خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

بیمه عمر چیست و انواع آن

1x
: :

79 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

استعلام بیمه موتور سیکلت

استعلام بیمه موتور سیکلت در چند ثانیه + همه روش های استعلام

استعلام بیمه موتور سیکلت یکی از اقدامات مهم و ضروری در زمان خرید موتورسیکلت برای تمامی موتورسواران است. بیمه موتور سیکلت شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه (تحت شرایط خاص) است که هر دو نقش مهمی در کاهش هزینه‌های احتمالی ناشی از حوادث و خسارات دارند. اما بیمه شخص ثالث، به این علت که وظیفه جبران خسارات وارده به اشخاص دیگر را دارد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  به همین دلیل نیز دارندگان موتور سیکلت باید همواره نسبت به اعتبار بیمه موتور سیکلت خود آگاهی داشته باشند تا در زمان نیاز اقدام به تمدید آن کنند. خوشبختانه در حال حاضر امکان استعلام آنلاین بیمه موتور سیکلت فراهم شد‌ه است. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به نحوه استعلام بیمه نامه موتور سیکلت و تمام نکات مربوط به آن می‌پردازیم.  استعلام بیمه موتور سیکلت چیست؟ استعلام بیمه موتورسیکلت به معنای بررسی و دریافت اطلاعات دقیق درباره بیمه‌نامه مو‌تور سیکلـت شما است. این کار به شما امکان می‌دهد تا از معتبر بودن بیمه‌نامه، مدت اعتبار آن، میزان پوشش‌های بیمه‌ای، تخفیفات و سایر جزئیات مهم آگاه شوید. اگر نمی‌دانید بیمه موتور سیکلت چیست و چه مزایایی برای موتور سواران دارد، حتما مقاله زیر را بخوانید: چرا استعلام بیمه موتورسیکلت مهم است؟ یکی از اقدامات اصلی برای جلوگیری از پرداخت جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت، بررسی سوابق بیمه موتور سیکلت است. در واقع امکان استعلام گرفتن از بیمه شخص ثالث موتور سیکلت باعث شد‌ه است همه رانندگان این وسیله نقلیه اطلاعات جامعی از وضعیت بیمه‌نامه خود پیدا کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای استعلا‌م بیمه شخص ثالث موتور سیکلت شامل موارد زیر می‌شود: جلوگیری از جریمه: با استعلام به موقع، از تاریخ انقضای بیمه مطلع شد‌ه و از پرداخت جریمه دیرکرد جلوگیری می‌کنید. تعیین میزان پوشش: با اطلاع از پوشش‌های بیمه‌ای، در صورت بروز حادثه، می‌توانید از حقوق خود به خوبی دفاع کنید. استفاده از تخفیفات: با استعلام سوابق بیمه، از میزان تخفیفات عدم خسارت خود مطلع شد‌ه و در هنگام تمدید بیمه، از آن بهره‌مند می‌شوید. اطمینان از اعتبار بیمه‌نامه: با استعلام، از معتبر بودن بیمه‌نامه خود اطمینان حاصل کرده و از بروز مشکلات احتمالی در صورت تصادف جلوگیری می‌کنید. با توجه به اهمیت استعلام بیمه نامه موتور سیکلت، بسیاری از دارندگان این وسیله نقلیه، به دنبال راهی برای استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره بیمه نامه، استعلا‌م بیمه مو‌تور سیکلت با شماره شاسی و یا سامانه استعلام بیمه موتور سیکلت هستند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که برای استعلا‌م بیمه نا‌مه مو‌تور سیکلت باید چه اطلاعاتی داشته باشیم و به چه طریقی عمل کنیم؟ در ادامه به بررسی دقیق‌تر این موضوعات می‌پردازیم: روش های استعلام بیمه موتور سیکلت  سازمان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌ها توانسته است خدمات بیمه‌ای متعددی را به صورت الکترونیکی ارائه دهد. یکی از این خدمات، امکان استعلام سوابق بیمه شخص ثالث موتور سیکلت است.  نحوه استعلام وضعیت بیمه موتور سیکلت با صاحبان موتورسیکلت که قصد اطلاع از سوابق بیمـه‌ای خود را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت استعلام بیمه موتور سیکلت و حتی روش‌های ساده دیگری، بدون نیاز به حضور فیزیکی در دفاتر شرکت‌های بیمـه، این اطلاعات را دریافت کنند.  در ادامه، به نحوه استعلام سوابق بیمه موتور سیکلت، مراحل انجام این استعـلا‌م و پیگیری نتایج آن خواهیم پرداخت تا دارندگان موتور سیکلت بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن، اطلاعات بیمـه‌ا‌ی خود را بررسی کنند. استعلام بیمه ثالث موتور سیکلت از طریق سایت بیمه مرکزی اصلی‌ترین روش استعلام سوابق بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، از طریق سایت بیمـه مرکزی است. می‌توانید با مراجعه به سامانه بیمه مرکزی به آدرس centinsur.ir، به بخش «خدمات الکترونیک» رفته و گزینه «استعلام اصالت بیمه نامه» را انتخاب کنید.  در این بخش امکان استعلا‌م بیمه نا‌مه از طریق کد یکتا، شماره بیمه‌نامه، کد VIN و حتی پیامک مهیاست که در ادامه به بررسی دقیق‌تر این روش‌ها می‌پردازیم: استعلام بیمه موتور سیکلت با کد یکتا یکی از روش‌های استعلا‌م بیمه مو‌تور سیکلت بیمه مرکزی، از طریق کد یکتای بیمه‌نامه است. هر بیمه نامه دارای یک کد چند رقمی منحصربه‌فرد به نام کد یکتا است. این کد برای دریافت استعلام از سوابق بیمه نامه‌ و بررسی اصالت آن‌ها استفاده شد‌ه و منجر به کاهش اشتباهات احتمالی در شرکت‌های بیمه می‌شود. استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره بیمه نامه شما می‌توانید بیمه موتور سیکلت خود را از طریق شماره بیمه نامه در سامانه سنهاب استعلام بگیرید. استعلام بیمه موتور سیکلت با کد VIN کد vin خودرو از ۱۷ کاراکتر و ترکیب اعداد و حروف تشکیل شد‌ه و برای هر خودرو به صورت اختصاصی صادر می‌شود. اگر این کد را در اختیار دارید، می‌توانید پس از ورود به سامانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران (سنهاب). وارد بخش استعلام اصالت بیمه نامه شد‌ه، سپس گزینه استعلام با کد VIN را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که تعداد مجاز استعلام برای هر شماره تلفن در این روش، حداکثر ۵ بار در هر روز است. استعلام بیمه موتور سیکلت با کد ملی علاوه بر روش‌هایی که تا کنون مطرح شد، می‌توانید برای استعلام بیمه نامه موتور سیکلت با کد ملی خود، وارد سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شد‌ه و از بخش کارتابل شهروندی، بیمه‌نامه‌های قبلی و بیمـه نامه فعلی خود را به‌همراه شرکت بیمه‌گر و تاریخ صدور و ابطال بیمه‌نامه مشاهده کنید. روش انجام استعلام بیمه نامه موتور سیکلت از طریق پیامک در صورتی که قصد استعـلام موتو‌ر سیکلـت خود را دارید اما به دلیل عدم دسترسی به اینترنت یا هر عامل دیگری، امکان استفاده از سایت بیمـه مرکزی را نداشتید، می‌توانید یک پیامک به یکی از قالب‌های زیر به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید: شماره بیمه نامه چاپ شد‌ه * کد ملی بیمه گذار * ۱ نمونه: ۹۹/۰۱/۰۰۲/۰۰۰۱۸۹ * ۱۱۳۸۵۹۸۰۰۰ * ۱ کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * ۲ نـمونه: ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ * ۰۰۳۸۹۶۴۰۰۰ * ۲ VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳ نمونه: 3 * ۰۰۳۸۵۹۶۰۰۰ * IRFC8521V07044190  استعلام بیمه موتور سیکلت از روی پلاک یکی از سوالاتی که اغلب رانندگان موتـور را به خود درگیر می‌کند، نحوه استعلام بیمه موتور سیکلت با شماره پلاک است. باید بدانید که امکان استعلام تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث و حوادث راننده با استفاده […]
ادامه
بیمه تکمیلی چیست

