خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه عمر چیست و انواع آن
1x
0:00 0:00

120 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بیمه مسافرتی یک روزه

بیمه مسافرتی یک روزه؛ پوشش‌ها، شرایط و نحوه خرید

بیمه مسافرتی یک روزه راهکاری استثنایی برای افرادی است که به دنبال یک سفر کوتاه، سریع و بدون دغدغه هستند. تصور کنید که یک روز پرماجرا پیش‌رو دارید. می‌خواهید از شهری به شهر دیگر سفر کنید. کارهای مهمی را انجام دهید یا یک تجربه هیجان‌انگیز را تجربه کنید.  با این حال، چه سفر شخصی رفته باشید و چه با تور مسافرتی، ممکن است نگران اتفاقات ناخواسته مثل بروز مشکلات پزشکی، گم‌شدن مدارک یا لغو ناگهانی برنامه‌ها باشید. بیمه مسافرتی یک روزه با ارائه پوشش‌های گسترده و هزینه‌ مقرون‌به‌صرفه، به شما این اطمینان را می‌دهد که در هر شرایطی محافظت‌شده و بدون استرس باشید. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به بررسی صفر تا صد بیمه گردشگری یک روزه و نکات بیمه مسافرتی تور یک روزه می‌پردازیم. بیمه مسافرتی یک روزه چیست؟ بیمه گردشگری یک روزه در واقع همان بیمه مسافرتی است که برای سفرهای کوتاه‌مدت و معمولاً کمتر از ۲۴ ساعت طراحی شده است. این بیمه به مسافران اجازه می‌دهد با هزینه‌ای کم و پوشش‌های جامع، از حوادث و ریسک‌های احتمالی مانند مشکلات پزشکی، لغو یا تاخیر در سفر و  حتی از دست دادن مدارک مهم محافظت شوند. اگر می‌خواهید با شرایط، پوشش‌ها و جزئیات بیمه گردشگری آشنا شوید حتما مقاله زیر ا مطالعه کنید: در بسیاری از شرکت‌های بیمه، بیمه مسافرتی یک روزه یا حتی بیمه مسافرتی داخلی با عنوان‌های دقیق‌تری مانند «بیمه حوادث انفرادی و گروهی» و «بیمه مسئولیت» شناخته می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های بیمه این نوع بیمه را با شرایط متفاوت ارائه می‌دهند که با توجه به نیاز مسافران قابل تنظیم است. مزایای بیمه مسافرتی یک روزه بیمه مسافرتی یک روزه دارای مزایای بسیاری است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: پوشش پزشکی فوری: بیمه‌های مسافرتی یک روزه معمولاً پوشش درمانی اورژانسی ارائه می‌دهند. این پوشش در مواقع بیماری یا حادثه کمک می‌کند تا مسافر بتواند بدون نگرانی از هزینه‌ها، درمان لازم را دریافت کند. پوشش لغو و تأخیر سفر: بسیاری از مسافرت‌های یک روزه به دلایل کاری یا ملاقات‌های مهم انجام می‌شود. در صورت لغو یا تاخیر پرواز یا وسیله نقلیه، بیمه مسافرتی یک روزه هزینه‌های اضافی را تحت پوشش قرار می‌دهد و امکان برنامه‌ریزی مجدد سفر را فراهم می‌کند. پوشش مدارک و اموال شخصی: در صورتی که مدارک یا وسایل شخصی مسافر در طول سفر گم شود یا آسیب ببیند، بیمه مسافرتی یک روزه کمک می‌کند تا هزینه‌های لازم برای تهیه مجدد یا جبران خسارت فراهم شود. هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه: با توجه به مدت زمان کوتاه این نوع بیمه، هزینه آن نیز کمتر از بیمه‌های بلندمدت مسافرتی است، و این امر باعث می‌شود برای سفرهای کوتاه بسیار به‌صرفه باشد. پوشش‌های اضافه: برخی از بیمه‌های مسافرتی یک روزه ممکن است شامل پوشش‌های اضافی مانند بیمه سرقت، حمل و نقل اضطراری و خدمات مشاوره‌ای نیز باشند که بر اساس نیاز مسافر قابل انتخاب هستند. اگر مزیت‌های بیمه مسافرتی یک روزه برای شما جذاب است و قصد خرید آن را دارید، می‌توانید بیمه خود را به‌سورت آنلاین و از طریق دکمه زیر خریداری کنید: چه کسانی به بیمه مسافرتی یک روزه نیاز دارند؟ بیمه مسافرتی یک روزه برای افرادی که سفرهای کاری کوتاه دارند، گردشگرانی که به بازدید از مناطق نزدیک می‌روند، یا افرادی که برای شرکت در همایش‌ها یا ملاقات‌های کوتاه خارج از محل زندگی‌شان نیاز به سفر دارند، گزینه مناسبی است. همچنین افرادی که از تور مسافرتی یک روزه استفاده می‌کنند، از سمت برگزارکننده تور مسافرتی، تحت پوشش بیمه تور مسافرتی یک روزه قرار می‌گیرند. می‌توانید در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری راجع‌به بیمه تورهای یک روزه به‌دست آورید. شرایط بیمه مسافرتی تور یک روزه بیمه تور یک روزه باعث می‌شود که مسافران بتوانند با آرامش خاطر بیشتری سفر کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل، از حمایت‌های مالی و خدماتی برخوردار شوند. مدیران تورهای گردشگری باید بیمه حوادث گروهی و بیمه مسئولیت را تهیه کنند. مسافران دیگر نیز می‌توانند بسته به نوع سفر خود، یکی از بیمه‌های حوادث انفرادی یا گروهی را انتخاب کنند. از آنجا که مدیران تور مسئولیت حوادثی که ممکن است برای مسافران رخ دهد را بر عهده دارند، در صورتی که بیمه حوادث یا بیمه مسئولیت نداشته باشند، موظف به جبران خسارات خواهند بود. هزینه بیمه مسافرتی یک روزه چقدر است؟ هزینه بیمه یک روزه گردشگری بر اساس شرکت بیمه‌گر، نوع پوشش‌های انتخابی و مقصد سفر متفاوت است. بسیاری از شرکت‌های بیمه با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه این خدمات را ارائه می‌دهند و به مسافران امکان انتخاب پوشش‌های متناسب با نیازشان را می‌دهند. به طور کلی، این بیمه با هزینه‌ای اندک می‌تواند مزایای بزرگی به همراه داشته باشد. چگونه می‌توان بیمه مسافرتی یک روزه خریداری کرد؟ برای خرید بیمه مسافرتی یک روزه، می‌توانید از طریق سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های معتبر شرکت‌های بیمه اقدام کنید. بسیاری از این شرکت‌ها امکان خرید آنلاین و دریافت فوری بیمه‌نامه را فراهم کرده‌اند که این امر بسیار ساده و سریع است. یکی از روش‌های معتبر و البته آسان برای خرید این نوع بیمه، استفاده از سایت کاریزما بیمه یا حتی اپلیکیشن کاریزما است. شما می‌توانید در سایت کاریزما بیمه، پوشش‌ها و قیمت انواع بیمه را مقایسه کرده و بیمه‌نامه دلخواه‌تان را به‌صورت کاملا آنلاین خریداری کنید. نکات مهم در خرید بیمه مسافر‌تی یک رو‌زه در هنگام خرید بیمه مسافرتی یک روزه، لازم است به چند نکته توجه کنید: شرایط و پوشش‌های بیمه: قبل از خرید بیمه، بهتر است به دقت شرایط و پوشش‌های آن را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که نیازهای شما به‌طور کامل پوشش داده می‌شود. محدوده جغرافیایی: برخی بیمه‌ها ممکن است فقط در مناطق خاصی از سفر معتبر باشند. بهتر است از شرکت بیمه‌گر خود در مورد محدوده جغرافیایی بیمه اطلاعات دقیق بگیرید. پوشش‌های اضافی: اگر سفر شما به مناطقی پرخطر است، ممکن است نیاز به پوشش‌های اضافی مانند خدمات اورژانسی یا پوشش برای حوادث غیرمنتظره داشته باشید. بررسی گزینه‌های مختلف بیمه: با مقایسه شرکت‌های بیمه و گزینه‌های مختلف، می‌توانید بهترین انتخاب را با قیمت مناسب و پوشش‌های مورد نظر پیدا کنید. اعتبار و سابقه شرکت بیمه: قبل از خرید بیمه، حتما اعتبار و سابقه شرکت بیمه را بررسی کنید. شرکتی را انتخاب کنید که سابقه خوبی در ارائه خدمات بیمه‌ای داشته باشد و در مواقع ضروری به خوبی از بیمه‌گذاران خود پشتیبانی کند. خدمات […]
ادامه
بیمه آتش سوزی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

