خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

انواع بیمه و تفاوت آنها را بشناسیم!

انواع بیمه و تفاوت آنها را بشناسیم!

انواع بیمه
بیمه

بیمه راه‌حلی آسان و به‌صرفه برای مدیریت ریسک‌های مالی ناشی از حوادث گوناگون است. بدین معنی که بیمه‌نامه‌ها، امکان محافظت در برابر خسارات مالی ناشی از حوادث و جراحت را برعهده دارند. البته بیمه‌ تنها یک نوع نیست و انواع بیمه را اگر بخواهیم معرفی کنیم، با لیست بلندبالایی مواجه می‌شوید. هریک از انواع بیمه ها مزایای مختص خود را داشتـه و برای افراد خاصی مناسب هستند.

به منظور آشنایی با انواع بیمه ها و شناخت بهترین نوع آنها در این بخش از کاریزما لرنینگ همراه ما باشید. در ابتدای این مقاله به تعریف بیمه و فواید آن پرداختـه و در ادامه تفاوت انواع بیمه ها را خواهیم گفت.

بیمه چیست و چه فایده ای دارد؟

در دنیای امروز که هزینه‌ها به شدت افزایش یافتـه و مردم دچار پیش‌آمدهای گوناگونی در زندگی روزمره می‌شوند، بیمه تبدیل به امری ضروری و کارآمد شد‌ه است.

بیمه قراردادی است که مطابق با آن بیمه‌گذار با حمایت مالی، هزینه‌ها و ضرر و زیان‌های ناشی از حوادث مختلف را بازپرداخت می‌کند. بیمه همچنین به پوشش هزینه‌های مرتبط با مسئولیت قانونی در قبال خسارت یا آسیب وارد‌ه به شخص ثالث کمک می‌کند. بدین معنی که بیمه شد‌ه در برابر ضررهای مالی غیرمنتظره محافظت می‌شود. بنابراین، در قبال هر اتفاق بدی که رخ می‌دهد، شرکت بیمه به فرد بیمه شد‌ه یا اشخاصی که از جانب او بیمه شده‌اند پول می‌پردازد. از این رو، اکثر مردم چند مورد از انواع بیمه ها را برای ماشین، خانه یا سلامت خود و خانواده‌هایشان خریداری می‌کنند.

اصلی‌ترین اجزای بیمه‌نامه‌ها شامل حق بیمه، فرانشیز و سقف بیمه‌نامه هستند که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم:

  • حق بیمه: همان قیمت بیمه‌نامه است که معمولاً به صورت ماهانه از بیمه شد‌ه یا ارگان مربوطه آن دریافت می‌شود.
  • سقف بیمه: حداکثر مبلغی است که بیمه‌گذار برای خسارت‌های تحت پوشش بیمه‌نامه پرداخت می‌کند.
  • فرانشیز: مبلغ جزئی و مشخصی است که شما قبل از پرداخت خسارت توسط بیمه‌گر از جیب خود می‌پردازید.

هدف از بیمه چیست؟

در حالت کلی، هدف بیمه این است که از شما، خانواده و دارایی‌هایتان در برابر حوادث گوناگون محافظت کند. بدین معنی که بیمه‌گر مسئولیت پرداخت هزینه‌های معمول یا غیرمنتظره پزشکی، بستری شد‌ن در بیمارستان، آسیب‌های ناشی از تصادف به خودرو یا افراد یا خسارات ناشی از سرقت لوازم منزل و.. را بر عهده می‌گیرد.

برخی از بیمه‌نامه‌ها حتی در صورت فوت شما به بازماندگانتان یک مبلغ نقدی هم پرداخت می‌کنند. به طور کلی، بیمه ذهن و خاطر شما را در هنگام وقوع حوادث غیرمنتظره و خطرات مالی پیش‌بینی نشد‌ه آرام می‌کند.

مزایای بیمه

خرید بیمه‌نامه‌ها از زوایای مختلف به نفع مردم و کل جامعه است. مهم‌ترین مزایای بیمه مواردی از قبیل زیر هستند:

  • پوشش در برابر حوادث غیرمنتظره: یکی از حیاتی‌ترین مزایای بیمه این است که هزینه‌های افراد یا سازمان‌های بیمه‌شده در ازای خسارات وارد‌ه جبران می‌شود.
  • مدیریت جریان نقدی: عدم پرداخت زیان‌های وارده از جیب، تأثیر قابل توجهی بر مدیریت جریان نقدی دارد. به همین جهت،  با داشتـن یک بیمه‌نامه می‌توانید در صورت وقوع یک رویداد بیمه هزینه‌های پرداختی را از بیمه دریافت کنید.
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری: بیمه‌ها، بخشی از حق بیمه را در چندین صندوق مرتبط با بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند. به این ترتیب، شما به طور منظم پول سرمایه‌گذاری می‌کنید تا اهداف زندگی خود را محقق کنید.