بیمه تکمیلی چیست و چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

بیمه تکمیلی چیست؟ بیمه تکمیلی به یکی از پرطرفدارترین انواع بیمه درمانی تبدیل شد‌ه و مخاطبان بسیار زیادی دارد. این نوع بیمه، یکی از راه‌های مطمئن برای جبران هزینه‌های درمان مازاد بر تعرفه‌های بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌های مشابه است که با پوشش بخش اعظمی از هزینه‌های درمان، به بیمه‌شدگان برای گذر از دوره بیماری کمک خواهد کرد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، ضمن بررسی بیمه تکمیلی، به نکات مهم و شرایط بیمه تکمیلی که برای خرید این بیمه باید مورد بررسی قرار بگیرد، خواهیم پرداخت. بیمه تکمیلی چیست؟ با اینکه اتفاقات آینده برای تمامی افراد، نامعلوم و غیرقابل پیش‌بینی است؛ اما قشر گسترده‌ای از مردم برنامه‌ریزی مالی مشخصی برای اتفاقات ناخوشایند مانند انواع بیماری‌ها دارند؛ تا در صوت وقوع، توانایی پوشش هزینه‌های مربوط به آن را داشته باشند. بر اساس آئین‌نامه شماره ۷۴ شورای عالی بیمه، بیمه تکمیلی نوعی از بیمه است که برای جبران هزینه‌های درمان انواع بیماری به‌کار می‌رود و می‌توان بخش عمده هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر هزینه‌هایی که توسط بیمه‌گر اول (مانند سازمان‌های بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی) جبران نمی‌شود را توسط آن پوشش داد. بیمه درمان تکمیلی یک نوع بیمه اختیاری است که افراد می‌توانند در صورت تمایل و به‌صورت اختیاری آن را تهیه کنند. اصطلاحات بیمه‌ تکمیلی چیست؟ یکی از مشکلات اغلب افراد در زمان بررسی و خرید انواع بیمه‌، عدم آشنایی با اصطلاحات رایج این صنعت است. بیمه درمان تکمیلی نیز مانند هر بیمه‌ی دیگری، تعاریف و اصطلاحات خاصی دارد که تمامی متقاضیان استفاده از این بیمه، باید با آن آشنایی داشته باشند. به همین دلیل، بر اساس آخرین آئین‌نامه بیمه‌‍‌های درمان مصوب شورای عالی بیمه، یعنی آیین نامه ۹۹ بیمه مرکزی، به بررسی این اصطلاحات پرداخته‌ایم. بیمه‌گر پایه سازمان‌هایی مانند سازمان بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و… که طبق قانون موظف به ارایه پوشش خدمات درمانی پایه هستند. بیمه‌گر شرکتی که متعهد به ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان می‌شود. بیمه‌گذار شخص حقیقی یا حقوقی که متعهد به پرداخت حق بیمه تعیین‌شده در بیمه­‌نامه است و از خدمات و پوشش‌های بیمه‌نامه استفاده می‌کند. موضوع بیمه جبران هزینه‌های اصلی و اضافی ناشی از بیماری و حادثه، به‌صورتی که در بیمه‌­نامه تعیین شد‌ه و بیمه‌گر متعهد به آن است. حادثه هر واقعه ناگهانی که از یک عامل خارجی ناشی شد‌ه باشد. به‌طوری که بدون اراده فرد رخ داد‌ه و منجر به جرح، نقص عضو، ازکارافتادگی و یا فوت بیمه‌شده گردد. بیماری وضعیت جسمی یا روانی غیرطبیعی که به تشخیص پزشک، موجب اختلال در عملکرد طبیعی بدن گردد. حق بیمه وجهی است که بیمه‌گذار برای استفاده از خدمات و پوشش‌های بیمه‌گر می‌پردازد. دوره انتظار فرد بیمه‌شده نمی‌تواند بلافاصله پس از انعقاد قرارداد، از تمامی پوشش‌های ثبت‌شده در بیمه‌نامه استفاده کند. زیرا شرکت بیمه‌گر برای اطمینان از سلامت فرد بیمه‌شده، دوره‌ای را در نظر خواهد گرفت که از ابتدای شروع پوشش بیمه‌­ای فرد بیمه‌شده و تا مدت معینی ادامه دارد. جبران خسارت‌­های درمانی به‌وجود آمد‌ه در این بازه زمانی، در تعهد بیمه‌گر نخواهد بود.  فرانشیز سهم فرد بیمه‌شده از هزینه درمان است که میزان آن در بیمه‌نامه تعیین می‌شود. برای مثال اگر در یکی از طرح‌های بیمه تکمیلی، ۱۰ درصد فرانشیز وجود داشته باشد، ۹۰ درصد هزینه‌های پزشکی را شرکت بیمه پرداخت کرده و فرد بیمه شده (بیمه‌گذار) باید ۱۰ درصد آن را پرداخت کند. خسارت قابل پرداخت مبلغی که بیمه‌­گر برای پوشش هزینه درمان و تا سقف تعهدات تعیین‌شده در بیمه­‌نامه پرداخت می‌کند، توجه داشته باشید که فرانشیز از این مبلغ کسر می‌گردد.  مدت بیمه زمان شروع و پایان بیمه با توافق طرفین تعیین شـده و در بیمه‌نامه درج می‌شود. قابل‌توجه اینکه، اغلب بیمه‌های تکمیلی یک‌ساله (سال شمسی) هستند.  بیمه تکمیلی شامل چه مواردی میشود؟ پوشش های بیمه درمان تکمیلی، خدماتی است که شرکت بیمه‌گر با دریافت هزینه متعهد می‌شود که برای بیمه‌گزار انجام دهد. پوشش‌های آن نیز با توجه به شرایط بیمه تکمیلی و سیاست‌های شرکت بیمه‌گر متفاوت است. رایج‌ترین پوشش‌های بیمه‌نامه درمان عبارتند از: پوشش هزینه‌‌های پاراکلینیکی (سونوگرافی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، رادیولوژی، ماموگرافی و…) پرداخت خدمات آزمایشگاهی (نوار قلب، رادیو گرافی) هزینه‌های عمل‌های حیاتی جراحی مثل مغز، اعصاب، سرطان، پیوند ریه، کبد و…  هزینه بیمارستانی مانند پوشش شیمی درمانی، بستری، هزینه‌های زایمان پرداخت هزینه‌های عمل سرپایی (گچ گرفتـن و…) پرداخت هزینه عینک و سمعک هزینه جراحی چشم شامل عیوب انکساری پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی به جز ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه پرداخت هزینه حضور همراه برای بیماران زیر ۷ و بالاتر از ۷۰ سال. پوشش ویزیت و دارو و خدمات اورژانسی پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن پرداخت مبالغ تهیه اروتز بیمه تکمیلی چه هزینه هایی را پرداخت می کند؟ بیمه تکمیلی به عنوان یک پوشش مکمل بیمه‌های پایه، طیف گسترده‌ای از هزینه‌های درمانی و پزشکی را پرداخت می‌کند که ممکن است بیمه پایه به طور کامل آن‌ها را پوشش ندهد. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ویزیت پزشکان متخصص: هزینه‌های مراجعه به پزشکان متخصص که معمولاً بالاتر از تعرفه‌های بیمه پایه است. آزمایش‌ها: بیمه تکمیلی هزینه‌های مربوط به آزمایش‌های تشخیصی مانند آزمایش‌های خون، تصویربرداری (مانند MRI، سی‌تی‌اسکن و رادیوگرافی) و سایر تست‌های پزشکی را پوشش می‌دهد. داروها: برخی از داروهای خاص و پرهزینه که توسط بیمه پایه پوشش داده نمی‌شوند یا پوشش آنها ناکافی است، توسط بیمه تکمیلی قابل پرداخت هستند. بستری شدن در بیمارستان: هزینه‌های مربوط به بستری در بیمارستان‌ها، از جمله اتاق خصوصی، جراحی‌ها و خدمات پس از جراحی، توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شوند. عمل‌های جراحی: بیمه تکمیلی هزینه‌های جراحی‌های مختلف، از جمله جراحی‌های بزرگ و کوچک، را تحت پوشش قرار می‌دهد. خدمات دندانپزشکی: برخی از بیمه‌های تکمیلی شامل پوشش خدمات دندانپزشکی مانند ترمیم، عصب‌کشی و حتی ایمپلنت هستند. فیزیوتراپی و توانبخشی: هزینه‌های مربوط به جلسات فیزیوتراپی و درمان‌های توانبخشی نیز می‌تواند توسط بیمه تکمیلی پوشش داده شود. این موارد تنها بخشی از خدماتی هستند که توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شوند. بسته به نوع قرارداد بیمه و شرکت بیمه‌گر، پوشش‌های دیگری نیز ممکن است در اختیار شما قرار گیرد. بیمه تکمیلی برای چه کسانی است؟ بیمه‌نامه تکمیلی توسط انواع شرکت‌های بیمه، با پوشش‌ها و حق بیمه‌های متفاوت، به‌صورت گروهی، انفرادی و خانواده ارائه می‌شود. […]
پخش صوتی
ادامه
بهترین بیمه بدنه خودرو

