صندوق طلای کهربا، ارزشمند تر از طلا!

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

روش‌های جدید سرمایه گذاری با پول کم که باید بدانید!

1x
: :

776 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

ارزش زمانی پول

ارزش زمانی پول + روش محاسبه ارزش فعلی و آتی پول

در علم اقتصاد و امور مالی، پول دارای ارزش است که با مرور زمان دچار تغییر می‌شود. درواقع پول در هر مقطع دارای ارزش فعلی است که با هر نرخ تنزیلی در پرداخت‌ها و یا دریافت‌های بعد تغییر می‌کند. بر این اساس با کمک فرمول‌ها و روش‌هایی اقدام به محاسبه ارزش پول در حال حاضر و آینده میکنند تا بتوانند ارزش پول را تبدیل به زمان های مختلف بکنند. در این مقاله به طور مفصل ارزش زمانی پول را بررسی میکنیم.
ادامه
کاریزما کارت چیست

کاریزما کارت چیست؟ کارت هوشمند با قابلیت‌های استثنایی!

کاریزما کارت با ویژگی‌هایی استثنایی خود، جدید‌ترین کارت بانکی عضو شبکه شتاب است که با تمام کارت‌های بانکی دیگر تفاوت دارد. برای همه ما داشتن ابزارهایی که فرآیندهای مالی را ساده‌تر و سریع‌تر کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما هم از کارت‌های بانکی متعدد و سود سپرده‌‌های کم خسته شد‌ه‌اید و به دنبال راهی برای مدیریت بهتر پول و سرمایه‌گذاری هستید، کاریزما کارت راه‌حل مشکلات شماست. احتمالا این سوال برای شما ایجاد شد‌ه است که کاریزما کارت چیست و چه تفاوتی با سایر کارت‌های بانکی دارد؟ تصور کنید تنها با یک کارت بتوانید خریدهای روزمره خود را انجام دهید، انتقال وجه داشته باشید، سود قطعی و روزشمار کسب کنید، در طلا سرمایه‌گذاری کنید و حتی بدون هیچ کارمزدی اعتبار دریافت کنید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی جامع کاریزما کارت، امکاناتی که ارائه می‌کند و نحوه دریافت رایگان آن خواهیم پرداخت. پس اگر می‌خواهید شما هم این کارت همه‌کاره را در کیف خود داشته باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. کاریزما کارت چیست؟ کاریزما کارت یک کارت بانکی پیشرفته از گروه مالی کاریزما با همکاری بانک خاورمیانه است. این کارت به کاربران امکانات و ویژگی‌های ویژه‌ای برای مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. زیرا به‌طور ویژه طراحی شد‌ه است تا فرآیندهای مالی را برای افرادی که از خدمات کارگزاری یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند، ساده‌تر و سریع‌تر کند. همچنین؛ با ارائه قابلیت‌های کاربردی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی را برای کاربران ایجاد کند. به این دلیل که ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فرد کاریزما کارت تنها در چند جمله خلاصه نمی‌شود. در ادامه مقاله به بررسی دقیق هر یک از امکانات آن خواهیم پرداخت. مزایای کاریزما کارت چیست؟ کاریزما کارت به‌گونه‌ای طراحی شد‌ه است که علاوه‌بر ارائه تمام خدمات و ویژگی‌های کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، با ایجاد امکاناتی منحصربه‌فرد، به ارتقای کیفیت فعالیت‌های مالی کمک کند. همچنین؛ گروه مالی کاریزما پشتیبانی کاریزما کارت را انجام می‌دهد که این موضوع سطح امنیت این کارت را در سطح بسیار بالایی قرار می‌دهد. سایر مزایای کاریزما کارت شامل موارد زیر می‌شوند: انتقال وجه آنی یکی از بزرگترین مزایای کاریزما کارت، امکان انتقال آنی وجه از موجودی حساب‌ کارگزاری به کارت بانکی کاریزما است. به جای انتظار برای فرآیندهای زمان‌بر برداشت وجه، شما می‌توانید در هر لحظه و بدون هیچ‌گونه معطلی، وجوه قابل برداشت خود را به کارت منتقل کرده و به راحتی از آن استفاده کنند. سرمایه‌گذاری در طلا و درآمد ثابت شما می‌توانید با استفاده از موجودی کاریزما کارت خود، از طرح‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید. به این ترتیب، تا زمانی که