خرید آنلاین انواع بیمه‌نامه از کاریزمابیمه

بیمه

همه مطالب بیمه‌ای رو به سادگی یاد بگیر.

مطالب منتخب

مهم‌ترین مطالب این موضوع رو بخون و یاد بگیر

0:00
0:00
1x
بیمه عمر چیست و انواع آن
1x
0:00 0:00

118 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

بیمه سرقت خودرو

بیمه سرقت خودرو؛ راهکار ساده مقابله با دزدی ماشین

بیمه سرقت خودرو زیرمجموعه‌ بیمه بدنه و یک راهکار کاملاً هوشمندانه برای مقابله با سرقت خودرو و به حداقل رساندن خسارت‌ها به‌حساب می‌آید. از آنجایی که بیمه سرقت خودرو یکی از پوشش‌های بیمه بدنه است، این بیمه به بیمه بدنه دزدی ماشین یا به اختصار بیمه دزدی ماشین نیز معروف است. سرقت قطعات خودرو در شرایط فعلی هم هزینه‌ی زیادی را بر مالک خودرو تحمیل می‌کند؛ چه برسد به اینکه خودروی خود را پارک کنید، و چند ساعت بعد با جای خالی آن مواجه شوید! در این شرایط بیمه بدنه سرقت خودرو به کمک شما می‌آید و بخش زیادی از خسارت شما را پوشش می‌دهد. این مقاله از کاریزما لرنینگ به معرفی بیمه سرقت خودرو و شرایط استفاده از بیمه سرقت خودرو می‌پردازد. در انتهای این مطلب در مورد انتخاب بهترین بیمه سرقت خودرو نیز صحبت خواهیم کرد. اگر می‌خواهید از این به بعد در مورد امنیت خودروی خود آسوده‌خاطر باشید، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید. بیمه سرقت خودرو چیست؟ بیمه سرقت خودرو یکی از پوشش های بیمه بدنه است. تهیۀ بیمه بدنه اجباری نیست، اما با توجه به مزایای این نوع بیمه، داشتن آن بسیار توصیه می‌شود. در سال‌های اخیر، قیمت خودرو همواره رو به افزایش بوده است و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و تورم، حتی معمولی‌ترین خودروها، کالای لوکس به حساب می‌آیند! بنابراین منطقی است برای این کالای لوکس، بیمه سرقت خودرو تهیه کنیم. بیمه سرقت ماشین به دو دسته‌ی درجا و کلی تقسیم می‌شود: اگر بعضی از قطعات خودروی شما مانند سیستم صوتی، رینگ و غیره دزدیده شوند، سرقت درجا یا جزئی رخ داده است. اگر سارق خودروی شما را به سرقت ببرید (یعنی به مکان نامعلومی منتقل کند)، سرقت کلی رخ داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه بدنه، می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید: اما اگر بخواهیم آن بخش از بیمه بدنه که به این مطلب مرتبط است را بازگو کنیم، باید بگوییم که در بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و الحاقی یا تکمیلی داریم. پوشش اصلی بیمه بدنه و سرقت کلی پوشش اصلی بیمه بدنه شامل آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، حادثه و سرقت کلی خودرو می‌شود. اگر بیمه بدنه داشته باشید و خودروی شما سرقت شود، شرکت بیمه موظف است تا سقف تعهداتی که در بیمه‌نامه ذکر شده، خسارت شما را جبران نماید. در حال حاضر این امکان فرآهم شده است تا بیمه بدنه و پوشش سرقت خودرو با تخفیف ویژه خریداری کنید. برای این منظور کافیست روی عکس زیر کلیک کنید: پوشش تکمیلی بیمه بدنه و سرقت جزئی سرقت درجا یا جزئی در پوشش‌های اصلی نمی‌آید و شما به‌عنوان بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر، می‌توانید این پوشش تکمیلی را انتخاب کنید. با توجه به بالا بودن قیمت قطعات خودرو، توصیه‌ی ما این است که حتماً هنگام خرید بیمه بدنه، پوشش تکمیلی سرقت درجا را نیز درخواست بدهید. در این