بهترین بیمه بدنه خودرو در سال 1403؛ راهنمای جامع انتخاب

بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث اجباری نیست اما داشتن آن بسیار بهتر از نداشتن آن است! اگر دچار سانحه شوید و شما مقصر باشید، بیمه شخص ثالث فقط خسارت طرف مقابل را پرداخت می‌کند. پس بهتر است بهترین بیمه بدنه برای خودرو را داشته باشید تا بتوانید آسیب‌های واردشده به خودروی خود را جبران کنید. بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث، جزئیات زیادی دارد و شرکت‌های مختلفی نیز این نوع بیمه را ارائه می‌دهند. بنابراین انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو احتمالاً کار آسانی نیست. در این مقاله از کاریزما لرنینگ می‌خواهیم در خصوص بهترین بیمه بدنه صحبت کنیم. بهترین بیمه بدنه ماشین چیست؟ در مقاله‌ای دیگر مفصل توضیح داده‌ایم که بیمه بدنه چیست و قبل از خرید به چه نکاتی باید توجه کنیم. اما اینجا می‌خواهیم در مورد بهترین بیمه بدنه صحبت کنیم. آیا راهی هست که بتوان از یک شرکت بیمه و بیمه‌نامه به‌عنوان بهترین بیمه بدنه نام برد؟ قطعاً به این پرسش که «کدام بیمه بهترین خدمات بیمه بدنه را ارائه می‌دهد؟» نمی‌توان پاسخ مشخصی داد چراکه شرکت‌های بیمه، خدمات خود مانند حق بیمه را بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو، مدل ساخت، کاربری خودرو و … ارائه می‌دهند. برای پاسخ به سوال، ابتدا باید یک سری معیارها را مشخص کنیم. سپس شرکت‌های مطرح بیمه را روی کاغذ بیاوریم و آن‌ها را بر اساس معیارهای مشخص‌شده، مقایسه کنیم. پس نمی‌توانیم یک فرمول معرفی و همه‌چیز را بر اساس آن حساب کنیم. اما اگر سخت‌گیری را کنار بگذاریم، باید بگوییم بهترین بیمه بدنه خودرو، بیمه‌ای است که: بیشترین پوشش‌ها را داشته باشد. خسارت را سریع پرداخت کند. و تخفیف‌های خوبی ارائه دهد. پیدا کردن چنین شرکت بیمه‌ای سخت نیست؛ از طریق دکمه‌ی زیر به راحتی می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خودروی خود، بهترین بیمه بدنه را پیدا و خریداری کنید. با این حال اگر می‌خواهید با معیارهای انتخاب بهترین بیمه بدنه قدری بیشتر آشنا شوید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید. معیارهای انتخاب بهترین بیمه بدنه برای خودرو در سال 1403 برای انتخاب بهترین بیمه بدنه، می‌توانیم معیارهای مختلفی را در نظر بگیریم، اما موارد زیر مهمترین معیارها هستند: پرداخت خسارت توانگری مالی کسر فرانشیز فروش بیمه‌نامه سهولت در صدور بیمه‌‌نامه تخفیفات ویژه بیشترین پوشش و دریافت کمترین حق بیمه برویم سراغ بررسی این هفت مورد تا در نهایت کشف کنیم بهترین بیمه بدنه اتومبیل کدام است … ‌بهترین بیمه بدنه برای خودرو کدام است؟ همانطور که گفتیم انتخاب بهترین بیمه برای بدنه ماشین به عوامل مختلفی بستگی دارد که هفت مورد از مهمترین عوامل را نام بردیم. بهترین بیمه بدنه خودرو بیمه‌ای است که بتواند ترکیب خوبی از این هفت مورد را ارائه دهد. هر عامل را جداگانه بررسی خواهیم کرد. 1. بهترین بیمه نامه از نظر پرداخت خسارت طبق قانون شما برای اعلام و دریافت خسارت، پنج روز فرصت دارید تا به شرکت بیمه مراجعه کنید. در شهرهای بزرگی مانند تهران، با در نظر گرفتن ترافیک و صرف زمان، حتی مراجعه به نمایندگی‌های بیمه نیز خود معضل بزرگی به حساب می‌آید! بنابراین، یکی از معیارهای بسیار مهم برای خرید بهترین بیمه بدنه اتومبیل، تعداد و پراکندگی دفاتر نمایندگی شرکت‌های بیمه است. تعداد مراکز پرداخت خسارت بیشتر در سطح شهر، یک مزیت بزرگ برای شرکت‌های بیمه به حساب می‌آید. در جدول زیر می‌توانید تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های معتبر بیمه را مشاهده کنید: از آنجایی که این موضوع اهمیت زیادی دارد، شرکت‌های بیمه اقدام به تاسیس مراکز پرداخت خسارت به‌صورت سیار کرده‌اند. مزیت وجود مراکز سیار این است که شما در همان صحنه‌ی تصادف می‌توانید با شرکت بیمه تماس بگیرید و درخواست اعزام کارشناس داشته باشید تا صحنه تصادف توسط کارشناس بررسی شود. کدام شرکت‌های بیمه پرداخت خسارت سیار دارند؟ در حال حاضر شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، البرز، سامان، تعاون و بیمه دی مراکز پرداخت خسارت به‌صورت سیار دارند. جدول زیر در این خصوص اطلاعات کاملی به شما ارائه می‌دهد. بیمه ایران در این بخش بیشترین امتیاز را می‌گیرد و از نظر پرداخت خسارت در حال حاضر بهترین است. 2. بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر توانگری مالی ابتدا بیاییم مفهوم توانگری مالی را توضیح دهیم. توانگری مالی یعنی یک شرکت بیمه تا چه میزان در پرداخت خسارت‌ها توانمند است. توانگری مالی شرکت‌های بیمه به چهار سطح تقسیم می‌شود. شرکت‌های سطح یک بالاترین و شرکت‌های سطح چهار پایین‌ترین توان مالی در پرداخت خسارت‌ها را دارند. قطعاً شرکت‌های سطح یک قابل اعتماد هستند. در جدول زیر می‌توانید توانگری مالی شرکت‌های بیمه را مشاهده و مقایسه کنید. بیمه ملت را باید در حال حاضر توامندترین شرکت بیمه در نظر بگیریم. اگر شرکتی در سطح پنج قرار بگیرد، بیمه مرکزی وارد عمل می‌شود و احتمالا مجوز فعالیت را در یک یا چند حوزه از شرکت بیمه می‌گیرید. در این جدول مفهوم نسبت توانگری شرکت‌های بیمه را نیز آورده‌ایم. نسبت توانگری یعنی شرکت بیمه نسبت به سرمایه و دارایی‌هایی که در اختیار دارد، چه تعداد بیمه‌نامه فروخته است. آیا بالا بودن نسبت توانگری به معنی برتری شرکت بیمه است؟ بالا بودن نسبت توانگری لزوماً به معنی عالی بودن شرکت بیمه نیست! شرکت‌های بیمه تازه‌تاسیس را در نظر بگیرید؛ این شرکت‌ها سرمایه‌ی زیادی دارند، اما چون تازه‌وارد هستند، بیمه‌نامه‌های کمی فروخته‌اند، بنابراین اگر سرمایۀ این شرکت‌ها را بر تعداد بیمه‌نامه‌هایی که فروخته‌اند تقسیم کنیم، به عدد بالایی می‌رسیم که لزوماً به معنی برتری این شرکت بیمه نسبت به سایر شرکت‌ها نیست! 3. بهترین بیمه بدنه از نظر کسر فرانشیز   فرانشیز (Franchise) در فارسی «خودپرداخت» ترجمه شده است و در اصطلاحات تخصصی بیمه به معنی هزینه‌ای است که باید توسط فرد بیمه‌گزار پرداخت شود. اگر فرانشیز بیمه بدنه شما 15 درصد باشد و در یک تصادف شما 100 میلیون تومان خسارت ببینید، شرکت بیمه 85 میلیون تومان به شما پرداخت می‌کند و 15 درصد خسارت معادل 15 میلیون تومان در این مثال، سهمی است که شما باید از جیب خود پرداخت نمایید. فرانشیز عدد ثابتی نیست و هر شرکت بیمه برای پوشش‌های مختلف، فرانشیز متفاوتی در نظر می‌گیرد. در انتخاب ارزان‌ترین بیمه معمولاً به این فاکتور توجه زیادی می‌شود. هرچه عدد فرانشیز کمتر باشد، سهم بیمه در پرداخت خسارت‌ها بیشتر و سهم شما کمتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرانشیز بیمه بدنه، می‌توانید مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید: […]
ادامه
تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی

تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی؛ کدام بهتر است؟!

تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی در پوشش‌ها، خدمات، مدت زمان، پرداخت خسارت‌ها و غیره نمایان می‌شود. هر دو این بیمه‌ها به منظور جبران هزینه‌ها در نظر گرفته شده‌اند اما تفاوت بیمه عمر با بیمه تکمیلی این است که بیمه عمر برای حمایت مالی از خانواده در صورت فوت یا از کار افتادگی ارائه شده، در حالی که بیمه تکمیلی به منظور جبران درصد زیادی از هزینه‌های درمانی که توسط بیمه‌های پایه ارائه نمی‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به فرق بیمه عمر و تکمیلی می‌پردازیم تا بتوان با اطلاعات کافی، بیمه‌نامه متناسب با شرایط خود انتخاب کرد. در ادامه با ما همراه باشید. تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی؛ بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟ برای آنکه بخواهیم تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر را توضیح دهیم در ابتدا باید به طور مختصر هر کدام از این بیمه‌ها را شرح دهیم. بیمه‌ عمر یکی از انواع بیمه است که دو وظیفه اصلی دارد. در صورت حیات فرد پرداخت می‌شود یا در صورت فوت به خانواده یا ضامن او پرداخت می‌گردد. در هر دو صورت، در پایان قرارداد مبلغ معینی به صورت یکجا به فرد یا خانواده او پرداخت می‌شود. علاوه بر این، بیمه‌ عمر یک ابزار مالی مهم در سرمایه‌گذاری و کسب سود در طول مدت بیمه‌نامه است. در مقابل، بیمه تکمیلی یک بیمه کوتاه‌مدت است که به منظور جبران هزینه‌های درمانی و پزشکی طراحی شده است و می‌تواند بخش عمده هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر هزینه‌هایی که توسط بیمه پایه مانند سازمان‌های بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی جبران نمی‌شود را پوشش دهد. بیمه درمان تکمیلی یک نوع بیمه اختیاری است که افراد می‌توانند در صورت تمایل آن را تهیه کنند. برای خرید بیمه تکمیلی روی دکمه زیر کلیک کنید. تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر از نظر هدف بیمه عمر بر این اساس طراحی شده است که در صورت بروز وقایع غیرقابل پیش‌بینی مانند فوت، از کار افتادگی یا ابتلا به بیماری‌های خاص، هزینه‌های مالی به خانواده و بازماندگان وی پرداخت ‌شود. هدف از بیمه عمر، تامین امنیت مالی برای فرد و خانواده او است تا در شرایط بحرانی، پشتوانه‌ مالی برای فرد و خانواده‌اش فراهم شود. به عبارت دیگر، بیمه عمر می‌تواند زمانی که خانواده نیاز به کمک مالی دارد با پرداخت مبلغی که قبلاً مشخص شده است، فشارهای مالی را کاهش دهد. در مقابل، هدف اصلی بیمه تکمیلی پوشش هزینه‌های درمانی و پزشکی فرد بیمه‌شده است که بیمه‌های پایه ممکن است به طور کامل پوشش ندهند. بیمه تکمیلی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های درمانی، بستری در بیمارستان، جراحی و خدمات پزشکی را بدون نگرانی از هزینه‌های سنگین آن تامین کنند. به عبارتی بیمه تکمیلی مناسب افرادی است که نیاز به خدمات درمانی بدون دغدغه مالی دارند. تفاوت آنها بر اساس پوشش‌ها یکی از موارد مهم پیش از خرید بیمه عمر، بررسی شرایط هر یک از انواع بیمه عمر و شرکت‌های بیمه‌کننده است. با این حال، برخی از مهم‌ترین موارد تحت پوشش بیمه عمر در اغلب شرکت‌های بیمه، شامل موارد زیر می‌شوند: پوشش بیماری‌های خاص پوشش فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه پوشش نقص عضو و از کار افتادگی پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی شرکت‌های بیمه مختلف دارای طرح‌های متنوعی برای بیمه تکمیلی هستند که پوشش‌های مختلفی را ارائه می‌کند اما اغلب طرح‌های موجود، پوشش‌های بیمه تکمیلی شامل موارد زیر خواهد شد: پوشش هزینه‌‌های پاراکلینیکی پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن پرداخت خدمات آزمایشگاهی هزینه بیمارستانی پرداخت هزینه‌های عمل سرپایی هزینه‌های عمل‌های حیاتی جراحی هزینه جراحی چشم شامل عیوب انکساری پرداخت برخی از هزینه‌های دندان‌پزشکی پرداخت هزینه عینک و سمعک پوشش ویزیت و دارو و خدمات اورژانسی تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر از نظر بازه زمانی بیمه عمر معمولاً به صورت بلندمدت از ۵ تا ۳۰ سال متغیر است. هر چه مدت قرارداد افزایش پیدا کند، سرمایه بیشتری به بیمه‌شده تعلق خواهد گرفت. اغلب بیمه‌نامه‌های عمر طی ۵ سال پس از عقد قرارداد شروع به سود‌دهی می‌‌کنند. به همین دلیل، خرید بیمـه عمر به‌ صورت بلندمدت پیشنهاد می‌شود؛ زیرا هر چه طول مدت قرارداد بیمه عمر بیشتر باشد، سود بیشتری خواهد داشت. این بیمه‌ها به صورت مستمر تا پایان دوره بیمه‌نامه فعال هستند که به منظور جبران خسارت‌های مالی ناشی از فوت، از کار افتادگی، یا بیماری‌های خاص تهیه می‌شود. در بیمه عمر، بیمه‌گذار مبلغی به عنوان حق بیمه می‌پردازد و در صورت وقوع حادثه، شرکت بیمه مبلغی به عنوان سرمایه فوت، مستمری، یا هزینه‌های درمانی به بیمه‌شده یا وراث او پرداخت می‌کند. بیمه تکمیلی یک بیمه کوتاه‌مدت است که معمولاً به صورت سالانه خریداری می‌شود و نیاز به تمدید سالانه دارد. در بیمه تکمیلی، بیمه‌گذار مبلغی به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند و در صورت بستری شدن در بیمارستان، جراحی، یا انجام آزمایشات و خدمات درمانی، شرکت بیمه بخشی از هزینه‌های مربوطه را به بیمه‌شده پرداخت می‌کند. تفاوت آنها از نظر حق بیمه پرداختی حق بیمه برای بیمه عمر با وجود تعهد بلندمدت، بیش از بیمه تکمیلی است. بیمه عمر متعهد به پرداخت مبالغی به عنوان سرمایه فوت به خانواده، پوشش از کار افتادگی فرد یا حمایت مالی مقابل بیماری‌های خاص است. این مورد می‌تواند هزینه قابل توجهی را بر عهده شرکت بیمه بگذارد. در صورتی که فرد دارای بیمـه عمر، طی حادثه‌ای از کارافتاد‌ه شد‌ه و امکان پرداخت حق بیمه را نداشتـه باشد، از ادامه پرداخت معاف خواهد شد. در صورت عدم پرداخت حق بیمه در طرح‌های بیمه تکمیلی، پوشش‌های بیمه‌ای به طور خودکار متوقف می‌شوند و فرد دیگر مشمول استفاده از مزایای بیمه تکمیلی نخواهد بود. به عمین علت، در بیمه تکمیلی اهمیت پرداخت منظم حق بیمه بسیار بیشتر است و افراد باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا از خدمات بیمه‌ای محروم نشوند.   فرق بیمه عمر و تکمیلی از نظر انعطاف‌پذیری بیمه عمر به علت ماهیت بلندمدت بودن، انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به بیمه تکمیلی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که تغییرات در بیمه عمر بسیار محدودتر از بیمه تکمیلی است. بیمه عمر یا زندگی به گونه‌ای طراحی شده که مدت قرارداد آن از ۵ تا ۳۰ سال متغیر باشد. از آنجا که بیمه عمر تعهداتی مانند پرداخت سرمایه فوت یا حمایت […]
ادامه
جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در 1403 + اطلاع‌رسانی بخشودگی

