بیمه مسافرتی چیست؟ انواع بیمه نامه مسافرتی و شرایط آن
بیمه مسافرتی چیست؟ انواع بیمه نامه مسافرتی و شرایط آن
بیمه مسافرتی یکی از ضروریترین بیمههایی است که قبل از سفر باید حتما آن را خریداری کنیم. زیرا با اینکه سفر، تجربهای شیرین و پر از هیجان است. اما گاهی اتفاقات غیرمنتظرهای رخ میدهند که میتوانند لذت سفر را تحتالشعاع خود قرار دهند. بیماری ناگهانی، گم شدن چمدان، کنسلی پرواز و… از جمله این اتفاقات هستند. در چنین شرایطی، داشتن یک بیمه مسافرتی مناسب میتواند خیال شما را راحت کرده و به شما کمک کند تا به سفر خود ادامه دهید. اما بیمه مسافرتی چیست؟ انواع بیمه مسافرتی چیست؟ آیا باید حتما در هر سفر خارجی برای خرید بیمه مسافرتی هزینه کنیم؟
در این مقاله از کاریزما لرنینگ، قصد داریم به بررسی اهمیت بیمه مسافرتی، انواع پوششهای بیمهای، نحوه انتخاب یک بیمه مناسب و نکات مهمی که هنگام خرید بیمه مسافرتی باید به آنها توجه کنیم، بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این بیمهی کاربردی بیشتر آشنا شوید.
بیمه مسافرتی چیست؟
حوادث غیرمنتظره هیچگاه دور از انتظار نیست و امکان وقوع آنها حتی در سفر هم وجود دارد. از همین جهت، برای اینکه طعم خوش سفرهای شما تبدیل به تلخی و ناکامی نشود، بهتر است که قبل از شروع سفر اقدام به خرید بیمه نامه مسافرتی کنید. البته همراه داشتـن بیمهنامههای مسافرتی برای سفرهای خارجی بهویژه کشورهای حوزه شنگن لازم و ضروری است. به صورتی که، قبل از گرفتـن ویزای شینگن باید حتما بیمه نامه مسافرتی خود را تهیه نمایید.
بیمه مسافرتی برای چیست؟
بدون شک سوالی که ذهن همه افراد را در مورد بیمه مسافرتی مشغول میکند این است که بیمه چیست و اصلا چرا باید قبل از سفر خودمان را بیمه کنیم؟
پاسخ این سوال بسیار واضح و روشن است؛ به این علت که هزینهها و نگرانیهای مربوط به حوادث ناخوشایند سفر را کاهش دهید. برای مثال، ممکن است در حین سفر لوازم مهم خود از جمله چمدان، مدارک یا حتی پولهای نقد خود را گم کنید. همچنین احتمال این که در طول سفر دچار بیماریهای خفیف یا شدیدی مثل سرماخوردگی، مسمومیت غذایی یا حتی گرفتگی رگهای بدن و دندان درد و… شوید. در این صورت، واضح است که هیچ لذتی از سفر نبرده و ناچار به صرف هزینههای سنگین درمان خواهید بود. اما با وجود بیمه مسافرتی، مقابله با تمامی مشکلات فوق راحتتر میشود.
مفاهیم تخصصی بیمه مسافرتی چیست؟
با خرید بیمه مسافرتی، شاهد اصطلاحات خاصی در بیمهنامه خود خواهید بود که ممکن است در ابتدا برای شما عجیب باشند. اصلیترین اصلاحات مندرج در این بیمهنامه شامل موارد زیر است:
- فرانشیز: مبلغی مشخص از هزینهها است که در صورت وقوع هرگونه خسارت، باید خودتان آن را بپردازید. مقدار فرانشیر هر نوع بیمه در بیمهنامه شما ذکر میشود.
- بیماری حاد: بیماریهای جدی که منجر به بستری شدن فرد بیمهشده در بیمارستان میشود.
- صدمات بدنی: عارضهای که بر اثر یک عامل ناگهانی و خارج از کنترل به بدن افراد وارد میشود.