صورت، بیمه هرگونه خسارتی که به دلیل سرقت به خودروی شما وارد شود را جبران خواهد کرد. طبق آمارها باتری، رینگ، لاستیک‌ها و درهای خودرو از جمله قطعاتی هستند که سارقان بیشتر از سایر قطعات خودرو سراغ آن‌ها می‌روند. همچنین در کنار سیستم‌های صوتی خودروها، ال‌سی‌دی‌های موجود در برخی از خودروهای مدل بالا هم در معرض سرقت هستند و گزینه‌ی محبوب سارقان به حساب می‌آیند! به‌نظر می‌رسد تا همین نقطه مشخص شده است که خرید بیمه بدنه سرقت خودرو تا چه حد اهمیت دارد! به‌عنوان مکمل این بخش، به سوال زیر پاسخ می‌دهیم. منظور از خسارت کلی در بیمه سرقت خودرو چیست؟ طبف تعاریف موجود، سرقت / خسارت کلی زمانی است که: خودروی شما به سرقت برود و بعد از گذشت 60 روز خودرو پیدا نشود؛ سارق قطعات خودروی شما را به سرقت ببرد و به خودروی شما آسیب بزند، به‌طوری که هزینه‌ی تعمیر و تعویض قطعات بیش از 75 درصد ارزش روز خودرو باشد. در این شرایط، خسارت کلی برای شما در نظر گرفته می‌شود. کارهایی که بعد از سرقت خودرو (جزئی یا کلی) باید انجام دهیم! اگر متوجه شدید خودروی شما دزدیده شده، یا اینکه وسایل داخل خودرو و قطعات آن به سرقت رفته‌اند، همان لحظه باید با پلیس 110 تماس بگیرید و اعلام سرقت نمایید! مسئولیت یک خودرو بر عهده‌ی مالک خودرو است؛ بنابراین اگر خودروی شما سرقت شود و سارق با خودروی شما مرتکب جرم شود، در درجۀ اول شما مسئول هستید، مگر اینکه اعلام سرقت کرده باشید. به همین دلیل باید حتماً سرقت خودرو را سریع به پلیس گزارش دهید! بعد از تماس با پلیس و اعلام سرقت، بایستی مراحل زیر را طی کنید: به کلانتری بروید و علیه سارق شکایت کنید. تقاضا دهید پلاک شما در فهرست سیاه پلیس ثبت شود. به نمایندگی بیمه جهت تشکیل پرونده مراجعه کنید. در صورتی که پلاک شما در فهرست سیاه ثبت شود، یعنی پلاک (خودرو) سرقتی یا مشکل‌دار است و پلیس به‌محض اینکه پلاک خودروی شما را در شهر یا جاده ببیند، آن را توقیف خواهد کرد و به شما اطلاع می‌دهند خودروی شما پیدا شـده است. شرایط پرداخت بیمه سرقت خودرو چگونه است؟ پس از سرقت خودرو، شما باید دو مرتبه با فاصله‌ی زمانی 45 تا 90 روز، خبر سرقت اتومبیل خود را در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی کنید. اگر در طول این مدت، خودروی شما پیدا نشد، مالکیت خودروی شما به شرکت بیمه منتقل می‌شود شرکت بیمه باید خسارت‌های شما را جبران کند. همانطور که اشاره کردیم، اگر خودروی شما پیدا شود، اما هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات آن بیشتر از 75% ارزش خودرو باشد، آنگاه شرکت بیمه برای شما سرقت کلی در نظر می‌گیرد. پرداخت خسارت‌های سرقت جزئی و کلی توسط شرکت بیمه به این صورت است که ابتدا ارزش بازیافت خودرو و هزینه‌های حمل و نجات خودرو توسط شرکت بیمه با‌یستی محاسبه شوند. سپس، میزان خسارت پرداختی بعد از کسر کسورات از مبلغ نهایی مشخص می‌شود. شرکت بیمه تا سقفی که در بیمه‌نامه مشخص شده است، خسارت‌های وارد‌شده به خودروی شما را پرداخت خواهد کرد. مراحل اعلام سرقت و دریافت خسارت بعد از اعلام سرقت، برای تشکیل پرونده در شرکت بیمه مراحل زیر را بایستی طی کنید: اگر سرقت کلی باشد: تشکیل صورت‌جلسه ارائه مدارک مورد نیاز تحویل برگه‌ی استعلام عدم کشف از پلیس آگاهی تحویل داد‌ن سوئیچ‌های خودرو تعیین ارزش خودرو […]
ادامه
بیمه تکمیلی خانواده چیست