نیاز به مبالغ موجود در کاریزما کارت خود نداشته باشید، وجه مربوطه سرمایه‌گذاری خواهد شد و به محض نیاز به استفاده از آن مبلغ، می‌توان وجه مورد نیاز را برداشت کرد. در حال حاضر، می‌توانید با استفاده از وجه موجود در کاریزما کارت خود، در دو طرح سرمایه‌گذاری زیر شرکت کنید: حساب درآمد ویژه با سرمایه‌گذاری در حساب درآمد ویژه، سود ثابت روزشمار 25 درصدی (سالانه) دریافت می‌کنید. سود شما، روزانه و به طور خودکار در موجودی حساب اعمال می‌شود و نیازی نیست تا پایان ماه برای دریافت سود سرمایه‌گذاری صبر کنید. مزایای این حساب شامل موارد زیر می‌شود: 1. دریافت سود قطعی و روزشمار با انتقال وجه به این حساب، از سود قطعی سالانه 25 درصد و روزشمار برخوردار خواهید شد. همچنین، سود کاریزما کارت به‌صورت روزانه به موجودی حساب افزوده خواهد شد که باعث ایجاد سود مرکب می‌شود. در واقع، سود روزانه شما به سرمایه اولیه افزوده شد‌ه و سود روز بعد بر اساس مجموع سرمایه اولیه و سودهای کسب شد‌ه قبلی محاسبه خواهد شد. این موضوع باعث رشد تصاعدی سرمایه شما در طول زمان شد‌ه و بازدهی سرمایه گذاری شما را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. بنابراین این روش سرمایه‌گذاری در مقایسه به سپرده‌های بانکی که دارای نرخ شکست بوده و تنها در انتهای ماه اقدام به پرداخت سود می‌کنند، مناسب‌تر است. 2. حذف ریسک سرمایه‌گذاری حساب درآمد ویژه برای افراد ریسک‌گریز که قصد سرمایه‌گذاری بدون ریسک و با سود قطعی را دارند بسیار مناسب است.   حساب با پشتوانه طلا این حساب به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند. ارزش حساب به صورت روزانه بر اساس قیمت شمش طلا سنجیده می‌شود، که به کاربران کمک می‌کند تا سرمایه‌ خود را در برابر نوسانات بازار حفظ کنند. بنابراین می‌توانید پس از دریافت کاریزما کارت، تمام یا بخشی از پول خود را روی طلا سرمایه‌گذاری کنید، بدون اینکه نیاز باشد طلای فیزیکی بخرید یا با پیچیدگی‌های خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری درگیر شوید.  می‌توانید به‌سادگی و به صورت آنی بخشی از دارایی خود را به حساب با پشتوانه طلا منتقل کنید. به این ترتیب، ارزش پول شما بر اساس قیمت شمش طلا تغییر می‌کند و می‌توانید به راحتی از نوسانات بازار طلا بهره‌مند شد‌ه و سود کسب کنید.این موضوع باعث شده است که کاریزما کارت با اسامی کارت بانکی طلا کاریزما، کاریزما کارت طلا و حتی تنها کارت بانکی با موجودی طلا نیز شناخته شود.  این روش سرمایه‌گذاری در طلا، مزایای بسیاری برای شما ایجاد می‌کند. برخی از مهم‌ترین مزایای آن شامل موارد زیر می‌شود: 1. سرمایه‌گذاری آنی و ساده در طلا سرمایه‌گذاری در طلا از طریق کاریزما کارت یک روش ساده و فوری برای حفظ ارزش دارایی‌هاست. با کاریزما کارت، می‌توانید به صورت آنی و بدون نیاز به خرید طلای فیزیکی یا حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بخشی از دارایی خود را به طلا تبدیل کنید. این روش، به شما امکان می‌دهد بدون دردسر و هزینه‌های نگهداری، از نوسانات بازار طلا سود ببرید. در مقایسه با روش‌های دیگر، خرید طلای فیزیکی شامل هزینه‌های اضافی مانند اجرت ساخت و نگهداری است و ریسک‌های امنیتی نیز به همراه دارد. همچنین، خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا نیازمند آشنایی با فرآیند‌های مالی و زمانی برای خرید و فروش است. اما با کاریزما کارت، شما تنها با چند کلیک می‌توانید به سادگی و در هر لحظه، سرمایه‌گذاری در طلا را انجام دهید و از افزایش ارزش دارایی‌هایتان لذت ببرید. 2. نقد شوندگی بسیار بالا شما می‌توانید وجه موجود در حساب با پشتوانه طلا را به راحتی و طی چند دقیقه از طریق اپ کاریزما به کارت خود انتقال داده و از آن […]
پخش صوتی
ادامه
بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفه‌ای بیمه شویم؟

