خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه
:
:
1x

حق بیمه آتش سوزی در سال 1403 چقدر است؟

حق بیمه آتش سوزی
1x
: :

حق بیمه آتش سوزی در سال 1403 چقدر است؟

حق بیمه آتش سوزی در سال 1403 چقدر است؟

حق بیمه آتش سوزی پخش صوتی مقاله
بیمه

در این مطلب از کاریزما لرنینگ به موضوع حق بیمه آتش سوزی می‌پردازیم. متاسفانه آتش‌سوزی در ایران حادثه‌ای رایج است که گاهی خسارت‌های جانی و مالی ناگواری به همراه دارد. بهترین راه کاهش خسارت‌ها، استفاده از بیمه‌های آتش سوزی است.

تفاوتی ندارد مالک هستید یا مستاجر یا صاحب کارگاه و کارخانه یا فروشگاه‌های تجاری؛ می‌توانید انواع بیمه‌های آتش‌سوزی را با پوشش‌های کامل از کاریزمابیمه خریداری کنید. تمام مراحل خرید و صدور بیمه‌نامه آتش سوزی آنلاین است.

بیمه‌ آتش‌سوزی، دو مدل پوشش اصلی و اضافی دارد. پوشش‌های اصلی شامل آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار می‌شود که در اصطلاح بیمه به آن آصا می‌گویند. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات کامل‌تر ابتدا مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

link مقاله پیشنهادی : بیمه آتش سوزی چیست ؟ همه‌چیز دربارۀ بیمه آتش سوزی

بعد از مطالعه‌ی مقاله بالا، بپردازیم به موضوع اصلی یعنی هزینه بیمه آتش سوزی و هر آنچه به آن مربوط است.

حق بیمه آتش سوزی چقدر است؟

حق بیمه یا همان نرخ بیمه آتش سوزی تابع عوامل مختلفی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. در خرید بیمه‌نامه آتش سوزی (با پوشش‌های اضافی مانند زلزله)، شما سه گزینه‌ روی میز دارید:

  1. ملک، کارگاه یا فروشگاه خود را همراه با تمام لوازم و وسایل داخل آن بیمه کنید.
  2. فقط ملک خود را در برابر آتش سوزی بیمه کنید.
  3. فقط لوازم منزل / وسایل کارگاه خود را بیمه کنید.

بعد از انتخاب رویه مد نظر، نوبت به خرید بیمه‌نامه می‌رسد. قیمت نهایی که به عنوان حق بیمه باید بپردازید؛ کاملاً متغیر است و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

جدول نرخ بیمه آتش سوزی ۱۴۰۳

نرخ بیمه آتش‌سوزی عدد مشخصی نیست که بتوانیم مستقیماً آن را بیان کنیم. برای اینکه درک بهتری از نرخ بیمه آتش‌سوزی داشته باشیم، بهتر است با جزئیات پوشش‌های شرکت‌های بیمه در خصوص آتش‌سوزی آشنا شویم.

بیمه‌ها طرح‌های مختلفی را در خصوص آتش‌سوزی ارائه می‌دهند و هر طرح شرایط خاص خود را دارد. جدول زیر را مشاهده کنید:

طرح‌های مختلف بیمه آتش سوزی

همانطور که گفتیم نرخ بیمه آتش‌سوزی عدد ثابتی نیست و تابع شرایط و قواعدی است که در ادامه آن‌ها را کامل بیان می‌کنیم‌.

نحوه محاسبه حق بیمه آتش‌ سوزی

در این بخش، بیشتر روی بیمه آتش‌سوزی ساختمان‌های مسکونی تمرکز می‌کنیم. مواردی که در ادامه مطرح می‌کنیم برای واحدهای تجاری و صنعتی نیز صدق می‌کنند. با این حال شرایط بیمه آتش‌سوزی مراکز صنعتی و تجاری کمی متفاوت است.‌

در بیمه‌نامه آتش‌سوزی ساختمان‌های تجاری مثل انواع مغازه و فروشگاه علاوه بر خود ساختمان، تأسیسات، دکوراسیون، اثاثیه اداری، کالاها و اجناس هم جزو اموال تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی محسوب می‌شوند.

قیمت بیمه آتش سوزی برای یک ساختمان مسکونی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌‌اند از:

  • نوع سازه ساختمان
  • متراژ ساختمان
  • ارزش لوازم منزل
  • هزینه‌ی ساخت هر متر بنا
  • جنس مصالح
  • سن ساختمان
  • تعداد طبقات
  • سیستم برق‌کشی ساختمان
  • امکانات اطفاء حریق ساختمان

مدت بیمه‌نامه و همینطور پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه نیز در قیمت نهایی بیمه آتش سوزی اثر می‌گذارند.

