی در محل: در صورت لزوم، کارشناسان اداره برق یا نمایندگان بیمه به محل حادثه اعزام خواهند شد. میزان جبران خسارت: بر اساس گزارش ارزیابی، بخشی از هزینه‌های ناشی از خسارت قابل پرداخت خواهد بود. پیگیری درخواست خسارت از اداره برق چگونه است؟ جهت پیگیری خسارت‌های ناشی از نوسان یا قطعی برق، مجدد به سامانه ثبت خسارت مشترکان خانگی مراجعه کنید و گزینه پیگیری درخواست را انتخاب نمایید. با وارد کردن شناسه قبض و کد پیگیری، امکان مشاهده وضعیت پرونده فراهم می‌شود. نتیجه نهایی پس از بررسی، از طریق همین سامانه به اطلاع شما خواهد رسید. بیمه توانیر و دریافت خسارت از بیمه برق در بسیاری از قبض‌های برق مشترکان خانگی، هزینه‌ای جزئی با عنوان بیمه به‌چشم می‌خورد که کمتر به آن توجه می‌شود. این هزینه اندک می‌تواند در شرایط بروز حادثه، نقش مهمی در جبران خسارت ایفا کند. یکی از این موارد، بیمه خسارت مشترکین یا همان بیمه توانیر است که با هدف پوشش‌دهی خسارات ناشی از حوادث مرتبط با برق و گاز خانگی، از طریق قبض برق دریافت می‌شود. شرکت بیمه دانا، به‌عنوان طرف قرارداد توانیر، مسئول رسیدگی به خسارات ثبت‌شده در این زمینه است. شکایت از اداره برق صرفاً بابت سوختن وسایل برقی نیست؛ بلکه مواردی نظیر آتش‌سوزی، صدمات جانی، فوت، نقص عضو و حتی هزینه‌های پزشکی نیز در فهرست تعهدات قرار دارند. با این حال، بخش قابل توجهی از شکایات ثبت‌شده تحت این بیمه، مربوط به سوختن وسایل برقی منزل در اثر نوسانات شدید برق است. در کنار بیمه توانیر، بیمه همگانی حوادث طبیعی نیز از طریق قبض برق دریافت می‌شود. این بیمه به‌طور مشخص برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل یا طوفان طراحی شده و به‌نوعی مکمل پوشش‌های بیمه‌ای در برابر مخاطرات بزرگ‌تر به‌حساب می‌آید. نکاتی برای پیشگیری از آسیب به تجهیزات الکتریکی در زمان اختلالات برق تنها اتکا به بیمه کافی نیست. انجام برخی اقدامات پیشگیرانه می‌تواند از بروز خسارت‌های پرهزینه جلوگیری کند. از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: استفاده از محافظ برای لوازم حساس مانند یخچال، تلویزیون، کامپیوتر و … نصب یو‌پی‌اس (UPS) جهت خاموش‌سازی ایمن تجهیزات در زمان قطعی برق استفاده از فیوزهای حفاظتی برای کنترل جریان‌های غیرعادی جدا کردن دوشاخه وسایل از پریز در زمان قطع برق برای جلوگیری از شوک‌های ناگهانی بازبینی دوره‌ای سیم‌کشی داخلی ساختمان (خسارات ناشی از نقص در سیم‌کشی داخلی، تحت پوشش بیمه توانیر قرار نمی‌گیرند.) جبران خسارت های نوسان برق با بیمه آتش سوزی بسیاری از کاربران فرآیند ثبت خسارت ناشی از نوسان یا قطع برق در سامانه توانیر را زمان‌بر و ناکارآمد می‌دانند؛ چراکه پاسخ‌دهی با تاخیر انجام می‌شود و درخواست‌ها گاه به‌دلیل تشخیص منشا داخلی حادثه رد می‌شوند. راه حل بهتر، تهیه بیمه‌ی آتش‌سوزی است.  بنر نوسان برق یکی از خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی است که در شرایط حساس می‌تواند بسیار کارآمد باشد. پوشش نوسان برق در حالت عادی جزو پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی نیست؛ اما شما می‌توانید هنگام تهیه بیمه آتش‌سوزی، این پوشش را نیز به بیمه‌نامه خود اضافه کنید. با توجه به افزایش قیمت لوازم برقی و حساسیت آن‌ها، تهیه این پوشش توصیه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با بیمه آتش‌سوزی، خواندن مقاله زیر توصیه می‌شود: کاریزمابیمه این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با مراجعه به این سامانه و ارائه مشخصات ملک خود، بتوانید آسان و سریع، بیمه آتش‌سوزی […]
ادامه
بهترین سن خرید بیمه عمر

بهترین سن خرید بیمه عمر و تاثیر آن بر هزینه‌ها و پوشش‌ها

بیمه عمر یک قرارداد بیمه‌ای است که در آن بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه، سرمایه‌ای را برای آینده خود یا بازماندگانش پس‌انداز می‌کند و در صورت فوت یا پایان قرارداد، مبلغی به ذی‌نفعان یا خود بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. شما به‌عنوان بیمه‌گزار می‌توانید از بدو تولد تا سنین بالا بیمه عمر داشته باشید، اما سوال اینجاست که بهترین سن خرید بیمه عمر چند سالگی است و آیا محدودیتی در این زمینه وجود دارد؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ در خصوص بهترین سن برای بیمه عمر صحبت خواهیم کرد و نکات تکمیلی را نیز بیان می‌کنیم.‌ اگر قصد خرید بیمه عمر دارید، بهتر است ابتدا این مطلب را تا انتها بخوانید. بهترین زمان خرید بیمه عمر در چه سنی است؟ بهترین زمان برای خرید بیمه عمر دوران نوجوانی است، زیرا هرچه سن بیمه‌گزار کمتر باشد، حق بیمه کمتری پرداخت می‌کنید و برای آینده نیز اندوخته مالی بیشتری خواهید داشت. بیمه کردن افراد با سنین بالا، ریسک بیشتری برای شرکت‌های بیمه ایجاد می‌کند. سن بیمه‌گزار یکی از عوامل مهم در تعیین میزان حق بیمه عمر است. امکان خرید بیمه عمر از بدو تولد تا ۷۰ سالگی وجود دارد؛ هرچند برخی شرکت‌های بیمه پوشش بیمه‌ی عمر را برای سنین بالاتر نیز ارائه می‌دهند. در ادامه‌ی مطلب شرایط سنی بیمه عمر را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. آیا بیمه عمر شرایط سنی خاصی دارد؟ به‌طور کلی محدودیت سنی خاصی برای خرید بیمه عمر وجود ندارد و همان‌طور که اشاره شد، افراد می‌توانند از بدو تولد تا ۷۰ سالگی این بیمه را تهیه کنند. با این حال، نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هرچه مدت زمان پرداخت حق بیمه طولانی‌تر باشد، ارزش نقدی بیمه‌نامه افزایش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود در صورت نیاز به دریافت وام، بتوانید مبلغ بیشتری از سوی شرکت بیمه وام بگیرید و همچنین در دوران بازنشستگی مستمری بالاتری دریافت کنید. طبق آمار مربوط به امید به زندگی در ایران، شرکت‌های بیمه حداکثر تا 70 سالگی افراد بیمه عمر ارائه می‌دهند. مدت زمان بیمه‌نامه بین 5 تا 70 سال است و تا زمانی که سن بیمه‌گزار از 70 سال فراتر نرود، بیمه‌نامه عمر کماکان معتبر خواهد بود. شرایط سنی خرید بیمه عمر در شرکت‌های بیمه هر شرکت بیمه شرایط خاص خود را دارد که بهتر است قبل از خرید، حتماً از پوشش‌ها و مزایایی که دریافت می‌کنید، اطلاع کافی داشته باشید. برای آشنایی با بیمه عمر و پوشش‌هایی که ارائه می‌دهد، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی زیر را مطالعه نمایید: در جدول زیر می‌توانید شرایط سنی بیمه عمر را در شرکت‌های مختلف بیمه مشاهده کنید: شرایط سنی بیمه عمر در شرکت‌های مختلف بیمه شرکت بیمه شرایط سنی بیمه عمر آسیا صرفاً برای بازه سنی 10 تا 70 سال البرز از تولد تا 70 سالگی پاسارگاد از تولد تا 65 سالگی پارسیان افراد زیر 15سال پوشش حادثه، و زیر 20 سال پوشش امراض خاص ندارند. دی در طرح مستمری پیشامد، حداکثر تا سن 70 سال سینا از 18 سالگی (برای استفاده از معافیت از پرداخت حق بیمه به دلیل ازکاراُفتادگی) رازی از تولد تا 70 سالگی کوثر در طرح عمر و آتیه فرزندان، حداکثر سن 15 سالگی کارآفرین در طرح اندوخته دار امید، پوشش فوت تا سن 80 سالگی در ادامه شرایط سنتی بیمه عمر سامان، بیمه عمر خاورمیانه و بیمه عمر ایران نیز بررسی خواهیم کرد. شرایط سنی در بیمه عمر سامان شرکت بیمه سامان امکان خرید بیمه عمر را برای افراد از نخستین روز تولد تا ۸۰ سالگی فراهم کرده است. میزان پوشش‌های بیمه‌ای که بیمه‌گزار می‌تواند از آن بهره‌مند شود، بر اساس شرایط سنی و نوع بیمه‌نامه تعیین می‌شود. جزئیات این پوشش‌ها در جدول زیر مشخص شده است: محدودیت‌های سنی برای استفاده از پوشش‌های بیمه عمر سامان شرایط سنی استفاده از پوشش‌ها پوشش‌های بیمه عمر سامان تا پایان 60 سالگی بیمه‌گزار پوشش هزینه‌های پزشکی بر اثر حادثه تا پایان 65 سالگی بیمه‌گزار پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه بر اثر ازکاراُفتادگی کامل و پوشش درآمد از کاراُفتادگی تا پایان 70 سالگی بیمه‌گزار پوشش فوت بر اثر حادثه تا پایان 70 سالگی بیمه‌گزار پوشش فوت بر اثر خطراتی مانند زلزله، آتشفشان، سیل، شورش، طوفان تا پایان 60 سالگی بیمه‌گزار پوشش نقص عضو دائم ناشی از حادثه تا پایان 60 سالگی بیمه‌گزار پوشش بیماری‌های خاص از 2 سالگی تا پایان 60 سالگی بیمه‌گزار پوشش امراض خاص پایه از 2 سالگی تا پایان 60 سالگی بیمه‌گزار پوشش امراض ممتاز از 2 سالگی تا پایان 60 سالگی بیمه‌گزار پوشش امراض آسایش بیمه سامان برای ارائه پوشش بیماری‌های خاص در طرح بیمه جامع عمر و زندگی، محدودیت سنی مشخصی در نظر گرفته است. به‌عنوان مثال، طرح بیمه امراض خاص پایه این شرکت، افراد بین ۲ تا ۶۰ سال را تا سقف سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌دهد. این پوشش شامل انواع سرطان، اولین سکته قلبی، جراحی گرافت بایپس شریان کرونر، جراحی دریچه قلب، بیماری‌های مزمن ریوی، جراحی آئورت، بیماری‌های شدید کبدی ،بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS)، سکته مغزی، پیوند اعضای حیاتی شامل قلب، کلیه، کبد، ریه، روده کوچک، پانکراس، بافت همبند و پیوند مغز و استخوان می‌شود. علاوه بر این، در طرح پوشش امراض کودکان، افراد ۲ تا ۲۸ ساله برای بیماری‌هایی مانند فلج اندام، کما و سوختگی شدید تحت پوشش قرار می‌گیرند. برای تمامی بیماری‌های تحت پوشش بیمه عمر سامان، دوره انتظار ۹ ماه در نظر گرفته شده است، با این تفاوت که برای بیماری MS، این دوره به ۱۸۰ روز (۶ ماه) کاهش یافته است. شرایط سنی در بیمه عمر خاورمیانه شرکت بیمه خاورمیانه، بیمه عمر را از بدو تولد تا 80 سالگی ارائه می‌دهد. مضاف بر این، بیمه‌گزار می‌تواند تا 90 سالگی نیز حق بیمه پرداخت کند. شرایط سنی و پوشش‌های بیمه عمر این شرکت را در جدول زیر آورده‌ایم: محدودیت‌های سنی برای استفاده از پوشش‌های بیمه عمر خاورمیانه شرایط سنی استفاده از پوشش‌ها پوشش‌های بیمه عمر خاورمیانه پوشش فوت بر اثر حادثه از 1 تا 4 سالگی، برابر سرمایه فوت پوشش فوت بر اثر حادثه از 5 تا 15 سالگی، تا دو برابر سرمایه فوت پوشش فوت بر اثر حادثه از 16سالگی به بالا، تا سه برابر سرمایه فوت پوشش نقص یا ازکاراُفتادگی در اثر حادثه از روز تولد تا 74 سالگی پوشش هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه از روز […]
ادامه
تفاوت سرمایه گذاری در بانک و بیمه عمر

تفاوت سرمایه گذاری در بانک و بیمه عمر؛ کدام پرسودتر است؟