در این مطلب می‌خواهیم در مورد بازاریابی بیمه و روش‌های بازاریابی صحبت کنیم. شرکت‌های بیمه، مانند سایر کسب‌وکارها، نیاز به یافتن بازار هدف دارند تا بتوانند خدمات، شامل پوشش‌ها و مزیت‌های خود را به افراد معرفی، و در واقع احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنند. کاریزمن نیز یکی از روش‌های بازاریابی در بیمه است که در آن بازاریاب‌هـا می‌توانند از طریق معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های بیمه، به کسب درآمد بپردازند. این هدف با کمک بازاریاب بیمه محقق می‌شود؛ شخصی که علاوه بر دانش و مهارت و تجربه‌ی مارکتینگ، در اُمور بیمه نیز خبره است و در این بازار پررقابت، حرفی برای گفتن دارد. بازاریابی بیمه چیست؟ بازاریابی بیـمه تعریف ساده‌ای دارد: به مجموعه‌ای از کارها و اقداماتی که برای شناسایی بازار هدف و سپس ارائه‌ و فروش محصولات بیمه برای رفع نیازهای افراد مختلف انجام می‌شوند، بـازاریـابـی بیمـه می‌گویند. در واقع در این حوزه از بـازاریـابی، دنبال یافتن بازاری هستیم که‌ اولاً محصولات بیمه‌ای برای آن بازار مفید و کاربردی باشند، و ثانیاً بتوانیم سود خوبی از آن بازار هدف کسب کنیم. محصولات بیمه‌ای، کالا نیستند؛ یعنی هیچ کالای فیزیکی وجود ندارد و بازایابی بیمه تماماً جلب اعتماد و ترغیب افراد به خرید بیمه‌نامه است. بسیاری از افراد هر سال بیمه‌نامه‌های خود را تمدید می‌کنند، بدون آنکه حتی یکبار از آن‌ها استفاده کنند! آنچه باعث تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌شود، هنر بازاریابی است! این وظیفه‌ی حساس، یعنی متقاعدسازی برای صرف هزینه و خرید بیمه، بر دوش بازاریاب بیمه است. اکنون سوال بعدی این است که بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه وظیفه دارد یک شرکت بیمه و خدمات و پوشش‌های آن را کامل به افراد مختلف معرفی، و با ایجاد حس نیاز و البته متقاعدسازی، افراد را به خرید بیمه ترغیب کند. یک بازاریاب بیمه باید بتواند: مخاطبان هدف را از وجود شرکت بیمه و خدمات آن مطلع سازد. به شناخته‌ شدن هرچه بهتر برند شرکت بیمه کمک کند. نیاز مخاطب را برآورده کند و با تعامل مناسب با مخاطب، نیازهای جدید را شناسایی نماید. فروش را افزایش دهد و حلقه‌ای از مخاطبان وفادار ایجاد کند. اما اگر بخواهیم وظایف بازاریاب بیمه را دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم یک بازاریاب خوب بیمه وظیفه دارد برای مشتریان فعلی رضایت را به ارمغان بیاورد و در ادامه مسیری را تعیین کند که به برندسازی و فروش بیشتر منجر شود. فرض کنید یک قرارداد بازاریاب بیمه داریم و می‌خواهیم شرح وظایف بنویسیم. احتمالاً بهترین کار این است که یک سری وطایف عمومی و یک سری وظایف تخصصی برای بازاریاب خود تعریف کنیم. وظایف عمومی بازاریاب بیمه چیست؟ تفاوتی ندارد بازاریاب بیمه باشید یا در حوزه‌های دیگر بازاریابی کنید؛ یک سری وظایف میان تمام بازاریاب‌ها مشترک هستند که از آن‌ها به‌عنوان وظایف عمومی یاد می‌کنیم. این وظایف عبارت‌اند از: بازاریاب باید ابتدا نیازهای جامعه را در حوزۀ بیمه شناسایی کند. سپس سراغ محصولات و قیمت آن‌ها برود و دلایل افزایش یا کاهش قیمت را نیز بررسی نماید. پس از شناسایی نیازها، بازاریاب باید مشاوره‌های لازم را به شرکت بیمه بدهد تا محصولات جدید منطبق بر نیازهای مخاطبان هدف، معرفی و ارائه شوند. بازاریاب باید تجربیات و نظرات خود را به بخش فروش ارائه دهد و کارشناسان فروش را راهنمایی کند. بازاریاب بیمه باید بتواند محصولات و خدمات حوزۀ بیمه را با بیان ساده به مخاطبان معرفی کند. حفظ مشتریان قبلی و اضافه کردن مشتریان جدید، یکی دیگر از وظایف مهم یک بازاریاب بیمه است. وظایف تخصصی بازاریاب بیمه چیست؟ در قسمت قبل، وظایف عمومی را بررسی کردیم و همانطور که مشخص است، این وظایف کلی بودند. اما کسی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت بیمه را بر عهده دارد، بایستی: نیازهای افراد را متناسب با توانایی مالی آن‌ها ارزیابی کند. شرح دقیق خدمات شرکت بیمه و مزایا و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، وظیفه‌ی بعدی بازاریاب بیمه است. بازاریاب بیمه موظف است بیمه‌نامه و تعرفه‌های مناسبی را با توجه به نیاز مخاطب طراحی کند. فرد بازاریاب باید حجم تقاضای بازار را برآورد و بر اساس آن ریسک فعالیت شرکت بیمه را بررسی کند. جلب رضایت مشتری با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند تبلیغات تلویزیونی، دیجیتال مارکتینگ و … بر عهده‌ی بازاریاب بیمه است. در صورت نیاز، بازاریاب بیمه بایستی آموزش‌های لازم را در اختیار کارمندان شرکت بیمه قرار دهد. بازاریاب بیمه باید منابع مالی و نیروی انسانی لازم را به طرح‌های مختلف شرکت تخصیص دهد. اصلاح و بهبود طرح‌های بیمه، بررسی آمار فروش گذشته و همینطور سود و زیان شرکت بیمه نیز از دیگر وظایف مهم بازاریاب بیمه به حساب می‌آید. همانطور که می‌بینید، بازاریابی در صنعت بیمه شاید برخلاف آنچه از دور به‌نظر می‌رسد، کار حساس و پیچیده‌ای است! بازاریاب بیمه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ قطعاً هر کسی را برای کاری ساخته‌اند … یک بازاریاب، فرقی نمی‌کند بازاریاب کدام حوزه باشد، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد و اصولی را رعایت کنید. از جمله ویژگی‌های یک بازاریاب خوب بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانش کافی درباره بیمه بازاریاب بیمه در درجه اول باید با انواع بیمه، پوشش‌ها، شرایط و قوانین مربوط به بیمه آشنایی کامل داشته باشد. مهارت‌های ارتباطی قوی یک فرد خجالتی یا کسی که اعتمادبه‌نفس ندارد، نمی‌تواند بازاریاب خوبی باشد! برقراری ارتباط موثر با افراد، شنیدن نیازهای آن‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب، حداقل مهارت‌هایی است که یک بازاریاب بیمه باید داشته باشد. مهارت‌های فروش فروش یعنی نفوذ به قلب افراد و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید بیمه یا هر محصول دیگری؛ دست‌یابی به چنین مهارتی مستلزم گذراندن دوره‌های مختلف و کسب تجربه است. صبر و حوصله بازار بیمه نیازمند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد تا به سوالات افراد پاسخ دهد و چالش‌ها را برطرف کند. قطعاً نمی‌توان با یک یا دو تلاش به فروش مد نظر رسید! انگیزه بالا انگیزه مهمترین محرک رسیدن به هدف است! شخصی که انگیزه نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازاریابی موفق عمل کند. توجه به جزئیات توجه به جزئیات، از دقت در شناسایی نیازها و برخورد با افراد، تا توجه به بندهای قراردادها از مهمترین ویژگی‌هایی است که هر بازاریاب باید در کار خود داشته باشد. روش های مختلف بازاریابی بیمه تا اینجا با بازاریابی و بازاریاب […]
ادامه
بهترین زمان خرید صندوق درآمد ثابت

