کسب بازدهی بالا با صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوع کاریزما

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

صندوق اهرمی چیست؟ + بررسی تخصصی صندوق های اهرمی

1x
: :

924 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

نحوه خرید و فروش صندوق های سرمایه گذاری

نحوه خرید و فروش صندوق های سرمایه گذاری در بورس

اگر قصد خرید صندوق های سرمایه گذاری را دارید اما نمی‌دانید چطور باید در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید، پاسخ شما اینجاست. در این مقاله از کاریزما لرنینگ تنها در پنج دقیقه، صفر تا صد نحوه خرید و فروش صندوق های سرمایه‌گذاری را با بیانی ساده به شما آموزش خواهیم داد. نحوه خرید صندوق های سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر اساس روش معامله به دو نوع قابل معامله در بورس و صدور و ابطالی تقسیم می‌شوند. به صندوق‌های قابل معامله در بورس، اصطلاحاً “ETF” می‌گویند. همین تفاوت در روش معامله صندوق‌ها باعث شده است که نحوه خرید و فروش صندوق های سرمایه گذاری در بورس به دو صورت امکان‌پذیر باشد: خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری از طریق سایت یا اپلیکیشن صندوق‌ها در ادامه هر دو روش و البته روش دیگر یعنی ثبت سفارش آفلاین خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری را دقیق توضیح خواهیم داد. پیش از پرداختن به موضوع، توجه داشته باشید که برای خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF یا صدور و ابطالی، به احراز هویت سجام و کد بورسی نیاز دارید. بنابراین، توصیه می‌کنیم اگر سجامی نیستید و کـد بـورسی ندارید، قبل از سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، برای تکمیل اطلاعات و اخذ کد بورسی اقدام کنید. نحوه خرید و فروش صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF در بورس دقیقاً مانند خرید و فروش سـهـام است. این صندوق‌ها هر کدام یک نماد منحصربه‌فرد دارند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که در یک کارگزاری معتبر مانند کاریزما ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام در کارگزاری کاریزما، روی دکمه زیر کلیک کنید: سپس نماد مورد نظر را سامانه معاملاتی جستجو کنید. برای مثال، با جست‌وجوی نماد اهرم مطابق تصویر زیر، می‌توانید واحدهای صندوق اهرمی کاریزما را خریداری کنید. نحوه خرید و فروش صندوق های سرمایه گذاری به این صورت است که مالکیت واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری از یک شخص به شخص دیگری منتقل می‌شود و صدور یا ابطال واحد اتفاق نمی‌اُفتد. از این جهت، قیمت‌ها لحظه‌ای و به‌روز هستند و نقدشوندگی صندوق‌های ETF عالی است. همچنین کارمزدی که برای خرید یا فروش این صندوق‌ها پرداخت می‌کنید، مشابه کارمزد سهام است. اگر تمایل دارید در مورد کارمزد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر بدانید، مقاله زیر را مطالعه کنید: نحوه خرید و فروش صندوق سرمایه گذاری صدور و ابطالی صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال نمادی برای جست‌وجو در سامانه‌های معاملاتی ندارند. برای خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری صدور و ابطالی باید به پنل اختصاصی یا اپلیکیشن سرمایه‌گذاری مرتبط با آن صندوق مراجعه کنید. با جست‌وجوی نام صندوق در اینترنت، به‌راحتی می‌توانید به وب‌سایت صندوق مد نظر خود دسترسی داشته باشید. گاهی نیاز است در سایت یا اپلیکیشن صندوق ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام و برای خرید واحدهای صندوق، درخواست صدور واحد بدهید و مبلغ مورد نیاز را واریز نمایید. فرآیند فروش واحدهای صندوق‌های صدور و ابطالی نیز به همین صورت است و ابطال واحد انجام می‌شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری صدور و ابطالی موظف هستند در سریع‌ترین زمان ممکن درخواست‌های سرمایه‌گذاران را انجام دهند. اما مطابق قانون و بسته به نوع صندوق صدور و ابطالی و شرایط بازار، صدور یا ابطال واحدها ممکن است بین 1 تا 5 روز کاری زمان‌بر باشد. اشاره کردیم که خرید و فروش صندوق‌های صدور و ابطالی در سایت صندوق یا اپلیکیشن‌های مربوطه میسر است. اپلیکیشن کاریزما یکی از به‌روزترین و موفق‌ترین اپلیکیشن‌ها برای خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. در اپ کاریزما، امکان خرید و فروش صندوق‌های قابل معامله در بورس و صدور و ابطالی وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با نحوه خرید و فروش صندوق های سرمایه گذاری در اپلیکیشن کاریزما، می‌توانید مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید: در تصویر زیر تعدادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما را مشاهده می‌کنید. در اپلیکیشن کاریزما می‌توانید راحت و آسان در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید و نیازی به مراجعه به کارگزاری یا وب‌سایت صندوق نخواهید داشت. همچنین برای مشاهده صندوق‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی کاریزما و کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر صندوق، روی دکمه زیر کلیک کنید: خرید و فروش صندوق های سرمایه گذاری ETF در سامانه‌های معاملاتی آفلاین تمام کارگزاری‌ها از جمله کارگزاری کاریزما، امکان ثبت سفارش برای خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت آفلاین را ارائه می‌دهند. با ورود به سامانه معاملات آفلاین کارگزاری کاریزما، می‌توانید درخواست خرید یا درخواست فروش صندوق مد نظر خود را ثبت کنید. توجه داشته باشید که فقط می‌توانید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) را از طریق سامانه‌های آفلاین خرید و فروش کنید و صندوق‌های صدور و ابطالی در سامانه آفلاین در دسترس نیستند. جمع‌بندی مطلب در این مطلب در مورد نحوه خرید و فروش صندوق های سرمایه گذاری صحبت کردیم. به‌طور کلی دو روش برای خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری داریم؛ خرید و فروش صندوق‌ها از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها یا مراجعه به وب‌سایت و اپلیکیشن مرتبط با صندوق. البته امکان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF از طریق ثبت سفارش آفلاین نیز وجود دارد. چنانچه در مورد نحوه خرید و فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذاری ابهام یا سوالی دارید، می‌توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه‌های این مقاله مطرح کنید و در اسرع وقت پاسخ را دریافت نمایید.
ادامه
حداقل سرمایه برای ورود به بورس

