خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بهترین بیمه مسافرتی در سال 1403 کدام است؟

بهترین بیمه مسافرتی در سال 1403 کدام است؟

بهترین بیمه مسافرتی
بیمه

عبارت بهترین بیمه مسافرتی را می‌توان در لیست جستجوی افرادی که زیاد سفر می‌روند، مشاهده کرد. آنهایی که زیاد مسافرت می‌روند، حتماً با حوادث و چالش‌هایی که ممکن است برای هر مسافری پیش بیاید، آشنا هستند.

در این مطلب از کاریزما لرنینگ قصد داریم سراغ بهترین بیمه‌های مسافرتی برویم و نگاهی عالی و کامل به این موضوع داشته باشیم. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید و در انتهای مطلب سوالات خود را از ما بپرسید. بعد از خواندن مقاله‌ی زیر، حتماً در تمام مسافرت‌های داخلی و خارجی خود از بیمه استفاده خواهید کرد!

بهترین بیمه مسافرتی کدام است؟

بهترین بیمه مسافرتی، قطعاً بیمه‌ای است که بیشترین پوشش را ارئه می‌دهد. به عبارت دیگر، بیمه‌ای که بیشترین تهدیدها و خطرات را برای مسافر شناسایی می‌کند و در نظر می‌گیرد؛ از یک مسمومیت ساده که شاید به ذهن اکثر مسافرها خطور نمی‌کند تا گم شدن مدارک و وسایل و حتی نقض قوانین در کشور مقصد، هرچند ناخواسته باشد، که قطعاً مسافر و احتمالاً همراهان او را دچار چالش‌های جدی خواهد کرد!

بهترین بیمه مسافرتی، بیمه‌ای است تمام این موارد را از قبل به مسافر گوشزد کند و در صورت نیاز سریع وارد عمل شود و جبران خسارت نماید.

link مقاله پیشنهادی : بیمه مسافرتی چیست؟ راز سفر بدون استرس با انواع بیمه مسافرتی!

بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور

حوادث و خطرها همیشه در تمام مسافرت‌ها ناخواسته ما را همراهی می‌کنند. حال اگر به خارج از کشور مسافرتی داشته باشیم، قطعاً با ریسک‌های بیشتری نسبت به سفرهای داخلی مواجه هستیم. بنابراین، این مطلب را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم؛ بهترین بیمه مسافرتی برای سفرهای خارج از کشور و سفرهای داخل ایران. ابتدا سفرهای خارجی را بررسی می‌کنیم، زیرا بیمه مسافرتی در این نوع سفرها بیشتر کاربرد دارد.

برای سفر به بیشتر کشورهای خارجی، داشتن بیمه‌نامه مسافرتی برای اخذ ویزا الزامی است. انتخاب بهترین بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی و البته گرفتن ویزا پیش از سفر، کاملاً به کشور مقصد و مقررات آن کشور بستگی دارد. بهترین کار این است که قبل از هر اقدامی ابتدا به سایت سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه کنید، شرایط و قوانین را دقیق مطالعه و سپس بهترین بیمه را برای گرفتن ویزا انتخاب کنید.

تا اینجا ممکن است مطلب کمی گیج‌کننده باشد اما نگران نباشید، در ادامه مطلب همه‌چیز را ساده و شفاف توضیح می‌دهیم.

بهترین بیمه مسافرتی شینگن

اگر قصد سفر به اروپا را داشته باشید، به احتمال زیاد به یکی از 26 کشور منطقه شینگن مسافرت خواهید کرد. با داشتن ویزای شینگن به راحتی می‌توانید به تمام کشورهای منطقه شینگن سفر کنید و امیدواریم مسافرت خوبی داشته باشید، اما قبل از سفر باید حتماً بیمه مسافرتی مناسب را تهیه کنید.

هزینه‌ها، برای مثال هزینه‌های درمان، در اروپا بالا است و اگر مشکلی برای شما پیش بیاید، حتماً به بیمه نیاز خواهید داشت. علاوه بر این بیمه مسافرتی شینگن اجباری است. چرا اجباری؟ در مقاله‌ی زیر می‌توانید اطلاعات کامل و دلیل این موضوع را مطالعه کنید:

link مقاله پیشنهادی : چرا بیمه مسافرتی شینگن اجباری است؟!