تفاوت سرمایه‌ گذاری در بانک و بیمه عمر یکی از موضوعات مهم در تصمیم‌گیری‌های مالی افراد است. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌ها، مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند که بر اساس اهداف مالی و میزان ریسک‌پذیری افراد انتخاب می‌شوند. بیمه عمر علاوه بر جنبه سرمایه‌گذاری، پوشش‌های بیمه‌ای نیز ارائه می‌دهد، درحالی‌که سرمایه‌گذاری در بانک بیشتر بر حفظ نقدینگی و سود ثابت تمرکز دارد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی دقیق فرق سرمایه گذاری در بانک و بیمه عمر می‌پردازیم و مزایا و معایب هر یک را مقایسه خواهیم کرد. سرمایه گذاری در بیمه عمر بهتر است یا بانک؟ با مقایسه سرمایه گذاری در بانک و بیمه عمر، خواهیم دید که هر دو نوع سرمایه‌گذاری ویژگی‌های مشترکی دارند، اما تفاوت‌ها باعث می‌شود سرمایه‌گذار تصمیم بگیرد در کدام گزینه سرمایه‌گذاری کند. برای بررسی دقیق‌تر تفاوت سرمایه گذاری در بانک و بیمه عمر، ابتدا معیارهایی را در نظر می‌گیریم، سپس به مقایسه می‌پردازیم تا در نهایت به پاسخ این سوال برسیم که سرمایه گذاری در بیمه عمر بهتر است یا بانک؟ معیارهای مد نظر ما برای مقایسه سپرده‌گذاری بانکی با خرید بیمه‌ی عمر عبارت‌اند از: مالیات دریافت وام ازکارافتادگی سوددهی نقدشوندگی سرمایه اولیه از دست رفتن سرمایه اگر در خصوص بیمه عمر اطلاعات کمی دارید، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی زیر را حتماً مطالعه کنید تا با مفهوم، انواع و پوشش‌های بیمه عمر کامل آشنا شوید. 1- تفاوت سرمایه گذاری در بانک و بیمه عمر از نظر مالیات سپرده‌های بانکی و بیمه‌های عمر، هر دو در حالت عادی معاف از مالیات هستند. اما در صورت فوت شخص، تمام حساب‌های بانکی او تا زمان مشخص شدن وضعیت انحصار وراثت، مسدود می‌شوند و پس از آن نیز مبلغی تحت عنوان مالیات بر ارث از حساب شخص متوفی کسر می‌شود. اما در بیمه‌نامه‌های عمر چنین شرایطی ذکر نشده است؛ یعنی پس از فوت شخص، ذینفعان می‌توانند بدون پرداخت هیچ نوع مالیاتی، سرمایه فوت و اندوخته بیمه‌نامه را در اختیار داشته باشند. 2- دریافت وام از بانک و بیمه عمر دریافت وام از بانک‌ها در بیشتر موارد تنها با داشتن گردش حساب مناسب، معرفی ضامن یا ارائه‌ی وثیقه‌های بعضاً سنگین امکان‌پذیر است. در بعضی موارد، کل یا بخشی از سپرده شما تا زمان تسویه زمان نزد بانک مسدود می‌ماند. در واقع اینطور می‌توان گفت که هر کسی نمی‌تواند از بانک وام بگیرد. اما در بیمه‌ی عمر، شما پس از گذشت مدت زمان مشخص می‌توانید بدون وثیقه و معرفی ضامن، تا 90 درصد مبلغ اندوخته خود را به‌صورت وام از شرکت بیمه دریافت کنید و علاوه بر این هیچگاه اندوخته بیمه‌نامه شما مسدود نمی‌شود و همیشه قابل دریافت است. 3- ازکارافتادگی در بیمه عمر در مقایسه با بانک یکی از موارد تفاوت سرمایه گذاری در بانک و بیمه عمر این است که در صورت ازکارافتادگی دائم بیمه‌گزار بر اثر حادثه، شرکت بیمه مطابق با شرایط قرارداد، پرداخت حق بیمه را بر عهده می‌گیرد. علاوه بر این، اگر پوشش‌های مرتبط در بیمه‌نامه لحاظ شده باشد، فرد می‌تواند از مزایایی مانند غرامت یا مستمری ازکارافتادگی بهره‌مند شود. با مطالعه مقاله بیمه مستمری عمر می‌توانید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید. در مقابل، بانک‌ها در چنین شرایطی هیچ تعهدی نسبت به مشتریان خود ندارند و (چنانچه مشتری از بانک وام گرفته باشد) در صورت تاخیر در بازپرداخت اقساط وام، ممکن است اقدامات قانونی مانند ضبط وثیقه یا اجرای ضمانت را انجام دهند. 4- تفاوت سرمایه گذاری در بانک و بیمه عمر در سود در نظام بانکی، میزان سودی که به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود تحت تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی قرار دارد. به این معنا که در صورت کاهش نرخ سود بانکی، درآمد حاصل از سپرده‌ها نیز کاهش خواهد یافت. در مقابل، یکی از ویژگی‌های برجسته بیمه عمر این است که سود تضمین‌شده و ثابتی را برای سرمایه‌گذار فراهم می‌کند که این امر بیمه عمر را به گزینه‌ای مطمئن‌تر نسبت به سپرده‌گذاری در بانک تبدیل کرده است. از سوی دیگر، در سیستم بانکی میزان سود دریافتی با افزایش مقدار سپرده بیشتر می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که سپرده‌گذاری در بانک برای افرادی که سرمایه بالایی دارند، جذاب‌تر باشد. 5- تفاوت سرمایه گذاری در بانک و بیمه عمر در نقدشوندگی اگر نقدشوندگی معیار اصلی شما در سرمایه‌گذاری باشد، سپرده‌گذاری در بانک گزینه بهتری است، زیرا امکان برداشت و دسترسی سریع به سرمایه را فراهم می‌کند. در مقابل، بیمه عمر اگرچه نقدشوندگی کمتری دارد، اما به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت، سود تضمینی، پوشش‌های بیمه‌ای، و مزایای دیگری را ارائه می‌دهد. البته نقدشوندگی پایین در بیمه عمر به این معنی نیست که شما نمی‌توانید به سرمایه خود دسترسی داشته باشید، بلکه دست‌یابی شما به مبلغی که سرمایه‌گذاری کرده‌اید، زمان‌بر خواهد بود. 6- مصادره یا بلوکه شدن دارایی‌ها در بیمه عمر و بانک در بیمه عمر، سرمایه شما از امنیت بالایی برخوردار است و در صورت بروز مشکلات مالی یا مطالبات حقوقی، مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده در بیمه