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث یکی از موضوعاتی است که اغلب دارندگان وسائل نقلیه از آن گلایه دارند. اما تصور کنید که سوار بر خودروی خود در خیابان هستید و ناگهان… تصادف! وحشت سراسر وجودتان را فرا می‌گیرد؛ اما به یاد بیمه شخص ثالث خود می‌افتید و منتظر رسید‌ن ماموران می‌مانید. غافل از آنکه… بیمه شخص ثالث شما باطل شد‌ه است! چنین تجربه‌ای برای همه ما سخت و پر از استرس است؛ به‌خصوص اگر ضرر سنگینی به خودرو یا فرد دیگر وارد شد‌ه و جبران این خسارت دشوار باشد. زیرا در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث، جبران تمام خسارت برعهده مالک وسیله نقلیه خواهد بود. به همین دلیل، خرید بیمه شخص ثالث و تمدید سالانه آن برای تمامی دارندگان وسایل نقیه موتوری ضروری است. با اینکه همه ما از اهمیت بیمه شخص ثالث آگاه هستیم، گاهی به دلیل مشغله‌های روزمره، تمدید به موقع این بیمه‌نامه را فراموش کرده و با مسئله‌ای به نام جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روبه‌رو می‌شویم. در این زمان است که موضوع تخفیف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و مقدار آن برای ما اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، با نگاهی دقیق و موشکافانه به ابعاد مختلف جریمه روزانه دیرکرد بیمه شخص ثالث، سعی داریم با بررسی نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، اهمیت تمدید به موقع این بیمه و راهکارهای جلوگیری از پرداخت جریمه‌های اضافی را بررسی کنیم. بنابراین همراه ما باشید تا با سفری در دل قوانین و مقررات بیمه شخص ثالث، با چالش‌های جر‌یمه دیرکرد بیمه شخص ثالث آشنا شویم. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟ جر‌یمه دیر‌کر‌د بیمه شخص ثالث به این معنی است که اگر بیمه‌نامه شخص ثالث خودروی شما به موقع تمدید نشود، بابت هر روز تأخیر در تمدید بیمه‌نامه، جریمه‌ای به شما تعلق می‌گیرد. این جریمه به عنوان درصدی از حق بیمه پایه محاسبه می‌شود و بسته به نوع خودرو و مدت زمان تأخیر متفاوت است. توجه داشته باشید که در صورت بروز حادثه در زمانی که بیمه شخص ثالث شما منقضی شد‌ه و تمدید نشد‌ه باشد، هزینه‌های خسارت به طور کامل بر عهده شما خواهد بود و شرکت بیمه هیچ تعهدی در قبال جبران خسارت نخواهد داشت. به همین دلیل، تمدید به موقع بیمه شخص ثالث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روزی چقدر است؟ محاسبه جر‌یمه دیر‌کرد بیمه شخص ثا‌لث روزانه، فرآیند ساده‌ای دارد و طی سه مرحله زیر انجام می‌شود: قیمت پایه بیمه شخص ثالث: مبلغی که هر سال توسط بیمه مرکزی برای خودروی شما تعیین می شود را پیدا کنید. می توانید این عدد را از وب‌سایت بیمه مرکزی یا سایت کاریزمابیمه استعلام بگیرید. تقسیم بر 365: قیمت پایه را بر 365 روز سال تقسیم کنید. عدد حاصل، نرخ جریمه دیرکرد روزانه شما خواهد بود. در نظر داشته باشید که جر‌یمه دیرکر‌د بیمه شخص ثالث تا حداکثر یک سال به صورت روزانه حساب می‌شود و پس از گذشت یک سال، مبلغ دیگری به جر‌یمه اضافه نخواهد شد. یعنی اگر چند سال از اتمام زمان اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث شما گذشته باشد، تنها به ازای یک سال دیرکرد، جریمه می‌پردازید. نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چگونه است؟ برای هر روز تأخیر در تمدید بیمه شخص ثالث، مبلغی به عنوان جریمه تعیین می‌شود. البته مبلغ جریمه بسته به نوع وسیله نقلیه و تعداد روزهای تأخیر متفاوت است. جریمه دیرکرد به صورت روزانه محاسبه می‌شود و در زمان تمدید این بیمه‌نامه به حق بیمه پایه اضافه می‌شود. مراحل محاسبه محاسبه جریمه دیرکرد به صورت زیر است: تعیین تعداد روزهای تأخیر: تعداد روزهای تأخیری که بیمه‌نامه جدید را پس از انقضای بیمه‌نامه قبلی تهیه کرده‌اید، محاسبه می‌شود. مبلغ جریمه روزانه: مبلغ جریمه روزانه برای هر روز تأخیر مشخص می‌شود. این مبلغ بسته به نوع وسیله نقلیه (سواری، موتور سیکلت، کامیون، و غیره) متفاوت است. محاسبه جریمه کل: تعداد روزهای تأخیر در مبلغ جریمه روزانه ضرب می‌شود تا جریمه کل محاسبه شود. برای مثال، اگر شما ۱۰ روز دیرکرد داشته باشید و مبلغ جریمه روزانه ۱۱ هزار تومان باشد، جریمه کل به این صورت محاسبه می‌شود: ۱۱۰ هزار تومان = ۱۱۰۰۰ × ۱۰ توجه داشته باشید که برای جلوگیری از افزایش هزینه خود، حتما بیمه شخص ثالث را به‌موقع تمدید کنید. البته در صورتی دارای تخفیف خرید باشید، جریمه شما جبران خواهد شد. اگر تمایل دارید که زمان تخفیفات خرید بیمه شخص ثالث به شما اعلام شود، ایمیل خود را وارد کنید در اولین فرصت، کاریزمابیمه این مورد را به شما اطلاع رسانی کند. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث 1403 چقدر است؟ در سال 1403، جر‌یمه دیر‌کرد بیمه شخص ثالث همچنان به صورت روزانه بررسی شد‌‌ه و بر اساس حق بیمه پایه تعیین شد‌ه برای خودروی شما محا‌سبه می‌گردد. مبلغ جر‌یمه بر اساس نوع خودرو و حق بیمه پایه آن متفاوت است. در ادامه به بررسی جریمه تاخیر بیمه شخص ثالث روزانه برای انواع وسائل نقلیه می‌پردازیم: جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت با خودرو متفاوت است. امکان بررسی مبالغ جریمه روزانه بیمه شخص ثالث انواع موتورسیکلت از طریق جدول زیر مهیاست: اگر دارای خودروهای سنگین هستید، جریمه دیرکرد شما افزایش خواهد یافت. زیرا این نوع از خودروها از ریسک بیشتری برخوردارند. آیا امکان حذف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث وجود دارد؟ بله، اگر خودروی شما تحت شرایط خاصی باشد، حتی در صورت گذشت زمان تمدید بیمه‌نامه نیز مشمول این جر‌یمه نخواهید شد. همچنین گاهی بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود. شرایط مدنظر شامل موارد زیر می‌شوند: خودرو در پارکینگ باشد: اگر خودرو شما در پارکینگ ناجا یا سایر پارکینگ‌های عمومی باشد و در این مدت بیمه آن تمام شود، جر‌یمه دیرکرد شما بخشیده می‌شود. فقط کافی است نامه پارکینگ را به شرکت بیمه ارائه دهید. خودرو دزدیده شد‌ه باشد: اگر در زمان تمام شدن بیمه، خودروی شما دزدیده شد‌ه باشد، جریمه دیرکرد به شما تعلق نمی‌گیرد. برای اثبات این موضوع، باید گواهی سرقت از کلانتری به همراه مشخصات کامل خودرو را به شرکت بیمه ارائه دهید. چه زمانی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می شود؟ طرح‌های بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای حمایت از مردم در برابر تورم و شرایط اقتصادی و به مناسبت‌های خاص اجرا می‌گردد. در این طرح‌ها، جریمه […]
ادامه
بیمه سرقت خودرو

بیمه سرقت خودرو چیست؟ امنیت تا 99 درصد!