حداقل سرمایه برای ورود به بورس در سال ۱۴۰۴ چقدر است؟

یکی از نخستین سوالاتی که ذهن هر سرمایه‌گذاری را پس از دریافت کد بورسی به خود مشغول می‌کند، این است که حداقل سرمایه برای ورود به بورس چقدر است؟ این پرسش برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که قصد دارند با مبالغ محدود فعالیت خود را آغاز کنند، اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مطلب از کاریزما لرنینگ، به بررسی حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به بورس می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم سه دقیقه از وقت خود را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید. برای ورود به بورس چقدر سرمایه لازم است؟ حداقل مبلغ ورود به بورس به نوع دارایی مد نظر شما بستگی دارد. از آنجایی که بیشترین حجم معاملات در بورس مربوط به بازار سهام است، این بازار مبنا قرار می‌گیرد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای مشارکت در بازار سهام، 500 هزار تومان است. البته معامله سهام در بازار بورس مشمول کارمزد می‌شود. بنابراین بهتر و دقیق‌تر این است که بگوییم حداقل سرمایه لازم برای ورود به بورس و فعالیت در بازار سهام، پانصد هزار تومان بعلاوه‌ی کـارمزد خـرید و فـروش سـهام است که در مجموع تقریباً 510 هزار تومان می‌شود. اما بازار بورس محدود به سهام نیست و حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در سایر دارایی‌ها متفاوت است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دو نوع صدور و ابطالی و قابل معامله در بورس (ETF) تقسیم می‌شوند و حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری، به نوع صندوق بستگی دارد. حداقل سرمایه در صندوق‌های قابل معامله (ETF) خرید و فروش صندوق‌های قابل معامله در بورس، همانند سهام است و شما با جست‌وجوی نماد صندوق مورد نظر در سامانه‌های معاملات آنلاین کارگزاری‌ها، می‌توانید واحدهای صندوق را خریداری کنید. حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF برابر 100 هزار تومان است. حداقل سرمایه در صندوق‌های صدور و ابطالی صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال، رویه متفاوتی دارند و حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید واحدهای این نوع صندوق‌ها، معادل قیمت یک واحد صندوق است. برای مثال، قیمت هر واحد صندوق مختلط کاریزما تقریباً 3300 تومان است و شما با پرداخت این مبلغ می‌توانید یک واحد صندوق را خریداری کنید. برای خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ETF یا صدور و ابطال، به کد بورسی نیاز دارید. چنانچه تاکنون موفق به دریافت کد بـورسی نشده‌اید، می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید: حداقل سرمایه مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه‌ها قانون حداقل مبلغ خرید سهم در عرضه اولیه‌های بورس وجود ندارد و حداقل سرمایه مورد نیاز به میزان تخصیص سهام بستگی دارد. ممکن است شما سفارش خرید ۲۰۰ سهم بدهید اما فقط ۲۰ یا ۳۰ سهم به شما برسد و مبلغ پرداختی شما بسیار کمتر شود. از آنجا که قیمت سهام عرضه اولیه معمولاً بین ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است، در عمل با حدود ۳۰ الی ۳۰۰ هزار تومان می‌توان در اکثر عرضه اولیه‌ها شرکت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عرضه اولیه و محاسبه دقیق حداقل سرمایه مورد نیاز، می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید: حداقل سرمایه مورد نیاز برای سبدگردانی اختصاصی سبدگردانی اختصاصی به افرادی توصیه می‌شود که سرمایه بالایی در اختیار دارند، اما نمی‌توانند مستقیماً در بازار بورس مشارکت داشته باشند. در این شرایط، شرکت‌های سبدگردان، سرمایه این افراد را با ارائه طرح‌های مختلف، مدیریت می‌کنند. حداقل سرمایه مورد نیاز در طرح‌های سبدگردانی اختصاصی کاریزما به شرح زیر است: سبدگردانی در بازار سهام و بازار طلا: حداقل 3 میلیارد تومان سبدگردانی در بازار مشتقه: حداقل 5 میلیارد تومان سبدگردانی صندوق‌های درآمد ثابت: حداقل 5 میلیارد تومان صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارکردی مشابه سبدگردانی دارند. بنابراین می‌توان آن‌ها را جایگزین مناسبی برای سبدگردانی در نظر گرفت. سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها با هر میزان سرمایه امکان‌پذیر است. برای مشاهده صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری گروه مالی کاریزما، روی دکمه زیر کلیک کنید: شروع سرمایه‌گذاری با 100 هزار تومان در اپلیکیشن کاریزما اپلیکیشن کاریزما یک اَپ جامع سرمایه‌گذاری است که در آن می‌توانید بدون نیاز به گرفتن کد بورسی و با حداقل مبلغ، در طرح‌های مختلف مانند طرح طلا، نقره، درآمد ثابت، مگاسود و غیره شرکت کنید. امکان خرید و فروش طرح‌ها و ثبت سفارش برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما در اپلیکیشن به‌صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته وجود دارد و محدود به ساعات معاملات بورس نخواهید بود. اطلاعات تکمیلی در خصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری جذاب کاریزما را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید: جمع‌بندی؛ بورس را با سرمایه کم شروع کنیم؟ در این مطلب درباره حداقل سرمایه برای ورود به بورس صحبت کردیم و دیدیم که به‌طور کلی برای شروع سرمایه‌گذاری در بازار سهام به حداقل 500 هزار تومان و برای خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، حداقل به 100 هزار تومان سرمایه نیاز داریم. مبلغ بسیار کمی نیز به‌عنوان کارمزد در نظر گرفته می‌شود. در مجموع توصیه می‌شود سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف را با سرمایه کم آغاز کنید و به مرور زمان و با کسب تجربه، سرمایه خود را افزایش دهید. در بخش دیدگاه‌ها می‌توانید سوالات خود را درباره حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به بورس مطرح کنید.
ادامه
بیمه تکمیلی برای عمل زانو