بیمه آتش سوزی چیست؟ انواع، پوشش‌ها و نحوه خرید

بیمه آتش سوزی چیست؟ همانطور که می‌دانید آتش‌سوزی یکی از حوادثی است که هر سا‌له در سراسر جهان رخ می‌دهد و خسارات مالی و جانی زیادی به بار می‌آورد. به همین دلیل بیمه آتش سوزی به‌وجود آمد تا یک اقدام هوشمندانه برای جبران خسارت‌های ناشی از این حادثه باشد و افراد را از نگرانی‌های بعد از آتش‌سوزی نجات دهد. اینطور به‌نظر می‌رسد که به دلیل عدم آگاهی نسبت به بیمه ی آتش سوزی و پوشش‌های آن، استفاده از این نوع بیمه در ایران خیلی رایج نیست! اما با توجه به اینکه چنین حوادثی ممکن است خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را به بار بیاورند، استفاده از بیمه آتش سوزی برای جبران این خسارت‌ها حیاتی به‌نظر می‌رسد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به این می‌پردازیم که بیمه آتش سوزی چیست و صفر تا صد آن شامل انواع اصطلاحات، پوشش‌ها، انواع بیمه آتش سوزی، شرایط، محاسبه حق بیمه، نحوۀ خرید و … را توضیح خواهیم داد. بیمه نامه آتش‌ سوزی چیست؟ بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه و در واقع زیرمجموعه‌ی بیمه اموال است که برای جبران خسارات مالی واردشد‌‌ه به اموال افراد در اثر حاد‌ثه‌ی آتش سوزی ایجاد شد‌‌ه است. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغی به‌عنوان حق‌بیمه، محل یا بهتر بگوییم ساختمان مورد نظر خود مانند منزل، محل کار، کارخانه و غیره را همراه با تمامی اثاثیه آن در برابر خسارات ناشی از آتش‌سوزی و زلزله تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. توجه داشته باشید بیمه آتش سوزی شامل جبران خسارت جانی نمی‌شود! قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم، بیایید یک ابهام را برطرف کنیم. بیمه زلزله یا بیمه آتش سوزی؛ کدام درست است؟ بسیاری از افراد، تفاوت بیمه زلزله و آتش سوزی را نمی‌دانند و به اشتباه گمان می‌کنند که بیمه زلزله و بیمه آتش سوزی دو بیمه‌نامه متفاوت هستند. در صورتی که پوشش زلزله، یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی است. بیمه زلزله در واقع همان بیمه آتش سوزی است که پوشش زلزله را هم دارد. بیمه آتش سوزی، در برابر خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار تعهد می‌دهد و با اضافه کردن پوشش زلزله، بیمه‌گر در برابر خسارت‌های ناشی از زلزله نیز ایمن خواهد بود. بنابراین، بیمه‌گزاران برای خرید بیمه زلزله، ابتدا باید بیمه آتش سوزی را خریداری کنند. سپس می‌توانند پوشش زلزله را به بیمه آتش سوزی خود اضافه کنند. پوشش زلزله، می‌تواند از ساختمان‌ها و اموال موجود در برابر خسارات ناشی از زلزله محافظت کند. اصطلاحات مهم بیمه آتش سوزی چیست؟ بحث را با آشنایی با اصطلاحات بیمه آتش سوزی شروع می‌کنیم. در بیمه‌نامه آتش سوزی و زلزله از اصطلاحاتی استفاده می‌شود که آگاهی از آن‌ها برای درک بهتر بیمه آتش سوزی الزامی است. 1. بیمه‌گر بیمه‌گرشرکت بیمه‌‌ای است که شخص قصد خرید بیمه‌نامه آتش سوزی از آن شرکت را دارد و مشخصات آن در ‌‌بیمه‌نامه نوشته می‌شود. بیمه‌گر یا همان شرکت بیمه، در ازای دریافت ‌‌‌حق‌بیمه، متعهد می‌شود که خسارت‌های مالی احتمالی را بر اساس شرایط مندرج در ‌‌بیمه‌نامه، جبران کند. 2. بیمه‌گزار شخص حقیقی یا حقوقی است که اقدام به خرید بیمه آتش سوزی کرده و متعهد به پرداخت ‌‌حق‌بیمه می‌شود. 3. ذی‌‌نفع شخصی است که به درخواست ‌‌بیمه‌گزار، نامش در ‌‌بیمه‌نامه درج شد‌ه و تمام یا بخشی از خسارت به او پرداخت می‌شود. 4. حق بیمه مبلغی است که در ‌‌بیمه‌نامه مشخص می‌شود و ‌‌بیمه‌گزار باید آن را به صورتی که در ‌‌بیمه‌نامه تعیین می‌شود به ‌‌بیمه‌گر پرداخت کند. 5‌‌. مورد بیمه مورد بیمه، نشان‌دهنده‌ی اموالی است که شرکت بیمه ملزم به جبران خسارت آن‌ها در صورت آتش سوزی است. اموال بیمه‌شد‌ه در بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر می‌شود: اموال مندرج در جدول مشخصات بیمه‌نامه که متعلق به بیمه‌گزار یا در تصرف او، در محل مورد بیمه باشد. اموال اشخاص دیگر، به‌صورتی که با نوع اشتغال بیمه‌گزار در ارتباط باشد. اثاثیه منزل و سایر اموال متعلق به اعضای خانواده بیمه‌گزار یا کارگرانی که در منزل او زندگی می‌کنند. در نظر داشته باشید، برای اینکه اموال مشمول بیمه آتش سوزی شوند، حتماً باید بهای آن‌ها در سرمایه بیمه منظور شد‌ه باشد و در محل مورد بیمه مستقر باشند. برای مثال، فرض کنید یک شرکت تولیدی، بیمه آتش سوزی برای ساختمان کارخانه و تجهیزات خود خریداری کرده است. در این صورت، اموال زیر مشمول بیمه آتش سوزی خواهند بود: ساختمان کارخانه تجهیزات تولیدی مواد اولیه محصولات تولیدشد‌ه همچنین، اگر در کارخانه، اثاثیه اداری یا وسایل شخصی کارکنان نیز وجود داشته باشد، در صورتی که بهای آن‌ها در سرمایه بیمه منظور شد‌ه باشد، مشمول بیمه آتش سوزی خواهند بود. 6. مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه اغلب بیمه‌نامه‌های آتش سوزی و زلزله، یک ساله هستند اما تاریخ شروع و پایان اعتبار ‌‌بیمه‌نامه به صورتی خواهد بود که در متن ‌‌بیمه‌نامه ثبت ‌می‌شود. 7. ارزش بنا منظور از ارزش بنا قیمت ساخت ساختمان بدون ارزش ملک است. بیمه آتش سوزی شامل چیست؟ خسارت‌ها یا پوشش‌های تحت پوشش بیمه‌ آتش سوزی به دو دسته‌ی اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های اصلی به‌صورت پیش‌فرض در بیمه‌نامه‌ها وجود دارند. نگاهی دقیق به پوشش‌های اصلی و اضافی داشته باشیم … خسار‌ت‌های اصلی بیمه آتش سوزی چیست؟ به خسارت‌هایی گفتـه می‌شود که به‌طور مستقیم و در اثر حوادث آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه به ساختمان یا اموال بیمه‌شد‌‌ه وارد می‌شوند. این خسارت‌ها در تمامی بیمه‌نامه‌های آتش سوزی ثبت شد‌ه‌اند و مبلغ جبران آن به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. در اصلاح به پوشش‌های اصلی، آصا نیز گفته می‌شود. آتش: هر ماده‌ای که با اکسیژن ترکیب شود و تولید شعله کند در دسته‌بندی آتش قرار خواهد گرفت که منشأ بیشتر حوادث در آتش‌سوزی این مورد است. صاعقه: این مورد از تخلیه الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین رخ می‌دهد. صاعقه یکی از پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی است. انفجار: اگر در اثر آزاد شدن انرژی ناگهانی گاز یا بخار خسارتی رخ دهد، در دسته انفجار قرار گرفته و تحت پوشش بیمه‌نامه آتش‌سوزی، خسارت‌ها پرداخت خواهد شد. البته هر نوع انفجاری در این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار نمی‌گیرد؛ برای مثال انفجار هسته‌ای، جزو موارد تحت پوشش نیست! توجه داشته باشید که بیمه آتش‌سوزی نوعی از بیمه اموال است. به همین دلیل تنها شامل خسارت‌های مالی می‌شود و خسارت‌های جانی که در اثر آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و … ایجاد شد‌ه باشند، تحت پوشش قرار […]
ادامه
کروکی تصادف