مزایای بیمه

انواع بیمه های رایج در ایران

به احتمال زیاد، اولین موضوعی که با شنید‌ن کلمه “بیمه” به ذهن ما تلنگر می‌زد، بیمه درمان و تامین اجتماعی است که جزو متداول‌ترین بیمه‌ها در جامعه به شمار می‌آید. اما باید بدانیم که صنعت بیمه بسیار گسترده‌تر و خدمات بیمه‌ای نیز متنوع‌تر از چیزی است که ما به شکل سنتی با آن آشنا هستیم. در حال حاضر، بیمه‌ها نه تنها اهداف اولیه خود را دنبال می‌کنند بلکه به شکل جدی‌تری به اهداف متنوع‌تری چون سرمایه‌گذاری وارد شده‌اند. برای آَشنایی با ماهیت صنعت بیمه و کارکرد انواع متنوع آن ابتدا لازم است بدانیم بیمه از کجا و چه زمانی پا به زندگی ما انسان‌ها گذاشتـه است؟

بیمه‌ امروزی چگونه ایجاد شد؟

قرارداد بیمه‌ای امروزی و در واقع شکل‌گیری بیمه به شکل فعلی را باید مربوط به پیمانی دانست که در ابتدای قرن هفدهم میلادی توسط بازرگانان و کشتی‌داران انگلیسی شکل گرفت. آن‌ها در کافه‌ای در لندن به نام لویدز گرد هم آمـدند و با یکدیگر قرارداد نوشتند تا در سود و زیان سفرهای دریایی با یکدیگر سهیم باشند. در حقیقت آن‌ها شرکت بیمه لویدز را پایه‌گذاری کردند که امروزه نیز به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت بیمه شناخته می‌شود.

به طور کلی باید گفت، بیمه تعهدی است که در آن یک بیمه‌گر متعهد می‌شود در صورت بروز زیان احتمالی یک بیمه‌گذار در اثر وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی مشخص، ضرر ایجاد شد‌ه را متحمل شود. در یک قرارداد بیمه، ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد (که بیمه‌گذار نامید‌ه می‌شود) به طرف دیگر (بیمه‌گر) منتقل می‌شود. به طور کلی، بیمه‌گر شخصی حقوقی است که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه‌گذار، جبران خسارت یا پرداخت مبلغ مشخصی را در صورت بروز حادثه تعهد می‌کند. در مقابل، بیمه‌گذار نیز شخصی حقیقی یا حقوقی است که با پرداخت حق بیمه، جان، مال یا مسئولیت خود یا دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

تولد بیمه در ایران

فعالیت بیمه‌ای در ایران درست از 86 سال پیش و از سال ۱۳۱۴ شروع شد. اولین بیمه در ایران در این سال و توسط دو موسسه روسی شروع به کار کرد. پس از آن شرکت‌های خارجی دیگری نیز در بازار بیمه کشور فعالیت خود را شروع کردند. در همین سال، اولین شرکت ایرانی بیمه نیز با سرمایه دو میلیون تومان به نام شرکت سهامی بیمه ایران آغاز به کار کرد. در روز افتتاح بیمه ایران، علی اکبر داور وزیر مالیه وقت، منزل مسکونی خود را تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی درآورد و اولین بیمه‌نامه صادره ایرانی، در همین روز به نام او ثبت شد.

به موجب قانون بیمه ایران نیز بیمه عبارت است از قراردادی که یک طرف (بیمه‌گر) تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه از طرف دیگر (بیمه‌گذار) در صورت وقوع یا بروز حادثه، خسارت ایجاد شد‌ه را به شخص بیمه‌شونده بپردازد. متعهد را بیمه‌گر، طرف تعهد را بیمه‌گذار و وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه می‌نامیم.

به پشتوانه تلاش مدیران حرفه‌ای گروه مالی کاریزما، به تازگی خدمات مربوط به خرید انواع بیمه در کاریزما بیمه نیز در این مجموعه ارائه شد‌ه است. شما می‌توانید شرایط هریک از خدمات مربوطه را در صفحه لینک شد‌ه مشاهده کنید.