عمر ابداً مسدود یا توقیف نمی‌شود. این ویژگی یکی از مزایای مهم بیمه عمر محسوب می‌شود، زیرا سرمایه بیمه‌ای همچنان برای شما یا ذی‌نفعان مشخص‌شده در قرارداد، محفوظ و قابل استفاده خواهد بود. اما در سپرده‌های بانکی، طبق قوانین و ضوابط قضایی، در صورتی که فرد دارای بدهی بانکی، مالیاتی یا قضایی باشد، ممکن است حساب‌های بانکی او مسدود شده و موجودی حساب جهت وصول مطالبات برداشت شود. 7- سرمایه اولیه برای سپرده گذاری در بانک و بیمه عمر برای دریافت سود قابل‌توجه در بانک، نیاز به سپرده‌ای با مبلغ بالا است، زیرا هرچه میزان سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، سود دریافتی نیز افزایش می‌یابد. بانک‌ها برای افرادی با سرمایه کم و اهداف مالی بلندمدت گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند. در مقابل، بیمه عمر بدون نیاز به سرمایه اولیه و با پرداخت ماهانه مبلغی اندک امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند. به همین دلیل، به آن بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نیز گفته می‌شود. برای مثال، تنها با پرداخت 50 هزار تومان در ماه می‌توان بیمه عمر داشت و از مزایای آن بهره‌مند شد. همچنین این بیمه انعطاف‌پذیر است و فرد می‌تواند در هر زمان مبلغ حق بیمه خود را افزایش یا کاهش دهد. آیا امکان ورشکستگی شرکت های بیمه عمر وجود دارد؟ تمامی شرکت‌های بیمه دارای مجوز رسمی از بیمه مرکزی هستند و فعالیت آن‌ها تحت نظارت دقیق این نهاد انجام می‌شود. […]
ادامه
آیا بیمه عمر قابل انتقال است

آیا بیمه عمر قابل انتقال است؟ نکات کلیدی و شرایط لازم

بیمه عمر علاوه بر پوشش‌های مالی، به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری نیز شناخته می‌شود؛ یکی از پرسش‌های رایج بیمه‌گذاران این است که “آیا بیمه عمر قابل انتقال است” یا به عبارتی آیا انتقال بیمه عمر به شرکت دیگر امکان‌پذیر است؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ به صورت کامل شرایط تغییر بیمه‌گذار، معایب و مزایای بازخرید بیمه‌ عمر را بررسی خواهیم کرد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. آیا بیمه عمر قابل انتقال است؟ بیمه عمر یکی از انواع بیمه است که علاوه‌بر ارائه پوشش‌های مالی به بیمه‌شدگان، به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری نیز شناخته می‌شود. انتقال بیمه عمر به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در صنعت بیمه، به معنی انتقال حق بیمه و پوشش‌های بیمه‌ای از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر یا شخص دیگر است؛ به طور کلی، انتقال بیمه عمر از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر امکان‌پذیر نیست. بیمه‌گذار نمی‌تواند بیمه‌نامه فعلی خود را مستقیماً به شرکت دیگری منتقل کند؛ اما می‌تواند بیمه‌نامه جدیدی در شرکت دیگر خریداری کند و بیمه‌نامه قبلی را بازخرید کند. همان‌طور که می‌دانید بیمه عمر یک قرارداد طولانی‌مدت است که در مدت زمان بیمه، ممکن است صاحب بیمه‌نامه که همان بیمه‌گذار است به هر علت تصمیم بگیرد بیمه نامه خود را به یک شخص دیگر یا حتی یک شرکت بیمه دیگر منتقل نماید. در بیشتر مواقع، بیمه عمر قابل انتقال به فرد دیگری نیست، اما در برخی موارد و با موافقت شرکت بیمه، می‌توان آن را واگذار یا به شخص دیگری منتقل کرد. انتقال بیمه عمر می‌تواند به دو صورت انجام شود: انتقال بیمه عمر به شخص دیگر (تغییر بیمه‌گذار) انتقال بیمه عمر به شرکت دیگر (بازخرید و خرید مجدد) هر یک از این نوع انتقال‌ها ویژگی‌ و تأثیرات خاص خود را دارد که در این بخش به بررسی تفاوت‌ها و جوانب مختلف آن‌ها پرداخته می‌شود. شرایط انتقال بیمه عمر (تغییر بیمه‌گذار) انتقال بیمه عمر به شخص دیگر به دلایل مختلفی از جمله تغییر در شرایط مالی، نیاز به پوشش‌های بیمه‌ای متفاوت، عدم رضایت از خدمات ارائه شده توسط شرکت فعلی انجام می‌‍شود. بیمه‌گذار همان شخص حقیقی یا حقوقی است که حق بیمه می‌پردازد و صاحب بیمه‌نامه محسوب می‌شود؛ در حالی که بیمه‌شده شخصی است که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. در صورتی که بیمه‌گذار و بیمه‌شده دو نفر متفاوت باشند و بیمه‌گذار فقط مسئول پرداخت حق بیمه باشد، بیمه‌گذار می‌تواند به هر دلیلی مانند تغییر شغل، ازدواج، طلاق، تغییر محل زندگی یا وضعیت اقتصادی، حق بیمه را پرداخت نکند و آن‌ را منتقل کند. به این نکته توجه کنید که شرط اصلی این است که  بیمه‌گذار جدید باید با بیمه‌شده در بیمه‌نامه اصلی، نسبت خانوادگی یا شراکت کاری داشته باشد و “اصل نفع بیمه پذیر” در بیمه‌نامه رعایت گردد. در غیر این‌ صورت انتقال بیمه عمر به شخص دیگر امکان پذیر نخواهد بود. شرط دیگر انتقال بیمه نامه عمر برای زمانی است که فرد بیمه‌گذار فوت می‌کند. در این صورت با موافقت وراث، یکی دیگر از اعضای خانواده به عنوان بیمه‌گذار جدید معرفی می‌شود. در صورت عدم موافقت به ادامه بیمه نامه، می‌توان درخواست بازخریدی بیمه‌نامه را به شرکت بیمه ارائه نمود. بازخرید و خرید مجدد بیمه عمر  انتقال بیمه عمر به شرکت دیگر دارای فرآیند پیچیده‌ای است که نیازمند رعایت شرایط و قوانین خاصی است. در این بخش، به بررسی مهم‌ترین