بیمه‌نامه مسافرتی شینگن با سقف تعهد ۵۰.۰۰۰ یورو صادر می‌شود. شرکت‌های بیمه، مسافر را یک فرد میانسال با مدت زمان اقامت 7 روز در نظر می‌گیرند. در کشورهای محدوده شینگن، بسته به نوع بیمه مسافرتی و پوشش‌های آن، سقف تعهد از 8 تا 50 هزار یورو متغیر است. قیمت صدور بیمه‌نامه با سقف تعهد 50 هزار یورو نیز بین 15 تا 40 هزار تومان متغیر است.

شرکت‌های بیمه سامان، ایران، پاسارگاد و ملت، بیمه مسافرتی شینگن ارائه می‌دهند. در تصویر زیر می‌توانید میزان پوشش هر شرکت را بر حسب یورو مشاهده کنید:

میزان پوشش شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه مسافرتی بر حسب یورو

سوالی که پیش می‌آید این است که دلیل اختلاف 30 تا 50 هزار یورو چیست؟

اول اینکه نوع پوشش‌ها در هر بیمه متفاوت است. دوم، عوامل مختلفی از جمله سن، مدت سفر، مقصد و … تاثیرگذار هستند. و در نهایت هر شرکت بیمه با یک شرکت کمک رسان در خارج از کشور قرارداد دارد. پس نمی‌شود یک بیمه را برتر از سایر بیمه‌ها دانست و از آن نام برد.

بهترین بیمه مسافرتی برای کانادا

شاید در نگاه اول این سوال پیش بیاید که چرا بیمه مسافرتی کانادا و همینطور ترکیه را در تیترهای جداگانه آورده‌ایم. از آنجایی که کانادا و ترکیه دو مقصد مهم به حساب می‌آیند و ایرانی‌های زیادی به این کشورها سفر می‌کنند، لازم است اطلاعات بیشتری دربارۀ بیمه مسافرتی کانادا (و البته در ادامه ترکیه) داشته باشیم.

به دلایل زیر باید برای سفر به کانادا بیمه مسافرتی داشته باشیم:

  • برای دریافت ویزا، ارائه بیمه مسافرتی الزامی است و باید همراه با مدارک خود، این نوع بیمه‌نامه را ارائه دهید.
  • بیمه‌های درمانی مانند تامین اجتماعی، خدمات درمانی و … در کشور کانادا اعتباری ندارند.
  • بیمه‌ مسافرتی کانادا سایر هزینه‌های شما شامل خسارت تاخیر پرواز، گم شدن چمدان و … را نیز پوشش می‌دهد.
  • اگر مشکلی در کانادا برای شما پیش بیاید، با استفاده از بیمه مسافرتی می‌توانید خسارت خود را در کشور کانادا سریعاً دریافت کنید.

پوشش‌های بیمه مسافرتی کانادا

بیمه‌های مسافرتی کانادا، هزینه‌های زیر را پوشش می‌دهند:

  • بستری شدن و درمان در بیمارستان‌ها و معالجه پزشک
  • دندانپزشکی تا سقف ۱۵۰ یورو
  • مشاوره و رسیدگی به مسائل قانونی تا سقف ۱۰۰۰ یورو
  • هزینه‌های غذا و هتل در صورت تاخیر بیش از 6 ساعت پرواز
  • بازگشت اضطراری به ایران در صورت فوت اعضای خانواده
  • هزینه‌های بازگرداندن جسد بیمه‌گذار در صورت فوت او
  • هزینه‌های سرقت یا مفقودی چمدان‌های بیمه‌گذار
  • رسیدگی به سرقت مدارک و جبران هزینه‌ها

و موارد دیگر که هنگام تهیه بیمه‌نامه می‌توانید جزئیات را از شرکت ارائه‌دهنده بیمه بپرسید.