دریانوردان؛ اولین بیمه‌شوندگان تاریخ

شاید بتوان دریانوردان چینی و بازرگانان دریایی را اولین بیمه‌گران و بیمه‌شوندگان تاریخ دانست. قرن‌ها قبل دریانوران چینی باتوجه به احتمال غرق شد‌ن و یا گرفتار شد‌ن در  چنگ دزدان دریایی که باعث می‌شد ظرف یک روز بازرگانان تمامی سرمایه خود را از دست بدهند، این راه‌حل را به آن‌ها یاد داد که با تقسیم بار و کالایشان در چند کشتی و قایق مختلف ریسک‌های موجود را کاهش دهند. پس از آن، بازرگانان بابلی که برای تأمین هزینه کالا و کشتی، وام دریافت می‌کردند شکل پیشرفته‌تری از بیمه را به نمایش گذاشتند. در آن زمان،  بازرگانان با گرفتـن وامی که بهره آن بیشتر از حد معمول بود در صورت غرق شد‌ن یا دستبرد دزدان دریایی وام دریافتیشان بخشید‌ه می‌شد. با این حساب، این دریانوردان ریسک بروز حوادث غیرمترقبه برای کشتی را توسط وامی که می‌گرفتند و تضمین وام‌دهنده به حداقل می‌رساندند.

در حقیقت، اختلاف بهره وام پرداختی به سفرهای دریایی و وام‌های معمولی که در آن دوران به افراد داد‌ه می‌شد را می‌توان یکی از صورت‌های اولیه حق بیمه در تمدن‌های باستان تلقی کرد. نمونه چنین ریسک‌شکنی‌هایی را نیز پس از آن در میان یونانیان و سپس در قرون وسطی در ایتالیا می‌توان مشاهده کرد. چنین روش‌هایی برای بیمه دریانوردان و بازرگانان پس از آن به یک روش متداول برای مبادلات دریایی در بندرهای مختلف ایتالیا مانند ونیز، لمباردی و جنوآ تبدیل شد. قدیمی‌ترین گزارش مکتوبی که از قراردادهای بیمه دریایی وجود دارد نیز مربوط به یک کشتی ایتالیایی است که در سال ۱۳۴۷ میلادی در جنوآ به ثبت رسید‌ه‌ است.

چند نوع بیمه داریم؟

در یک تقسیم‌بندی کلی بیمه به دو دسته بیمه‌های اجتماعی و  بازرگانی تقسیم‌بندی می‌شود و در انواع دیگر تقسیم‌بندی‌ها به دو نوع اختیاری و اجباری و یا براساس ماهیت بیمه صورت می‌گیرد. به طور مثال، بیمه‌های اجتماعی عمدتا بیمه‌های اجباری و ناشی از قانون هستند و مشخصه آن‌ها این است که شخص دیگری (مانند کارفرما) بخش زیادی از حق بیمه را به عهده می‌گیرد.

حق بیمه در بیمه‌های اجتماعی، به‌صورت درصدی از دستمزد تعیین می‌شود. در حالیکه در بیمه‌های بازرگانی حق بیمه متناسب با ریسک تعیین می‌شود. در ایران، سازمان تامین اجتماعی مهم‌ترین مرجع بیمه‌های اجتماعی است.

درمورد بیمه‌های بازرگانی، تقسیم‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. در برخی از روش‌های تقسیم‌بندی انواع بیمه؛ بیمه‌های دریایی در مقابل بیمه‌های غیردریایی قرار می‌گیرد و بیمه‌های اموال در مقابل بیمه‌های اشخاص و بیمه‌های زندگی نیز در مقابل بیمه‌های غیرزندگی تقسیم‌بندی می‌شوند.

تقسیم بندی انواع بیمه

به طور کلی، اگر بخواهیم به تعریف انواع بیمه ها بپردازیم باید بگوییم بیمه‌ها بر اساس ماهیت و کارکردی که دارند و موضوع بیمه‌ای را که شامل می‌شوند به انواع مختلفی ازجمله بیمه آتش‌سوزی، حمل و نقل، مسافرتی، عمر، حوادث و غیره تقسیم می‌‌شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

بیمه آتش‌سوزی

در این نوع بیمه، بیمه‌گر در قبال دریافت حق بیمه، جبران خسارت‌های وارد شد‌ه بر ساختمان‌ها و دارایی‌های بیمه‌گذار در اثر آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را تعهد خواهد کرد. همچنین بیمه آتش‌سوزی پوشش‌های تبعی همچون سیل زلزله، طوفان ،تگرگ و سرقت را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد و در مواقع بروز چنین وقایعی جبران خسارت این پیشامدها را نیز متعهد خواهد شد.