- بستگان درجه اول: شامل همسر قانونی، فرزندان کمتر از ۱۸ سال، پدر، مادر، برادر یا خواهر بیمهشدگان است.
- بیماری: مشکلات سلامتی و تغییرات جسمی (تائید شده توسط پزشک) که طی مدت اعتبار بیمهنامه بر بیمهشدگان وارد میشود.
- قرنطینه اجباری پزشکی: به معنی محدود کردن اجباری یا ایزوله کردن فرد برای جلوگیری از شیوع یک بیماری خاص و ویروسی است.
انواع بیمه مسافرتی چیست؟
بیمه مسافرتی شامل انواع مختلفی است که هر کدام پوششهای خاصی را برای مسافران ارائه میدهند. در زیر به انواع بیمه مسافرتی اشاره شده است:
-
بیمه مسافرتی انفرادی
این نوع بیمه برای افرادی که به تنهایی سفر میکنند، مناسب است. پوششهای این بیمه شامل هزینههای درمانی، بازگشت اضطراری، گم شدن چمدان و سایر موارد مرتبط با سفر فردی است.
-
بیمه مسافرتی گروهی
برای گروههایی که به صورت مشترک سفر میکنند، مانند تورهای گردشگری، این نوع بیمه مناسب است. پوششهای این بیمه مشابه بیمه انفرادی است، با این تفاوت که تمام اعضای گروه تحت پوشش قرار میگیرند و معمولاً هزینه کمتری به ازای هر نفر دارد.
-
بیمه مسافرتی دانشجویی
این بیمه ویژه دانشجویانی است که برای تحصیل یا تحقیق به خارج از کشور میروند. علاوه بر پوششهای معمول بیمه مسافرتی، این نوع بیمه ممکن است شامل پوششهای اضافی مانند هزینههای لغو سفر به دلیل مشکلات تحصیلی، هزینههای درمانی دندانپزشکی و بازگشت اضطراری به کشور باشد. بسیاری از سفارتخانهها، ارائه این نوع بیمه را برای صدور ویزای تحصیلی الزامی میدانند.
-
بیمه مسافرت شینگن
بیمه مسافرتی شینگن یک پوشش بیمهای خاص است که برای سفر به کشورهای عضو منطقه شنگن طراحی شده است. این منطقه شامل ۲۶ کشور اروپایی است که توافقنامهای برای لغو کنترل گذرنامه در مرزهای داخلی خود امضا کردهاند. این بیمهنامه برای شفر به حوزه شینگن الزامی است. یکی از مهمترین دلایل الزامی بودن این بیمه، قوانین سختگیرانه کشورهای عضو شنگن است. برای دریافت ویزای شنگن، ارائه مدرک معتبر بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو برای هزینههای پزشکی الزامی است.
-
بیمه مسافرتی داخلی
بیمه مسافرتی داخلی یکی از انواع بیمه مسافرتی است که برای پوشش حوادث در سفرهای داخلی طراحی شده است و همه افراد، چه آنهایی که به تنهایی سفر میکنند و چه افرادی که با خانواده یا بههمراه تور به مسافرت میروند، میتوانند از مزایای این بیمهنامه بهرهمند شوند. برای دریافت بیمه مسافرتی داخلی از لینک زیر استفاده کنید:
پوششهای بیمه مسافرتی شامل چیست؟
بیمه مسافرتی برای جبران خسارتهای احتمالی در طول سفر طراحی شده است. این بیمه نامه، طیف گستردهای از پوششها را شامل میشود که به شما کمک میکند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره، با خیالی آسوده به سفر خود ادامه دهید. بهطور خلاصه میتوان گفت که بیمه های مسافرتی غرامت ناشی از حوادث زیر را تحت پوشش قرار میدهد:
- پوشش بار مسافر
- گم شدن پول و مدارک و…
- هزینههای پزشکی و دندانپزشکی
- خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما
- هزینههای ناشی از تاخیر و کنسلی پرواز
- انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمهشده
- جبران هزینههای مربوط به پیگیری مسائل حقوقی
- هزینه برگرداندن جسد در صورت فوت فرد بیمهشده
- هزینه بازگشت خارج از زمان بیمهشده در صورت بروز بیماری یا حوادث
- هزینههای رفت و آمـد یک همراه (از اعضای درجه یک خانواده) در صورت فوت یا بیماری فرد بیمهشده در کشور مقصد
با توجه به اینکه بیمه مسافرتی پوششهای زیادی دارد، در ادامه به بررسی دقیقتر برخی از پراستفادهترین پوششهای این بیمهنامه میپردازیم:
پوشش بار همراه مسافر
بیمه مسافرتی، علاوه بر پوششهای درمانی و پزشکی، شامل پوششهای مربوط به بار و وسایل شخصی مسافر نیز میشود. در صورت بروز حوادثی مانند گم شدن، دزدیده شدن یا آسیب دیدن بار، بیمه مسافرتی میتواند بخشی از خسارتهای شما را جبران کند. البته شرایط بیمه مسافرتی برای پوشش خسارت بار به صورت زیر است:
- اثبات خسارت: برای دریافت خسارت، ارائه اسناد و مدارک معتبر مانند فیش حمل بار یا شکایتنامه مبنی بر گم شدن یا آسیب دیدن بار الزامی است.