بیمه سرقت خودرو، زیرمجموعه‌ی بیمه بدنه و یک راهکار بسیار عاقلانه و هوشمندانه به حساب می‌آید. در شرایط فعلی سرقت قطعات خودرو هم هزینه‌ی زیادی را بر مالک خودرو تحمیل می‌کند؛ چه برسد به اینکه خودروی خود را پارک کنید، و چند ساعت بعد با جای خالی آن مواجه شوید! کاریزما لرنینگ در این مطلب به معرفی بیمه سرقت اتومبیل و پوشش‌های آن می‌پردازد. اگر می‌خواهید از این به بعد در مورد امنیت خودروی خود آسوده‌خاطر باشید، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید. بیمه سرقت خودرو چیست؟ بیمه سرقت خودرو یکی از پوشش های بیمه بدنه است. تهیۀ بیمه بدنه اجباری نیست، اما با توجه به مزایای این نوع بیمه، داشتن آن بسیار توصیه می‌شود. در سال‌های اخیر، قیمت خودرو همواره رو به افزایش بوده است و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و تورم، حتی معمولی‌ترین خودروها، کالای لوکس به حساب می‌آیند! بنابراین منطقی است برای این کالای لوکس، بیمه سرقت خودرو تهیه کنیم. بیمه سرقت خودرو به دو دسته‌ی درجا و کلی تقسیم می‌شود: اگر بعضی از قطعات خودروی شما مانند سیستم صوتی، رینگ و … دزدیده شوند، سرقت درجا یا جزئی رخ داده است. اگر سارق خودروی شما را به سرقت ببرید (یعنی به مکان نامعلومی منتقل کند)، سرقت کلی رخ داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه بدنه، می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید: اما اگر بخواهیم آن بخش از بیمه بدنه که به این مطلب مرتبط است را بازگو کنیم، باید بگوییم که در بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و الحاقی یا تکمیلی داریم. پوشش اصلی بیمه بدنه و سرقت کلی پوشش اصلی بیمه بدنه شامل آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، حادثه و سرقت کلی خودرو می‌شود. اگر بیمه بدنه داشته باشید و خودروی شما سرقت شود، شرکت بیمه موظف است تا سقف تعهداتی که در بیمه‌نامه ذکر شده، خسارت شما را جبران نماید. در حال حاضر این امکان فرآهم شده است تا بیمه بدنه و پوشش سرقت خودرو با تخفیف ویژه خریداری کنید. برای این منظور کافیست روی عکس زیر کلیک کنید: پوشش تکمیلی بیمه بدنه و سرقت جزئی سرقت درجا یا جزئی در پوشش‌های اصلی نمی‌آید و شما به‌عنوان بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر، می‌توانید این پوشش تکمیلی را انتخاب کنید. با توجه به بالا بودن قیمت قطعات خودرو، توصیه‌ی ما این است که حتماً هنگام خرید بیمه بدنه، پوشش تکمیلی سرقت درجا را نیز درخواست بدهید. در این صورت، بیمه هرگونه خسارتی که به دلیل سرقت به خودروی شما وارد شود را جبران خواهد کرد. طبق آمارها باتری، رینگ، لاستیک‌ها و درهای خودرو از جمله قطعاتی هستند که سارقان بیشتر از سایر قطعات خودرو سراغ آن‌ها می‌روند. همچنین در کنار سیستم‌های صوتی خودروها، ال‌سی‌دی‌های موجود در برخی از خودروهای مدل بالا هم در معرض سرقت هستند و گزینه‌ی محبوب سارقان به حساب می‌آیند! به‌نظر می‌رسد تا همین نقطه مشخص شده است که خرید بیمه بدنه سرقت خودرو تا چه حد اهمیت دارد! به‌عنوان مکمل این بخش، به سوال زیر پاسخ می‌دهیم. منظور از خسارت کلی در بیمه سرقت خودرو چیست؟ طبف تعاریف موجود، سرقت / خسارت کلی زمانی است که: خودروی شما به سرقت برود و بعد از گذشت 60 روز خودرو پیدا نشود؛ سارق قطعات خودروی شما را به سرقت ببرد و به خودروی شما آسیب بزند، به‌طوری که هزینه‌ی تعمیر و تعویض قطعات بیش از 75 درصد ارزش روز خودرو باشد. در این شرایط، خسارت کلی برای شما در نظر گرفته می‌شود. کارهایی که بعد از سرقت خودرو (جزئی یا کلی) باید انجام دهیم! اگر متوجه شدید خودروی شما دزدیده شده، یا اینکه وسایل داخل خودرو و قطعات آن به سرقت رفته‌اند، همان لحظه باید با پلیس 110 تماس بگیرید و اعلام سرقت نمایید! مسئولیت یک خودرو بر عهده‌ی مالک خودرو است؛ بنابراین اگر خودروی شما سرقت شود و سارق با خودروی شما مرتکب جرم شود، در درجۀ اول شما مسئول هستید، مگر اینکه اعلام سرقت کرده باشید. به همین دلیل باید حتماً سرقت خودرو را سریع به پلیس گزارش دهید! بعد از تماس با پلیس و اعلام سرقت، بایستی مراحل زیر را طی کنید: به کلانتری بروید و علیه سارق شکایت کنید. تقاضا دهید پلاک شما در فهرست سیاه پلیس ثبت شود. به نمایندگی بیمه جهت تشکیل پرونده مراجعه کنید. در صورتی که پلاک شما در فهرست سیاه ثبت شود، یعنی پلاک (خودرو) سرقتی یا مشکل‌دار است و پلیس به‌محض اینکه پلاک خودروی شما را در شهر یا جاده ببیند، آن را توقیف خواهد کرد و به شما اطلاع می‌دهند خودروی شما پیدا شـده است. حال نوبت به شرکت بیمه و دریافت خسارت می‌رسد … شرایط پرداخت بیمه سرقت خودرو پس از سرقت خودرو، شما باید دو مرتبه با فاصله‌ی زمانی 45 تا 90 روز، خبر سرقت اتومبیل خود را در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی کنید. اگر در طول این مدت، خودروی شما پیدا نشد، مالکیت خودروی شما به شرکت بیمه منتقل می‌شود شرکت بیمه باید خسارت‌های شما را جبران کند. همانطور که اشاره کردیم، اگر خودروی شما پیدا شود، اما هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات آن بیشتر از 75% ارزش خودرو باشد، آنگاه شرکت بیمه برای شما سرقت کلی در نظر می‌گیرد. پرداخت خسارت‌های سرقت جزئی و کلی توسط شرکت بیمه به این صورت است که ابتدا ارزش بازیافت خودرو و هزینه‌های حمل و نجات خودرو توسط شرکت بیمه با‌یستی محاسبه شوند. سپس، میزان خسارت پرداختی بعد از کسر کسورات از مبلغ نهایی مشخص می‌شود. شرکت بیمه تا سقفی که در بیمه‌نامه مشخص شده است، خسارت‌های وارد‌شده به خودروی شما را پرداخت خواهد کرد. مراحل اعلام سرقت و دریافت خسارت بعد از اعلام سرقت، برای تشکیل پرونده در شرکت بیمه مراحل زیر را بایستی طی کنید: اگر سرقت کلی باشد: تشکیل صورت‌جلسه ارائه مدارک مورد نیاز تحویل برگه‌ی استعلام عدم کشف از پلیس آگاهی تحویل داد‌ن سوئیچ‌های خودرو تعیین ارزش خودرو توسط کارشناس بیمه با حضور بیمه‌گزار انتقال سند مالکیت خودرو به نام شرکت بیمه دلیل این موضوع این است که شرکت بیمه مبلغ خودرو را به مالک آن پرداخت خواهد کرد و بنابراین مالک ادعایی روی خودرو نخواهد داشت. اگر بعدها خودرو پیدا شود، شرکت بیمه مالک آن است. اگر سرقت جزئی باشد: ارائه مدارک مورد نیاز تحویل برگه استعلام عدم کشف از پلیس […]
ادامه
بیمه مسئولیت پزشکی چیست