بیـمه حمل و نقل

بیمه حمل و نقل کالا، بیمه‌ای است که به ‌موجب آن، بیمه‌گر متعهد می‌شود چنانچه کالا در هنگام جابجایی از بین برود یا دچار خسارتی شود، زیان وارد‌ه را جبران  کند.

بیمه مسافرتی

بیـمه سفر خارج از کشور، بیمه‌ای است که به‌موجب آن، بیمه‌گر متعهد می‌شود چنانچه مسافر در مدت بیمه نامه در کشور مقصد خود دچار حادثه، مفقودی بار یا گذرنامه و موارد مشابه حتی فوت شد تا سقف مبلغ بیمه‌نامه به‌عنوان کمک‌رسان به بیمه‌شده یاری رساند. امروزه بیمه مسافرتی یکی از الزامات گرفتـن ویزا برای خیلی از کشورها محسوب می‌شود.

بیمه عمر

نوعی از بیمه که در آن بیمه‌گر طی مدت معینی حق بیمه مشخصی را از بیمه‌شونده دریافت می‌کند و در عوض متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌شده، ابتلا به بیماری‌های خاص و یا موارد این چنینی مبلغ معینی را به صورت یکجا و یا به صورت مستمری به بیمه‌گذار، بیمه‌شده یا فرد تعیین‌شده از سوی وی پرداخت کند. در حال حاضر، این نوع بیمه علاوه‌بر متعهد شد‌ن به پرداخت خسارت در صورت بیماری یا فوت به‌نوعی دارایی محسوب شد‌ه و در جهت سرمایه‌گذاری برای شخص بیمه‌شونده عمل می‌کند. از انواع بیمه عمر می‌توان به  بیمه عمر زمانی، بیمه عمر و تشکیل سرمایه، بیمه عمر ماند‌ه بدهکار و بیمه بازنشستگی تکمیلی اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: بیمه زندگی چیست؟

بیمه حوادث

بیمه حوادث، به مجموعه گسترده‌ای از بیمه‌نامه‌های فردی یا گروهی اطلاق می‌شود که طی آن افراد بیمه‌شده در مقابل بروز حوادث مختلفی ازجمله تصادف، سقوط و غیره بیمه می‌شوند. منظور از حادثه، مجموعه‌ای از اتفاقات غیرعمدی و غیرقابل پیش‌بینی‌است که موجب ضرر یا زیانی شود. خسارت پرداختی از سوی بیمه‌گر به بیمه‌شده ممکن است به صورت پوشش فوت، غرامت نقص عضو، هزینه‌های پزشکی و مواردی از این دست باشد.

بیمه بدنه اتومبیل

بیمه بدنه یکی از ملموس‌ترین نوع بیمه‌ها است که اکثر ما با آن آشنایی داریم. در این نوع بیمه بیمه‌گر متعهد می‌شود خسارت‌هایی را که بر اثر واژگونی ،آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، تصادف و سرقت به وسیله نقلیه موتوری وارد می‌شود، جبران کند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل مواردی از قبیل زیر است:

  • حریق
  • سرقت کلی خودرو
  • برخورد دو وسیله نقلیه
  • برخورد اشیا به اتومبیل
  • خسارت باطری و لاستیک
  • واژگون شدن و سقوط اتومبیل
  • خسارت در جریان نجات یا انتقال خودرو آسیب‌دیده

بیمه شخص ثالث

نام دقیق این نوع از بیمه، بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل اشخاص ثالث است. در حالت کلی، این دسته از بیمه‌نامه‌ها خسارت‌های مرتبط با اشخاص ثالث را پوشش می‌دهند.

منظور از شخص ثالث، فردی است که در اثر وقوع حوادث مرتبط با وسایل نقلیه موتوری (مانند خودرو یا موتورسیکلت) آسیب می‌بیند؛ به جز راننده مسبب حادثه اعم از این که در داخل یا خارج از وسیله نقلیه باشند.