- خسارت فقدان بار: در صورت گم شدن کامل بار، بیمهگر تا سقف مشخصی از خسارت شما را جبران میکند. برای دریافت خسارت، ارائه لیست دقیق محتویات بار، ارزش هر کالا و رسید پرداخت خسارت احتمالی توسط شرکت هواپیمایی الزامی است.
- حداقل زمان مفقود شدن: برای اعلام مفقود شدن دائم بار، باید مدت زمانی که توسط شرکت هواپیمایی تعیین میشود (معمولاً حداقل 21 روز) سپری شده باشد.
- استثنائات: پول نقد، جواهرات، کارتهای اعتباری و اسناد از پوششهای بیمه خارج هستند.
- خسارت تأخیر در تحویل بار: در صورت تأخیر طولانی در تحویل بار، بیمهگر بخشی از هزینههای خرید وسایل ضروری را تا سقف مشخصی جبران میکند.
- یافتن بار: در صورت پیدا شدن بار گم شده، بیمه شده موظف است خسارت دریافتی را به بیمه گر بازگرداند.
پوشش تأخیر در پرواز
در صورتی که پرواز شما با تأخیر مواجه شود، بیمه مسافرتی میتواند بخشی از هزینههای اضافی شما را جبران کند. شرایط بیمه مسافرتی برای این پوشش بهصورت زیر است:
- تأخیر بیش از 4 ساعت: اگر پرواز شما بیش از 4 ساعت تأخیر داشته باشد، شرکت هواپیمایی موظف است خدمات اولیهای مانند پذیرایی و امکان تماس تلفنی را در اختیارتان قرار دهد.
- تأخیر بیش از 6 ساعت: در صورت تأخیر بیش از 6 ساعت، بیمه مسافرتی هزینههای اضافی شما را تا سقف مشخصی جبران میکند. این هزینهها شامل هزینههای حمل و نقل به هتل، اقامت در هتل و هزینههای غذا میشود.
- سقف پرداخت: حداکثر مبلغی که بیمه برای هر ساعت تأخیر پرداخت میکند، در بیمهنامه شما مشخص میشود. البته توجه داشته باشید که تأخیرهایی که به دلیل اعتصاب کارکنان، مشکلات فنی یا دلایل خارج از کنترل شرکت هواپیمایی رخ میدهند، تحت پوشش بیمه قرار نمیگیرند.
برای اینکه بتوانید خسارت تأخیر پرواز خود را از بیمه دریافت کنید، باید ابتدا باید یک گواهی کتبی از شرکت هواپیمایی یا نمایندگی آن دریافت کنید. این گواهی باید تاریخ و ساعت دقیق پرواز برنامهریزی شده، ساعت واقعی پرواز، مدت زمان تأخیر و دلیل تأخیر را به طور واضح مشخص کند. همچنین محاسبه خسارت تأخیر از زمانی شروع میشود که طبق رزرواسیون شما، قرار بود پرواز انجام شود. به عبارت دیگر، از همان لحظه اولیهای که شما باید سوار هواپیما میشدید، زمان محاسبه خسارت آغاز میشود.