بهترین زمان خرید صندوق درآمد ثابت برای کسب بیشترین سود!

بهترین زمان خرید صندوق درآمد ثابت زمانی است که بازارها در رکود بوده یا افراد نیاز به کسب بازدهی ثابت جهت کاهش ریسک سبد خود را داشته باشند.
ادامه
بیمه مسافرتی کانادا

بیمه مسافرتی کانادا چیست و چه پوشش‌هایی ارائه می‌دهد؟

بیمه مسافرتی کانادا یک بیمه‌ی مسافرتی غیراجباری، اما بسیار ضروری است که از شما در برابر حوادث غیرقابل پیش‌بینی در سفر به کانادا کاملاً محافظت می‌کند. اتفاقات ناگوار در سفر همواره یکی از دغدغه‌های مهم تمام افرادی است که قصد سفر به خارج از کشور را دارند. تفاوتی هم ندارد سفر توریستی باشد یا دانشجویی یا کاری؛ داشتن بیمه مناسب ضروری است چراکه بیمه مسافرتی ریسک‌های سفر را تا حد زیادی کنترل می‌کند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ به شرح بیمه مسافرتی برای کانادا می‌پردازیم و به تمام سوالات در این زمینه پاسخ می‌دهیم تا اگر شما قصد سفر به کانادا را دارید، در امنیت کامل کشور را ترک کنید. بیمه مسافرتی کانادا و انواع آن بیمه مسافرتی کانادا، همانطور که از عنوان آن مشخص است، بیمه‌نامه‌ای است که از شما در برابر خسارت‌های جزئی مانند گم شدن چمدان، یا آسیب‌های جدی مانند بیماری در سفر به کانادا محافظت می‌کند و در صورت بروز حادثه می‌توانید خسارت خود را از شرکت بیمه مطالبه کنید. اولین سوالی که بیشتر افراد می‌پرسند این است که … آیا داشتن بیمه مسافرتی برای کانادا اجباری است؟ بیمه مسافرتی کانادا اجباری نیست، اما داشتن آن به دو دلیل ضروری به‌نظر می‌رسد: هزینه‌های پزشکی در کانادا برای مسافرها رایگان نیست! با داشتن بیمه مسافرتی ویزا کانادا راحت‌تر برای شما صادر می‌شود. داشتن بیمه مسافرتی کانادا این اطمینان خاطر را به آفیسر سفارت می‌دهد که شما حین سفر پوشش لازم در برابر اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی را دارید و همین موضوع باعث می‌شود شانس شما برای گرفتن ویزا افزایش یابد. نکته‌ی بعدی که باید به آن توجه کرد این است که هزینه‌های پزشکی در کانادا سرسام‌آور است و گاهی برای یک شب بستری شدن در بیمارستان ممکن است با صورتحساب 10 هزار دلاری مواجه شوید! در چنین شرایطی داشتن بیمه مسافرتی تنها راه نجات به حساب می‌آید. مزایای داشتن بیمه‌نامه‌ی مسافرتی برای سفر کانادا با تهیه‌ی بیمه مسافرتی کانادا می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید: جبران خسارت سرقت مدارک جبران خسارت گم شدن وسایل (چمدان‌ها و …) جبران هزینه‌های لغو شدن سفر پوشش هزینه‌های پزشکی و بیمارستان جبران ریسک‌های مالی اتفاقات غیرمنتظره البته در نظر داشته باشید شرکت‌های بیمه ممکن است مزایای بیشتری نیز ارائه دهند. در ادامه با پوشش‌های بیمه مسافرتی کانادایی نیز آشنا خواهیم شد. انواع بیمه مسافرتی کانادا بیمه مسافرتی کانادا با توجه به هدف مسافر از سفر به کانادا به چهار نوع تقسیم می‌شود: بیمه مسافرتی دانشجویی بیمه ویزا تحصیلی یا همان بیمه دانشجویی کانادا مختص دانشجویانی است که برای ادامه‌ی تحصیلات خود به این کشور سفر می‌کنند. این بیمه‌نامه یکساله است و بر اساس سال‌هایی که فرد در کانادا تحصیل می‌کند، تمدید خواهد شد. بیمه دانشجویی کانادا خدمات متنوع و کاملی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. بیمه توریستی بیمه توریستی مختص گردشگرانی است که قصد سفر به کانادا را دارند، اما خدمات و اعتبار این بیمه‌نامه کوتاه‌مدت (حداکثر شش ماه) است. این بیمه به دو شکل ارائه می‌شود: تک سفره: صرفاً برای یک بار ورود به کشور کانادا و 92 روز ارائه‌ی خدمات و پوشش‌دهی از 15 تا 200 هزار دلار چند سفره: برای چندین بار سفر به کشور کانادا در طول مدت اعتبار ویزا بیمه سوپر ویزا به افرادی که در کانادا اقامت دارند این اجازه داده شده تا پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود را برای دیدار به کانادا دعوت کنند. برای این اشخاص نیز بیمه‌نامه‌ای تحت عنوان سوپر ویزا وجود دارد و خدماتی مانند هزینه برگشت به کشور مقصد، هزینه‌های اورژانسی دندانپزشکی و پزشکی و هزینه‌های فوت احتمالی، تحت پوشش این بیمه‌نامه هستند. بیمه زنان باردار سفر به یک کشور خارجی مانند کانادا برای زنان باردار می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد. به همین منظور بیمه‌ی مسافرتی زنان باردار، که جزو بیمه‌های پرکاربرد است، پوشش‌هایی مانند هزینه‌های مربوط به دوران بارداری، زایمان و نگه‌داری نوزاد را ارائه می‌دهد تا ریسک‌های مسافرت تا حد امکان کاهش یابند. پوشش های بیمه مسافرتی کانادا همانطور که اشاره شد، شرکت‌های بیمه ممکن است پوشش‌های مختلفی ارائه دهند؛ اما به‌طور کلی موارد زیر تحت پوشش بیمه مسافرتی کانادا قرار می‌گیرند: هزینه‌های معالجه و بستری شدن در بیمارستان رسیدگی به چالش‌ها و مشکلات حقوقی مسافر در خارج از کشور جبران خسارت‌های سرقت یا مفقود شدن پول، مدارک و وسایل مسافر (در صورت فوت مسافر) بازگرداندن فرد متوفی به ایران جبران خسارت‌های ناشی از تاخیر یا لغو سفر پرداخت هزینه‌های فوریت‌های دندانپزشکی سفر یکی از اعضای خانواده‌ی مسافر به کانادا (در صورتی که مسافر در بیمارستان بستری شود.) تهیه و ارسال داروهای خاص برای مسافر (در صورتی نشود داروها را در کانادا پیدا کرد.) و … بیمه‌های مسافرتی معمولاً پوشش‌های کاملی ارائه می‌دهند. با این حال، با پرداخت هزینه‌های بیشتر این امکان وجود دارد که مسافر پوشش‌های بیشتری را در صورت نیاز برای خود انتخاب کند. مواردی که تحت پوشش این نوع بیمه قرار نمی‌گیرند! شرکت‌های بیمه، در شرایط زیر، هیچ تعهدی برای پرداخت یا جبران خسارت ندارند: خدمات پزشکی غیرضروری (مانند چکاپ شخصی، عینک، پروتز و …) خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله در کشور کانادا مسمومیت و اتفاقات ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل خسارت ناشی از حوادث تروریستی، شورش‌ها، اعتصابات و … شیوع بیماری‌های همه‌گیر در کشور مقصد آسیب‌های ورزشی مانند اسکی فعالیت‌های غیرقانونی دندانپزشکی غیراورژانسی آسیب زدن به خود از عمد هزینه‌های ناشی از بیماری‌ها و اختلالات روانی و خودکشی هزینه‌های زایمان (در صورت نداشتن بیمه مسافرتی زایمان) آیا بیمه مسافرتی کانادا بیماری‌های زمینه‌ای را پوشش می‌دهد؟ اگر مسافری از قبل بیمار باشد یا بیماری زمینه‌ای داشته باشد، در صورتی که وضعیت بیماری مسافر پایدار باشد، می‌تواند با دریافت تاییدیه از شرکت‌های بیمه، بیماری فعلی (Pre-Existing Conditions) خود را نیز تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار دهد. منظور از پایدار بودن بیماری این است که حداقل 90 روز یا 180 روز (بسته به نوع بیماری)، وضعیت مسافر و بیماری او پایدار باشد. هزینه بیـمه مسـافرتـی سفر به کـانـادا هزینه بیمه مسافرتی کانادا، از 200 هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است تا 3 میلیون تومان هم برسد. این اختلاف سه دلیل دارد: مدت زمان سفر: هرچه مدت زمان سفر بیشتر باشد، هزینه‌ی بیمه مسافرتی کانادا بیشتر خواهد بود. سن مسافر: افرادی که سن بالاتری دارند (به‌ویژه افراد مسن) باید […]
ادامه
انواع حساب بانکی

انواع حساب بانکی و معرفی بهترین نوع آن

یکی از مهم ترین خدماتی که بانکها به مشتریان خود ارائه می‌دهند حساب‌های بانکی هستند که انواع مختلفی دارند و برحسب نوع آن، سود و نوع برداشت متفاوتی نیز دارند. برای انتخاب درست حساب سپرده مورد نظر خود می‌بایست تفاوت آن ها با یکدیگر را به خوبی بشناسید. پیشتر در مقاله اصطلاحات مهم و کاربردی بانکی مهم ترین مفاهیم بانکی را شرح دادیم در این مقاله سعی می کنیم به طور مفصل درباره انواع حساب های بانکی بیشتر توضیح دهیم.
ادامه
آموزش خرید و فروش بیت کوین