شرایط و مقررات مربوط به انتقال بیمه عمر می‌پردازیم تا اطمینان حاصل شود که این فرآیند به درستی انجام می‌شود. برای انتقال آن، باید با قوانین و مقررات دولتی و صنعتی مربوطه آشنا شد. در بسیاری از کشورها، قوانین خاصی برای انتقال بیمه‌های عمر وجود دارد که شامل موارد زیر است. به نقل از بخش مقررات بیمه مرکزی درباره انتقال بیمه‌های عمر و تأمین آتیه: ” انتقال مستقیم بیمه عمر به شرکت دیگر مطابق با مقررات بیمه مرکزی امکان‌پذیر نیست و بیمه‌گذار برای تغییر شرکت بیمه باید بیمه‌نامه قبلی را بازخرید و بیمه‌نامه جدید خریداری نماید. “ در برخی از موارد برای اطمینان از رعایت حقوق بیمه‌گذار در طول فرآیند بازخرید و خرید مجدد بیمه عمر، ارائه مدارک رسمی برای اثبات هویت و وضعیت بیمه‌گذار الزامی است. این شرایط شامل بررسی و ارزیابی وضعیت فعلی قرارداد، تأثیرات احتمالی بر پوشش‌ها، مزایای آن و پرداخت هزینه‌های مربوط به انتقال است. شرکت بیمه، باید شرایطی را برای پذیرش بیمه عمر در نظر بگیرد؛ این شرایط شامل ارزیابی وضعیت بیمه‌گذار، ریسک‌های احتمالی با بیمه عمر برای تعیین شرایط جدید، امضای قرارداد جدید و پذیرش شرایط جدید بیمه عمر است. عموماً انتقال بیمه عمر به شرکت دیگر به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. دلیل اصلی این است که شرکت‌های بیمه به طور مستقل فعالیت می‌کنند و هیچ سیستم مالی و قراردادی مشترکی بین آن‌ها وجود ندارد. اختلافات در شرایط، تعهدات و سیستم‌های بیمه‌گری باعث می‌شود عملاً انتقال بیمه‌نامه عمر به شرکت دیگر ممکن نباشد. معایب انتقال و بازخرید بیمه عمر بیمه‌گذار تنها زمانی می‌تواند نسبت به صدور بیمه نامه جدید در شرکت جدید اقدام نماید که بیمه‌نامه اولیه خود را بازخرید کند. به همین علت می‌گوییم این اقدام به هیچ عنوان برای بیمه‌گذار توصیه نمی‌شود؛ به ویژه اگر چندین سال از زمان بیمه‌نامه گذشته باشد. این امر به دلایل مهم زیر کاملا به ضرر بیمه‌گذار خواهد بود: 1- ارزیابی مجدد ریسک هنگام صدور بیمه‌نامه جدید در شرکت جدید، ارزیابی مجدد صورت می‌گیرد و وضعیت سلامتی فرد دوباره بررسی می‌شود. اگر این فرد در زمان ارزیابی مجدد دچار بیماری جدی یا مشکات جسمانی نسبت به زمان صدور بیمه‌نامه قبلی‌اش باشد، به‌ دلیل افزایش ریسک سلامت ممکن است یا بیمه‌نامه جدید برای او صادر نشود یا حق بیمه مازاد از او گرفته شود. 2- افزایش سن و تأثیر آن بر حق بیمه همان‌طور که در مقاله “بیمه عمر چیست” گفته شد، حق بیمه برای بیمـه عمـر بر اساس عواملی مانند سن، مدت قرارداد، سرمایه فوت و پوشش‌های اضافی تعیین می‌شود. معمولاً بیمه عمـر برای افراد از بدو تولد تا ۷۰ سالگی صادر می‌شود. با افزایش سن بیمه‌گذار، حق بیمه لازم برای دریافت همان پوشش‌های قبلی بیشتر می‌شود. به همین علت، اگر فرد تصمیم بگیرد بیمه‌نامه جدیدی با شرایط مشابه قبلی تهیه کند، باید مبلغ حق بیمه بیشتری بپردازد. در غیر این صورت، ارزش اندوخته بیمه‌ای که در قرارداد جدید به […]
ادامه
بیمه عمر کودکان

بیمه عمر کودکان؛ راهنمای کامل والدین با بررسی شرایط و مزایا

بیمه عمر کودکان یکی از روش‌های مطمئن برای آینده فرزندان است. این نوع بیمه نه‌ تنها یک پشتوانه مالی در مواقع ضروری به حساب می‌آید، بلکه به والدین کمک می‌کند تا با خیالی آسوده، آینده بهتری برای فرزندانشان بسازند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به نحوه دریافت بیمه عمر و سرمایه گذاری می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه عمر کودکان چیست؟ بيمه عمر براي كودكان نوعی بیمه سرمایه‌گذاری است که برای کودکان و نوزادان صادر می‌شود و برای تأمین آینده مالی فرزندان طراحی شده است. این بیمه به والدین کمک می‌کند که با پرداخت حق بیمه‌ مقرون‌ به‌ صرفه‌تر، پس‌انداز مناسبی برای تحصیلات، ازدواج و سایر نیازهای مالی فرزند خود فراهم کنند. بیمه عمرکودک (بیمه آتیه فرزندان) به والدین این امکان را می‌دهد که از سنین پایین برای آینده فرزندان سرمایه‌گذاری کنند و در صورت مشکلات اقتصادی یا از کار افتادگی در بزرگسالی، نگرانی کمتری داشته باشند. اهمیت بیمه عمر برای کودکان بیمه آتیه فرزندان یکی از انواع بیمه عمر و سرمایه‌ گذاری برای تامین مالی آینده کودکان است. این بیمه در کنار پوشش‌های بیمه عمر، یک سپرده مطمئن و پرسود برای کودکان فراهم می‌کند تا پس از پایان مدت قرارداد بتوانند از مبلغ سپرده برای تامین مالی زندگی خود استفاده کنند. بیمه عمرکودک یک پشتوانه مالی در مواقع اضطراری محسوب می‌شود. به نقل از investopedia: ” بیمه عمر کودکان در بسیاری از کشورها به‌عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و پوشش ریسک‌های مالی استفاده می‌شود. این بیمه‌ها معمولاً از بدو تولد قابل خریداری هستند و شامل سود تضمینی و پوشش‌های تکمیلی می‌شوند. ” در ادامه مزایای آن‌ را بیشتر شرح می‌دهیم. بیمه عمر برای کودکان چه مزایایی دارد؟ این بیمه در کنار سرمایه‌گذاری برای آینده، پوشش‌های بیمه‌ای و مزایای گسترده‌ای دارد که در ادامه مزایای آن می‌پردازیم. در مقاله مزایا و معایب بیمه عمر به تفصیل درباره آن توضیح دادیم. 