چه هزینههایی توسط بیمه مسافرتی پوشش داده نمیشوند؟
مواردی که تحت پوشش بیمه مسافرتی نیستند، شامل موارد زیر میشوند:
- هزینههای بعد از پایان اعتبار بیمه: بیمه مسافرتی هزینههایی که بعد از اتمام اعتبار بیمهنامه ایجاد شوند را تحت پوشش قرار نمیدهد.
- اقامت طولانی: اگر بیشتر از ۹۲ روز پشت سر هم در یک کشور بمانید، ممکن است برخی از پوششهای بیمه شامل شما نشود.
- بلایای طبیعی: حوادثی مثل زلزله، سیل، آتشفشان و غیره معمولاً توسط بیمه پوشش داده نمیشوند.
- تروریسم: به طور کلی، خسارتهای ناشی از تروریسم پوشش داده نمیشوند، مگر اینکه بیمه شما پوشش خاصی برای این مورد داشته باشد.
- درگیری و نزاع: اگر شما در یک دعوا یا درگیری شرکت کنید، معمولاً هزینههای آن پوشش داده نمیشود. مگر اینکه مجبور شده باشید از خود دفاع کنید.
- بیماریهای قبلی: اگر قبل از خرید بیمه بیمار بودهاید، معمولاً هزینههای درمان آن بیماری پوشش داده نمیشود.
- ورزشهای حرفهای: در صورتی که در یک مسابقه ورزشی شرکت کنید و آسیب ببینید، هزینههای درمانی شما پوشش داده نشود.
- بارداری و سقط جنین: هزینههای مربوط به زایمان در سه ماهه سوم بارداری و سقط جنین اختیاری پوشش داده نمیشوند.
- حوادث شغلی: اگر در حین کار آسیب ببینید، بیمه کار شما مسئولیت پرداخت هزینهها را بر عهده دارد.
- بیماریهای ژنتیکی و روانی: بیماریهایی که از بدو تولد یا به دلیل ژنها وجود دارند و همچنین بیماریهای روانی، تحت پوشش بیمه نیستند.
- درمانهای زیبایی: هزینههای درمانهای زیبایی، طب سنتی و… توسط بیمه پرداخت نمیشود.
- خودکشی: هر گونه آسیبی که به دلیل خودکشی یا تلاش برای خودکشی ایجاد شود، تحت پوشش بیمه قرار نمیگیرد.
- پیشگیری و واکسیناسیون: هزینههای مربوط به واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه معمولاً پوشش داده نمیشوند.
- فیزیوتراپی و درمانهای مکمل: هزینههای فیزیوتراپی، انرژی درمانی و درمانهای مکمل دیگر معمولاً تحت پوشش نیستند.
هزینه بیمه مسافرتی خارج از کشور چگونه تعیین میشود؟
در حالت کلی، نرخ بیمه مسافرتی بستگی به عوامل مختلفی از قبیل زیر دارد:
- سن مسافر
- مقصد سفر
- مدت سفر
- تعهدات مالی
- پوششهای بیمهنامه
به طوریکه برای اطلاع از هزینه بیمه مسافرتی خارج از کشور، باید تمامی موارد فوق بررسی شوند. با توجه به هریک از موارد فوق، قیمت بیمه مسافرتی شما کم یا زیاد خواهد شد.
نحوه استفاده از بیمه سفر چگونه است؟
برای اینکه بتوانید از انواع بیمه مسافرتی استفاده کنید، باید به قوانین بیمه مسافرتی توجه کنید که مهمترین آنها شامل موارد زیر میشود:
- در صورت انقضای تاریخ بیمه نامه، نمیتوانید از پوششهای بیمه خود استفاده کنید.
- سقف پوشش بیمه نامه مسافرتی شما به شرکت بیمه و نوع بیمهی انتخابی شما بستگی دارد.