بهترین بیمه تکمیلی برای عمل زانو و جراحی پروتز کدام است؟

بیمه تکمیلی عمل زانو هزینه‌های جراحی را تا حد بسیار زیادی پوشش می‌دهد و به‌نوعی فرشته نجات بیمارانی است که نیاز به جراحی زانو دارند. عمل زانو به هر نوع جراحی اطلاق می‌شود که برای رفع مشکلات ساختاری یا عملکردی زانو انجام می‌شود. این نوع جراحی‌ها معمولاً برای افرادی انجام می‌شوند که دچار آسیب‌های شدید زانو، آرتروز پیشرفته، یا دیگر مشکلات مفصلی هستند که با روش‌های غیرجراحی قابل درمان نیستند. بیمه تکمیلی در این شرایط به کمک بیماران می‌آید و انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل زانو هزینه‌های شما را به شکل موثری کاهش می‌دهد. هزینه‌های جراحی زانو، بسته به نوع عمل و پیچیدگی آن، می‌تواند بسیار بالا باشد و بیمه تکمیلی می‌تواند به بیماران کمک کند تا بخش زیادی از این هزینه‌ها را کاهش دهند. کاریزما لرنینگ در این مطلب به بیمه تکمیلی برای عمل زانو می‌پردازد. همچنین در مورد هزینه عمل زانو با بیمه تکمیلی و انتخاب بهترین بیمه تکمیلی نیز صحبت خواهیم کرد. آیا بیمه تکمیلی عمل زانو را پوشش می‌دهد؟ بیمه تکمیلی جراحی زانو نوعی بیمه درمانی است که به‌طور خاص هزینه‌های مرتبط با جراحی و درمان زانو را پوشش می‌دهد. این بیمه به‌عنوان تکمیل‌کننده بیمه‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی عمل می‌کند و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های بالای مرتبط با عمل‌های جراحی زانو، فیزیوتراپی، و توان‌بخشی را پوشش دهد. اگر در خصوص بیمه تکمیلی و اینکه چگونه می‌توانید بیمه تکمیلی شوید و از این خدمات استفاده کنید، سوالی دارید، می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید و پاسخ سوالات خود را بیابید: مزیت‌های استفاده از بیمه تکمیلی برای عمل زانو عمل زانو با استفاده از بیمه تکمیلی می‌تواند بسیاری از هزینه‌های شما را پوشش دهد. مزایای استفاده از بیمه تکمیلی برای عمل زانو عبارت‌اند از: پوشش هزینه‌های جراحی: بیمه تکمیلی هزینه‌هایی مانند حق‌العمل جراح، بیهوشی، و هزینه‌های اتاق عمل را پوشش می‌دهد. پوشش بیمارستانی: هزینه‌های بستری در بیمارستان، استفاده از تجهیزات پزشکی، و خدمات بیمارستانی نیز توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود. پوشش فیزیوتراپی و توانبخشی: بعد از عمل جراحی زانو، بیمار نیاز به فیزیوتراپی دارد و بیمه تکمیلی می‌تواند بخشی از این هزینه‌ها را نیز پوشش دهد. پوشش هزینه‌های دارویی: بیمه تکمیلی هزینه‌های تهیه داروهای پس از عمل جراحی و داروهای ضدالتهاب و مسکن را پوشش می‌دهد. پوشش در بیمارستان‌های خصوصی: برخی بیمه‌های تکمیلی اجازه می‌دهند که بیمار بتواند در بیمارستان‌های خصوصی یا کلینیک‌های تخصصی جراحی‌های خود را انجام دهد، که معمولاً کیفیت خدمات بهتر و زمان انتظار کمتر است. سه نکته مهم در انتخاب بیمه تکمیلی برای عمل زانو بررسی سقف‌های پوشش: برخی بیمه‌های تکمیلی سقف مشخصی برای جراحی‌های بزرگ مانند جراحی زانو دارند. باید بررسی کنید که سقف پوشش بیمه شما چه مقدار است و آیا تمامی هزینه‌ها را پوشش می‌دهد یا خیر. دوره انتظار: معمولاً بیمه‌های تکمیلی برای جراحی‌هایی که به‌صورت غیراورژانسی انجام می‌شوند، دوره انتظار دارند. باید این موضوع را در نظر بگیرید و بیمه خود را قبل از نیاز به عمل جراحی تهیه کنید. انتخاب شرکت بیمه: برخی از شرکت‌های بیمه ممکن است پوشش گسترده‌تری برای جراحی زانو داشته