1- امکان بازخرید و دریافت وام در مقاله “بیمه عمر چیست” گفتیم که از مهم‌ترین مزایای بیمه عمر کودکان، امکان دریافت وام است. قراردادهای این بیمه معمولاً بین 5 تا 30 سال هستند. به دلیل مدت زمان طولانی این بیمه، این امکان فراهم شده است که والدین پس از گذشت مدت زمان معینی از قرارداد، بتوانند سرمایه‌گذاری خود را به همراه سود دریافت کنند. در بیمه نامه عمر اندوخته دار (ثمر) امکان دریافت وام تا حدود 90 درصد موجودی اندوخته بدون نیاز به چک و ضامن فراهم است، به شرطی که یکسال از شروع قرارداد و پرداخت حق بیمه سال اول گذشته باشد. 2- معاف بودن از مالیات بیمه عمر برای کودکان کاملا معاف از مالیات است. سود حاصل از این بیمه بدون کسر مالیات به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود. این معافیت مالیاتی می‌تواند یک مزیت اقتصادی قابل‌توجه باشد و آن را به گزینه‌ای جذاب برای والدینی تبدیل می‌کند که قصد دارند برای آینده فرزند خود سرمایه‌گذاری کنند. 3- سود بالا و متناسب با تورم این بیمه برخلاف سپرده‌های بانکی، دارای سود مرکب سالیانه است که به اندوخته اضافه می‌شود و به مراتب سود بیشتری نسبت‌ به بانک‌ها دارد؛ همچنین سودی که بیمه‌گذار دریافت می‌کند، متناسب با تورم جامعه است و بیمه‌گذاران می‌توانند با پرداخت حق بیمه بیشتر، سرمایه خود را در برابر تورم حفظ کنند. 4- امنیت بالا در سرمایه‌ گذاری بيمه عمر براي كودكان به علت عدم ریسک از دست رفتن سرمایه، یک گزینه مطمئن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. به عبارتی بیمه عمر دارای ریسک صفر درصد است. شرکت‌های بیمه با نظارت بیمه مرکزی، حتی در صورت ورشکستگی نیز خسارت‌ را همراه با سود تعیین شده پرداخت می‌کنند. 5- سرمایه بدون باز پرداخت سرمایه‌ای که در انتهای قرارداد به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود، در واقع حاصل سرمایه‌گذاری فرد است و بازپرداخت ندارد. والدین یا فرزندان می‌توانند در زمان نیاز از این سرمایه برای موارد مختلف استفاده کنند. 6- پوشش‌های بیمه‌‌ای متنوع بیمه عمر کودکان علاوه‌بر سرمایه‌گذاری برای آینده، پوشش‌های بیمه‌ای متنوعی را نیز فراهم می‌کند. پوشش‌های بیمه عمر کودک به شرح زیر است: پوشش سرمایه فوت: شامل فوت عادی و فوت ناشی از حادثه مانند تصادف یا سقوط است که مبلغ اضافی به ذی‌نفعان تعلق می‌گیرد. پوشش امراض خاص: در صورت ابتلای بیمه‌شده به یکی از بیماری‌های خاص، شرکت بیمه هزینه‌های درمان را طبق قرارداد پرداخت می‌کند. از کارافتادگی: اگر بیمه‌شده به‌ دلیل حادثه دچار ازکارافتادگی دائم و کامل شود، از پرداخت حق بیمه معاف می‌شود و بیمه‌نامه همچنان معتبر خواهد بود. پوشش نقص عضو: در صورت وقوع حادثه و نقص عضو، بیمه هزینه‌های مربوطه را جبران می‌کند. پرداخت مستمری: در صورت ازکارافتادگی دائم، شرکت بیمه علاوه بر معافیت از پرداخت حق بیمه، حقوق مستمری نیز به فرد پرداخت می‌کند. هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه: اگر فرد بیمه‌شده در حادثه‌ای دچار آسیب شود، شرکت بیمه هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کند. 7- امکان تمدید قرارداد بیمه عمر تا میانسالی بیمه عمرکودک دو راه را پیش روی فرزندان می‌گذارد. در راه اول می‌توان در سنین جوانی و در هر لحظه از مزایا و منافع بیمه عمر استفاده کرد. در راه دوم فرزند با تمدید قرارداد بیمه، در دوران میانسالی و بازنشستگی زندگی راحت‌تری را با کمک پس‌انداز روزهای کودکی و جوانی تجربه خواهد کرد. هزینه بیمه عمر کودکان یکی از ویژگی‌ها و مزایای بیمه عمر کودک، انعطاف‌پذیری آن در تعیین مبلغ حق بیمه است که به والدین این امکان را می‌دهد تا طبق توان مالی خود، هزینه این بیمه را تعیین کنند. هزینه بیمه عمر برای کودکان به انتخاب والدین بستگی دارد و مبلغ مشخصی ندارد. والدین می‌توانند بسته‌ به توان مالی خود مبلغی را برای بیمه فرزندانشان انتخاب کنند که این یکی از شرایط این بیمه است که آن را به‌ عنوان بهترین گزینه برای تضمین آینده کودکان مطرح می‌کند. شرایط بیمه عمر کودکان برای ثبت نام بیمه عمر کودکان نیازی به مدارک خاصی نیست و صرفا مدارک شناسایی نیاز است. برای تهیه این بیمه، تنها کافیست شناسنامه و کارت ملی والدین و فرزند را به همراه کپی این مدارک ارائه داد. فرم مربوط به آن نیز که به‌ طور معمول در دفتر بیمه پر می‌شود و نزد بیمه‌گر باقی می‌ماند. کدام بیمه عمر برای کودکان بهتر است؟ انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری برای کودکان مستلزم بررسی عوامل کلیدی مختلفی است. در قدم اول، بیمه‌ای مناسب […]
ادامه
بیمه تکمیلی عینک

راهنمای کامل بیمه تکمیلی عینک + مدارک دریافت هزینه عینک