- بیمه نامه های مسافرتی خسارات ناشی از جنگهای داخلی و خارجی کشورها را پوشش نمیدهند.
- استفاده از مزایای بیمه مسافرتی منوط به رعایت محدوده جغرافیایی قید شده در بیمهنامه است.
شرایط جغرافیایی در بیمه مسافرتی چگونه است؟
پس از خرید بیمه مسافرتی و به محض خروج از کشور میتوانید از تمام مزایای بیمه مسافرتی بهرهمند شوید. اما در نظر داشته باشید که باید محدوده جغرافیایی قید شده در بیمهنامه را رعایت کنید. مثلا اگر قصد سفر زمینی به کشور سوریه را دارید و برای سفر به کشور سوریه بیمه مسافرتی تهیه کردهاید، پوششهای بیمه مسافرتی در طول مسیر سفر و در کشورهای دیگری مانند عراق شامل حال شما نخواهد شد. بنابراین اگر در کشور عراق مشکلی برای شما ایجاد شود، امکان استفاده از بیمه مسافرتی را نخواهید داشت.
مدت اعتبار بیمه مسافرتی چیست؟
مدت اعتبار بیمه مسافرتی به طور معمول با توجه به مدت زمان سفر تعیین میشود. اما حداکثر مدت اعتبار بیمه مسافرتی در ایران، طبق قوانین بیمه مسافرتی، ۹۲ روز متوالی است.
بیمه مسافرت را چگونه بخریم؟
خرید انواع بیمه مسافرتی بسیار ساده است و امروزه میتوانید آن را به روشهای مختلفی انجام دهید. در ادامه راههای مختلف صدور بیمه مسافرتی را به شما معرفی میکنیم:
- خرید حضوری بیمه مسافرتی
میتوانید به دفاتر فروش بیمه مراجعه کرده و با مشاوره گرفتن از کارشناسان، بیمه مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین بسیاری از آژانسهای مسافرتی امکان خرید حضوری بیمه مسافرتی را نیز فراهم میکنند.
- خرید آنلاین بیمه مسافرتی
باتوجه به اینکه امکان خرید بیمه مسافرتی آنلاین وجود دارد، دیگر استفاده از روشهای حضوری و صرف وقت بسیار برای خرید این نوع بیمهنامه پیشنهاد نمیشود. شما میتوانید از طری سایت کاریزنا بیمه و بهصورت کاملا آنلاین، تمامی بیمه نامههای مسافرتی موجود را از نظر قیمت، پوششها و ستیر شرایط مقایسه کرده و با توجه به شرایط خود، اقدام به خرید آن کنید. برای تجربه خرید آسان بیمه مسافرتی، از لینک زیر استفاده کنید.
وظایف فرد بیمهشده در بیمه مسافرتی چیست؟
بیمه مسافرتی قراردادی دو طرفه است و هر دو طرف (بیمهگر و بیمهشده) تعهداتی دارند. در این قرارداد، بیمهگر متعهد میشود در صورت بروز حوادث پیشبینیشده، خسارتهای وارد شده را جبران کند. از سوی دیگر، بیمهشده نیز موظف است برخی وظایف را انجام دهد. وظایف اصلی بیمهشده در بیمه مسافرتی عبارتند از:
- ارائه اطلاعات صحیح: هنگام خرید بیمه، باید اطلاعات صحیح و کاملی در مورد خود و سفرتان به شرکت بیمه ارائه دهید. هرگونه اطلاعات نادرست میتواند منجر به رد درخواست خسارت شود.
- دقت در مطالعه قرارداد: قبل از امضای قرارداد، شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه را به دقت مطالعه کنید تا از پوششها، محدودیتها و تعهدات خود و شرکت بیمه آگاه شوید.
- نگهداری از بیمه نامه: بیمه نامه سند معتبر شماست. آن را در مکانی امن نگهداری کنید و در صورت نیاز به آن، به همراه داشته باشید.
- گزارش حوادث: در صورت بروز هرگونه حادثه، باید در اسرع وقت به شرکت بیمه اطلاع دهید و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهید.