بیمه مسئولیت پزشکان چیست و چرا باید آن را تهیه کرد؟

بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟ حرفه‌ی پزشکی از جمله مشاغلی است که احتمال خطا و رخ دادن اشتباه در آن زیاد است. قطعاً نمی‌توان انتظار داشت هیچ پزشکی هرگز خطا نکند، اما می‌توان راهی برای جبران اشتباهات پزشکان و پیراپزشکان در نظر گرفت. بیمه مسئولیت پزشکان یکی از انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت مدنی است که خسارت‌های جسمی ناشی از قصور، غفلت یا اشتباه پزشک در حق بیمار را جبران می‌کند. در این مطلب از کاریزما لرنینگ، به این سوال کامل پاسخ می‌دهیم که بیمه پزشکان چیست؟ چه مزایایی دارد و چرا تمام پزشکان و پیراپزشکان بایستی خرید این نوع بیمه را در دستور کار خود داشته باشند. طبق روال، با تعریف مفهوم بیمه مسئولیت پزشکی شروع می‌کنیم. بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟ بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان یکی از انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت مدنی است که آسیب‌های جسمانی که در اثر قصور یا غفلت پزشک یا پیراپزشک به بیمار وارد می‌شو را پوشش می‌دهد. مواردی مانند: خطا و اشتباهات پزشک یا پیراپزشک، غفلت یا قصور در انجام معالجه و جراحی، و تجویز نسخه و داروی غلط، از جمله موارد تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان است. پزشک‌ها و پرستارها مستقیماً با سلامتی و جان بیمار سروکار دارند. بنابراین در کنار فشار کاری، خصوصاً در بازه‌های زمانی خاص مانند ایام شیوع بیماری کرونا، استرس زیادی را متحمل می‌شوند. از طرفی نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم یک پزشک، پرستار، مسئول آزمایشگاه و … هرگز در طول دوران کاری خود اشتباه نکند! بیمه مسئولیت پزشکان اینجا نقش بسیار مهمی در کاهش استرس و افزایش امنیت خاطر پزشکان ایفا می‌کند و در واقع این بیمه، مسئولیت پزشک را در قبال بیمار به عهده می‌گیرد. به همین سبب، توصیه می‌شود تمام پزشکان شامل پزشکان عمومی و به‌ویژه متخصصین حتماً این نوع بیمه‌نامه را تهیه کنند. کاریزمابیمه با تخفیف ویژه این نوع بیمه‌نامه را برای پزشکان و پیراپزشکان عزیز ارائه می‌دهد. سه نکتۀ مهم در خصوص بیمه مسئولیت پزشکان قبل از ادامه‌ی مطلب، دانستن 3 نکته در خصوص بیمه مسئولیت پزشکان ضروری است: این بیمه فقط مخصوص شخص پزشک نیست و اگر دستیار پزشک یا پرستار تحت نظر پزشک خطایی انجام دهد، شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت بیمار است. بیمه مسئولیت پزشکان فقط داخل ایران اعتبار دارد. بعضی از شرکت‌های بیمه، هزینه‌های دادرسی پرونده‌های قصور و خطای پزشکی را نیز پرداخت می‌کنند. (این مورد را باید از شرکت بیمه سوال کنید.) پوشش های بیمه مسئولیت پزشکان پوشش‌های بیمه مسئولیت نسبت به شرکت بیمه ارائه‌دهنده متفاوت خواهد بود. بعضی از شرکت‌های بیمه موارد جانبی مانند ترک اعتیاد، طب سنتی، طب سوزنی، و حتی عمل‌های زیبایی را نیز در بر می‌گیرند. همچنین یک شرکت بیمه ممکن است رزیدنت‌ها و حتی دانشجویان پزشکی را نیز تحت پوشش قرار دهد. حال بپردازیم به خسارت‌های تحت پوشش و همینطور خسارت‌های خارج از پوشش بیمه مسئولیت پزشکان … خسارت‌های تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟ این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود. خسارت یا غرامت فوت اگر بیمار در اثر غفلت، قصور یا اشتباه پزشک یا پیراپزشک فوت کند، بیمه غرامت فوت که معادل مبلغ دیه مصوب است را به ورثۀ بیمار پرداخت می‌کند. خسارت یا غرامت نقص عضو در صورتی که پزشک یا پیراپزشک مرتکب خطایی شود و بیمار دچار نقص عضو شود، شرکت بیمه موظف است دیه بیمار را پرداخت کند. خسارت‌های خارج از پوشش بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟ قطعاً قرار نیست هر خطایی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. بیمه مسئولیت پزشکی استثناء نیز دارد که در این بخش به این موراد می‌پردازیم. در شرایط زیر، بیمه هیچ خسارتی را پوشش نمی‌دهد و مسئولیت هر پیشامدی بر عهده‌ی بیمار و پزشک است. این موارد خارج از عرف هستند. اقدامات خارج از تخصص اگر پزشک یا پیراپزشک، خارج از تخصص و حدود وظایف شغلی خود عمل کند، به‌عنوان مثال یک متخصص قلب برای درد کلیه دارو تجویز کند، آنگاه خسارت‌ها و عواقب این کار بر عهده بیمار و پزشک است و شرکت بیمه هیچ مسئولیتی برای جبران نخواهد داشت. مواد مخدر و روان‌گردان اگر پزشک داروی روان‌گردان، خواب‌آور، مشروبات الکی و … مصرف کند و سپس اقدام به معالجه‌ی بیمار نماید و خطایی از او سر بزند، شرکت بیمه هیچ خسارتی را تقبل نخواهد کرد. اقدامات غیرقانونی اقدامات غیرقانونی، جراحی‌هایی است که برخلاف قوانین و مقررات کشور بوده و خارج از ضوابط پزشکی هستند. برای مثال، سقط جنین غیرقانونی است. اگر بیماری در اثر سقط جنین صدمه ببیند، بیمه خسارتی به او نمی‌دهد. بیهوشی غیرمجاز اگر بیمار خارج از محیط استاندارد مانند بیمارستان یا کلینیک مجاز، بیهوش شود و آسیبی ببیند، بیمه شامل حال او نخواهد شد. جراحی‌های زیبایی جراحی‌های زیبایی، اگر خطری برای بیمار به‌وجود بیاورند، خارج از پوشش بیمه مسئولیت پزشکی خواهند بود. اقوام درجه یک طبق دستورالعمل‌ها، پزشکان نباید اقوام درجه یک خود را معالجه و جراحی کنند. در غیر این صورت، بیمه برای خسارت‌های ناشی از معالجه‌ی اقوام درجه یک، تعهدی نخواهد داشت. تشعشعات هسته‌ای اگر بیمار بر اثر پرتو انرژی یا تشعشعات هسته‌ای (مانند MRI) آسیبی ببیند، بیمه مسئولیت پزشکان شامل حال او نمی‌شود؛ مگر زمانی که این تشعشعات جزئی از فرآیند درمان باشد. خسارت عدم النفع بیمار اگر بیمار به‌واسطه‌ی تجویز اشتباه پزشک، موقعیت شغلی خود را از دست بدهد یا زندگی شخصی او مختل شود، نمی‌تواند بیمه مسئولیت پزشکی استفاده کند. تا چه مدت می‌توان از بیمه مسئولیت پزشکان استفاه کرد؟ اگر تا سه سال پس از تاریخ انقضای بیمه‌نامه محرز شود که پزشک شما با تشخیص اشتباه به شما به‌عنوان بیمار، آسیبی وارد کرده است، پزشک می‌تواند از بیمه مسئولیت پزشکان خود استفاده کند و شما خسارت خود را دریافت کنید. بعد از گذشت 3 سال دیگر هیچ اقدامی در این خصوص نمی‌توانید انجام دهید. شرایط بیمه مسئولیت پزشکان در شرکت‌های بیمه، تخصص‌های پزشکی و پیراپزشکی طبقه‌بندی می‌شوند. چه نیازی به طبقه‌بندی پزشکان و پرستاران داریم؟ پزشک‌ها بسته به تخصص خود، با ریسک‌ها و خطرات متفاوتی روبه‌رو هستند. قطعاً جراح متخصص مغز و اعصاب نسبت به یک متخصص داخلی،  بیشتر با ریسک دست و پنجه نرم می‌کند. به همین دلیل، شرکت‌های بیمه حق بیمه‌های متفاوتی را برای تخصص‌های مختلف در نظر می‌گیرند. بنابراین حق بیمه در بیمه مسئولیت پزشکان، نرخی مصوب دارد.‌ سقف تعهدات نیز با توجه به دیه کامل انسان در همان سال محاسبه […]
ادامه
فرانشیز بیمه چیست

فرانشیز بیمه چیست؟ نکاتی که باید در مورد فرانشیز بیمه بدانید!