باشند، بنابراین انتخاب بیمه‌ای با شرایط و پوشش مناسب بسیار اهمیت دارد. هزینه عمل زانو با بیمه تکمیلی در سال 1404 هزینه جراحی زانو در سال 1404 با توجه به نوع جراحی و بیمارستانی که شما انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. اما به‌طور کلی هزینه‌های جراحی زانو به این شرح است: هزینه تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی (Arthroplasty) بین 60 تا 100 میلیون تومان متغیر است. هزینه پروتز زانو با توجه به برند و کیفیت آن بین 20 تا 60 میلیون تومان است. دستمزد جراح، تیم بیهوشی، بستری شدن در بیمارستان و تجهیزات استفاده‌شده، در هزینه‌ها لحاظ شده‌اند و از این بابت هزینة جداگانه‌ای نمی‌پردازید. اختلاف بین حداقل و حداکثر هزینه‌ها نیز به تخصص پزشک شما، پیچیدگی عمل جراحی و دولتی یا خصوصی بودن بیمارستان بستگی دارد. برای مثال در جراحی مینیسک زانو، میزان پیچیدگی عمل جراحی تاثیر زیادی بر هزینۀ عمل دارد. بیمه تکمیلی عمل زانو بخشی از هزینه‌های جراحی را پوشش می‌دهد. البته بیمه‌های تکمیلی شرایط و سقف تعهدات متفاوتی دارند؛ بنابراین انتخاب بهترین بیمه تکمیلی که بتواند بخش زیادی از هزینه‌ها را پوشش دهد و نگرانی‌های شما را برطرف کند؛ بسیار مهم است. در ادامه مطلب بهترین بیمه‌های تکمیلی برای عمل زانو را معرفی خواهیم کرد. کدام بیمه‌ های تکمیلی بیشترین پوشش جراحی زانو را دارند؟ قصد داریم از میان شرکت‌های برتر بیمه، بهترین بیمه تکمیلی برای عمل زانو را معرفی کنیم. در این میان به گزینه‌های خوبی مانند بیمه سامان با پوشش کامل جراحی و پروتز، بیمه ایران با تعداد بالای مراکز درمانی و بیمه دی با حق بیمه مقرون‌به‌صرفه و پوشش کامل جراحی زانو می‌رسیم. مضاف بر این‌ها، بیمه آسماری، بیمه تعاون و بیمه تکمیلی خدمات اجتماعی به‌عنوان گزینه‌های اقتصادی برای کاهش هزینه‌های جراحی زانو پیشنهاد می‌شوند. در ادامه هر یک از این بیمه‌ها را همراه با جزئیات کامل بررسی خواهیم کرد. 1. هزینه عمل زانو با بیمه تامین اجتماعی؛ بهترین گزینه برای کارمندان بیمه تکمیلی تامین اجتماعی در حال حاضر یکی از بهترین بیمه‌ها برای پوشش هزینه‌های تعویض مفصل زانو با بیمه تکمیلی به‌حساب می‌آید که تا 70 الی 80 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد‌. سقف تعهدات این بیمه تکمیلی برای بستری شدن و جراحی‌های فوق تخصصی، 85 میلیون تومان است. برای استفاده از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی باید به موارد زیر توجه داشته باشید: شما باید بیمه پایه تامین اجتماعی داشته باشید تا بتوانید از بیمه تکمیلی استفاده کنید. این بیمه برای بازنشسته‌ها، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آن‌ها قابل استفاده است. سقف تعهدات این بیمه تکمیلی هر سال تعیین می‌شود و بهتر است هزینه‌های شما بیشتر از سقف تعهدات نباشند. برای بعضی از عمل‌های جراحی مانند تعویض مفصل زانو ممکن است دوره انتظار داشته باشید. جراحی در مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی تاثیر مثبتی در کاهش هزینه‌ها دارد. برای بعضی از عمل‌های جراحی نیاز به تاییدیه پزشکی از سوی بیمه وجود دارد. 2. پوشش هزینه‌های عمل زانو تا سقف 200 میلیون تومان با بیمه تعاون بیمه تکمیلی تعاون دومین گزینۀ برتر بیمه‌های تکمیلی برای عمل تعویض مفصل زانو است. این بیمه شش طرح مختلف با فرانشیز ۱۰ درصد دارد که شامل طرح‌های برنا، کوشا، رسا، دارا، پارسا، […]
ادامه
صندوق مختلط چیست