طبق اخرین آمار، حدود ۷۵ درصد از بزرگسالان به اصلاح بینایی نیاز دارند و از این میان، ۶۴ درصد استفاده از عینک را به لنزهای طبی ترجیح می‌دهند که این آمار نشان‌دهنده تقاضای بالای عینک در جامعه است؛ به همین علت بیمه تکمیلی عینک در این سال‌ها میان مردم بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. در چنین شرایطی، سوالی‌ که مطرح می‌شود این است که آیا بیمه تکمیلی می‌تواند هزینه عینک طبی را جبران کند؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ به این سوال‌ پاسخ می‌دهیم. از جمله نکاتی که بررسی خواهیم کرد این است که تعهد بیمه تکمیلی برای عینک چقدر است و بیمه تکمیلی چه درصدی از هزینه را تأمین می‌کند؟ پاسخ تمامی سوال‌ها را در ادامه مطلب بخوانید. ایا بیمه تکمیلی هزینه عینک را میدهد؟ بله؛ اکثر شرکت‌های بیمه تکمیلی، معمولاً بخشی از هزینه‌ خرید عینک طبی (عدسی طبی و گاهی فریم) را تحت شرایط مشخص پوشش می‌دهند. به‌طور کلی اگر قرارداد بیمه تکمیلی شامل هزینه عینک طبی باشد، می‌توان بخشی از هزینه‌های خود را پس از خرید عینک با بیمه تکمیلی دریافت کرد. عینک جز بیمه تکمیلی است؟ بله؛ در قرارداد شرکت‌های بیمه تکمیلی معمولا هزینه خرید عینک تا حدود زیادی جبران می‌شود. پوشش بیمه تکمیلی معمولاً شامل موارد زیر است: عدسی طبی: خرید یا تعویض عدسی طبی عینک بر اساس نسخه پزشک فریم عینک: تعویض یا تعمیر فریم عینک در صورت آسیب لنز طبی: جبران بخشی از هزینه لنز طبی (در برخی موارد) به این نکته مهم باید توجه کرد که بیمه تکمیلی خرید عینک تنها برای عینک‌های طبی کاربرد دارد و برای عینک آفتابی پرداختی ندارد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. آیا عینک آفتابی با بیمه تکمیلی قابل خرید است؟ خیر؛ یکی از سوالات مهم این است که آیا بیمه تکمیلی هزینه خرید عینک آفتابی را پرداخت می‌کند یا نه؟ باید گفت، هر شرکت بیمه‌ای، قوانین و تعرفه متفاوتی برای بیمه تکمیلی عینک ارائه می‌دهند؛ اما به صورت کلی، اگر عینک آفتابی صرفا برای استفاده تزئینی و معمول استفاده شود، بیمه تکمیلی تحت هیچ شرایطی هزینه آن‌ را بر عهده نمی‌گیرد. مگر آنکه نامه‌ای از پزشک معتمد شرکت بیمه مبنی‌بر اینکه برای حفظ سلامت چشمان نیاز به استفاده از عینک آفتابی است؛ در غیر این‌صورت، بیمه تکمیلی هیچ هزینه‌ای بابت خرید عینک آفتابی پرداخت نمی‌کند. بیمه تکمیلی چقدر از هزینه عینک را می دهد؟ بیمه تکمیلی عینک، معمولا تمامی هزینه‌های خرید عینک را جبران نمی‌کند؛ بلکه تا سقف مشخصی از آن‌ را پوشش می‌دهد. برای درک این موضوع یک مثال می‌زنیم، فرض کنید هزینه کل عینک طبی 2 میلیون تومان می‌شود و تعرفه عینک بیمه تکمیلی 1 میلیون تومان باشد؛ در این شرایط، بیمه تکمیلی حداکثر  همان 1 میلیون تومان را پرداخت خواهد کرد، حتی اگر هزینه فرد بیشتر باشد. در مقاله “فرانشیز بیمه تکمیلی چیست” گفتیم که در بیمه‌های تکمیلی معمولاً بخشی از هزینه (فرانشیز) را خود بیمه‌گزار می‌پردازد و باقی تا سقف تعهد، از سوی بیمه پرداخت می‌شود. درصد فرانشیز قراردادهای مختلف اغلب بین 10 تا 30 درصد تعیین می‌شود.به همین علت پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید عینک، حتماً از شرکت بیمه درباره میزان تعهد بیمه تکمیلی برای عینک سوال شود. برای دریافت بهترین بیمه تکمیلی با پوشش‌های گسترده از جمله عینک طبی، به کاریزما بیمه سر بزنید و انواع بیمه‌ تکمیلی را با یکدیگر مقایسه کنید. برای دریافت بیمه تکمیلی بر روی دکمه زیر کلیک کنید. سقف بیمه تکمیلی برای عینک میزان پوشش بیمه تکمیلی برای عینک به سقف تعهد آن در بیمه‌نامه بستگی دارد. این سقف تعهد معمولاً در قرارداد ذکر شده و ممکن است از یک بیمه به بیمه دیگر متفاوت باشد. به همین علت حتماً توافق تعهد بیمه تکمیلی برای عینک را باید در بیمه‌نامه و جدول پوشش بررسی کرد؛ چرا که مقدار دقیق آن بر اساس قرارداد بیمه‌نامه مشخص می‌شود. نکات مهم پیش از استفاده از بیمه تکمیلی عینک برای اینکه بتوان از پوشش خرید عینک با بیمه تکمیلی، بیشترین بهره را برد، باید چند نکته مهم را در نظر گرفت: بررسی قرارداد بیمه تکمیلی: ابتدا باید شرایط خرید عینک و سقف پوشش هزینه عینک را در بیمه‌نامه بررسی کرد. خرید عینک از فروشگاه معتبر: فروشگاهی را باید انتخاب کرد که پس از خرید عینک، فاکتور رسمی صادر کند و دارای مشخصات کامل محصول باشد. نگهداری مدارک لازم: نسخه چشم‌پزشک و فاکتور خرید را باید تا زمان مراجعه به شرکت بیمه نگهداری کرد. رعایت مهلت ارسال مدارک: هر شرکت بیمه‌ای برای تحویل مدارک، یک مهلت خاص تعیین‌ کرده است که پس از خرید عینک، فرآیند تسویه انجام شود. در ادامه به مدارک مورد نیاز برای استفاده از بیمه تکمیلی عینک بیشتر می‌پردازیم. مدارک لازم برای بیمه تکمیلی عینک برای دریافت هزینه خرید عینک از بیمه تکمیلی معمولاً باید مدارک مشخصی ارائه کرد که شامل موارد زیر است:  برگه اپتومتری توسط متخصص چشم پزشکی یا اپتومتریست مبنی بر نیاز عینک اصل قبض و فاکتور خرید از مرکز خرید عینک برای اطلاعات بیشتر مقاله “مدارک لازم برای بیمه تکمیلی؛ چک‌لیست ضروری دریافت خسارت!” را مطالعه کنید. در نهایت چطور از بیمه تکمیلی عینک بیشترین بهره را ببریم؟ بیمه تکمیلی می‌تواند بخش قابل توجهی از انواع هزینه‌ها از جمله هزینه عینک طبی را جبران کند. برای استفاده از این پوشش، پیش از خرید عینک باید قرارداد بیمه را مطالعه و به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرد و مدارک مورد نیاز را در اختیار داشت. اگر تجربه‌ای در استفاده از بیمه تکمیلی برای عینک دارید یا سوال دیگری درباره پوشش این هزینه دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله “بیمه چیست” را مطالعه کنید.
ادامه
قوانین تصادف در پارکینگ

قوانین تصادف در پارکینگ عمومی و خصوصی؛ مقصر کیست؟!