بهترین بیمه مسافرتی برای ترکیه

کشور ترکیه نیز یکی دیگر مقاصد محبوب ایرانی‌ها است و بسیاری از افراد برای تفریح، تجارت، زندگی و … به ترکیه سفر می‌کنند. تهیۀ بیمه مسافرتی برای سفر به ترکیه اجباری نیست، اما به دو دلیل توصیه می‌کنیم این نوع بیمه‌نامه را حتماً تهیه کنید:

  • قیمت بیمه مسافرتی ترکیه بسیار پایین است و با پرداخت 20 تا نهایتاً 500 هزار تومان، خود را بین 10 تا 70 هزار یورو بیمه کنید!
  • اگر در کشور ترکیه دچار چالشی شوید، گاهی به پول ایران باید میلیون‌ها تومان هزینه کنید تا مشکل برطرف شود!

از این جهت توصیه می‌شود حتماً بیمه مسافرتی ترکیه را تهیه کنید و از پوشش‌های مختلف مانند پرداخت هزینه‌های درمانی، مشاوره حقوقی، ارسال داروی ضروری، گم شدن بار و … بهره‌مند شوید.

قبل از اینکه درست و حسابی وارد بحث انتخاب بهترین بیمه مسافرتی شویم، باید اصطلاح «کمک‌ رسان بیمه مسافرتی» را با یکدیگر مرور کنیم.

کمک رسان بیمه مسافرتی چیست؟

کمک رسان بیمه مسافرتی، یک شرکت خارجی است که با شرکت‌های بیمه در ایران قرارداد دارد و در صورتی که در یک کشور خارجی مشکلی برای مسافری پیش بیاید، کمک رسان وارد عمل می‌شود و مسئول رسیدگی و حل مشکل مسافر است.

قطعاً خود شرکت‌های بیمه داخل ایران این امکان را ندارند که در تمام کشورها شعبه داشته باشند و در هر مسئله‌ای مستقیم مداخله کنند! بنابراین از یک یا چند شرکت خارجی تحت عنوان کمک رسان کمک می‌گیرند و اینگونه امنیت مسافر را در کشورهای خارجی تامین می‌کنند.

شما به عنوان مسافر با شرکت کمک رسان در ارتباط هستید و آن‌ها مشکل شما را پیگیری می‌کنند. طبیعی است که هر یک از شرکت‌های کمک رسان بیمه مسافرتی، خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.

شرکت‌های بیمه با کدام کمک رسان‌ها قرارداد دارند؟ در جدول زیر می‌توانید لیست شرکت‌های بیمه و شرکت‌های کمک رسان طرف قرارداد هر شرکت را مشاهده کنید:

شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه مسافرتی و شرکت‌های کمک رسان طرف قرارداد آنها

در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی، حتماً شرایط و قراردادهای شرکت بیمه با شرکت کمک رسان را در نظر داشته باشید. این نکته را هم بدانید که همه‌ی شرکت‌های کمک رسان برای صدور ویزا مورد قبول سفارت خانه‌ها نیستند!

تا اینجای مطلب متوجه شدیم که در مواقع اضطراری، شرکت‌های کمک رسان بیمه مسافرتی به داد مسافر می‌رسند. اما سوال مهمتر را در تیتر بعدی مطرح و به آن پاسخ داده‌ایم. هر یک از سوال و جواب‌هایی که در این مطلب می‌خوانید، در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی راهنمای شما هستند.

معیارهای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی

انتخاب یک بیمه به عنوان بهترین بیمه مسافرتی کار آسانی نیست. بهترین کار این است که بیمه‌های مسافرتی را بر اساس معیارهای مختلف بررسی کنیم تا در نهایت به جمع‌بندی مناسب برسیم. در ادامه، بیمه‌های مسافرتی را از جنبه‌های مختلف آنالیز خواهیم کرد.

بهترین بیمه مسافرتی از نظر کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای

شرکت‌های بیمه همه‌ی پوشش‌ها را ارائه نمی‌دهند. پس بهتر است ابتدا پوشش‌های بیمه‌ای شرکت‌های مختلف را بررسی کنیم و سپس دست به انتخاب بزنیم.

در تصویر زیر پوشش‌هایی که شرکت‌های مختلف بیمه ارائه می‌دهند را ارائه داده‌ایم و مقایسه کرده‌ایم. ابتدا جدول زیر را دقیق بررسی و سپس انتخاب کنید.