صندوق مختلط چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

صندوق سرمایه گذاری مختلط نوعی از صندوق های سرمایه گذاری مشترک است که معمولا دارایی‌های خود را با نسبت 40 تا 60 درصد در بازار سهام و 40 تا 60 درصد در اوراق با درآمد ثابت مانند سپرده‌های بانکی – اوراق مشارکت و … سرمایه‌گذاری می‌کنند.
ادامه
پورتفوی چیست

پرتفوی چیست و چگونه سبد سهام بسازیم؟

پرتفولیو، در عبارت ساده، به ترکیبی از دارایی‌ها گفته می‌شود که توسط یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری تشکیل می‌شود. دراین مقاله ابعاد مختلف و ویژگی های یک پورتفوی مناسب را بررسی خواهیم کرد.
ادامه
ترخیص موتور از پارکینگ

ترخیص موتور از پارکینگ؛ نحوه ترخیص موتور و نکات مهم

ترخیص موتور از پارکینگ موضوعی است که تقریباً 99 درصد موتورسواران حداقل یک مرتبه آن را تجربه می‌کنند. بسیاری از موتورسوارها گواهینامه یا بیمه شخص ثالث ندارند و به همین دلایل توقیف می‌شوند و هر روز عده‌ی قابل توجهی پیگیر ترخیص موتور سیکلت از پارکینگ هستند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ می‌خواهیم نحوه ترخیص موتور از پارکینگ را کامل توضیح بدهیم. اگر تا امروز موتور شما توسط ماموران راهنمایی و رانندگی به پارکینگ هدایت نشده است، حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید تا اگر روزی موتورسیکلت شما توسط پلیس توقیف شد، بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه آن را از پارکینگ خارج کنید. دلایل توقیف موتورسیکلت توسط پلیس چیست؟ اشاره کردیم که پلیس نسبت به موتورسیکلت‌ها سخت‌گیری بسیار بیشتری نشان می‌دهد و البته بخشی از این سخت‌گیری طبیعی است، زیرا عده‌ی قابل توجهی از موتورسواران تخلفات زیادی با موتورسیکلت انجام می‌دهند. تخلف هنگام موتورسواری اصلی‌ترین دلیل توقیف موتورسیکلت توسط پلیس است. بعضی از مهمترین تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت می‌شود عبارت‌اند از: نداشتن گواهینامه موتور نداشتن بیمه شخص ثالث استفاده نکردن از کلاه ایمنی انجام حرکات نمایشی (تک‌چرخ زدن و …) نداشتن یا مخدوش بودن پلاک حرکت در پیاده‌رو و خطوط ویژه عبور از چراغ قرمز همراه نداشتن مدارک موتورسیکلت رانندگی با موتورسیکلت‌های بالای 250 سی‌سی (بدون مجوز) نداشتن بیمه موتورسیکلت یکی از تخلفاتی است که سوای از بحث توقیف، خطرات زیادی دارد و موتورسوار با نداشتن بیمه شخص ثالث، ریسک زیادی را به جان می‌خرد. همچنین در ترخیص موتور از پارکینگ، ارائه بیمه‌نامه شخص ثالث ضروری است. توصیه می‌کنیم تا دیر نشده همین حالا به‌صورت آنلاین، با هزینه‌ی بسیار کم برای موتورسیکلت خود بیمه شخص ثالث تهیه کنید: اما برویم سراغ مراحل ترخیص موتور توقیفی از پارکینگ؛ اگر موتورسیکلت شما به هر دلیلی توقیف شد، ابتدا باید یک سری مدارک را آماده کنید تا بتوانید موتور خود را از توقیف خارج کنید. مدارک لازم برای ترخیص موتور از پارکینگ بعد از توقیف موتورسیکلت، حداقل سه روز و حداکثر سه ماه وقت دارید تا همراه با مدارک زیر به ستاد ترخیص موتورسیکلت مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تنها مالک موتورسیکلت می‌تواند برای ترخیص اقدام کند. مدارک لازم جهت ترخیص موتور سیکلت از پارکینگ عبارت‌اند از: اصل و کپی سند مالکیت (با حضور شخص مالک) اصل و کپی کارت موتورسیکلت اصل و کپی شناسنامه مالک موتورسیکلت اصل و کپی کارت ملی مالک اصل و کپی گواهینامه موتورسوار اصل و کپی شناسنامه موتورسوار اصل و کپی برگه پارکینگ برگه پرداخت عوارض شهرداری بیمه شخص ثالث برگه استعلام خلافی موتورسیکلت (تسویه‌ جریمه‌های موتورسیکلت و قبض پرداخت هزینه کفی به مبلغ 300 الی 500 هزار تومان) اگر موتورسیکلت شما به سرقت برود و پلیس آن را کشف کند، قبل از ترخیص موتور از پارکینگ بایستی بررسی کنید پلاک موتورسیکلت شما از فهرست سیاه پلیس آگاهی و پلیس راهور خارج شده باشد. ترخیص موتور از پارکینگ با اپلیکیشن پلیس من شما می‌توانید درخواست ترخیص موتورسیکلت خود را از طریق اپلیکیشن «پلیس من» ثبت نمایید. ابتدا این اَپ را روی موبایل خود نصب نمایید و وارد بخش ترخیص خودرو شوید. سپس از تب‌های بالا، گزینه موتورسیکلت را انتخاب نمایید. اطلاعات موتور توقیف‌شده‌ را می‌توانید مشاهده کنید. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید مراحل ابتدایی ترخیص موتورسیکلت را انجام دهید. مراحل ترخیص موتور از پارکینگ روش ترخیص موتور از پارکینگ به این صورت است که ابتدا باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید و درخواست ترخیص موتورسیکلت خود را ثبت نمایید. توصیه می‌کنیم بعد از گذشت سه روز از توقیف موتورسیکلت، برای آزادسازی موتور خود اقدام کنید. مدارکی که قبلاً عنوان کردیم را آماده کنید تا به ستاد ترخیص موتورسیکلت تحویل دهید. البته اگر هر یک از شرایط زیر را داشته باشید، ترخیص موتور از پارکینگ کمی متفاوت می‌شود: نداشتن گواهینامه قولنامه‌ای بودن موتورسیکلت قدیمی بودن پلاک موتور توقیف توسط کلانتری 1. ترخیص موتور از پارکینگ با قولنامه متاسفانه امکان ترخیص موتورسیکلت با قولنامه وجود ندارد! در این شرایط حتماً باید سند موتورسیکلت به نام شما زده شود یا وکالت صاحب سند را داشته باشید تا بتوانید موتورسیکلت خود را از پارکینگ ترخیص کنید. 2. ترخیص موتور از پارکینگ بدون گواهینامه قطعاً برای ترخیص موتور، نیاز به دریافت گواهینامه موتور داریم، اما متاسفانه بسیاری از موتورسواران گواهینامه ندارند! ترخیص موتور بدون گواهینامه میسر است. با مراجعه به پلیس+10 و پرداخت جریمه موتورسواری بدون گواهینامه، می‌توانید اقدامات لازم برای ترخیص موتور سیکلت خود را انجام دهید. جریمه نداشتن گواهینامه توسط مرجع قضایی مشخص می‌شود که معمولاً جزای نقدی است. اما در صورت تکرار این تخلف و یا بروز حادثه، امکان صدور حکم حبس تعریزی هم وجود دارد! 3. ترخیص موتورسیکلت از کلانتری اگر موتورسیکلت شما توسط کلانتری توقیف شود، مالک موتور می‌تواند با در دست داشتن اسناد و مدارک موتورسیکلت و همینطور مدارک هویتی به کلانتری مراجعه و درخواست ترخیص موتورسیکلت خود را ثبت کند. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد و موتور صرفاً به دلایل گفته‌شده توقیف شده باشد، ترخیص آن زمان زیادی نمی‌برد. 4. ترخیص موتور با پلاک قدیمی ترخیص موتورسیکلتی که پلاک قدیمی دارد، کمی سخت است، اما امکان‌پذیر است. برای ترخیص موتور از پارکینگ در این شرایط: به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا پلاک جدید دریافت نمایید. بایستی تعهد بدهید که تا زمان دریافت پلاک جدید از موتورسیکلت استفاده نمی‌کنید. به پلیس+10 مراجعه کنید و با ارائه مدارک، درخواست ترخیص موتورسیکلت پلاک قدیم را ثبت نمایید. موتورسیکلت تا چه زمانی در پارکینگ می‌ماند؟ مدت زمان ترخیص موتور از پارکینگ از سه روز تا سه ماه بعد از توقیف است. یعنی شما حداکثر سه ماه به‌طور معمول فرصت دارید تا کارهای اداری لازم برای ترخیص موتورسیکلت خود را انجام دهید. هرچه موتورسیکلت شما بیشتر در پارکینگ بماند، طبیعتاً باید هزینه‌ی بیشتری هنگام ترخیص پرداخت کنید. بعضی از مالکان موتورسیکلت به دلایل مختلف مانند کامل نبودن مدارک موتورسیکلت، مشکل در سند و غیره موتور خود را ترخیص نمی‌کنند و گاهی موتورسیکلت‌ها تا چند سال در پارکینگ می‌مانند! به همین دلیل پلیس راهور برای کاهش هزینه‌های نگهداری از هزاران دستگاه موتورسیکلت و کمک به مالکان موتورسیکلت‌ها، طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند. بخشودگی هزینه پارکینگ موتور سیکلت روزانه صدها موتورسیکلت توقیف می‌شوند. پلیس برای تسهیل روند ترخیص موتورسیکلت‌ها، گاهی در […]
ادامه
بیمه مسئولیت پزشکی چیست