- همکاری با شرکت بیمه: برای رسیدگی به خسارت، باید با شرکت بیمه همکاری کرده و تمام مدارک مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید. این مدارک ممکن است شامل صورتحسابهای پزشکی، گزارش پلیس و سایر اسناد مرتبط باشد.
- پرهیز از اقداماتی که منجر به افزایش ریسک شود: بیمهشده موظف است از انجام هرگونه اقدامی که منجر به افزایش ریسک حادثه شود، خودداری کند.
آیا بیمه مسافرتی اجباری است؟
داشتن بیمه مسافرتی برای همه سفرها الزامی نیست، اما برای برخی کشورها و مناطق خاص، به ویژه کشورهای حوزه شنگن، داشتن برخی از انواع بیمه مسافرتی با پوشش مشخص برای دریافت ویزا الزامی است.
خسارت بیمه مسافرتی را چگونه دریافت کنیم؟
برای دریافت خسارت از بیمه مسافرتی، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
- به محض اینکه در کشور مقصد بیمار شدید یا حادثهای برای شما رخ داد، باید سریعا با شرکت بیمه (بیمهگر) خود تماس بگیرید.
- شرکت بیمه بعد از تماس شما، یک کد رهگیری صادر کرده و سپس مراکز درمانی معتمد خود را به شما معرفی میکند.
- در این مرحله، میتوانید کارهای درمانی خود را انجام داده و در پایان فقط هزینه فرانشیز را پرداخت کنید. البته به شرطی که مرکز درمانی فوق با شرکت بیمه شما قرارداد داشته باشد. در غیر این صورت، کل هزینه خدمات درمانی را باید خودتان پرداخت کرده و پس از بازگشت به ایران از طریق مدارک و اسناد مربوطه، هزینههای خود را از شرکت بیمه دریافت کنید.
دریافت تمامی خسارات بیمه مسافرتی نیز همانند خدمات درمانی بوده و به دو روش انجام میشود:
- پرداخت شخصی و ارائه اسناد مربوطه به شرکت بیمه
- پرداخت حق فرانشیز و انجام خدمات
مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی
در مجموع، برای دریافت خسارات بیمه مسافرتی از شرکت بیمه، حتما باید مدارک زیر را به همراه داشتـه باشید:
- اصل بیمهنامه، کپی صفحه اول گذرنامه و صفحههای مهر خروج و ورود
- صورتحسابهای پرداختشده (دارای مهر و امضا)
- هرگونه رسید پول یا قبض پرداخت به صندوق
- تکمیل فرم درخواست خسارت
علاوه بر موارد فوق، برای هر نوع از پوششهای بیمه سفر نیاز به ارائه برخی مدارک خاص است که در ادامه به ذکر آنها میپردازیم:
مدارک لازم برای دریافت هزینههای درمانی
اسناد لازم برای دریافت هزینههای درمانی به شرح زیر است:
- گزارش پزشکی
- صورتحساب مرکز درمانی
- رسید پرداخت هزینههای مربوطه
مدارک لازم برای دریافت هزینههای ناشی از تأخیر در پرواز
اسناد لازم برای دریافت هزینههای ناشی از تأخیر در پرواز به شرح زیر است:
- نامه شرکت هوایی
- فاکتور هزینههای پرداختشده
اسناد لازم برای دریافت هزینههای ناشی از فوت بیمهگزار
برای دریافت هزینههای ناشی از فوت بیمهگذار به گزارش پزشکی قانونی بیمارستان، پزشک معالج یا سایر مراجع قانونی احتیاج است.
مـدارک لازم برای دریافت هزینههای ناشی از تأخیر در رسیدن چمدانها
برای دریافت هزینههای ناشی از تأخیر در رسیدن چمدانها به مدارک زیر نیاز است:
- فاکتور هزینههای انجام شده
- نامه شرکت هوایی مبنی بر عدم ارائه چمدان تا حداقل ۱۲ ساعت
اسناد لازم برای دریافت هزینههای ناشی از وقوع حادثه و یا بروز بیماری
مدارک لازم برای دریافت هزینههای ناشی از وقوع حادثه یا بروز بیماری به شرح زیر است:
- ذکر نوع بیماری
- تاریخ دقیق حادثه
- گزارش شرح علت حادثه
- شهر و کشور محل وقوع حادثه
- کد رهگیری اخذ شده از شرکت بیمهگر
- آدرس و شماره تماس بیمهگزار در ایران
- تاریخ دقیق اقدامات درمانی اعم از بستری در بیمارستان و یا درمان سرپایی
- کل مبلغ هزینههای درمان انجامشده (مبلغی که بیمهشده پرداخت کرده است.)