پوشش‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده بهترین بیمه‌های مسافرتی

همانطور که می‌بینید بعضی از پوشش‌ها را فقط یک یا دو بیمه ارائه می‌دهند. بهتر است جدول بالا را به دقت بررسی کنید و ابتدا آیتم‌هایی که مد نظر دارید را مشخص کرده و سپس بر اساس پوشش‌های مد نظر خود، شرکت بیمه را انتخاب کنید تا بهترین بیمه مسافرتی را متناسب با شرایط خود انتخاب کرده باشید.‌

خرید بیمه مسافرتی خارجی

بهترین بیمه مسافرتی از نظر پشتیبانی

یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی این است که شرکت کمک رسان بیمه مسافرتی حتماً اپراتور فارسی و پشتیبانی به زبان فارسی داشته باشد تا در زمان مناسب، به راحتی بتوانید ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را شرح دهید.

خوشبختانه تمام شرکت‌های کمک رسان که در این مقاله از آن‌ها اسم بردیم، زبان فارسی را پشتیبانی می‌کنند.

بهترین بیمه مسافرتی از نظر نحوه پرداخت خسارت

کمی قبل‌تر به کیفیت پرداخت خسارت پرداختیم. به طور کلی شرکت‌های کمک رسان در سه حالت خسارت شما را پرداخت می‌کنند:

  • پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان‌های مربوطه (بیمارستان و …)
  • پرداخت خسارت به شخص بیمه‌گذار در زمان وقوع خسارت
  • پرداخت خسارت به بیمه‌گذار بعد از وقوع حادثه و بازگشت بیمه‌گذار به ایران، با ارائه فاکتورها و مدارک هزینه‌ها به شرکت بیمه

پرداخت خسارت توسط شرکت‌های کمک رسان به شکل زیر است:

رایز شوتز (Reise Schutz): پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه

ایران-SOS: پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه

اواسان (Evasan): پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه

مدیست (Mideast): پرداخت خسارت در محل و همچنین پرداخت خسارت مستقیم به ارگان مربوطه. در صورت نیاز، برای پیگیری امور کارشناس اعزام می‌شود.

بهترین بیمه مسافرتی از نظر قیمت

قیمت بیمه مسافرتی یکی از عوامل مهم در انتخاب بیمه است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که از بیمه‌های ارزان‌قیمت نباید انتظار خدمات خوب داشته باشید!

عوامل مختلفی در قیمت نهایی بیمه‌نامه تاثیر دارند که در ادامه به بررسی پنج عامل از مهمترین‌ها پرداخته‌ایم:

  • مقصد: هر کشوری از نظر بیمه هزینه و ریسک سفر خاص خود را دارد. برای مثال، سفر به کشورهای منطقه شینگن با سفر به یک کشور در قاره آفریقا کاملاً از نظر هزینه و ریسک متفاوت است. به همین دلیل قیمت بیمه سفر به هر کشور به صورت مجزا محاسبه می‌شود.
  • سن: سن عامل بسیار مهمی است. سفر برای افراد کم‌سن و مسن ریسک بیشتری دارد. قیمت بیمه مسافرتی متناسب با سن فرد تعیین می‌شود. به‌ازای هر 5 سال افزایش سن در افراد بالای 65 سال، قیمت بیمه‌نامه افزایش می‌یابد.
  • زمان: بدیهی است که هرچه زمان بیشتری را در سفر باشید، قیمت بیمه بالاتر خواهد بود.
  • پوششها: هرچه پوشش بیمه مسافرتی شما بیشتر باشد، قیمت به تبع آن بالاتر خواهد بود. بهتر است پوشش‌ها را بررسی و مواردی را مد نظر قرار دهید که واقعاً به آن‌ها احتیاج دارید تا هزینه‌ی شما بی‌جهت بالا نرود.
  • تعهدات مالی: بیمه‌ها هرچه تعهدات بیشتری را قبول کنند، قیمت بالاتری به شما خواهند گفت.

بهترین بیمه مسافرتی برای دزدیده شدن یا گم شدن پول

گم کردن یا دزدیده شدن پول آن‌هم در سفر خارجی بدترین اتفاقی است که برای یک مسافر می‌تواند بیفتد. دزدیده شدن یا گم شدن پول تحت پوشش بسیاری از شرکت بیمه‌ای نیست و بیمه‌ها زیر بار این موضوع نمی‌روند.