بیمه مسئولیت پزشکان چیست و چرا باید آن را تهیه کرد؟

بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟ حرفه‌ی پزشکی از جمله مشاغلی است که احتمال خطا و رخ دادن اشتباه در آن زیاد است. قطعاً نمی‌توان انتظار داشت هیچ پزشکی هرگز خطا نکند، اما می‌توان راهی برای جبران اشتباهات پزشکان و پیراپزشکان در نظر گرفت. بیمه مسئولیت پزشکان یکی از انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت مدنی است که خسارت‌های جسمی ناشی از قصور، غفلت یا اشتباه پزشک در حق بیمار را جبران می‌کند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ، به این سوال کامل پاسخ می‌دهیم که بیمه پزشکان چیست، چه مزایایی دارد و چرا تمام پزشکان و پیراپزشکان بایستی خرید این نوع بیمه را در دستور کار خود داشته باشند. طبق روال، با تعریف مفهوم بیمه مسئولیت پزشکی شروع می‌کنیم. بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟ بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان یکی از انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت مدنی است که آسیب‌های جسمانی که در اثر قصور یا غفلت پزشک یا پیراپزشک به بیمار وارد می‌شو را پوشش می‌دهد. مواردی مانند: خطا و اشتباهات پزشک یا پیراپزشک غفلت یا قصور در انجام معالجه و جراحی تجویز نسخه و داروی غلط از جمله موارد تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان است. پزشک‌ها و پرستارها مستقیماً با سلامتی و جان بیمار سروکار دارند. بنابراین در کنار فشار کاری، خصوصاً در بازه‌های زمانی خاص مانند ایام شیوع بیماری کرونا، استرس زیادی را متحمل می‌شوند. از طرفی نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم یک پزشک، پرستار، مسئول آزمایشگاه و … هرگز در طول دوران کاری خود اشتباه نکند! بیمه مسئولیت پزشکان اینجا نقش بسیار مهمی در کاهش استرس و افزایش امنیت خاطر پزشکان ایفا می‌کند و در واقع این بیمه، مسئولیت پزشک را در قبال بیمار به عهده می‌گیرد. به همین سبب، توصیه می‌شود تمام پزشکان شامل پزشکان عمومی و به‌ویژه متخصصین حتماً این نوع بیمه‌نامه را تهیه کنند. سه نکتۀ مهم در خصوص بیمه مسئولیت پزشکان قبل از ادامه‌ی مطلب، دانستن 3 نکته در خصوص بیمه مسئولیت پزشکان ضروری است: این بیمه فقط مخصوص شخص پزشک نیست و اگر دستیار پزشک یا پرستار تحت نظر پزشک خطایی انجام دهد، شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت بیمار است. بیمه مسئولیت پزشکان فقط داخل ایران اعتبار دارد. بعضی از شرکت‌های بیمه، هزینه‌های دادرسی پرونده‌های قصور و خطای پزشکی را نیز پرداخت می‌کنند. (این مورد را باید از شرکت بیمه سوال کنید.) پوشش های بیمه مسئولیت پزشکان پوشش‌های بیمه مسئولیت نسبت به شرکت بیمه ارائه‌دهنده متفاوت خواهد بود. بعضی از شرکت‌های بیمه موارد جانبی مانند ترک اعتیاد، طب سنتی، طب سوزنی، و حتی عمل‌های زیبایی را نیز در بر می‌گیرند. همچنین یک شرکت بیمه ممکن است رزیدنت‌ها و حتی دانشجویان پزشکی را نیز تحت پوشش قرار دهد. خسارت‌های تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟ خسارت‌های تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان به دو بخش تقسیم می‌شود: خسارت یا غرامت فوت اگر بیمار در اثر غفلت، قصور یا اشتباه پزشک یا پیراپزشک فوت کند، بیمه غرامت فوت که معادل مبلغ دیه مصوب است را به ورثۀ بیمار پرداخت می‌کند. خسارت یا غرامت نقص عضو در صورتی که پزشک یا پیراپزشک مرتکب خطایی شود و بیمار دچار نقص عضو شود، شرکت بیمه موظف است دیه بیمار را پرداخت کند. خسارت‌های خارج از پوشش بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟ قطعاً قرار نیست هر خطایی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. بیمه مسئولیت پزشکی استثناء نیز دارد که در این بخش به این موراد می‌پردازیم. در شرایط زیر، بیمه هیچ خسارتی را پوشش نمی‌دهد و مسئولیت هر پیشامدی بر عهده‌ی بیمار و پزشک است. این موارد خارج از عرف هستند. اقدامات خارج از تخصص اگر پزشک یا پیراپزشک، خارج از تخصص و حدود وظایف شغلی خود عمل کند، به‌عنوان مثال یک متخصص قلب برای درد کلیه دارو تجویز کند، آنگاه خسارت‌ها و عواقب این کار بر عهده بیمار و پزشک است و شرکت بیمه هیچ مسئولیتی برای جبران نخواهد داشت. مواد مخدر و روان‌گردان اگر پزشک داروی روان‌گردان، خواب‌آور، مشروبات الکی و … مصرف کند و سپس اقدام به معالجه‌ی بیمار نماید و خطایی از او سر بزند، شرکت بیمه هیچ خسارتی را تقبل نخواهد کرد. اقدامات غیرقانونی اقدامات غیرقانونی، جراحی‌هایی است که برخلاف قوانین و مقررات کشور بوده و خارج از ضوابط پزشکی هستند. برای مثال، سقط جنین غیرقانونی است. اگر بیماری در اثر سقط جنین صدمه ببیند، بیمه خسارتی به او نمی‌دهد. بیهوشی غیرمجاز اگر بیمار خارج از محیط استاندارد مانند بیمارستان یا کلینیک مجاز، بیهوش شود و آسیبی ببیند، بیمه شامل حال او نخواهد شد. اقوام درجه یک طبق دستورالعمل‌ها، پزشکان نباید اقوام درجه یک خود را معالجه و جراحی کنند. در غیر این صورت، بیمه برای خسارت‌های ناشی از معالجه‌ی اقوام درجه یک، تعهدی نخواهد داشت. تشعشعات هسته‌ای اگر بیمار بر اثر پرتو انرژی یا تشعشعات هسته‌ای (مانند MRI) آسیبی ببیند، بیمه مسئولیت پزشکان شامل حال او نمی‌شود؛ مگر زمانی که این تشعشعات جزئی از فرآیند درمان باشد. خسارت عدم النفع بیمار اگر بیمار به‌واسطه‌ی تجویز اشتباه پزشک، موقعیت شغلی خود را از دست بدهد یا زندگی شخصی او مختل شود، نمی‌تواند بیمه مسئولیت پزشکی استفاده کند. تا چه مدت می‌توان از بیمه مسئولیت پزشکان استفاه کرد؟ اگر تا سه سال پس از تاریخ انقضای بیمه‌نامه محرز شود که پزشک شما با تشخیص اشتباه به شما به‌عنوان بیمار، آسیبی وارد کرده است، پزشک می‌تواند از بیمه مسئولیت پزشکان خود استفاده کند و شما خسارت خود را دریافت کنید. بعد از گذشت سه سال دیگر هیچ اقدامی در این خصوص نمی‌توانید انجام دهید. شرایط بیمه مسئولیت پزشکان در شرکت‌های بیمه، تخصص‌های پزشکی و پیراپزشکی طبقه‌بندی می‌شوند. چه نیازی به طبقه‌بندی پزشکان و پرستاران داریم؟ پزشک‌ها بسته به تخصص خود، با ریسک‌ها و خطرات متفاوتی روبه‌رو هستند. قطعاً جراح متخصص مغز و اعصاب نسبت به یک متخصص داخلی، بیشتر با ریسک دست و پنجه نرم می‌کند. به همین دلیل، شرکت‌های بیمه حق بیمه‌های متفاوتی را برای تخصص‌های مختلف در نظر می‌گیرند. بنابراین حق بیمه در بیمه مسئولیت پزشکان، نرخی مصوب دارد.‌ سقف تعهدات نیز با توجه به دیه کامل انسان در همان سال محاسبه می‌شود.‌ طبقه‌بندی پزشکان در بیمه مسئولیت پزشکی در قانون بیمه مسئولیت پزشکان، پزشکان و پیراپزشکان به شکل زیر طبقه‌بندی می‌شوند. پزشکان در چهار گروه طبقه‌بندی می‌شوند که گروه چهارم با کمترین میزان ریسک و احتمال آسیب رساندن به بیمار سروکار دارند. طبیعتاً حق بیمه گروه چهارم […]
ادامه
حق بیمه آتش سوزی