آموزش خرید و فروش بیت کوین در 4 گام ساده

آموزش خرید و فروش بیت کوین نیاز به آموزش دارد؟ اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین را داشته باشید، احتمالاً استرس این موضوع را دارید که از چه طریقی باید بیت‌کوین بخرید! حق با شماست؛ هر اشتباهی در فرآیند خرید یا فروش ارزهای دیجیتال، منجر به از دست رفتن همه‌چیز خواهد شد! در این مطلب از کاریزما لرنینگ، قصد داریم طریقه خرید و فروش بیت کوین را در 4 گام ساده به شما آموزش دهیم. سایر ارزهای دیجیتال نیز فرآیند مشابهی در خرید و فروش دارند. بپردازیم به بیت‌کوین … بیت‌کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است و بسیاری از افراد به دید یک دارایی ارزشمند، BTC را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مد نظر قرار می‌دهند. چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم؟ دنیای ارزهای دیجیتال با ظهور بیتکوین در سال 2009، تحولی شگرف در عرصه مبادلات مالی ایجاد کرد. بسیاری از افراد در حال حاضر در بازار کریپتو فعالیت می‌کنند و این بازار توانسته در مدت زمان بسیار کوتاهی تبدیل به رقیبی برای سایر بازارهای مالی مانند بازار سهام شود. خرید و فروش بیت‌کوین یکی از راه‌های کسب درامد از ارزهای دیجیتال است. در این مطلب می‌خواهیم آموزش خرید بیت کوین را برای شما شرح بدهیم. با جستجوی عبارت روش خرید و فروش ارز دیجیتال در اینترنت، به هزاران صفحه مطلب می‌رسید که هر کدام آموزش کامل خرید و فروش ارز دیجیتال را از صفر تا هزار گفته‌اند! ما هم در این مقاله قصد داریم همین کار را بکنیم. اما صبر کنید … رویکرد ما نسبت به سایر مقالات کمی متفاوت است. روش‌های مختلفی برای خرید بیت‌کوین می‌توان ذکر کرد! خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال خرید از طریق پلتفرم‌های P2P دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین خرید مستقیم از اشخاص صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین معامله‌ی اسپات بیت‌کوین صرافی‌های غیرمتمرکز و … اما باید دید درستی نسبت به این موضوع داشته باشیم. کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های مختلف، به بسیاری از این روش‌ها مانند دستگاه‌های خودپرداز و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دسترسی ندارند! بنابراین وقت خود را با توضیح روش‌هایی که نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم، تلف نخواهیم کرد! در این مطلب می‌خواهیم ساده‌ترین و در عین حال امن‌ترین روش برای خرید و همچنین فروش بیت‌کوین را برای شما توضیح دهیم. نحوه خرید بیت کوین آموزش خرید و فروش بیت کوین در مقاله‌ی ما 4 مرحله‌ی ساده دارد که عبارت‌اند از: ثبت‌نام و احراز هویت در یک صرافی ارز دیجیتال شارژ کیف پول صرافی خرید بیت‌کوین در قیمت مد نظر انتقال بیت‌کوین خریداری‌شده به کیف پول امن هر مرحله را کامل توضیح خواهیم داد و توضیحات ما متناسب با شرایط ایران و کاربران ایرانی خواهد بود. در واقع آموزش خرید و فروش بیت کوین ایرانیزه‌شده را در ادامه خواهیم خواند. آموزش خرید و فروش بیت کوین در نوبیتکس قدم اول خرید و فروش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری این است که در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت‌نام و احراز هویت کرده باشیم. صرافی‌ها حکم واسط را دارند و کاربر را به شبکه‌ی بلاکچین متصل می‌کنند. بدون صرافی‌ها و کارگزاری‌ها هیچ کاربری نمی‌تواند در بازارهای مالی خرید و فروش داشته باشد. اما کدام صرافی؟! بسیار مهم است که از یک صرافی معتبر استفاده کنیم. معمولاً صرافی‌ها را بر اساس سابقه، اعتبار، شهرت، تعدا کاربران، عمق بازار، به‌روز بودن و طراحی اصولی وب‌سایت صرافی، فعالیت صرافی در شبکه‌های اجتماعی و همینطور ارائه امکانات کامل و دسترسی آسان به پنل کاربری رتبه‌بندی می‌کنند. در میان صرافی‌های ایرانی، در حال حاضر به نظر می‌رسد صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس در رتبۀ برترین صرافی‌ها قرار دارد. ما نیز در ادامه‌ی مطلب، آموزش خرید و فروش را در نوبیتکس پیش می‌بریم. 1. ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی نوبیتکس ابتدا وارد سایت صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس (Nobitex.ir) شوید. با وارد کردن شمارۀ موبایل خود می‌توانید ثبت‌نام در این صرافی را آغاز کنید. شماره موبایل خود را وارد کنید. رمز عبور مناسبی انتخاب کنید. ثبت‌نام اولیۀ شما انجام می‌شود. وارد پنل کاربری خود می‌شوید. تا اینجا فقط ثبت‌نام شما انجام شده است. در تمام صرافی‌ها، چه داخلی و چه خارجی، پیش از هر کاری باید احراز هویت شوید؛ به این معنی که مدارک هویتی خود مانند پاسپورت، کارت ملی، شماره موبایل، ایمیل و … را ارائه دهید تا صرافی هویت شما را تایید کند. اگر احراز هویت را انجام ندهید، نمی‌توانید دارایی‌های خود را در صرافی جابه‌جا کنید! به بخش احراز هویت بروید و احراز هویت خود را کامل کنید. برای احراز هویت به چه مدارکی نیاز داریم؟ شماره موبایل (به نام شخص) ارائه‌ی کارت ملی / شناسنامه ثبت حساب بانکی ارائه اطلاعات محل سکونت ارائه عکس / ویدیوی سلفی پس از ارائه‌ی مدارک، یک یا دو روز کاری باید صبر کنید تا هویت شما تایید شود. اکنون دست شما برای خرید و فروش هر نوع ارز دیجیتال در صرافی نوبیتکس باز است! 2. شارژ کیف پول صرافی بعد از اینکه احراز هویت شما انجام شد، نوبت به گام دوم یعنی واریز ریال به صرافی می‌رسد. باز هم تاکید می‌کنیم، تا زمانی که احراز هویت شما کامل نشده، اقدام به شارژ حساب نکنید! روال کار به این صورت است که ابتدا باید کیف پول ریالی خودمان را در صرافی شارژ کنیم. برای این کار از بخش کیف‌های من وارد کیف پول اسپات شوید. گزینه‌ی اول، کیف پول تومان را مشاهده خواهید کرد. گزینه‌ی واریز را انتخاب کنید. در مرحله‌ی بعد، کارت بانکی و مبلغ مد نظر برای خرید بیت‌کوین را انتخاب کنید. قیمت یک بیت‌کوین کامل در حال حاضر، در ابتدای شهریور ماه 1403، برابر 3 میلیارد و 725 میلیون تومان است. شما می‌توانید با حتی 1 میلیون تومان هم بیت‌کوین بخرید و کسری از بیت‌کوین را دریافت کنید. برای مثال با پرداخت 50 میلیون تومان، می‌توانید 0.013 بیت‌کوین بخرید. مبلغ سرمایه‌گذاری کاملاً به خود شما بستگی دارد. کیف پول تومان خود را در صرافی شارژ کنید تا سراغ مرحله‌ی بعدی برویم. 3. خرید بیت‌کوین آموزش خرید و فروش بیت کوین به حساس‌ترین بخش خود رسیده است! ثبت‌نام و احراز هویت ما در صرافی انجام شد. کیف پول خود را نیز به مبلغ دلخواه شارژ کردیم. اکنون زمان آن رسیده است که موجودی ریالی خود را به بیت‌کوین تبدیل کنیم. برای این کار، ابتدا از منوی سمت راست، وارد بخش سفارش سریع بشوید. […]
ادامه
بیمه چیست