بیمه تکمیلی خانواده چیست؟ + پاسخ به تمام سوالات شما

سلامتی یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های هر خانواده است. زیرا بیماری‌ها علاوه بر مشکلات روحی و روانی، می‌توانند بار مالی سنگینی را بر دوش خانواده‌ها بگذارند. اینجاست که بیمه تکمیلی خانواده به کمک می‌آید. اما بیمه تکمیلی خانواده چیست و چرا اهمیت دارد؟ این نوع از بیمه تکمیلی نه تنها هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد، بلکه به خانواده‌ها آرامش خاطر می‌بخشد تا با خیال راحت‌تری به سلامت و رفاه یکدیگر بپردازند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ با مفهوم بیمه تکمیلی خانواده، شرایط و بهترین گزینه‌ها برای انتخاب این بیمه آشنا می‌شویم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. بیمه تکمیلی خانواده چیست؟ بیمه تکمیلی خانواده یکی از انواع بیمه تکمیلی است که هزینه‌های درمانی خانواده را پوشش می‌دهد. بیمه‌های پایه معمولاً خدمات اصلی پزشکی، بستری و داروهای ضروری را پوشش می‌دهند، اما ممکن است هزینه‌های بالای درمانی، عمل‌های جراحی خاص، درمان‌های ویژه و داروهای گران‌قیمت را شامل نشوند. به همین دلیل، خانواده‌ها می‌توانند با تهیه بیمه تکمیلی به آرامش خاطر بیشتری در مواجهه با هزینه‌های درمانی برسند.  بیمه تکمیلی خانواده به ویژه برای افراد شاغلی که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستند، گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل به شمار می‌آید. با خرید این بیمه، شما می‌توانید خود، همسر، فرزندان و حتی والدین خود را تحت پوشش قرار دهید. اگر نمی‌دانید بیمه تکمیلی چه پوشش‌های و شرایطی دارد، پیش از ادامه این مقاله، حتما مطلب زیر را مطالعه کنید: بیمه تکمیلـی خانو‌اد‌ه بدون نیاز به داشتن بیمه پایه در گذشته، داشتن بیمه پایه (مانند تأمین اجتماعی) برای خرید بیمه تکمیلی الزامی بود. اما خوشبختانه، امروزه برخی شرکت‌های بیمه‌ای با حذف این شرط، امکان خرید بیمه تکمیلی را برای همه افراد فراهم کرده‌اند. بدین ترتیب، حتی افرادی که بیمه پایه ندارند نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر، از پوشش‌های متنوع بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند. این تغییر شرایط، خرید بیمه تکمیلی را برای همه افراد آسان‌تر کرده است. پوشش‌های بیمه تکمیلی خانواده چیست؟ پوشش‌های بیمه تکمیلی طرح خانواده بسته به شرکت بیمه و شرایط آن متفاوت است. اما برخی از متداول‌ترین پوشش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند: آزمایش‌ها و تصویربرداری: تمامی آزمایش‌های تشخیصی مانند خون، ادرار، سونوگرافی، ام آر آی، سی‌تی‌اسکن، رادیوگرافی، ماموگرافی و نوار قلب تحت پوشش قرار دارند. خدمات تخصصی: هزینه‌های انواع عمل‌های جراحی، از جمله مغز و اعصاب، قلب، سرطان، پیوند اعضا و همچنین شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و سایر درمان‌های تخصصی پوشش داده می‌شود. بستری و زایمان: هزینه‌های بستری در بیمارستان، اتاق عمل، زایمان طبیعی و سزارین، داروهای مصرفی در بیمارستان و هزینه‌های همراه بیمار تحت پوشش قرار دارند. خدمات سرپایی: هزینه‌های درمان‌های سرپایی مانند گچ‌گیری، بخیه و سایر خدمات اورژانسی پرداخت می‌شود. درمان‌های خاص: هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی، عیوب انکساری چشم (مانند لیزیک و لازک)، شنوایی‌سنجی و تهیه سمعک و همچنین تهیه اروتز (وسایل ارتوپدی) تحت پوشش قرار دارند. خدمات دندانپزشکی: بسیاری از خدمات دندانپزشکی از جمله عصب‌کشی، پر کردن، کشیدن دندان و درمان‌های لثه‌ای پوشش داده می‌شود. (توجه: ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه از پوشش خارج هستند.) خدمات اورژانسی: هزینه‌های ویزیت پزشک، دارو و سایر خدمات اورژانسی در صورت بروز حادثه یا بیماری ناگهانی پوشش داده می‌شود. داروهای خاص و پرهزینه: بسیاری از داروهای تخصصی و پرهزینه که تحت پوشش بیمه پایه قرار ندارند یا پوشش آن‌ها محدود است، توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شوند. به این ترتیب، بیماران می‌توانند با خیالی آسوده به درمان خود ادامه دهند. فیزیوتراپی و توانبخشی: هزینه‌های جلسات فیزیوتراپی، کاردرمانی و سایر درمان‌های توانبخشی که برای بهبود عملکرد جسمی و توانایی‌های فرد ضروری هستند، در بسیاری از طرح‌های بیمه تکمیلی گنجانده شد‌ه‌اند. مزایای بیمه تکمیلی خانواده چیست؟ بیمه تکمیلی خانواده مزایای زیادی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: پوشش هزینه‌های اضافی: این بیمه‌ها می‌توانند هزینه‌های اضافی را که بیمه پایه پرداخت نمی‌کند، مانند هزینه‌های جراحی، درمان‌های تخصصی و مشاوره‌های پزشکی پوشش دهند. دسترسی به خدمات بهتری: خانواده‌های دارای بیمه تکمیلی می‌توانند به خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت‌تر و سریع‌تر دسترسی پیدا کنند. کاهش فشار مالی: هزینه‌های درمانی می‌تواند به شدت بر بودجه خانواده تاثیر بگذارد. بیمه تکمیلی این فشار را کاهش می‌دهد و آرامش بیشتری را برای خانواده ایجاد می‌کند. پوشش بیمه‌ای برای تمام اعضای خانواده: این نوع بیمه برای تمام اعضای خانواده طراحی شد‌ه است و محدودیتی برای نوع بیمه پایه افراد وجود ندارد. یعنی همه افراد بدون توجه به بیمه پایه خود، می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند. همچنین، هیچ محدودیتی برای تعداد افراد بیمه‌شد‌ه وجود ندارد و شما می‌توانید تمام اعضای تحت تکفل خود را بدون در نظر گرفتن تعداد آن‌ها بیمه کنید. شرایط بیمه تکمیلی خانواده چیست؟ شرایط بیمه تکمیلی خانواده معمولاً شامل موارد زیر است: دوره انتظار: برای برخی از پوشش‌های مهم مانند جراحی، بستری و زایمان، دوره انتظار مشخصی در نظر گرفته شد‌ه است. این بدان معناست که شما باید مدتی پس از شروع بیمه، برای استفاده از این پوشش‌ها منتظر بمانید. سابقه بیماری: وجود سابقه بیماری می‌تواند بر پوشش‌های بیمه‌ای شما تأثیر بگذارد. برخی بیماری‌ها ممکن است از پوشش‌های بیمه خارج شد‌ه یا نیاز به پرداخت فرانشیز بیشتری داشته باشند. حق بیمه: هر یک از اعضای خانواده که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، باید حق بیمه جداگانه‌ای پرداخت کند. محدودیت سنی: سن سرپرست باید بین 18 تا 70 سال باشد. فرزندان دختر تا 18 سالگی و فرزندان پسر تا 22 سالگی می‌توانند تحت پوشش باشند. پس از این سن، دختران به شرط مجرد بودن و پسران به شرط اشتغال به تحصیل، امکان تمدید بیمه را دارند. شرایط خاص هر شرکت بیمه‌ای: هر شرکت بیمه‌ای شرایط و پوشش‌های خاص خود را دارد. قبل از خرید، حتماً شرایط مختلف شرکت‌ها را مقایسه کنید. بهترین بیمه تکمیلی خانواده کدام است؟ انتخاب بهترین بیمه تکمیلی درمانی خانواده بستگی به نیازهای خاص هر خانواده دارد. اما در اینجا به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که می‌تواند در انتخاب شما کمک کند: پوشش‌های متنوع: یک بیمه خوب باید طیف وسیعی از خدمات درمانی را پوشش دهد. از خدمات اورژانسی تا درمان‌های تخصصی، هر کدام اهمیت خاص خود را دارند. نرخ حق بیمه: هزینه بیمه تکمیلی خانوادگی باید با توجه به بودجه خانواده منطقی باشد. بررسی هزینه‌ها و مقایسه بین طرح‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. تجربه شرکت بیمه: سابقه و تجربه شرکت بیمه در […]
ادامه
بیمه موبایل چیست