تاثیر نوع سازه در نرخ بیمه آتش سوزی

به‌طور کلی چهار نوع ساختمان از نظر نوع سازه داریم:

  • سازۀ بتنی
  • سازۀ فلزی
  • سازۀ آجری
  • سازۀ سنتی (گِلی)

نرخ بیمه آتش سوزی به اسکلت ساختمان، کاربری ساختمان و سال ساخت ساختمان بستگی دارد. از نظر شرکت‌های بیمه، هرچه سازه قدیمی‌تر باشد، ریسک بروز حادثه بیشتر است. پس می‌توان اینطور نتیجه گرفت که مالکین سازه‌های آجری و سنتی به دلیل مقاومت کم باید بالاترین حق بیمه آتش سوزی را بپردازند.

متراژ ساختمان و نرخ حق بیمه آتش سوزی

هرچه متراژ یک بنا بیشتر باشد، در صورت وقوع آتش‌سوزی، خسارتی که به بنا وارد می‌شود بیشتر است. متراژ ساختمان یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت نهایی بیمه آتش سوزی است.

ارزش لوازم منزل در بیمه آتش سوزی

هنگام تهیۀ بیمه‌ آتش سوزی می‌توان اثاثیه منزل را جداگانه بیمه کرد. هرچه ارزش لوازم منزل تحت پوشش بیمه بیشتر باشد، قیمت بیمه آتش سوزی بیشتر خواهد بود. توصیه می‌کنیم هنگام خرید بیمه‌نامه، حتماً نوع لوازم و قیمت آن‌ها را دقیق اعلام کنید.

نکته‌ی بسیار مهم که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که آثار هنری در منزل مانند تابلوهای ارزشمند یا به‌طور کلی هر وسیله‌ای که ارزش هنری دارد، شامل بیمه آتش‌سوزی نمی‌شوند و بیمه به‌طور کلی بابت پول، طلا و اشیاء تاریخی-هنری ارزشمند خسارتی به شما پرداخت نمی‌کند.

دلیل این موضوع به ارزش‌گذاری این نوع لوازم برمی‌گردد. بعد از آتش‌سوزی این امکان وجود ندارد که به شرکت بیمه ثابت کنیم، برای مثال یک تابلوی هنری ارزشمند، واقعاً چقدر ارزش داشته است.

تاثیر هزینه‌ ساخت هر متر در بیمه‌نامه

اینکه ساختمان در کدام استان و ناحیۀ شهر واقع شده و ساخت هر متر آن چقدر هزینه داشته است، در قیمت نهایی بیمه تاثیرگذار است.

موضوع استان از این جهت اهمیت دارد که امکان وقوع بعضی از حوادث در بعضی از استان‌ها بیشتر است. برای مثال، امکان وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور به دلیل بارندگی فراوان در این استان‌ها بیشتر است.

بنابراین نرخ بیمه، مخصوصاً برای پوشش زلزله، برای هر استان متفاوت است.

سایر موارد نیز به‌نوبه‌ی خود در نهایی شدن قیمت بیمه آتش سوزی تاثیرگذار هستند. مسلماً اگر مصالح به‌کاررفته در ساخت یک بنا کیفیت لازم را نداشته باشند، ساختمان قدیمی باشد، سیستم برق‌کشی به‌روز نباشد، تعداد طبقات زیاد باشد و…، حق بیمه آتش سوزی به‌ازای هر مورد افزایش پیدا می‌کند، چراکه هر یک از این عوامل به تنهایی ریسک آتش سوزی و خرابی ساختمان را بالا می‌برند.عوامل موثر بر نرخ بیمه آتش سوزی

پرداخت حق بیمه آتش سوزی

دریافت خسارت آتش‌سوزی از بیمه‌ پروسه‌ی مشخصی دارد که طی آن بیمه‌گزار بایستی یک سری اقدامات را انجام و مدارک مورد نیاز را به شرکت بیمه ارائه دهد.

1- بیمه‌گزار پس از وقوع حادثه، 5 روز فرصت دارد که شرکت بیمه را در جریان قرار دهد.