فرانشیز بیمه چیست؟ این اصطلاح عجیب و جالب صنعت بیمه، افراد زیادی را در زمان‌های حیاتی به دردسر انداخته است! صنعت بیمه از طریق پوشش‌ها و انواع بیمه‌نامه‌هایی که ارائه می‌کند، همواره پشتیبان و حامی افراد است، اما نگاه عده‌ای به بیمه اشتباه است! بعضی از افراد انتظار دارند بیمه تمام خسارت‌های آن‌ها را بدون هیچ قید و شرطی پوشش دهد!  شما به‌عنوان بیمه‌گزار لازم است اطلاعات کاملی از شرایط بیمه‌نامه خود داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است با خرید بیمه‌نامه نامناسب، ضمن صرف هزینه، پشتیبانی و حمایتی که از شرکت بیمه انتظار دارید را دریافت نکنید! پیش از خرید بیمه‌نامه، با اصطلاحات تخصصی این صنعت آشنا شوید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ با ما همراه باشید تا در خصوص فرانشیز بیمه ها و نکاتی که معمولاً گفته نمی‌شوند، بیشتر صحبت کنیم. منظور از فرانشیز بیمه چیست؟ در صنعت بیمه، فرانشیز به سهمی از خسارت گفته می‌شود که بیمه‌گزار موظف به پرداخت مستقیم آن به طرف زیان‌دیده یا شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات است. به عبارت دیگر، بیمه‌نامه فقط خسارت مازاد بر فرانشیز را پوشش می‌دهد. به زبان خیلی ساده‌تر می‌توان گفت در صورت ایجاد زیان برای شما، تمام مبلغ جبران خسارت توسط شرکت بیمه پرداخت نخواهد شد و باید بخشی از آن مبلغ را خودتان پرداخت کنید. فرانشیز به چه معناست؟ در دنیای بیمه، فرانشیز مفهومی نسبتاً آشناست، اما ریشه‌شناسی و کاربرد آن در این حوزه، داستانی جالب دارد. کلمۀ “Franchise” در زبان انگلیسی با تلفظ «فرنچایز» به معنی «حق امتیاز» است و در دنیای تجارت و مارکتینگ کاربرد فراوانی دارد؛ مانند حق امتیاز فروش یک برند در یک منطقۀ خاص که به فردی واگذار می‌شود. در زبان فرانسه، این کلمه به معنی «حق رای دادن» است. همچنین معنای ریشه‌ای آن در این زبان به‌صورت آزادی، معافیت، حق و امتیاز نیز تعبیر می‌شود. کاربرد فرانشیز بیمه چیست؟ در نگاه اول، فرانشیز اصلاً برای بیمه‌گزار کلمه‌ی مطلوبی نیست! همانطور که گفتیم عده‌ای انتظار دارند بیمه تمام خسارت‌ها را در هر شرایطی بدون قید و شرط پوشش دهد! این موضوع به ضرر بیمه‌گزار تمام می‌شود. شاید بهتر باشد این سوال را بپرسیم که مزایا و دلایل گرفتن فرانشیز در بیمه چیست؟ بیشترین مزیت در نظر گرفتن فرانشیز در بیمه‌نامه‌ها، برای شرکت‌های بیمه است. فرانشیز مانع سوءاستفاده افراد از خدمات بیمه‌ای می‌شود. زمانی که بیمه‌گزار ملزم به پرداخت سهمی از خسارت باشد، با احتیاط بیشتری از خدمات بیمه‌ استفاده خواهد کرد. با تقبل بخشی از خسارت توسط بیمه‌گزار، شرکت‌های بیمه می‌توانند حق بیمه را با نرخ پایین‌تری ارائه دهند. این امر به نفع بیمه‌گزارانی است که به دنبال بیمه‌نامه با حق بیمه مقرون‌به‌صرفه هستند. با وجود فرانشیز، برای مثال در بیمه درمان، بیمه‌گزاران برای دریافت خسارت‌های جزئی به مراکز بیمه مراجعه نمی‌کنند. این امر به کاهش هزینه‌های اداری و افزایش توانگری شرکت‌های بیمه منجر می‌شود. به‌علاوه می‌توان گفت که وجود فرانشیز، بیمه‌گزار را به احتیاط بیشتر و توجه به مقررات تشویق می‌کند. چراکه در صورت بروز حادثه، باید بخشی از خسارت را به‌طور مستقیم پرداخت کند. این امر به نفع جامعه نیز بوده و منجر به کاهش آمار تصادفات و حوادث می‌شود. در یک کلام، فرانشیز از اتلاف منابع شرکت بیمه‌ جلوگیری می‌کند. انواع فرانشیز بیمه چیست؟ فرانشیز انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. آشنایی با انواع فرانشیز به شما کمک می‌کند تا در انتخاب بیمه‌نامه مناسب، تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید. به همین دلیل، در ادامه به بررسی فرانشیز در انواع بیمه‌ها می‌پردازیم: 1. فرانشیز ثابت مبلغ ثابتی به‌عنوان فرانشیز در نظر گرفته می‌شود که در همه موارد یکسان است. به‌عنوان مثال، ممکن است در بیمه‌نامه‌ای، فرانشیز یک میلیون تومان تعیین شد‌ه باشد، به این معنی که بیمه‌گزار برای هر بار استفاده از خدمات بیمه‌ای، باید یک میلیون تومان را به‌طور مستقیم پرداخت کند، حتی اگر خسارت وارده بیشتر از این مبلغ باشد. مزایا و معایب فرانشیز ثابت یکی از مزایای فرانشیز ثابت این است که حق بیمه ارزان‌تر است. به‌طور کلی، حق بیمه بیمه‌نامه‌هایی که از فرانشیز ثابت استفاده می‌کنند، پایین‌تر است. اما به این دلیل که بیمه‌گزار حتی در خسارت‌هایی با مبالغ کم، باید مبلغ ثابتی را به‌عنوان فرانشیز پرداخت کند، این نوع از بیمه‌نامه‌ها متقاضیان زیادی ندارند! 2. فرانشیز درصدی در این نوع فرانشیز، درصدی از خسارت به‌عنوان فرانشیز در نظر گرفته می‌شود که بر اساس مبلغ کل خسارت محاسبه می‌گردد. به‌عنوان مثال ممکن است در بیمه‌نامه‌ای، فرانشیز 10 درصد تعیین شد‌ه باشد، به این معنی که بیمه‌گذار باید 10 درصد از مبلغ کل خسارت را به‌طور مستقیم پرداخت کند و 90 درصد باقی‌مانده توسط بیمه پرداخت می‌شود. برای بسیاری از افراد این سوال ایجاد می‌شود که فرمول محاسبه فرانشیز بیمه چیست؟ فرانشیز بیمه فرمول ساده‌ای به‌صورت زیر دارد: مبلغ فرانشیز = (۱۰۰ ÷ درصد فرانشیز) × مبلغ کل خسارت بنابراین در این نوع فرانشیز بیمه‌گزار با خسارت‌های کم، سهم کمتری از خسارت را نیز پرداخت می‌کند و عدالت بیشتری نسبت به فرانشیز ثابت دارد. اما در مواردی که خسارت وارده زیاد باشد، ممکن است سهم بیمه‌گزار از خسارت (فرانشیز) نیز به‌طور قابل توجهی افزایش یابد. توجه داشته باشید که حق بیمه بیمه‌نامه‌هایی که از فرانشیز درصدی استفاده می‌کنند، با توجه به میزان فرانشیز انتخابی، متغیر خواهد بود. فرانشیز 30 درصد چیست؟ در این نوع فرانشیز، بیمه‌گزار موظف است 30% از هزینه‌های مربوط به خسارات وارده را به‌طور مستقیم پرداخت کند. برای مثال اگر در تصادفی، خسارت واردشد‌ه به خودرو شما 10 میلیون تومان باشد و بیمه‌نامه شما دارای فرانشیز 30 درصد باشد، شما باید 3 میلیون تومان (30 درصد از 10 میلیون تومان) را از جیب خودتان بپردازید و شرکت بیمه 7 میلیون تومان باقی‌مانده را جبران خواهد کرد. به همین ترتیب می‌توانید بگویید که فرانشیز 10 درصد یعنی چه؟ در نظر داشته باشید که فرانشیز 10 درصد یکی از متداول‌ترین مبالغ برای فرانشیز انواع بیمه ها است. 3. فرانشیز ترکیبی در این نوع فرانشیز، از ترکیب فرانشیز ثابت و درصدی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، ممکن است در بیمه‌نامه‌ای، فرانشیز 500 هزار تومان به همراه 10 درصد از مازاد بر 1 میلیون تومان تعیین شد‌ه باشد، به این معنی که بیمه‌گزار باید 500 هزار تومان را به‌طور مستقیم پرداخت کند و 10 درصد از مبلغ خسارت مازاد بر 1 میلیون تومان […]
پخش صوتی
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.