بیمه درمان

موضوع بیمه درمان، تامین و جبران هزینه‌های درمان، اعم از درمان سرپایی یا بستری است. علت هزینه ممکن است بروز بیماری یا حادثه باشد. یکی از پوشش‌های متداول بیمه درمان، بیمه تکمیلی درمان است که هزینه‌ای مازاد بر تعرفه‌های بیمه‌های اجتماعی (مانند خدمات درمانی یا تامین اجتماعی) را پوشش می‌دهد. با پاندمی کرونا شاهد بودیم که برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به ارائه بیمه درمانی و فوت ناشی از کرونا اقدام کردند.

استفاده از بیمه‌های درمانی

بیمه کشتی

بیمه کشتی یا بیمه دریایی، نوعی از پوشش بیمه است که خطرهای مرتبط با حمل و نقل دریایی را پوشش می‌دهد. این خطرات شامل بدنه کشتی، محموله، مسئولیت و ناحیه درون دریا است. این نوع بیمه سهم اندکی از بازار را شامل می‌شوند. این بیمه هرچند به‌نوعی قدیمی‌ترین نوع بیمه در دنیا محسوب می‌شود، ولی تنها در حدود دو درصد از بیمه‌های غیرعمر در دنیا به این نوع بیمه‌نامه اختصاص دارد.

بیمه هواپیما

بیـمه هواپیما یک نوع بیمه است که بیمه‌گر متعهد می‌شود در قبال دریافت حق بیمه بعضی از خسارت‌های سانحه‌های هوایی ازجمله سقوط هواپیما را پرداخت کند. بیمه هواپیما معمولا دارای چند بخش بدنه و است که مهم‌ترین مسئولیت‌های تحت پوشش مسافر و شخص ثالث است.

بیمه مهندسی

بیـمه مهندسی یکی از انواع بیمه‌های معمول امروزی است که انواع مختلفی دارد ازجمله:

  • بیمه مهندسی تمام‌خطر پیمانکاران
  • بیمه مهندسی تمام‌خطر نصب
  • بیمه مهندسی تجهیزات الکترونیک
  • بیمه ماشین‌آلات پیمانکاری
  • بیمه عیوب اساسی و پنهان

در هر کدام از انواع بیمه‌های مهندسی تمام خطرات به استثنای خطراتی که صراحتاً استثنا شد‌ه، تحت پوشش بیمه‌نامه است. در بیمه‌نامه‌های مهندسی پوشش‌ها و استثنائات به‌وسیله کلوزهای اضافی یا کلوزهای محدودکننده به بیمه‌نامه الحاق می‌شود.

بیمه پول

به‌طور کلی، دو نوع پوشش بیمه‌ای پول وجود دارد که عبارت است از بیمه پول در گردش و بیمه پول در صندوق که با توجه به این موضوع که پول یکی از دارایی‌های پرریسک است کاربرد دارد. اسکناس، سکه، چک بانکی و تمبرهای مالیاتی وجوهی از پول هستند که می‌توان آن‌ها را تحت پوشش این نوع از بیمه‌نامه درآورد. با استفاده از این بیمه‌نامه، بیمه‌گر خسارت‌های وارد‌ه به مالک پول را در اثر بروز خطراتی مانند انفجار، آتش‌سوزی، صاعقه، سرقت و غیره جبران می‌کند.

بیمه مسئولیت

به تناسب کسب و کارها و فعالیت‌های متنوعی که در جامعه وجود دارد، رشته‌ها و زیررشته‌های مختلفی از این نوع بیمه نیز ایجاد شد‌ه‌ است. مهم‌ترین تضمین بیمه‌گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت‌های مالی و جانی در حوزه مسوولیت‌های مدنی بیمه‌گذار است.

بیمه اعتباری

بیمه اعتباری، در خصوص دیون و دریافت وام و لیزینگ موضوعی به‌عنوان پشتیبان قرار می‌گیرد. این بیمه‌نامه ریسک عدم بازپرداخت مطالبات بیمه‌گذار از وام گیرندگان یا خریداران کالاهایی که به صورت اقساطی به فروش می‌روند را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما یک مشکل خاص وجود دارد و آن مشکلی است که خیلی از شرکت‌های بیمه‌گر صدور این بیمه را در دستور کار خود ندارند.