کروکی تصادف؛ نحوه دریافت کروکی تصادف و اعتراض به آن

تصادف‌های رانندگی برای همه ما پر از تنش و استرس هستند. با این حال، آگاهی از قوانین و تصمیم‌گیری فوری و صحیح می‌تواند از بروز مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کند. یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از وقوع چنین حوادثی، تهیه کروکی تصادف است.  اگرچه اسم کروکی تصادف برای همه ما آشناست؛ اما کروکی تنها یک نقشه ساده از صحنه تصادف نیست؛ بلکه یک سند رسمی است که می‌تواند سرنوشت ادعای خسارت را رقم بزند. درک اهمیت کروکی و رعایت نکات ضروری پس از تصادف، به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو ممکن از حقوق خود دفاع کرده و حتی بتوانید خسارت خود را از بیمه دریافت کنید. همچنین، آگاهی از مراحل استعلام و اعتراض به کروکی و… از جمله مواردی است که هر راننده‌ای باید در نظر داشته باشد.   به همین دلیل، در این مقاله از کاریزما لرنینگ، با جزئیات مهمی از نحوه دریافت کروکی تصادف، انواع کروکی تصادفات و نکات کلیدی آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا از جزئیات این موضوع آگاهی کامل پیدا کنید. کروکی تصادف چیست؟ یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بعد از تصادف رانندگی انجام شود، آگاهی از نوع حادثه و در صورت لزوم تهیه کروکی توسط پلیس است. کروکی در واقع یک طرح دقیق از صحنه‌ی تصادف است که تمام جزئیات مهم مثل زمان، مکان، چگونگی وقوع حادثه و درصد تقصیر طرفین حادثه را به تصویر می‌کشد. این تصویر به عنوان یک سند رسمی برای مشخص کردن مقصر حادثه و تعیین میزان خسارت استفاده می‌شود. لذا کروکی تصادف یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث از مقصر حادثه است. نکات مهم بعد از تصاد‌ف برای تهیه کر‌و‌کی  برای اینکه کروکی تصادف به بهترین شکل ممکن تهیه شود، در تصادفات شدید یا تصادفاتی که منجر به آسیب دیدن افراد می‌شود، بسیار مهم است که جای خودروها را تغییر ندهید تا پلیس بتواند با دقت بیشتری از صحنه‌ی حادثه عکس‌برداری کرده و کروکی دقیقی تهیه کند. اما اگر ناچار به تغییر صحنه تصادف شدید، لازم است که است که از محل حادثه عکس و فیلم بگیرید تا افسر بتواند کروکی بهتری ترسیم کند. چه اطلاعاتی در کر‌وکی تصادف ثبت می‌شود؟ در یک کروکی تصادف اطلاعاتی مانند تاریخ و زمان وقوع حادثه، محل دقیق حادثه، وضعیت جاده، مشخصات خودروهای درگیر، جهت حرکت خودروها، ، تعیین نقاط آسیب دیده خودروها، وجود یا عدم وجود مصدوم و یک نقشه شماتیک از محل حادثه که نشان‌دهنده‌ی وضعیت خودروها، جهت حرکت آن‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی است، ثبت می‌شود.  آشنایی با انواع کروکی تصادف دو نوع کروکی وجود دارد که بر اساس شرایط تصادف، توسط پلیس ترسیم می‌شود. این دو نوع کروکی‌ شامل موارد زیر است: کر‌وکی سازشی این نوع از کروکی زمانی ترسیم می‌شود که هر سه شرط زیر وجود داشته باشد: دو راننده در مورد نحوه‌ی وقوع حادثه و مقصر اختلاف نظری ندارند. خسارت جانی ایجاد نشده باشد. خسارات وارده تا سقف تعهدات بیمه‌گر باشد. خودروی زیان‌دیده می‌تواند با این کروکی به شرکت بیمه مراجعه و هزینه‌های خسارت ناشی از تصادف را حداکثر تا سقف تعهد مالی بیمه‌نامه، دریافت کند. اگر اطلاعات کاملی از بیمه شخص ثالث ندارید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید. کرو‌کی عدم سازش (کرو‌کی مرجع قضایی) کروکی غیرسازشی، گزارشی مفصل و دقیق از صحنه تصادف است که در دو صفحه تهیه می‌شود. صفحه اول این گزارش، جزئیات کاملی از محل حادثه، شرایط محیطی، وضعیت خودروهای درگیر، عابران پیاده و مشخصات رانندگان را ارائه می‌دهد. به عبارتی، یک تصویر کامل از آنچه در لحظه وقوع حادثه رخ داده است، در این صفحه ترسیم می‌شود. در صفحه دوم کروکی غیرسازشی، مشخصات کامل افسر راهنمایی و رانندگی که گزارش را تهیه کرده است، به همراه شرح دقیقی از وقایع و دلایل وقوع حادثه و میزان تقصیر طرفین حادثه، ثبت می‌شود. این اطلاعات با جزئیات کامل و به صورت مستند، به عنوان مدرکی معتبر برای حل و فصل اختلافات احتمالی بین طرفین حادثه مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که این نوع کروکی به‌طور خاص برای مراجع قضایی تهیه می‌شود که در آن سازش یا توافقی بین طرفین وجود ندارد. شرکت بیمه پس از بررسی مستندات ارائه‌شده از سوی مراجع قضایی، خسارت را جبران می‌کند. دلایل ترسیم کروکی عدم سازش زمانی که طرفین حادثه در مورد جزئیات حادثه، میزان خسارت یا مسئولیت هر یک از طرفین به توافق نرسند، پلیس یا کارشناس رسمی دادگستری ناچار به تهیه‌ی کروکی غیر سازشی می‌شود. این نوع کروکی، به دلیل جامعیت و جزئیاتی که در آن ذکر می‌شود، می‌تواند به عنوان مدرکی قانونی در دادگاه مورد استفاده قرار گیرد و از بروز اختلافات بیشتر جلوگیری کند. در واقع دلایل نیاز به کروکی عدم سازش شامل موارد زیر است: اختلاف نظر در تعیین مقصر: در صورتی که طرفین در خصوص مقصر حادثه اختلاف داشته باشند. عدم پذیرش نظر افسر: اگر یکی از طرفین یا هر دو نظر افسر را درباره مقصر حادثه نپذیرند. عدم تکمیل مدارک: اگر مدارک لازم مانند گواهینامه، کارت خودرو و برگه معاینه فنی تکمیل نباشد. خسارت بالا: خسارت ایجاد شده از سقف تعهد بیمه‌نامه مقصر بیشتر باشد. افت قیمت خودرو: طرفین تصادف بنا به دلیلی از جمله افت قیمت خودرو تقاضای پیگیری از مراجع قضایی داشته باشد. فرار مقصر حادثه: راننده مقصر از صحنه تصادف فرار کرده باشد. تصادفات جرحی و فوتی: ترسیم کروکی عدم سازش در تصادفاتی که منجر به خسارات جانی شده‌اند، الزامی است. در چه مواردی کروکی لازم است؟ برخی تصادفات جزئی برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه نیازی به کروکی ندارند. اما در بسیاری از موارد، تهیه کروکی چه سازشی و چه غیر سازشی ضروری است. تصادفاتی که نیاز به دریافت کروکی دارند، شامل موارد زیر می‌شوند: برای گرفتن کروکی تصادف چه باید کرد؟ برای دریافت کروکی تصادف، ابتدا باید با شماره ۱۱۰ تماس بگیرید تا پلیس به محل تصادف اعزام شود. پس از حضور پلیس، وی اقدام به ثبت و ترسیم کروکی می‌کند. در صورت عدم حضور پلیس، می‌توانید به دفاتر پلیس راهور مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، کروکی را دریافت کنید. دریافت کروکی تصادف برای بیمه اجباری است؟ به‌طور کلی، پیشنهاد می‌شود دریافت کروکی را در تصادفات جدی بگیرید. به‌ویژه در مواردی که خسارات مالی یا جانی قابل توجهی ایجاد شده باشد. اما در شرایطی که […]
ادامه
بیمه مسافرتی چیست