2- سپس نوبت به ارزیابی خسارت‌ها می‌رسد. در این مرحله باید لیستی از تمام اموال آسیب‌دیده و خسارت‌های واردشده به ساختمان تهیه و در اختیار شرکت بیمه قرار داده شود.

3- ارائه گزارش آتش‌نشانی و مرجع قضایی (در صورت ارجاع پرونده به مراجع قضایی) نیز ضروری است.

4- در صورت نیاز شرکت بیمه مدارک و مستندات بیشتری مانند عکس و فیلم طلب می‌کند و پس از ارسال تمام مدارک و مستندات، پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه انجام می‌شود.

link مقاله پیشنهادی : خسارتهای تحت پوشش بیمه آتش سوزی کدامند؟

پوشش کامل آتش سوزی با کاریزمابیمه

کاریزمابیمه انواع بیمه آتش سوزی را با پوشش‌های آتش، صاعقه، انفجار و پوشش‌های اضافه مانند زلزله، ترکیدگی لوله آب نوسان برق و… ارائه می‌دهد.

جزئیات پوشش بیمه آتش سوزیدر حال حاضر می‌توانید انواع بیمه‌های آتش‌سوزی را با پوشش‌‌های شرکت‌های بیمه سامان و سینا از کاریزمابیمه به صورت آنلاین خریداری کنید.

خرید بیمه آتش سوزی

کافیست وارد سایت شوید، مشخصات ساختمان یا واحد تجاری یا صنعتی خود را وارد کنید و از بین موارد پیشنهادی با توجه به نیاز خود، بهترین بیمه را برای آتش سوزی خریداری کنید.

جمع‌بندی مطلب

پس از حوادث تلخ گذشته در ایران، مانند آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، به نظر می‌رسد داشتن بیمه آتش‌سوزی برای تمام ساختمان‌‌های مسکونی و غیرمسکونی از ضروریات است.

خوشبختانه شرکت‌های بیمه طرح‌های مختلفی را برای پوشش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی ارائه می‌دهند. در صورتی که قصد دارید ملک خود را بیمه کنید، باید توجه داشته باشید که نرخ بیمه آتش سوزی یا همان قیمت نهایی بیمه‌نامه شما به عوامل مختلفی از جمله متراژ ساختمان، سن بنا، نوع بنا، تجهیزات به‌کاررفته و اثاثیه داخل ساختمان بستگی دارد.

هر یک از این عوامل باعث تغییر نرخ بیمه آتش سوزی می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کاریزمابیمه از طریق لینک خرید بیمه آتش سوزی، اطلاعات ملک خود را وارد کنید و همزمان هم از قیمت بیمه آتش سوزی مطلع شوید و هم ملک خود را آنلاین بیمه کنید.

 

سوالات متداول

در محاسبه نرخ حق بیمه آتش‌سوزی باید به عوامل مختلف از جمله نوع سازه، متراژ بنا، سن بنا، تجهیزات و چند عامل دیگر توجه کنیم و بر مبنای این معیارها، قیمت نهایی خرید بیمه آتش سوزی را به‌دست آوریم. معمولاً شرکت‌ها خودشان قیمت نهایی را محاسبه و به شما اعلام می‌کنند.​

پس از آتش‌سوزی شما 5 روز فرصت دارید شرکت بیمه را در جریات حادثه قرار دهید. سپس، اسناد و مدارک لازم مانند گزارش آتش‌نشانی، لیست اموال خسارت‌دیده و … را تهیه کنید و به شرکت بیمه ارائه دهید تا مورد ارزیابی قرار گیرد و روند پرداخت خسارت آغاز شود.​

خیر، بیمه‌های آتش‌سوزی صرفاً خسارت‌های مالی شما را پرداخت خواهند کرد.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 دیدگاه برای این مطلب

  1. فاطمه نجفی 10 مرداد 1403

    سلام. مستاجر هم باشیم میتونیم استفاده کنیم؟

    10 مرداد 1403
  2. متین ا 10 مرداد 1403 1 پاسخ

    مرسی از مقاله خوبتون. اگه یه ساختمون چند مالک داشته باشه، چه کسی باید درخواست بیمه انس سوزی بده؟

    10 مرداد 1403 1 پاسخ
    1. محمدجواد آقابابایی 10 مرداد 1403

      سلام و درود و ممنون از سوال خوب شما. فرقی نمیکنه، در این شرایط هر کدوم از مالکین میتونن درخواست بدن و بیمه آتش‌سوزی برای ساختمان بگیرند.

      10 مرداد 1403
فرانشیز بیمه بدنه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.