بیمه مسافرتی سامان چیست؟
بیمه مسافرتی سامان با شناخت کامل از چالشها و مشکلات احتمالی مسافران در سفرهای داخلی و خارجی کاملترین بیمهنامه مسافرتی را با بهترین قیمت در اختیار مسافران قرار میدهد و به مدت زمان سفر بستگی ندارد. مزایای بیمه مسافرتی سامان به شرح زیر است:
- پرداخت مستقیم هزینههای درمانی و اضطراری در کشور مقصد
- بدون نیاز به پرداخت هزینه هنگام دریافت خدمات
- بهرهمندی از خدمات بین المللی توسط شرکت Mideast
- پشتیبانی 24 ساعته در تمام نقاط جهان
- بدون هیچ محدودیت سنی برای افراد بیمهشده
خلاصه پاسخ سوال بیمه مسافرتی چیست؟
همه ما مشتاق تجربه سفری دلچسب و مسرتبخش هستیم. اما گاها وقوع برخی حوادث غیرمنتظره و ناگهانی، سفر را برای ما ناخوشایند کرده و هزینههای گزاف زیادی را هم برای ما ایجاد میکند. بروز بیماریهای مختلف و گم کردن اشیا و چمدان و مدارک از بدترین حوادث تلخی است که ممکن است در حین سفر دچار آن شویم. اگرچه وقوع این حوادث کاملا غیرپیشبینی است اما مقابله با آن کاری غیرممکن است. به لطف بیمهنامههای مسافرتی دیگر از پرداخت هزینههای زیاد وارده بر اثر حوادث خلاص شدهایم.
به عنوان مثال، بیمه مسافرتی برای درمانهای پزشکی، هزینههای درمانی ناشی از بیماریها و حوادث را پوشش میدهد و بیمه برای لغو سفر، هزینههای ناشی از لغو یا تغییر برنامههای سفر را جبران میکند. بیمه مسافرتی خسارتهای ناشی از گم شدن یا سرقت اموال شخصی مسافر را جبران میکند.
انواع بیمه مسافرتی شامل بیمه مسافرتی گروهی و انفرادی، بیمه مسافرتی دانشجویی، بیمه مسافرتی داخلی و بیمه مسافرتی شینگن میشود. امکان خرید تمامی این بیمهنامهها بهصورت آنلایت از طریق سایت کاریزما بیمه مهیاست.
کافیست قبل از شروع سفر بدانید که بیمه مسافرتی چیست و چه فایده ای دارد. سپس اقدام به خرید و صدور بیمه نامه مسافرتی کرده و برگه بیمهنامه خود را در هنگام سفر همراه داشتـه باشید.
سوالات متداول
خرید آنلاین بیمه مسافرتی، بهترین و سادهترین راه برای خرید این نوع از بیمهنامهها است که با صرف کمترین زمان ممکن انجام میشود.
خیر، در حالت کلی خرید این بیمه نامه برای تمامی سفرها اجباری نیست، اما برخی از کشورهای خارجی، داشتن بیمه مسافرتی را شرط ورود مسافر (توریست، مهاجر و …) به کشور خود قرار میدهند.
اول به دلیل تامین امنیت سفر، دوم به منظور پرداخت هزینههای بالای درمانی در خارج از کشور و سوم برای تجربه سفری لذتبخش حتما قبل از شروع سفر خود اقدام به خرید بیمه مسافرتی کنید.
بیمه مسافرتی بیماریهای ناگهانی در سفر، گمشدن چمدان و غیره را در سفر جبران میکند و پوشش میدهد.