بیمه مسافرتی چیست؟ انواع بیمه نامه مسافرتی و شرایط آن

بیمه مسافرتی یکی از ضروری‌ترین بیمه‌هایی است که قبل از سفر باید حتما آن‌ را خریداری کنیم. زیرا با اینکه سفر، تجربه‌ای شیرین و پر از هیجان است. اما گاهی اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهند که می‌توانند لذت سفر را تحت‌الشعاع خود قرار دهند. بیماری ناگهانی، گم شدن چمدان، کنسلی پرواز و… از جمله این اتفاقات هستند. در چنین شرایطی، داشتن یک بیمه مسافرتی مناسب می‌تواند خیال شما را راحت کرده و به شما کمک کند تا به سفر خود ادامه دهید. اما بیمه مسافرتی چیست؟ انواع بیمه مسافرتی چیست؟ آیا باید حتما در هر سفر خارجی برای خرید بیمه مسافرتی هزینه کنیم؟ در این مقاله از کاریزما لرنینگ، قصد داریم به بررسی اهمیت بیمه مسافرتی، انواع پوشش‌های بیمه‌ای، نحوه انتخاب یک بیمه مناسب و نکات مهمی که هنگام خرید بیمه مسافرتی باید به آن‌ها توجه کنیم، بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این بیمه‌ی کاربردی بیشتر آشنا شوید. بیمه مسافرتی چیست؟ حوادث غیرمنتظره هیچ‌گاه دور از انتظار نیست و امکان وقوع آن‌ها حتی در سفر هم وجود دارد. از همین جهت، برای اینکه طعم خوش سفرهای شما تبدیل به تلخی و ناکامی نشود، بهتر است که قبل از شروع سفر اقدام به خرید بیمه نامه مسافرتی کنید. البته همراه داشتـن بیمه‌نامه‌های مسافرتی برای سفرهای خارجی به‌ویژه کشورهای حوزه شنگن لازم و ضروری است. به صورتی که، قبل از گرفتـن ویزای شینگن باید حتما بیمه نامه مسافرتی خود را تهیه نمایید. بیمه مسافرتی برای چیست؟ بدون شک سوالی که ذهن همه افراد را در مورد بیمه مسافرتی مشغول می‌کند این است که بیمه چیست و اصلا چرا باید قبل از سفر خودمان را بیمه کنیم؟ پاسخ این سوال بسیار واضح و روشن است؛ به این علت که هزینه‌ها و نگرانی‌های مربوط به حوادث ناخوشایند سفر را کاهش دهید. برای مثال، ممکن است در حین سفر لوازم مهم خود از جمله چمدان، مدارک یا حتی پول‌های نقد خود را گم کنید. همچنین احتمال این که در طول سفر دچار بیماری‌های خفیف یا شدیدی مثل سرماخوردگی، مسمومیت غذایی یا حتی گرفتگی رگ‌های بدن و دندان درد و… شوید. در این صورت، واضح است که هیچ لذتی از سفر نبرد‌ه و ناچار به صرف هزینه‌های سنگین درمان خواهید بود. اما با وجود بیمه مسافرتی، مقابله با تمامی مشکلات فوق راحت‌تر می‌شود. مفاهیم تخصصی بیمه مسافرتی چیست؟ با خرید بیمه مسافرتی، شاهد اصطلاحات خاصی در بیمه‌نامه خود خواهید بود که ممکن است در ابتدا برای شما عجیب باشند. اصلی‌ترین اصلاحات مندرج در این بیمه‌نامه شامل موارد زیر است: فرانشیز: مبلغی مشخص از هزینه‌‌ها است که در صورت وقوع هرگونه خسارت، باید خودتان آن را بپردازید. مقدار فرانشیر هر نوع بیمه در بیمه‌نامه شما ذکر می‌شود. بیماری حاد: بیماری‌های جدی که منجر به بستری شد‌ن فرد بیمه‌شده در بیمارستان می‌شود. صدمات بدنی: عارضه‌ای که بر اثر یک عامل ناگهانی و خارج از کنترل به بدن افراد وارد می‌شود. بستگان درجه اول: شامل همسر قانونی، فرزندان کمتر از ۱۸ سال، پدر، مادر، برادر یا خواهر بیمه‌شدگان است. بیماری: مشکلات سلامتی و تغییرات جسمی (تائید شد‌ه توسط پزشک) که طی مدت اعتبار بیمه‌نامه بر بیمه‌شدگان وارد می‌شود. قرنطینه اجباری پزشکی: به معنی محدود کرد‌ن اجباری یا ایزوله کرد‌ن فرد برای جلوگیری از شیوع یک بیماری خاص و ویروسی است. انواع بیمه مسافرتی چیست؟ بیمه مسافرتی شامل انواع مختلفی است که هر کدام پوشش‌های خاصی را برای مسافران ارائه می‌دهند. در زیر به انواع بیمه مسافرتی اشاره شد‌ه است: بیمه مسافرتی انفرادی  این نوع بیمه برای افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند، مناسب است. پوشش‌های این بیمه شامل هزینه‌های درمانی، بازگشت اضطراری، گم شدن چمدان و سایر موارد مرتبط با سفر فردی است. بیمه مسافرتی گروهی برای گروه‌هایی که به صورت مشترک سفر می‌کنند، مانند تورهای گردشگری، این نوع بیمه مناسب است. پوشش‌های این بیمه مشابه بیمه انفرادی است، با این تفاوت که تمام اعضای گروه تحت پوشش قرار می‌گیرند و معمولاً هزینه کمتری به ازای هر نفر دارد. بیمه مسافرتی دانشجویی این بیمه ویژه دانشجویانی است که برای تحصیل یا تحقیق به خارج از کشور می‌روند. علاوه بر پوشش‌های معمول بیمه مسافرتی، این نوع بیمه ممکن است شامل پوشش‌های اضافی مانند هزینه‌های لغو سفر به دلیل مشکلات تحصیلی، هزینه‌های درمانی دندانپزشکی و بازگشت اضطراری به کشور باشد. بسیاری از سفارتخانه‌ها، ارائه این نوع بیمه را برای صدور ویزای تحصیلی الزامی می‌دانند. بیمه مسافرت شینگن بیمه مسافرتی شینگن یک پوشش بیمه‌ای خاص است که برای سفر به کشورهای عضو منطقه شنگن طراحی شده است. این منطقه شامل ۲۶ کشور اروپایی است که توافقنامه‌ای برای لغو کنترل گذرنامه در مرزهای داخلی خود امضا کرده‌اند. این بیمه‌نامه برای شفر به حوزه شینگن الزامی است. یکی از مهم‌ترین دلایل الزامی بودن این بیمه، قوانین سختگیرانه کشورهای عضو شنگن است. برای دریافت ویزای شنگن، ارائه مدرک معتبر بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو برای هزینه‌های پزشکی الزامی است. بیمه مسافرتی داخلی بیمه مسافرتی داخلی یکی از انواع بیمه مسافرتی است که برای پوشش حوادث در سفرهای داخلی طراحی شد‌ه است و همه افراد، چه آن‌هایی که به تنهایی سفر می‌کنند و چه افرادی که با خانواده یا به‌همراه تور به مسافرت می‌روند، می‌توانند از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند. برای دریافت بیمه مسافرتی داخلی از لینک زیر استفاده کنید: پوشش‌های بیمه مسافرتی شامل چیست​؟ بیمه مسافرتی برای جبران خسارت‌های احتمالی در طول سفر طراحی شده است. این بیمه نامه، طیف گسترده‌ای از پوشش‌ها را شامل می‌شود که به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز حوادث غیرمنتظره، با خیالی آسوده به سفر خود ادامه دهید. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که بیمه های مسافرتی غرامت ناشی از حوادث زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد: پوشش بار مسافر گم شد‌ن پول و مدارک و… هزینه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما هزینه‌های ناشی از تاخیر و کنسلی پرواز انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه‌شده جبران هزینه‌های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی هزینه‌ برگرد‌اندن جسد در صورت فوت فرد بیمه‌شده هزینه بازگشت خارج از زمان بیمه‌شده در صورت بروز بیماری یا حوادث هزینه‌های رفت و آمـد یک همراه (از اعضای درجه یک خانواده) در صورت فوت یا بیماری فرد بیمه‌شده در کشور مقصد با توجه به اینکه بیمه مسافرتی پوشش‌های زیادی دارد، در ادامه به بررسی دقیق‌تر برخی از پراستفاده‌ترین […]
ادامه
بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه چیست؟ چگونه یک بازاریاب حرفه‌ای بیمه شویم؟