دلیل اینکه بیمه‌ها دزدیده شدن و گم کردن پول را ضمانت نمی‌کنند این است که افراد بسیاری متاسفانه از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند و با کفتن دروغ قصد دارند از شرکت بیمه خسارت بگیرند.

حتی اگر مسافر حقیقت را بگوید، معمولاً راهی برای اثبات ادعای خود ندارد، مگر اینکه بتواند برای مثال فیلم دوربین مداربسته یا گزارش رسمی پلیس محلی را در خصوص سرقت پول ارائه دهد تا سندی برای اثبات ادعا و جبران خسارت باشد. این مورد را می‌توانید از شرکت بیمه جداگانه سوال کنید.

عوامل موثر بر قیمت بیمه مسافرتی

بهترین بیمه مسافرتی داخلی

بیمه مسافرتی داخلی، زیرمجموعه‌ی بیمه مسافرتی به حساب می‌آید. بهتر است اینطور بگوییم که بیمه مسافرتی، حوادث و اتفاقات سفرهای خارجی را پوشش می‌دهد، در حالی که بیمه سفر داخلی فقط مختص سفرهای درون‌ مرزی است.

استفاده از بیمه مسافرتی داخلی برای تمام افراد آزاد است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد؛ مگر انکه شرکت ارائه‌دهنده‌ی بیمه خود محدودیت‌هایی را وضع کرده باشد. لذا اگر با خانواده یا دوستان خود به مسافرت می‌روید، می‌توانید از این نوع بیمه و پوشش‌های آن استفاده کنید.

افرادی که از خارج از کشور به ایران سفر می‌کنند نیز می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند. برای خرید بیمه مسافرتی داخلی می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید:

خرید بیمه مسافرتی داخلی

تقسیم‌بندی بیمه مسافرتی داخلی

بیمه مسافرتی داخلی را می‌توان به دو شکل تقسیم‌بندی کرد:

  • بیمه حوادث و مسئولیت
  • شهر به شهر و سفر از خارج به ایران

بیمه حوادث مهمترین نوع بیمه است که به دو صورت «بیمه حوادث انفرادی» و «بیمه حوادث گروهی» عرضه می‌شود. اگر اهل سفر هستید و تنها سفر می‌کنید، بیمه حوادث انفرادی مناسب‌ترین گزینه برای شما است.

بیمه حوادث گروهی نیز همانطور که عنوان آن مشخص است، مخصوص آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری است. اگر تعداد افراد به 10 نفر برسد، خرید این نوع بیمه برای پوشش تمام خسارت‌های احتمالی در طول سفر، بسیار توصیه می‌شود.

نوع دیگری از بیمه وجود دارد که مخصوص لیدرها و کارمندان تورهای مسافرتی است و به آن بیمه مسئولیت می‌گویند.

برای بیمه مسافرتی داخلی می‌توانیم از دو اصطلاح دیگر نیز استفاده کنیم. بیمه شهر به شهر، همان بیمه حوادث انفرادی و گروهی است. عبارت «شهر به شهر» معنی خاصی ندارد و به این معنی نیست که خرید بیمه در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود!

اگر افراد ایرانی مقیم خارج از کشور، یا افراد خارجی به ایران سفر کنند، می‌توانند از بیمه سفر از خارج به ایران استفاده کنند. آژانس‌های برگزارکننده تورهای توریستی در ایران بیشتر از این نوع بیمه استفاده می‌کنند. بیمه‌های ایران و ملت این نوع بیمه را با شرایط خاص عرضه می‌کنند.

تهیه بیمه مسافرتی از کاریزمابیمه

اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید بهترین بیمه مسافرتی را تهیه کنید، می‌توانید از طریق کاریزمابیمه و مراحلی که در ادامه توضیح داده‌ایم، اقدام کنید. کاریزمابیمه مشاوره 24 ساعته دارد و در سفرهای داخلی و خارجی همراه شماست.