حق بیمه آتش سوزی در سال 1404 چقدر است؟

در این مطلب از کاریزما لرنینگ به موضوع حق بیمه آتش سوزی می‌پردازیم. متاسفانه آتش‌سوزی در ایران حادثه‌ای رایج است که گاهی خسارت‌های جانی و مالی ناگواری به همراه دارد. بهترین راه کاهش خسارت‌ها، استفاده از بیمه‌های آتش سوزی است. بیمه‌ آتش‌سوزی، دو مدل پوشش اصلی و اضافی دارد. پوشش‌های اصلی شامل آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار می‌شود که در اصطلاح بیمه به آن آصا می‌گویند. هزینه بیمه آتش سوزی و هر آنچه به آن مربوط است را در این مطلب توضیح خواهیم داد. حق بیمه آتش سوزی چقدر است؟ حق بیمه یا همان نرخ بیمه آتش سوزی تابع عوامل مختلفی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. در خرید بیمه‌نامه آتش سوزی (با پوشش‌های اضافی مانند زلزله)، شما سه گزینه‌ روی میز دارید: ملک، کارگاه یا فروشگاه خود را همراه با تمام لوازم و وسایل داخل آن بیمه کنید. فقط ملک خود را در برابر آتش سوزی بیمه کنید. فقط لوازم منزل یا وسایل کارگاه خود را بیمه کنید. بعد از انتخاب رویه مد نظر، نوبت به خرید بیمه‌نامه می‌رسد. قیمت نهایی که به‌عنوان حق بیمه باید بپردازید؛ کاملاً متغیر است و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. جدول نرخ بیمه آتش سوزی 1404 نرخ بیمه آتش‌سوزی عدد مشخصی نیست که بتوانیم مستقیماً آن را بیان کنیم. برای اینکه درک بهتری از نرخ بیمه آتش‌سوزی داشته باشیم، بهتر است با جزئیات پوشش‌های شرکت‌های بیمه در خصوص آتش‌سوزی آشنا شویم. بیمه‌ها طرح‌های مختلفی را در خصوص آتش‌سوزی ارائه می‌دهند و هر طرح شرایط خاص خود را دارد. جدول زیر را مشاهده کنید: نحوه محاسبه حق بیمه آتش‌ سوزی در این بخش، بیشتر روی بیمه آتش‌سوزی ساختمان‌های مسکونی تمرکز می‌کنیم. مواردی که در ادامه مطرح می‌کنیم برای واحدهای تجاری و صنعتی نیز صدق می‌کنند. با این حال شرایط بیمه آتش‌سوزی مراکز صنعتی و تجاری کمی متفاوت است.‌ در بیمه‌نامه آتش‌سوزی ساختمان‌های تجاری مثل انواع مغازه و فروشگاه علاوه بر خود ساختمان، تأسیسات، دکوراسیون، اثاثیه اداری، کالاها و اجناس هم جزو اموال تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی محسوب می‌شوند. قیمت بیمه آتش سوزی برای یک ساختمان مسکونی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌‌اند از: نوع سازه ساختمان متراژ ساختمان ارزش لوازم منزل هزینه‌ی ساخت هر متر بنا جنس مصالح سن ساختمان تعداد طبقات سیستم برق‌کشی ساختمان امکانات اطفاء حریق ساختمان مدت بیمه‌نامه و همینطور پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه نیز در قیمت نهایی بیمه آتش سوزی اثر می‌گذارند. تاثیر نوع سازه در نرخ بیمه آتش سوزی به‌طور کلی چهار نوع ساختمان از نظر نوع سازه داریم: سازۀ بتنی سازۀ فلزی سازۀ آجری سازۀ سنتی (گِلی) نرخ بیمه آتش سوزی به اسکلت ساختمان، کاربری ساختمان و سال ساخت ساختمان بستگی دارد. از نظر شرکت‌های بیمه، هرچه سازه قدیمی‌تر باشد، ریسک بروز حادثه بیشتر است. پس می‌توان اینطور نتیجه گرفت که مالکین سازه‌های آجری و سنتی به دلیل مقاومت کم باید بالاترین حق بیمه آتش سوزی را بپردازند. متراژ ساختمان و نرخ حق بیمه آتش سوزی هرچه متراژ یک بنا بیشتر باشد، در صورت وقوع آتش‌سوزی، خسارتی که به بنا وارد می‌شود بیشتر است. متراژ ساختمان یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت نهایی بیمه آتش سوزی است. ارزش لوازم منزل در بیمه آتش سوزی هنگام تهیۀ بیمه‌ آتش سوزی می‌توان اثاثیه منزل را جداگانه بیمه کرد. هرچه ارزش لوازم منزل تحت پوشش بیمه بیشتر باشد، قیمت بیمه آتش سوزی بیشتر خواهد بود. توصیه می‌کنیم هنگام خرید بیمه‌نامه، حتماً نوع لوازم و قیمت آن‌ها را دقیق اعلام کنید. نکته‌ی بسیار مهم که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که آثار هنری در منزل مانند تابلوهای ارزشمند یا به‌طور کلی هر وسیله‌ای که ارزش هنری دارد، شامل بیمه آتش‌سوزی نمی‌شوند و بیمه به‌طور کلی بابت پول، طلا و اشیاء تاریخی-هنری ارزشمند خسارتی به شما پرداخت نمی‌کند. دلیل این موضوع به ارزش‌گذاری این نوع لوازم برمی‌گردد. بعد از آتش‌سوزی این امکان وجود ندارد که به شرکت بیمه ثابت کنیم، برای مثال یک تابلوی هنری ارزشمند، واقعاً چقدر ارزش داشته است. تاثیر هزینه‌ ساخت هر متر در بیمه‌نامه اینکه ساختمان در کدام استان و ناحیۀ شهر واقع شده و ساخت هر متر آن چقدر هزینه داشته است، در قیمت نهایی بیمه تاثیرگذار است. موضوع استان از این جهت اهمیت دارد که امکان وقوع بعضی از حوادث در بعضی از استان‌ها بیشتر است. برای مثال، امکان وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور به دلیل بارندگی فراوان در این استان‌ها بیشتر است. بنابراین نرخ بیمه، مخصوصاً برای پوشش زلزله، برای هر استان متفاوت است. سایر موارد نیز به‌نوبه‌ی خود در نهایی شدن قیمت بیمه آتش سوزی تاثیرگذار هستند. مسلماً اگر مصالح به‌کاررفته در ساخت یک بنا کیفیت لازم را نداشته باشند، ساختمان قدیمی باشد، سیستم برق‌کشی به‌روز نباشد، تعداد طبقات زیاد باشد و…، حق بیمه آتش سوزی به‌ازای هر مورد افزایش پیدا می‌کند، چراکه هر یک از این عوامل به تنهایی ریسک آتش سوزی و خرابی ساختمان را بالا می‌برند. پرداخت حق بیمه آتش سوزی دریافت خسارت آتش‌سوزی از بیمه‌ پروسه‌ی مشخصی دارد که طی آن بیمه‌گزار بایستی یک سری اقدامات را انجام و مدارک مورد نیاز را به شرکت بیمه ارائه دهد. 1- بیمه‌گزار پس از وقوع حادثه، 5 روز فرصت دارد که شرکت بیمه را در جریان قرار دهد. 2- سپس نوبت به ارزیابی خسارت‌ها می‌رسد. در این مرحله باید لیستی از تمام اموال آسیب‌دیده و خسارت‌های واردشده به ساختمان تهیه و در اختیار شرکت بیمه قرار داده شود. 3- ارائه گزارش آتش‌نشانی و مرجع قضایی (در صورت ارجاع پرونده به مراجع قضایی) نیز ضروری است. 4- در صورت نیاز شرکت بیمه مدارک و مستندات بیشتری مانند عکس و فیلم طلب می‌کند و پس از ارسال تمام مدارک و مستندات، پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه انجام می‌شود. پوشش کامل آتش سوزی با کاریزمابیمه کاریزمابیمه انواع بیمه آتش سوزی با پوشش‌های آتش، صاعقه، انفجار و پوشش‌های اضافه مانند زلزله، ترکیدگی لوله آب نوسان برق و غیره را ارائه می‌دهد. در حال حاضر می‌توانید انواع بیمه‌های آتش‌سوزی را با پوشش‌‌های شرکت‌های بیمه سامان و سینا از کاریزمابیمه به صورت آنلاین خریداری کنید. کافیست وارد سایت شوید، مشخصات ساختمان یا واحد تجاری یا صنعتی خود را وارد کنید و از بین موارد پیشنهادی با توجه به نیاز خود، بهترین بیمه را برای آتش سوزی خریداری کنید. جمع‌بندی مطلب پس […]
پخش صوتی
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.