در این مطلب می‌خواهیم در مورد بازاریابی بیمه و روش‌های بازاریابی صحبت کنیم. شرکت‌های بیمه، مانند سایر کسب‌وکارها، نیاز به یافتن بازار هدف دارند تا بتوانند خدمات، شامل پوشش‌ها و مزیت‌های خود را به افراد معرفی، و در واقع احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنند. کاریزمن نیز یکی از روش‌های بازاریابی در بیمه است که در آن بازاریاب‌هـا می‌توانند از طریق معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های بیمه، به کسب درآمد بپردازند. این هدف با کمک بازاریاب بیمه محقق می‌شود؛ شخصی که علاوه بر دانش و مهارت و تجربه‌ی مارکتینگ، در اُمور بیمه نیز خبره است و در این بازار پررقابت، حرفی برای گفتن دارد. بازاریابی بیمه چیست؟ بازاریابی بیـمه تعریف ساده‌ای دارد: به مجموعه‌ای از کارها و اقداماتی که برای شناسایی بازار هدف و سپس ارائه‌ و فروش محصولات بیمه برای رفع نیازهای افراد مختلف انجام می‌شوند، بـازاریـابـی بیمـه می‌گویند. در واقع در این حوزه از بـازاریـابی، دنبال یافتن بازاری هستیم که‌ اولاً محصولات بیمه‌ای برای آن بازار مفید و کاربردی باشند، و ثانیاً بتوانیم سود خوبی از آن بازار هدف کسب کنیم. محصولات بیمه‌ای، کالا نیستند؛ یعنی هیچ کالای فیزیکی وجود ندارد و بازایابی بیمه تماماً جلب اعتماد و ترغیب افراد به خرید بیمه‌نامه است. بسیاری از افراد هر سال بیمه‌نامه‌های خود را تمدید می‌کنند، بدون آنکه حتی یکبار از آن‌ها استفاده کنند! آنچه باعث تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌شود، هنر بازاریابی است! این وظیفه‌ی حساس، یعنی متقاعدسازی برای صرف هزینه و خرید بیمه، بر دوش بازاریاب بیمه است. اکنون سوال بعدی این است که بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه کیست و چه وظایفی دارد؟ بازاریاب بیمه وظیفه دارد یک شرکت بیمه و خدمات و پوشش‌های آن را کامل به افراد مختلف معرفی، و با ایجاد حس نیاز و البته متقاعدسازی، افراد را به خرید بیمه ترغیب کند. یک بازاریاب بیمه باید بتواند: مخاطبان هدف را از وجود شرکت بیمه و خدمات آن مطلع سازد. به شناخته‌ شدن هرچه بهتر برند شرکت بیمه کمک کند. نیاز مخاطب را برآورده کند و با تعامل مناسب با مخاطب، نیازهای جدید را شناسایی نماید. فروش را افزایش دهد و حلقه‌ای از مخاطبان وفادار ایجاد کند. اما اگر بخواهیم وظایف بازاریاب بیمه را دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم یک بازاریاب خوب بیمه وظیفه دارد برای مشتریان فعلی رضایت را به ارمغان بیاورد و در ادامه مسیری را تعیین کند که به برندسازی و فروش بیشتر منجر شود. فرض کنید یک قرارداد بازاریاب بیمه داریم و می‌خواهیم شرح وظایف بنویسیم. احتمالاً بهترین کار این است که یک سری وطایف عمومی و یک سری وظایف تخصصی برای بازاریاب خود تعریف کنیم. وظایف عمومی بازاریاب بیمه چیست؟ تفاوتی ندارد بازاریاب بیمه باشید یا در حوزه‌های دیگر بازاریابی کنید؛ یک سری وظایف میان تمام بازاریاب‌ها مشترک هستند که از آن‌ها به‌عنوان وظایف عمومی یاد می‌کنیم. این وظایف عبارت‌اند از: بازاریاب باید ابتدا نیازهای جامعه را در حوزۀ بیمه شناسایی کند. سپس سراغ محصولات و قیمت آن‌ها برود و دلایل افزایش یا کاهش قیمت را نیز بررسی نماید. پس از شناسایی نیازها، بازاریاب باید مشاوره‌های لازم را به شرکت بیمه بدهد تا محصولات جدید منطبق بر نیازهای مخاطبان هدف، معرفی و ارائه شوند. بازاریاب باید تجربیات و نظرات خود را به بخش فروش ارائه دهد و کارشناسان فروش را راهنمایی کند. بازاریاب بیمه باید بتواند محصولات و خدمات حوزۀ بیمه را با بیان ساده به مخاطبان معرفی کند. حفظ مشتریان قبلی و اضافه کردن مشتریان جدید، یکی دیگر از وظایف مهم یک بازاریاب بیمه است. وظایف تخصصی بازاریاب بیمه چیست؟ در قسمت قبل، وظایف عمومی را بررسی کردیم و همانطور که مشخص است، این وظایف کلی بودند. اما کسی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت بیمه را بر عهده دارد، بایستی: نیازهای افراد را متناسب با توانایی مالی آن‌ها ارزیابی کند. شرح دقیق خدمات شرکت بیمه و مزایا و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، وظیفه‌ی بعدی بازاریاب بیمه است. بازاریاب بیمه موظف است بیمه‌نامه و تعرفه‌های مناسبی را با توجه به نیاز مخاطب طراحی کند. فرد بازاریاب باید حجم تقاضای بازار را برآورد و بر اساس آن ریسک فعالیت شرکت بیمه را بررسی کند. جلب رضایت مشتری با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند تبلیغات تلویزیونی، دیجیتال مارکتینگ و … بر عهده‌ی بازاریاب بیمه است. در صورت نیاز، بازاریاب بیمه بایستی آموزش‌های لازم را در اختیار کارمندان شرکت بیمه قرار دهد. بازاریاب بیمه باید منابع مالی و نیروی انسانی لازم را به طرح‌های مختلف شرکت تخصیص دهد. اصلاح و بهبود طرح‌های بیمه، بررسی آمار فروش گذشته و همینطور سود و زیان شرکت بیمه نیز از دیگر وظایف مهم بازاریاب بیمه به حساب می‌آید. همانطور که می‌بینید، بازاریابی در صنعت بیمه شاید برخلاف آنچه از دور به‌نظر می‌رسد، کار حساس و پیچیده‌ای است! بازاریاب بیمه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ قطعاً هر کسی را برای کاری ساخته‌اند … یک بازاریاب، فرقی نمی‌کند بازاریاب کدام حوزه باشد، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد و اصولی را رعایت کنید. از جمله ویژگی‌های یک بازاریاب خوب بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دانش کافی درباره بیمه بازاریاب بیمه در درجه اول باید با انواع بیمه، پوشش‌ها، شرایط و قوانین مربوط به بیمه آشنایی کامل داشته باشد. مهارت‌های ارتباطی قوی یک فرد خجالتی یا کسی که اعتمادبه‌نفس ندارد، نمی‌تواند بازاریاب خوبی باشد! برقراری ارتباط موثر با افراد، شنیدن نیازهای آن‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب، حداقل مهارت‌هایی است که یک بازاریاب بیمه باید داشته باشد. مهارت‌های فروش فروش یعنی نفوذ به قلب افراد و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید بیمه یا هر محصول دیگری؛ دست‌یابی به چنین مهارتی مستلزم گذراندن دوره‌های مختلف و کسب تجربه است. صبر و حوصله بازار بیمه نیازمند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشد تا به سوالات افراد پاسخ دهد و چالش‌ها را برطرف کند. قطعاً نمی‌توان با یک یا دو تلاش به فروش مد نظر رسید! انگیزه بالا انگیزه مهمترین محرک رسیدن به هدف است! شخصی که انگیزه نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازاریابی موفق عمل کند. توجه به جزئیات توجه به جزئیات، از دقت در شناسایی نیازها و برخورد با افراد، تا توجه به بندهای قراردادها از مهمترین ویژگی‌هایی است که هر بازاریاب باید در کار خود داشته باشد. روش های مختلف بازاریابی بیمه تا اینجا با بازاریابی و بازاریاب […]
ادامه
بیمه چیست