بیمه موبایل چیست؟ + معرفی بهترین بیمه موبایل

بیمه موبایل چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟ هر شرکت بیمه‌ای در مقابل دریافت هزینه و حق بیمه، متعهد می‌شود که خسارت‌های احتمالی بر اثر حوادث درج‌شده در بیمه‌نامه را جبران کند. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به شرایط بیمه موبایل و خدماتی که بیمه موبایل ارائه می‌دهد پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید. بیمه سرقت موبایل چیست؟ در ابتدا باید بدانیم بیمه چیست؟ بیمه موبایل یکی از انواع بیمه است که به طور خاص، خسارت‌ها و آسیب‌‌هایی که به تلفن همراه وارد می‌شود را جبران می‌کند. این بیمه به عنوان یکی از راهکارهای مطمئن برای جلوگیری از خسارات غیرمنتظره برای تلفن همراه شناخته شده است. خدمات بیمه موبایل شامل تعمیر با هزینه کمتر، خرابی ناشی از آب‌خوردگی، سرقت و غیره است و کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه مناسب، از بیمه‌ای متناسب با نیازهای خود بهره‌مند شوند. بیمه موبایل برای افرادی که دارای تلفن همراه گران‌قیمت هستند، بسیار ضروری است و از تحمیل هزینه‌های سنگین تعمیر و تعویض جلوگیری می‌کند. برای خرید بیمه موبایل و مقایسه انواع بیمه‌ از کاریزما بیمه، روی تصویر زیر کلیک کنید و بیمه‌ها را از نظر پوشش و قیمت، مقایسه و بهترین آنها را انتخاب کنید. بیمه موبایل چگونه است؟ قوانین بیمه موبایل ممکن است به دلیل سیاست‌های شرکت‌های بیمه، با یکدیگر متفاوت باشند؛ اما در حالت کلی، بخش گسترده‌ای از پوشش‌ها را در برمی‌گیرند. عموما در قرارداد‌های بیمه موبایل، حوادثی تحت پوشش قرار می‌گیرند که گارانتی تلفن همراه به آن‌ها توجهی نمی‌کند. به بیان دیگر در بیمه موبایل حوادث و خساراتی تحت پوشش قرار خواهند گرفت که تحت پوشش گارانتی موبایل نیستند. به همین علت است که بیمه موبایل توانسته امروزه به شدت مورد استقبال کاربران قرار گیرد. مزایای بیمه موبایل نسبت به گارانتی تصور اینکه چون تلفن همراه، گارانتی دارد پس دیگر نیازی به بیمه موبایل نیست، اشتباه است؛ اما تفاوت گارانتی و بیمه موبایل چیست؟ بیمه گوشی موبایل خدمات بسیار گسترده‌تری نسبت به گارانتی ارائه می‌دهد و تضمین بهتری برای حوادث غیرمترقبه است. به عنوان مثال خرابی ناشی از آب خوردگی یا خرابی که در اثر سهل‌انگاری کاربر در موبایل رخ دهد، تحت گارانتی قرار نخواهند گرفت، اما بیمه گوشی موبایل بستری را فراهم می‌کند که بتوان این مشکلات را بدون پرداخت هزینه رفع کرد. برخی از مواردی که در گارانتی تلفن همراه به‌ عنوان تبصره آورده‌‌شده و دخیل بودن آن‌ها در خرابی گوشی منجر به عدم اعمال