بیمه چیست به زبان ساده + اصطلاحات بیمه ای

بیمه به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حفظ امنیت مالی افراد و سازمان‌ها است، فلذا سازمان‌ها برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود اقدام به خرید آنلاین بیمه می‌کنند. در واقع، بیمه قراردادی است که براساس آن شرکت بیمه متعهد می‌شود در ازای پرداخت حق بیمه از طرف فرد بیمه‌شده، برخی از خسارت‌های احتمالی را جبران کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به پاسخ این سوال خواهیم پراخت که ” بیمه چیست؟ ” و با اصطلاحات بیمه‌ای بیشتر آشنا می‌شویم. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه چیست به زبان ساده برای اینکه بتوانیم به سوال “بیمه چیست” و خرید بیمه چه مزیتی دارد، پاسخ دهیم باید در ابتدا به نحوه پیدایش بیمه بپردازیم. بیمه از واژه‌ “بیم” به معنای ترس و نگرانی گرفته شده است، ریشه‌های تاریخی پیدایش بیمه به حدودا هزار سال گذشته برمی‌گردد. اولین نشانه‌های بیمه، در فعالیت‌ دریانوردان و بازرگانان دریایی نمود پیدا کرد. بازرگانان چینی نخستین کسانی بودند که به این نکته پی بردند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که تمام کشتی‌ها در یک روز غرق یا به سرقت برده شوند. آنها برای کاهش خطرات احتمالی، کالاهای خود را در چند کشتی بارگیری می‌کردند تا در صورت بروز حادثه، تمام اموال و سرمایه‌اشان از بین نرود. در برخی تمدن‌های باستانی، بیمه به صورت پیشرفته‌تری وجود داشت. بازرگانان برای آنکه از عهده هزینه‌های کالا و کشتی بربیایند، وام‌هایی با بهره بالا دریافت می‌کردند. اگر برای کشتی آنها در دریا مشکلی پیش می‌آمد، بهره وام آن‌ها بخشیده می‌شد. به این صورت حق بیمه اولیه شکل گرفت. این سیستم بعدها به یونان و سپس به ایتالیا منتقل شد و به روشی مرسوم در تجارت دریایی تبدیل شد. پیدایش بیمه به شکل امروزی قدیمی‌ترین گزارش مکتوب از بیمه دریایی مربوط به یک کشتی ایتالیایی در سال 1347 میلادی است. پس از آن در سال 1666 میلادی، بعد از آتش‌سوزی بزرگ در لندن، بیمه آتش‌سوزی به عنوان دومین نوع بیمه در جهان معرفی شد. در آمریکا نیز شهرهای کوچک با خانه‌هایی از جنس چوب و نبود تجهیزات کافی برای اطفای حریق، نیاز به بیمه آتش‌سوزی را افزایش داد. بیمه به تدریج در سراسر جهان بیشتر شناخته شد و به یکی از مهم‌ترین ابزارهای مالی تبدیل شده است. تاریخچه بیمه در ایران تاریخچه فعالیت بیمه در ایران به بیش از یک قرن برمی‌گردد. اولین نمایندگی بیمه در سال ۱۲۸۹ خورشیدی در ایران تأسیس شد. در سال 1310 اولین قوانین مربوط به ثبت شرکت‌های بیمه تصویب شد و در سال 1314 با تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران، صنعت بیمه در ایران رونق یافت. در سال 1350 با هدف تنظیم و هدایت صنعت بیمه و حمایت از بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان، بیمه مرکزی ایران تاسیس شد. بیمه مرکزی همچنین وظیفه نظارت بر فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای داخلی و خارجی را بر عهده دارد. اصطلاحات بیمه ای و اصول آن اصطلاحات بیمه‌ای به فهم بهتر شرایط و ضوابط بیمه‌نامه‌ها کمک می‌کند و آشنایی با آن‌ها برای هر فردی که قصد خرید بیمه دارد، اهمیت دارد. در ادامه با اصطلاحات و مفاهیم بیمه بیشتر آشنا می‌شویم: ذی‌نفع: فردی که با درخواست بیمه‌گذار، نام او در بیمه‌نامه