بیمه چیست به زبان ساده + اصطلاحات بیمه ای

بیمه به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حفظ امنیت مالی افراد و سازمان‌ها است، فلذا سازمان‌ها برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود اقدام به خرید آنلاین بیمه می‌کنند. در واقع، بیمه قراردادی است که براساس آن شرکت بیمه متعهد می‌شود در ازای پرداخت حق بیمه از طرف فرد بیمه‌شده، برخی از خسارت‌های احتمالی را جبران کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به پاسخ این سوال خواهیم پراخت که ” بیمه چیست؟ ” و با اصطلاحات بیمه‌ای بیشتر آشنا می‌شویم. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه چیست به زبان ساده برای اینکه بتوانیم به سوال “بیمه چیست” و خرید بیمه چه مزیتی دارد، پاسخ دهیم باید در ابتدا به نحوه پیدایش بیمه بپردازیم. بیمه از واژه‌ “بیم” به معنای ترس و نگرانی گرفته شده است، ریشه‌های تاریخی پیدایش بیمه به حدودا هزار سال گذشته برمی‌گردد. اولین نشانه‌های بیمه، در فعالیت‌ دریانوردان و بازرگانان دریایی نمود پیدا کرد. بازرگانان چینی نخستین کسانی بودند که به این نکته پی بردند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که تمام کشتی‌ها در یک روز غرق یا به سرقت برده شوند. آنها برای کاهش خطرات احتمالی، کالاهای خود را در چند کشتی بارگیری می‌کردند تا در صورت بروز حادثه، تمام اموال و سرمایه‌اشان از بین نرود. در برخی تمدن‌های باستانی، بیمه به صورت پیشرفته‌تری وجود داشت. بازرگانان برای آنکه از عهده هزینه‌های کالا و کشتی بربیایند، وام‌هایی با بهره بالا دریافت می‌کردند. اگر برای کشتی آنها در دریا مشکلی پیش می‌آمد، بهره وام آن‌ها بخشیده می‌شد. به این صورت حق بیمه اولیه شکل گرفت. این سیستم بعدها به یونان و سپس به ایتالیا منتقل شد و به روشی مرسوم در تجارت دریایی تبدیل شد. پیدایش بیمه به شکل امروزی قدیمی‌ترین گزارش مکتوب از بیمه دریایی مربوط به یک کشتی ایتالیایی در سال 1347 میلادی است. پس از آن در سال 1666 میلادی، بعد از آتش‌سوزی بزرگ در لندن، بیمه آتش‌سوزی به عنوان دومین نوع بیمه در جهان معرفی شد. در آمریکا نیز شهرهای کوچک با خانه‌هایی از جنس چوب و نبود تجهیزات کافی برای اطفای حریق، نیاز به بیمه آتش‌سوزی را افزایش داد. بیمه به تدریج در سراسر جهان بیشتر شناخته شد و به یکی از مهم‌ترین ابزارهای مالی تبدیل شده است. تاریخچه بیمه در ایران تاریخچه فعالیت بیمه در ایران به بیش از یک قرن برمی‌گردد. اولین نمایندگی بیمه در سال ۱۲۸۹ خورشیدی در ایران تأسیس شد. در سال 1310 اولین قوانین مربوط به ثبت شرکت‌های بیمه تصویب شد و در سال 1314 با تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران، صنعت بیمه در ایران رونق یافت. در سال 1350 با هدف تنظیم و هدایت صنعت بیمه و حمایت از بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان، بیمه مرکزی ایران تاسیس شد. بیمه مرکزی همچنین وظیفه نظارت بر فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای داخلی و خارجی را بر عهده دارد. اصطلاحات بیمه ای و اصول آن اصطلاحات بیمه‌ای به فهم بهتر شرایط و ضوابط بیمه‌نامه‌ها کمک می‌کند و آشنایی با آن‌ها برای هر فردی که قصد خرید بیمه دارد، اهمیت دارد. در ادامه با اصطلاحات و مفاهیم بیمه بیشتر آشنا می‌شویم: ذی‌نفع: فردی که با درخواست بیمه‌گذار، نام او در بیمه‌نامه درج شده و تمام یا بخشی از خسارت به او پرداخت می‌شود. فرانشیز: بخشی از جبران خسارت که به عهده بیمه‌گذار است و میزان آن در بیمه‌نامه تعیین می‌شود. مدت اعتبار بیمه‌نامه: بازه زمانی که بیمه‌نامه از تاریخ شروع تا تاریخ پایان معتبر است. کد بیمه: کد منحصربه‌فردی است که برای شناسایی و پیگیری اطلاعات و سوابق بیمه‌ای فرد یا سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوابق بیمه: سوابق بیمه مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه‌های گذشته و حال یک فرد یا سازمان نظیر نوع بیمه، مبلغ حق بیمه و غیره است. نمایندگی بیمه: نمایندگی بیمه یک نهاد یا فرد است که به نمایندگی از شرکت بیمه عمل می‌کند و وظیفه دارد خدمات بیمه‌ای را به مشتریان ارائه دهد. نمایندگان بیمه به عنوان واسطه بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار فعالیت می‌کنند. پرداخت بیمه: پرداخت بیمه فرآیندی است که در آن بیمه‌گذار موظف است مبلغ حق بیمه تعیین شده را به بیمه‌گر پرداخت کند. در ادامه با دیگر اصطلاحات بیمه بیشتر آشنا می‌شویم: بیمه گر کیست؟ در هر قرارداد بیمه‌ای، یک طرف قرارداد بیمه‌گر و طرف دیگر بیمه‌گذار وجود دارد. بیمه‌گر یک شخص حقوقی است که در ازای دریافت حق بیمه ازبیمه‌گذار، متعهد می‌شود در صورت وقوع حادثه احتمالی در مدت زمان معین، تا درصد زیادی از خسارت وارد شده را جبران کند. به عنوان مثال اگر فردی از شرکت بیمه ایران بیمه دریافت کند، شرکت بیمه ایران، بیمه‌گر او محسوب می‌شود. بیمه گذار کیست؟ بیمه‌گذار شخص حقیقی یا حقوقی است که متعهد به پرداخت حق بیمه می‌شود. بیمه‌گذار ممکن است مالک بیمه باشد یا به عنوان نماینده قانونی یا ذی‌‌نفع، مسئولیت نگهداری و حفظ بیمه را بر عهده داشته باشد. به عبارت ساده‌تر بیمه‌گذار فردی است که درخواست بیمه می‌کند و با پرداخت حق بیمه، از پوشش‌ها و خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شود. بیمه‌شده چه کسی است؟ بیمه‌شده فردی است که تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و موضوع بیمه برای اوست. در بیمه عمر یا بیمه‌های درمانی، بیمه شده همان فردی است که از مزایای بیمه بهره می‌برد. در برخی موارد بیمه‌شده و بیمه‌گذار ممکن است یکسان تلقی شوند؛ اما در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که پیشتر گفته شد بیمه‌گذار، خریدار بیمه محسوب می‌شود اما بیمه‌شده، شخصی است که تحت پوشش‌های بیمه خریداری شده قرار می‌گیرد. با مثالی به توضیح بیشتر این دو مورد می‌پردازیم. تصور کنید فردی برای خود و خانواد خود اقدام به خرید بیمه کرده است. فرد خریدار به عنوان بیمه‌گذار و بیمه‌شده است و خانواده او تحت پوشش بیمه هستند، بیمه‌شده محسوب می‌شوند. در ویدئوی زیر تمامی هر آنچه که در مورد بیمه باید بدانید آموزش داده شده است: بیمه نامه چیست؟ بیمه‌نامه یک قرارداد و سند قانونی است که در آن تمامی شرایط و تعهدات میان بیمه‌گر و بیمه‌شده مشخص شده است. در بیمه‌نامه اطلاعاتی نظیر نوع بیمه، میزان حق بیمه، مدت زمان پوشش، شرایط و محدودیتهای پرداخت و غیره مشخص شده است. بیمه‌نامه یک قرارداد معتبر است که اجرای تعهدات بیمه‌گر در قبال بیمه‌گذار را ضمانت می‌کند و بیمه‌گذار نیز ملزم به پرداخت حق بیمه مطابق بیمه‌نامه است. مواردی که در بیمه‌نامه […]
ادامه
بیمه تکمیلی چیست