تصادف در پارکینگ از اتفاقاتی است که بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید رخ می‌دهد. چه پارکینگ ساختمان مسکونی باشد، چه عمومی یا پارکینگ مجتمع‌های تجاری، همیشه امکان برخورد خودروها با یکدیگر یا با موانع ثابت وجود دارد. نکته مهم این است که بسیاری از افراد نمی‌دانند قوانین تصادف در پارکینگ چگونه است و در صورت بروز حادثه چه کسی مقصر شناخته می‌شود. حتی اطلاع ندارند که در چنین شرایطی، بیمه شخص ثالث هزینه خسارت را پرداخت می‌کند. در این مقاله به بررسی نکات حقوقی، مسئولیت‌ها و راه‌حل‌های این نوع تصادف‌ها و نقش بیمه شخص ثالث و نحوه دریافت خسارت از آن می‌پردازیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. قوانین تصادف در پارکینگ عمومی و خصوصی چیست؟ برخلاف تصور عموم، قوانین تصادف در پارکینگ نیز همچون دیگر حوادث رانندگی دارای قواعد و چارچوب‌های مشخصی هستند. این قوانین مشخص می‌کنند در هر شرایطی چه کسی مقصر شناخته می‌شود و نحوه دریافت خسارت چگونه خواهد بود.                                     قوانین تصادف در پارکینگ نوع تصادف در پارکینگ مقصر احتمالی برخورد خودروی در حال حرکت با خودروی پارک‌شده راننده متحرک تصادف دو خودروی در حال حرکت بستگی به جهت حرکت و حق تقدم دارد برخورد با خودروی سد معبر خودروی سد معبر برخورد با اشیای ثابت یا تجهیزات در پارکینگ راننده یا مالک وسیله (بسته به شرایط) پرتاب شیء به خودروی پارک‌شده فرد پرتاب‌کننده شیء باز شدن ناگهانی درب خودرو و برخورد با خودروی در حال حرکت معمولاً راننده در حال حرکت یا هر دو برخورد خودرو با ستون یا دیوار پارکینگ راننده خودرو نحوه بررسی تصادف در پارکینگ عمومی تصادف‌هایی که در پارکینگ‌های عمومی اتفاق بی‌افتند، بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی بررسی می‌شوند. به همین دلیل در صورت برخورد خودروها، چه هر دو در حال حرکت باشند چه یکی متوقف باشد، پلیس راهور به محل اعزام می‌شود و اقدام به ترسیم کروکی تصادف می‌کند.  اگر یکی از خودروها ساکن باشد، راننده‌ای که هنگام خروج از پارکینگ یا ورود به پارکینگ با خودرو، افراد یا موانع ثابت برخورد کرده است، مقصر شناخته می‌شود.  در مواردی که هر دو خودرو در حال حرکت بوده‌اند، افسر راهور با بررسی محل حادثه، محل برخورد، جهت حرکت و قوانین حق تقدم، فرد مقصر را مشخص می‌کند. در این موارد، خسارت واردشده از طریق بیمه شخص ثالث مقصر پرداخت می‌شود. به همین دلیل داشتن بیمه شخص ثالث برای مقصر تصادف در پارکینگ بسیار حائز اهمیت است. نحوه بررسی تصادف در پارکینگ خصوصی در پارکینگ‌های خصوصی، شرایط کاملاً متفاوت است. پلیس راهور معمولاً در تصادف‌های این فضاها مداخله نمی‌کند، مگر اینکه شکایتی رسمی ثبت شده باشد یا حادثه جنبه کیفری پیدا کند. طبق قوانین تصادف در پارکینگ خانه، اگر خودرویی در حال حرکت به خودروی پارک‌شده برخورد کند، مسئول جبران خسارت خواهد بود. در موارد برخورد دو خودروی در حال حرکت، بر اساس محل اصابت، زاویه برخورد و شواهد میدانی، میزان تقصیر هر یک از طرفین را مشخص می‌شود. در بسیاری از موارد، این نوع تصادف‌ها بدون کشیده شدن کروکی حل‌وفصل می‌شوند و پرداخت خسارت با توافق میان طرفین صورت می‌گیرد. در این صورت، مبلغ خسارت توسط بیمه شخص ثالث فرد مقصر به ماشین یا فرد آسیب دیده پرداخت می‌شود و فرد مقصر می‌تواند در صورتی که خودروی خودش نیز آسیب دیده باشد، از بیمه بدنه استفاده کند. بررسی قانون تصادف در پارکینگ در قوانین تصادف در پارکینگ، مقصر بسته به شرایط حادثه تعیین می‌شود. در ادامه چند سناریوی رایج را بررسی می‌کنیم: تصادف با خودرو سد معبر مقابل در پارکینگ در صورت تصادف با خودرویی که جلوی درب پارکینگ توقف کرده است و مانع عبور دیگران می‌شود، مقصر تصادف در پارکینگ همان خودرو است. دلیل اصلی چنین تصادف‌هایی، نداشتن دید کافی راننده هنگام خروج از پارکینگ است. طبق قوانین تصادف در پارکینگ، توقف در محل ممنوع به معنای ایجاد خطر برای دیگران است و مسئولیت حادثه بر عهده راننده‌ای خواهد بود که خلاف مقررات پارک کرده است. تصادف با اشیاء در پارکینگ عمومی یا خصوصی اگر ماشین شما در پارکینگ روباز یا حیاط متوقف بوده و جسمی به آن برخورد کند، فردی که باعث پرتاب آن شیء شده مسئول جبران خسارت خواهد بود. در چنین شرایطی، بهتر است با نظر کارشناس بیمه میزان خسارت تعیین شود تا بتوان مراحل دریافت خسارت را پیگیری کرد. در مقاله «نحوه دریافت خسارت بیمه شخص ثالث در سریع‌ترین زمان» روش دریافت خسارت را به‌طور کامل مطرح کرده‌ایم. در مواردی که خودرو با وسایل اضافی موجود در پارکینگ برخورد کند، مسئولیت متوجه مالک وسیله است. با این حال، اگر برخورد با اشیای ثابتی مثل ستون، گاردریل یا نرده باشد، تشخیص مسئولیت نیاز به نظر پلیس و ترسیم کروکی دارد. این موارد همگی در چارچوب قوانین تصادف در پارکینگ بررسی می‌شوند. تصادف در اثر باز شدن ناگهانی درب خودرو در اغلب موارد، خودروی در حال حرکت به دلیل رعایت نکردن فاصله مناسب، مقصر تصادف در پارکینگ شناخته می‌شود. با این حال، کارشناسان راهنمایی و رانندگی در برخی شرایط، هر دو طرف را به‌صورت مساوی مقصر می‌دانند. این موقعیت‌ها از جمله مثال‌هایی هستند که نشان می‌دهند تفسیر دقیق قوانین تصادف در پارکینگ نیازمند بررسی مورد به مورد است. برخورد با خودروی در حال پارک در صورتی که ماشین متحرک با خودرویی که به شکل قانونی پارک کرده است برخورد کند، مسئولیت حادثه با راننده متحرک خواهد بود. اما اگر خودروی پارک شده در محل غیرمجاز توقف کرده باشد، ممکن است تمام یا بخشی از تقصیر به عهده او باشد. تعیین دقیق مقصر تصادف در پارکینگ در این موارد بر اساس نظر پلیس با استناد به قوانین تصادف در پارکینگ انجام می‌شود. در صورت تصادف در پارکینگ چه کنیم؟ در صورت وقوع حادثه، بهترین اقدام تماس با پلیس و گزارش اتفاق است. پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در محل، کروکی ترسیم کرده و مقصر را مشخص می‌کند. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، اهمیت داشتن بیمه بدنه است. این موضوع زمانی خودش را نشان می‌دهد که در موقعیتی ناخوشایند مثل تصادف در پارکینگ قرار بگیرید و مقصر حادثه هم شناخته شوید. در چنین شرایطی، اگر بیمه بدنه نداشته باشید، باید تمام هزینه‌های تعمیر را […]
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.