کاریزمابیمه پوشش‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • هزینه‌های پرداختی برای دارو
  • بیماری‌ها و مراقبت‌های پزشکی همچون بستری در بیمارستان
  • هزینه‌های مربوط به مفقودی بار یا مدارک مسافر و تأخیر یا کنسلی پرواز
  • هزینه‌های دندانپزشکی از جمله عفونت‌های دندانی، دندان‌درد، کشیدن دندان و …
  • هزینه بازگشت مسافر در صورت ابتلا به بیماری یا وقوع حادثه‌ای شدید که نیاز بستری در بیمارستان یا بازگشت به مبدأ داشته باشد.
  • هزینه رفت‌و‌آمد و اقامت یکی از بستگان درجه یک بیمار
  • هزینه بازگرداندن کودکان به ایران در صورت فوت یا بستری‌شدن والدین یا سرپرستان آن‌ها
  • هزینه‌های حقوقی مربوط به مشاوره و پیگیری پرونده و پرداخت حق‌الوکاله و هزینه‌های دادگاه و فرایند دفاع (در صورت عدم رعایت اصول و قوانین شهروندی در کشورهای خارجی)

مناطق تحت پوشش این بیمه‌نامه شامل موارد زیر است:

  • سراسر جهان
  • سراسر جهان به جز آمریکا و کانادا
  • کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن
  • منطقه حوزه خلیج ‌فارس
  • آفریقا و خاورمیانه
  • ترکیه
  • عربستان سعودی
  • عراق و سوریه

خرید آنلاین بهترین بیمه مسافرتی از کاریزمابیمه

برای خرید آنلاین بیمه مسافرتی از کاریزمابیمه، 4 مرحله را باید طی کنید:

  1. اطلاعاتی مثل کشور یا کشورهای مقصد، مدت سفر، تعداد و سن مسافر‌های تحت پوشش بیمه‌‌نامه و همچنین حداکثر مبلغی را که شرکت بیمه برای هر حادثه پرداخت می‌کند را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید.
  2. نرخ و شرایط بیمه مسافرتی شرکت‌های مختلف بیمه را مشاهده و مقایسه کنید و بر اساس پوشش‌ها و سقف تعهدات مورد نیاز، بیمه‌ی مد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. پس از تأیید اطلاعات باید اطلاعات شخصی مثل نام و نام ‌خانوادگی، کد ملی، آدرس و … را وارد کنید.
  4. مرحله آخر پرداخت مبلغ است و بعد از آن بیمه‌نامه برای شما خریداری و صادر می‌شود.

دریافت خسارت آنلاین از کاریزمابیمه

دریافت خسارت بیمه در سایت کاریزمابیمه به شکل زیر است:

  • وارد پنل کاربری خود در سایت کاریزمابیمه شوید و نوع بیمه‌نامه خود را انتخاب کنید.
  • تمام مدارک مربوط به خسارت را بارگذاری کنید.
  • کارشناسان کاریزمابیمه پرونده شما را بررسی و مبلغ خسارت را تعیین می‌کنند.
  • مبلغ خسارت در سریع‌ترین زمان ممکن واریز می‌شود.

جمع‌بندی مطالب

در ایستگاه پایانی باید بگوییم که در این مطلب سعی کردیم تمام معیارهای لازم برای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی را برای شما توضیح دهیم. قطعاً نمی‌شود از یک بیمه به عنوان بهترین بیمه مسافرتی نام برد، چراکه شرکت‌های بیمه در طول زمان خدمات خود را به‌روز می‌کنند و دائم در حال تغییر هستند.

در نتیجه بهتر است ابتدا بدانیم باید دنبال چه چیزی باشیم و چه انتظاراتی از یک بیمه مسافرتی داشته باشیم، سپس با درک معیارهایی که در این مطلب مطرح شدند، دست به مقایسه و انتخاب بهترین بیمه مسافرتی بزنیم.

جمله‌ی آخر اینکه اگر سوالی در خصوص بیمه مسافرتی دارید، می‌توانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید تا ما در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم. همچنین، کارشناسان ما در زمینه بیمه، 24 ساعته آماده‌ی پاسخگویی و ارائه‌ی مشاوره به شما هستند.