تفاوت انواع بیمه ها

بدون شک با مشاهده طیف گسترده‌ای از انواع بیمه، این سوال به ذهن شما می‌آید که بیمه‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در حالت کلی، تفاوت‌های اساسی انواع بیمه‌ها بسیار گسترده بود‌ه و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مهم‌ترین عواملی که هنگام مقایسه بیمه ها با هم باید بدان توجه کنیم، شامل موارد زیر است:

  • نوع محصول یا خدمات بیمه‌ای
  • شرایط پرداخت حق بیمه (نقدی یا اقساطی)
  • محدودیت‌های بیمه
  • پوشش‌های بیمه‌ای
  • خدمات پشتیبانی
  • مقدار فرانشیز

علاوه‌بر موارد فوق، قبل از اقدام به خرید بیمه باید به ماهیت اصلی آن بیمه‌نامه توجه کرد‌ه و بدانید که هدف شما از خرید آن بیمه چیست. برای مثال، بیمه‌نامه مورد نظر را برای جبران هزینه‌های خدمات پزشکی می‌خواهید یا خسارات فوت و… . بر همین اساس، انواع مختلفی از بیمه‌ها مانند بیمه سلامت، بیمه مسئولیت مدنی، بیمه مسافرتی، بیمه مسکن و غیره موجود هستند.

مقایسه بیمه ها با هم

برای اینکه بدانید در چه شرایطی کدام یک از انواع بیمه را برای خود و خانواده‌تان خریداری کنید، باید بیمه ها را با یکدیگر مقایسه کنید. پس از مقایسه بیمه ها با هم، مطمئن خواهید شد بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید، نیازهایشان شما را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

بیمه‌ها با توجه به ماهیت اصلی‌شان به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در جدول زیر به مهم‌ترین انواع بیمه اشاره کرد‌ه و تفاوت در عملکرد آنها را ذکر می‌کنیم:

جدول مقایسه انواع بیمه ها با هم

مقایسه بیمه ها به افراد کمک می‌کند که بهترین پوشش‌های بیمه‌ای را با قیمتی مناسب برای رفع نیازهایشان انتخاب کنند. همچنین بررسی تفاوت انواع بیمه ها از جانب بیمه‌گذاران می‌تواند به افزایش رقابت و کاهش هزینه‌های بیمه برای مشتریان منجر شود. چراکه در این صورت، شرکت‌های بیمه تخفیفات و پیشنهادات ویژه‌ای را برای جذب مشتریان جدید ارائه می‌دهند. لذا خرید بیمه‌نامه برای شما تسهیل خواهد شد.

البته به این نکته توجه داشتـه باشید که تنها پوشش‌های بیمه‌ای بالا و پرداختی‌های پایین معیار‌ انتخاب بیمه‌نامه نباید باشند. زیرا انتخاب بهترین بیمه باید با توجه به عوامل دیگری مانند سرعت و کیفیت خدمات پشتیبانی، تاریخچه اعتبار بیمه‌گر و شرایط قراردادی آن نیز صورت گیرد.

چکیده مطالب مربوط به انواع بیمه های رایج در ایران و بررسی تفاوت آنها

بیمه ها قراردادهایی هستند که از شما و خانواده‌تان در برابر هزینه‌های مالی غیرمنتظره و خسارات ناشی از آنها حمایت می‌کنند. بیمه‌نامه‌ها هزینه‌هایی ناشی از جراحات و خسارات، مرگ و حتی خسارت کلی ماشین یا خانه را پرداخت می‌کنند.

همانطور که در مطلب فوق مطالعه کردید، امروزه تنوع زیادی از انواع بیمه در ایران وجود دارد که مهم‌ترین آنها را برای شما نام بردیم. قبل از هر چیزی باید بدانید که هریک از انواع بیمه ها برای اشخاص خاصی مناسب هستند و کاربرد ویژه‌ای دارند. لذا انتخاب چند بیمه برای شما شاید کار بیهوده‌ای باشد.

سوالات متداول

در حالت کلی، بیمه گر یک فرد حقوقی است که با دریافت حق بیمه از بیمه گذار خسارات مالی وی را در هنگام وقوع حادثه پرداخت می‌کند.

بسته به نوع بیمه نامه عمر و نحوه استفاده از آن، بیمه عمر دائمی یا متغیر می تواند یک دارایی مالی در نظر گرفته شود. زیرا می‌تواند ارزش نقدی ایجاد کند یا به وجه نقد تبدیل شود. به بیان ساده، اکثر بیمه‌نامه‌های عمر دائمی توانایی ایجاد ارزش نقدی در طول زمان را دارند.

با مراجعه به آدرس اینترنتی https://account.tamin.ir/ می‌توانید به‌سادگی سوابق بیمه خود را با کد ملی مشاهده کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.