بیمه تکمیلی چیست و چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

بیمه تکمیلی چیست؟ بیمه تکمیلی به یکی از پرطرفدارترین انواع بیمه درمانی تبدیل شد‌ه و مخاطبان بسیار زیادی دارد. این نوع بیمه، یکی از راه‌های مطمئن برای جبران هزینه‌های درمان مازاد بر تعرفه‌های بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌های مشابه است که با پوشش بخش اعظمی از هزینه‌های درمان، به بیمه‌شدگان برای گذر از دوره بیماری کمک خواهد کرد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، ضمن بررسی بیمه تکمیلی، به نکات مهم و شرایط بیمه تکمیلی که برای خرید این بیمه باید مورد بررسی قرار بگیرد، خواهیم پرداخت. بیمه تکمیلی چیست؟ با اینکه اتفاقات آینده برای تمامی افراد، نامعلوم و غیرقابل پیش‌بینی است؛ اما قشر گسترده‌ای از مردم برنامه‌ریزی مالی مشخصی برای اتفاقات ناخوشایند مانند انواع بیماری‌ها دارند؛ تا در صوت وقوع، توانایی پوشش هزینه‌های مربوط به آن را داشته باشند. بر اساس آئین‌نامه شماره ۷۴ شورای عالی بیمه، بیمه تکمیلی نوعی از بیمه است که برای جبران هزینه‌های درمان انواع بیماری به‌کار می‌رود و می‌توان بخش عمده هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر هزینه‌هایی که توسط بیمه‌گر اول (مانند سازمان‌های بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی) جبران نمی‌شود را توسط آن پوشش داد. بیمه درمان تکمیلی یک نوع بیمه اختیاری است که افراد می‌توانند در صورت تمایل و به‌صورت اختیاری آن را تهیه کنند. اگرچه در ادامه مقاله به بررسی جامع این بیمه‌نامه پرداخته‌ایم، اما می‌توانید در ویدئوی زیر نیز با صفر تا صد بیمه تکمیلی آشنا شوید.   بیمه تکمیلی شامل چه مواردی میشود؟ پوشش های بیمه درمان تکمیلی، خدماتی است که شرکت بیمه‌گر با دریافت هزینه متعهد می‌شود که برای بیمه‌گزار انجام دهد. پوشش‌های آن نیز با توجه به شرایط بیمه تکمیلی و سیاست‌های شرکت بیمه‌گر متفاوت است. رایج‌ترین پوشش‌های بیمه‌نامه درمان عبارتند از: پوشش هزینه‌‌های پاراکلینیکی (سونوگرافی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، رادیولوژی، ماموگرافی و…) پرداخت خدمات آزمایشگاهی (نوار قلب، رادیو گرافی) هزینه‌های عمل‌های حیاتی جراحی مثل مغز، اعصاب، سرطان، پیوند ریه، کبد و…  هزینه بیمارستانی مانند پوشش شیمی درمانی، بستری، هزینه‌های زایمان پرداخت هزینه‌های عمل سرپایی (گچ گرفتـن و…) پرداخت هزینه عینک و سمعک هزینه جراحی چشم شامل عیوب انکساری پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی به جز ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه پرداخت هزینه حضور همراه برای بیماران زیر ۷ و بالاتر از ۷۰ سال. پوشش ویزیت و دارو و خدمات اورژانسی پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن پرداخت مبالغ تهیه اروتز بیمه تکمیلی چه هزینه هایی را پرداخت می کند؟ بیمه تکمیلی به عنوان یک پوشش مکمل بیمه‌های پایه، طیف گسترده‌ای از هزینه‌های درمانی و پزشکی را پرداخت می‌کند که ممکن است بیمه پایه به طور کامل آن‌ها را پوشش ندهد. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ویزیت پزشکان متخصص: هزینه‌های مراجعه به پزشکان متخصص که معمولاً بالاتر از تعرفه‌های بیمه پایه است. آزمایش‌ها: بیمه تکمیلی هزینه‌های مربوط به آزمایش‌های تشخیصی مانند آزمایش‌های خون، تصویربرداری (مانند MRI، سی‌تی‌اسکن و رادیوگرافی) و سایر تست‌های پزشکی را پوشش می‌دهد. داروها: برخی از داروهای خاص و پرهزینه که توسط بیمه پایه پوشش داده نمی‌شوند یا پوشش آنها ناکافی است، توسط بیمه تکمیلی قابل پرداخت هستند. بستری شدن در بیمارستان: هزینه‌های مربوط به بستری در بیمارستان‌ها، از جمله اتاق خصوصی، جراحی‌ها و خدمات پس از جراحی، توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شوند. عمل‌های جراحی: بیمه تکمیلی هزینه‌های جراحی‌های مختلف، از جمله جراحی‌های بزرگ و کوچک، را تحت پوشش قرار می‌دهد. خدمات دندانپزشکی: برخی از بیمه‌های تکمیلی شامل پوشش خدمات دندانپزشکی مانند ترمیم، عصب‌کشی و حتی ایمپلنت هستند. فیزیوتراپی و توانبخشی: هزینه‌های مربوط به جلسات فیزیوتراپی و درمان‌های توانبخشی نیز می‌تواند توسط بیمه تکمیلی پوشش داده شود. این موارد تنها بخشی از خدماتی هستند که توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شوند. بسته به نوع قرارداد بیمه و شرکت بیمه‌گر، پوشش‌های دیگری نیز ممکن است در اختیار شما قرار گیرد. بیمه تکمیلی برای چه کسانی است؟ بیمه‌نامه تکمیلی توسط انواع شرکت‌های بیمه، با پوشش‌ها و حق بیمه‌های متفاوت، به‌صورت گروهی، انفرادی و خانواده ارائه می‌شود. البته این نوع از بیمه اغلب به صورت گروهی در نظر گرفتـه شد‌ه و کارکنان یک مؤسسه را تحت پوشش قرار می‌دهد. چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ برای اینکه بیمه تکمیلی شوید، ابتدا باید نوع بیمه تکمیلی مناسب خود را انتخاب کنید. این بیمه‌ها می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی ارائه شوند. در صورت داشتن بیمه پایه، می‌توانید با اضافه کردن بیمه تکمیلی، پوشش خود را کامل‌تر کنید و از مزایای بیشتری برخوردار شوید. فرآیند خرید بیمه تکمیلی ساده است و با انتخاب یک شرکت بیمه معتبر می‌توانید آن را تهیه کنید. می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، از طریق سایت کاریزما بیمه که انواع بیمه‌های تکمیلی را خریداری کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کاریزما بیمه، انواع پوشش‌ها و خدمات بیمه تکمیلی را مشاهده کنید، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت بیمه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. سایت کاریزما بیمه امکان خرید آنلاین بیمه تکمیلی را فراهم کرده است و شما با چند کلیک ساده می‌توانید بیمه تکمیلی خود را تهیه کرده و از پوشش‌های گسترده آن بهره‌مند شوید. این روش سریع و مطمئن به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر، بیمه تکمیلی شوید و با خیال راحت از خدمات درمانی استفاده کنید. برای بیمه تکمیلی به کجا مراجعه کنیم؟ در صورتی که کارفرما اقدام به خرید بیمه تکمیلی برای شما کرده است می‌توانید از طریق بررسی فیش حقوقی از این موضوع اطمینان حاصل کنید. روش دیگر استعلام بیمه تکمیلی مراجعه به وب‌سایت بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir  و ورود به بخش «سوابق بیمه‌ای» است. انوا‌ع بیمه تکمیلی چیست؟ بیمه تکمیلی دارای سه نوع گروهی، خانواده و انفرادی است که در ادامه به آن‌ها پرداخته شد‌ه است. بیمه تکمیلی گروهی نوعی بیمه درمانی است که توسط کارفرمایان برای کارکنان خریداری می‌شود. این بیمه‌نامه، برخی از هزینه‌های درمانی کارکنان که توسط بیمه‌های درمانی پایه پوشش نمی‌شود را پوشش می‌دهد. بیمه تکمیلی درمانی خانواده این بیمه‌نامه ویژه پوشش افراد یک خانواده است. بیمه درمانی تکمیلی خانواده، مسافرین خارج از کشور را نیز پوشش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع از بیمه تکمیلی، سادگی خرید آن است. بیمه تکمیلی انفرادی بیمـه درمان تکمیلی انفرادی توسط برخی از شرکت‌های بیمه […]
پخش صوتی
ادامه
تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی

تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی؛ کدام بهتر است؟!

تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی در پوشش‌ها، خدمات، مدت زمان، پرداخت خسارت‌ها و غیره نمایان می‌شود. هر دو این بیمه‌ها به منظور جبران هزینه‌ها در نظر گرفته شده‌اند اما تفاوت بیمه عمر با بیمه تکمیلی این است که بیمه عمر برای حمایت مالی از خانواده در صورت فوت یا از کار افتادگی ارائه شده، در حالی که بیمه تکمیلی به منظور جبران درصد زیادی از هزینه‌های درمانی که توسط بیمه‌های پایه ارائه نمی‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مقاله از کاریزما لرنینگ به فرق بیمه عمر و تکمیلی می‌پردازیم تا بتوان با اطلاعات کافی، بیمه‌نامه متناسب با شرایط خود انتخاب کرد. در ادامه با ما همراه باشید. تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی؛ بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟ برای آنکه بخواهیم تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر را توضیح دهیم در ابتدا باید به طور مختصر هر کدام از این بیمه‌ها را شرح دهیم. بیمه‌ عمر یکی از انواع بیمه است که دو وظیفه اصلی دارد. در صورت حیات فرد پرداخت می‌شود یا در صورت فوت به خانواده یا ضامن او پرداخت می‌گردد. در هر دو صورت، در پایان قرارداد مبلغ معینی به صورت یکجا به فرد یا خانواده او پرداخت می‌شود. علاوه بر این، بیمه‌ عمر یک ابزار مالی مهم در سرمایه‌گذاری و کسب سود در طول مدت بیمه‌نامه است. در مقابل، بیمه تکمیلی یک بیمه کوتاه‌مدت است که به منظور جبران هزینه‌های درمانی و پزشکی طراحی شده است و می‌تواند بخش عمده هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر هزینه‌هایی که توسط بیمه پایه مانند سازمان‌های بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی جبران نمی‌شود را پوشش دهد. بیمه درمان تکمیلی یک نوع بیمه اختیاری است که افراد می‌توانند در صورت تمایل آن را تهیه کنند. برای خرید بیمه تکمیلی روی دکمه زیر کلیک کنید. تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر از نظر هدف بیمه عمر بر این اساس طراحی شده است که در صورت بروز وقایع غیرقابل پیش‌بینی مانند فوت، از کار افتادگی یا ابتلا به بیماری‌های خاص، هزینه‌های مالی به خانواده و بازماندگان وی پرداخت ‌شود. هدف از بیمه عمر، تامین امنیت مالی برای فرد و خانواده او است تا در شرایط بحرانی، پشتوانه‌ مالی برای فرد و خانواده‌اش فراهم شود. به عبارت دیگر، بیمه عمر می‌تواند زمانی که خانواده نیاز به کمک مالی دارد با پرداخت مبلغی که قبلاً مشخص شده است، فشارهای مالی را کاهش دهد. در مقابل، هدف اصلی بیمه تکمیلی پوشش هزینه‌های درمانی و پزشکی فرد بیمه‌شده است که بیمه‌های پایه ممکن است به طور کامل پوشش ندهند. بیمه تکمیلی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های درمانی، بستری در بیمارستان، جراحی و خدمات پزشکی را بدون نگرانی از هزینه‌های سنگین آن تامین کنند. به عبارتی بیمه تکمیلی مناسب افرادی است که نیاز به خدمات درمانی بدون دغدغه مالی دارند. تفاوت آنها بر اساس پوشش‌ها یکی از موارد مهم پیش از خرید بیمه عمر، بررسی شرایط هر یک از انواع بیمه عمر و شرکت‌های بیمه‌کننده است. با این حال، برخی از مهم‌ترین موارد تحت پوشش بیمه عمر در اغلب شرکت‌های بیمه، شامل موارد زیر می‌شوند: پوشش بیماری‌های خاص پوشش فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه پوشش نقص عضو و از کار افتادگی پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی شرکت‌های بیمه مختلف دارای طرح‌های متنوعی برای بیمه تکمیلی هستند که پوشش‌های مختلفی را ارائه می‌کند اما اغلب طرح‌های موجود، پوشش‌های بیمه تکمیلی شامل موارد زیر خواهد شد: پوشش هزینه‌‌های پاراکلینیکی پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن پرداخت خدمات آزمایشگاهی هزینه بیمارستانی پرداخت هزینه‌های عمل سرپایی هزینه‌های عمل‌های حیاتی جراحی هزینه جراحی چشم شامل عیوب انکساری پرداخت برخی از هزینه‌های دندان‌پزشکی پرداخت هزینه عینک و سمعک پوشش ویزیت و دارو و خدمات اورژانسی تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه عمر از نظر بازه زمانی بیمه عمر معمولاً به صورت بلندمدت از ۵ تا ۳۰ سال متغیر است. هر چه مدت قرارداد افزایش پیدا کند، سرمایه بیشتری به بیمه‌شده تعلق خواهد گرفت. اغلب بیمه‌نامه‌های عمر طی ۵ سال پس از عقد قرارداد شروع به سود‌دهی می‌‌کنند. به همین دلیل، خرید بیمـه عمر به‌ صورت بلندمدت پیشنهاد می‌شود؛ زیرا هر چه طول مدت قرارداد بیمه عمر بیشتر باشد، سود بیشتری خواهد داشت. این بیمه‌ها به صورت مستمر تا پایان دوره بیمه‌نامه فعال هستند که به منظور جبران خسارت‌های مالی ناشی از فوت، از کار افتادگی، یا بیماری‌های خاص تهیه می‌شود. در بیمه عمر، بیمه‌گذار مبلغی به عنوان حق بیمه می‌پردازد و در صورت وقوع حادثه، شرکت بیمه مبلغی به عنوان سرمایه فوت، مستمری، یا هزینه‌های درمانی به بیمه‌شده یا وراث او پرداخت می‌کند. بیمه تکمیلی یک بیمه کوتاه‌مدت است که معمولاً به صورت سالانه خریداری می‌شود و نیاز به تمدید سالانه دارد. در بیمه تکمیلی، بیمه‌گذار مبلغی به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند و در صورت بستری شدن در بیمارستان، جراحی، یا انجام آزمایشات و خدمات درمانی، شرکت بیمه بخشی از هزینه‌های مربوطه را به بیمه‌شده پرداخت می‌کند. تفاوت آنها از نظر حق بیمه پرداختی حق بیمه برای بیمه عمر با وجود تعهد بلندمدت، بیش از بیمه تکمیلی است. بیمه عمر متعهد به پرداخت مبالغی به عنوان سرمایه فوت به خانواده، پوشش از کار افتادگی فرد یا حمایت مالی مقابل بیماری‌های خاص است. این مورد می‌تواند هزینه قابل توجهی را بر عهده شرکت بیمه بگذارد. در صورتی که فرد دارای بیمـه عمر، طی حادثه‌ای از کارافتاد‌ه شد‌ه و امکان پرداخت حق بیمه را نداشتـه باشد، از ادامه پرداخت معاف خواهد شد. در صورت عدم پرداخت حق بیمه در طرح‌های بیمه تکمیلی، پوشش‌های بیمه‌ای به طور خودکار متوقف می‌شوند و فرد دیگر مشمول استفاده از مزایای بیمه تکمیلی نخواهد بود. به عمین علت، در بیمه تکمیلی اهمیت پرداخت منظم حق بیمه بسیار بیشتر است و افراد باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا از خدمات بیمه‌ای محروم نشوند.   فرق بیمه عمر و تکمیلی از نظر انعطاف‌پذیری بیمه عمر به علت ماهیت بلندمدت بودن، انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به بیمه تکمیلی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که تغییرات در بیمه عمر بسیار محدودتر از بیمه تکمیلی است. بیمه عمر یا زندگی به گونه‌ای طراحی شده که مدت قرارداد آن از ۵ تا ۳۰ سال متغیر باشد. از آنجا که بیمه عمر تعهداتی مانند پرداخت سرمایه فوت یا حمایت […]
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.