سوالات متداول

انتخاب بهترین بیمه مسافرتی به فاکتورهای مختلفی مانند سطح پوشش‌ها، مدل پرداخت خسارت، پشتیبانی و … بستگی دارد. با مقایسه‌ی شرکت‌های مختلف بیمه از جنبه‌های مختلف، می‌توانید بهترین بیمه مسافرتی را انتخاب کنید.

کمک رسان بیمه مسافرتی یک شرکت خارجی است که با شرکت‌های بیمه داخل ایران قرارداد دارد و در صورت بروز هر نوع حادثه برای مسافر ایرانی در کشورهای خارجی، ملزم به حضور و رسیدگی به موضوع و جبران خسارت‌ها است.

به نظر می‌رسد کامل بودن پوشش‌ها در سفرهای خارجی مهمترین معیاری است که هنگام خرید بیمه مسافرتی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای دریافت خسارت از بیمه مسافرتی دو حالت وجود دارد: در حالت اول، بیمه یا بهتر است بگوییم شرکت کمک رسان بیمه مسافرتی خود هزینه‌ها را پرداخت می‌کند؛ و در حالت دوم، شما هزینه‌ها را پرداخت می‌کنید و مدارک مربوطه را به شرکت کمک رسان تحویل می‌دهید. خسارت مستقیماً به حساب بین‌المللی شما یا به شرکت بیمه در ایران پرداخت می‌شود و شما می‌توانید پس از مراجعه به ایران خسارت خود را دریافت کنید.

خیر. اگرچه بیمه مسافرتی بیشتر در سفرهای خارجی کاربرد دارد و ضروری است، اما در سفرهای داخلی شامل مسافرت‌های انفرادی یا مسافرت با تورهای گردشگری هم می‌توانید از بیمه مسافرتی استفاده کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه برای این مطلب

  1. کیومرث 22 تیر 1403 1 پاسخ

    سلام، ممنون از مطلب خوبتون. مدت زمان بیمه مسافرتی کاریزما چند روزه و محدود هم میتونیم بگیریم؟

    22 تیر 1403 1 پاسخ
    1. محمدجواد آقابابایی مدیر 23 تیر 1403

      سلام. نظر لطف شماست. بر اساس آیین‌نامه بیمه مرکزی، وقتی شما بیمه مسافرتی تهیه می‌کنید، حداکثر 92 روز این بیمه برای شما در کشور مقصد معتبر هست. برای خرید بیمه مسافرتی هم باید عواملی مثل سن، مدت زمان حضور شما در کشور مقصد و … لحاظ شوند. برای اینکه اطلاعات دقیقی کسب کنید، می‌تونید از طریق لینک خرید بیمه مسافرتی خارجی، وارد بشید و اطلاعات خودتون رو وارد کنید تا دقیق همه‌چیز متناسب با شرایط شما براتون محاسبه بشه.

      23 تیر 1403
  2. حمید تیام 22 تیر 1403 1 پاسخ

    مرسی از مقاله عالی. گرفتن بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی الزامی هست؟
    بهترین بیمه مسافرتی برای سفر به مالزی چیه؟

    22 تیر 1403 1 پاسخ
    1. محمدجواد آقابابایی مدیر 23 تیر 1403

      درود بر شما، بیمه مسافرتی در حالت عادی اجباری نیست، اما همانطور که در بخش بهترین بیمه مسافرتی شینگن اشاره کردیم، اگر قصد سفر به کشورهای منطقه شینگن رو داشته باشید، باید حتماً بیمه مسافرتی مناسب تهیه کنید.
      در خصوص کشور مالزی، سه راه به شما پیشنهاد میکنیم. اول اینکه به سفارت این کشور مراجعه کنید و اطلاعات لازم رو کسب کنید. دوم اینکه از طریق لینک خرید بیمه مسافرتی خارجی، اطلاعات خودتون و سفرتون رو ارائه بدید تا بهترین پیشنهاد به شما اعلام بشه. و آخر از همه اینکه به بخش معیارهای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی مراجعه کنید و ببینید برای سفرتون چه چیزهایی مد نظر دارید و کدام بیمه آیتم‌های مد نظر شما رو ارائه میده. اینطوری به راحتی می‌تونید بهترین بیمه مسافرتی رو متناسب با شرایط خودتون انتخاب کنید.

      23 تیر 1403

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.