درج شده و تمام یا بخشی از خسارت به او پرداخت می‌شود. فرانشیز: بخشی از جبران خسارت که به عهده بیمه‌گذار است و میزان آن در بیمه‌نامه تعیین می‌شود. مدت اعتبار بیمه‌نامه: بازه زمانی که بیمه‌نامه از تاریخ شروع تا تاریخ پایان معتبر است. کد بیمه: کد منحصربه‌فردی است که برای شناسایی و پیگیری اطلاعات و سوابق بیمه‌ای فرد یا سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوابق بیمه: سوابق بیمه مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه‌های گذشته و حال یک فرد یا سازمان نظیر نوع بیمه، مبلغ حق بیمه و غیره است. نمایندگی بیمه: نمایندگی بیمه یک نهاد یا فرد است که به نمایندگی از شرکت بیمه عمل می‌کند و وظیفه دارد خدمات بیمه‌ای را به مشتریان ارائه دهد. نمایندگان بیمه به عنوان واسطه بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار فعالیت می‌کنند. پرداخت بیمه: پرداخت بیمه فرآیندی است که در آن بیمه‌گذار موظف است مبلغ حق بیمه تعیین شده را به بیمه‌گر پرداخت کند. در ادامه با دیگر اصطلاحات بیمه بیشتر آشنا می‌شویم: بیمه گر کیست؟ در هر قرارداد بیمه‌ای، یک طرف قرارداد بیمه‌گر و طرف دیگر بیمه‌گذار وجود دارد. بیمه‌گر یک شخص حقوقی است که در ازای دریافت حق بیمه ازبیمه‌گذار، متعهد می‌شود در صورت وقوع حادثه احتمالی در مدت زمان معین، تا درصد زیادی از خسارت وارد شده را جبران کند. به عنوان مثال اگر فردی از شرکت بیمه ایران بیمه دریافت کند، شرکت بیمه ایران، بیمه‌گر او محسوب می‌شود. بیمه گذار کیست؟ بیمه‌گذار شخص حقیقی یا حقوقی است که متعهد به پرداخت حق بیمه می‌شود. بیمه‌گذار ممکن است مالک بیمه باشد یا به عنوان نماینده قانونی یا ذی‌‌نفع، مسئولیت نگهداری و حفظ بیمه را بر عهده داشته باشد. به عبارت ساده‌تر بیمه‌گذار فردی است که درخواست بیمه می‌کند و با پرداخت حق بیمه، از پوشش‌ها و خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شود. بیمه‌شده چه کسی است؟ بیمه‌شده فردی است که تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و موضوع بیمه برای اوست. در بیمه عمر یا بیمه‌های درمانی، بیمه شده همان فردی است که از مزایای بیمه بهره می‌برد. در برخی موارد بیمه‌شده و بیمه‌گذار ممکن است یکسان تلقی شوند؛ اما در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که پیشتر گفته شد بیمه‌گذار، خریدار بیمه محسوب می‌شود اما بیمه‌شده، شخصی است که تحت پوشش‌های بیمه خریداری شده قرار می‌گیرد. با مثالی به توضیح بیشتر این دو مورد می‌پردازیم. تصور کنید فردی برای خود و خانواد خود اقدام به خرید بیمه کرده است. فرد خریدار به عنوان بیمه‌گذار و بیمه‌شده است و خانواده او تحت پوشش بیمه هستند، بیمه‌شده محسوب می‌شوند. بیمه نامه چیست؟ بیمه‌نامه یک قرارداد و سند قانونی است که در آن تمامی شرایط و تعهدات میان بیمه‌گر و بیمه‌شده مشخص شده است. در بیمه‌نامه اطلاعاتی نظیر نوع بیمه، میزان حق بیمه، مدت زمان پوشش، شرایط و محدودیتهای پرداخت و غیره مشخص شده است. بیمه‌نامه یک قرارداد معتبر است که اجرای تعهدات بیمه‌گر در قبال بیمه‌گذار را ضمانت می‌کند و بیمه‌گذار نیز ملزم به پرداخت حق بیمه مطابق بیمه‌نامه است. مواردی که در بیمه‌نامه ذکر می‌شود به شرح زیر است: زمان شروع و خاتمه قرارداد مشخصات بيمه‌گر و بيمه‌گذار موضوع […]
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.