گارانتی می‌شود شامل موارد زیر است: گم‌شدن یا دزدیده‌شدن گوشی عدم استفاده از لوازم جانبی مورد تایید سازنده موبایل باز شدن و تعمیر گوشی توسط هر تعمیرکاری به‌غیراز تعمیرکاران شرکت گارانتی کننده هرگونه خرابی ناشی از رفتار شخصی کاربر خرابی‌های ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل و آتش‌سوزی بیمه موبایل در این شرایط ارزش خود را نشان می‌دهد. با بیمه‌ کردن گوشی، تمام موارد مذکور و سایر خطرات احتمالی تحت پوشش قرار می‌گیرند، بنابراین گارانتی موبایل در بهترین حالت مکمل بیمه گوشی است و پس از بیمه‌کردن موبایلتان نگرانی خاصی برای اتفاقات خارج از گارانتی نخواهید داشت. انواع بیمه موبایل چیست؟ شرکت بیمه در ازای دریافت هزینه، موظف به جبران خسارات احتمالی بر اثر حوادث درج شده در بیمه‌نامه است. گوشی‌های موبایل در معرض آسیب‌های مختلفی از جمله خرابی ناشی از افتادن گوشی، آسیب‌های ناشی از آب، سرقت یا حتی خرابی‌های فنی اجتناب‌ناپذیر هستند. انواع بیمه گوشی موبایل به شرح زیر است: بیمه سرقت گوشی موبایل در دو نوع “شکست حرز” و “قاپ‌زنی و زورگیری” ارائه می‌شود. بیمه موبایل به همراه تعمیرات شامل جبران خساراتی است که باعث خراب‌شدن تلفن همراه می‌شوند. بیمه موبایل شامل چیست؟ در پاسخ به این سوال که پوشش‌های بیمه موبایل چیست؟ باید بگوییم که اکثر خطراتی که تلفن همراه را تهدید می‌کنند، تحت پوشش بیمه گوشی موبایل هستند. خطرات باقی‌مانده که تحت پوشش بیمه نیست، مواردی هستند که احتمال وقوع آنها بسیار پایین است. خطرات تحت پوشش بیمه گوشی موبایل به شرح زیر است: سرقت، دزدی، دستبرد و حوادث مرتبط با آن‌ها ضربه فیزیکی شامل شکستگی یا ضربه‌خوردگی هر نوع آب‌خوردگی، نم‌زدگی، زنگ‌زدگی و رسوب زدگی نوسانات ولتاژ برق، اتصال کوتاه و القای الکتریکی آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار حوادث طبیعی نظیر طوفان، سیل و طغیان رودخانه، تگرگ و نشست زمین بیمه گوشی چه مواردی را در برنمی‌گیرد؟ در هر بیمه‌نامه‌ای لیستی از مواردی وجود دارد که ریسک بسیار بالایی دارند یا احتمال وقوع آن‌ها قابل پیش‌بینی نیست. موارد غیرقابل جبران و استثنائات بیمه موبایل چیست که در ادامه ذکر شده‌اند: وجود نواقص ذاتی تحت پوشش گارانتی عیوب نرم‌افزاری خسارات واردشده به کلیه لوازم جانبی نظیر کارت حافظه، شارژر، هندزفری و قلم هوشمند خسارت‌های ایجاد شده بر اثر تعمیرات نامناسب آسیب‌های ظاهری مانند خراشیدگی قاب گوشی، صفحه نمایشگر، لنز و دوربین خسارات مرتبط با حذف اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه عملکرد دکمه اثر انگشت و فیس آی‌دی خسارت ایجاد شده به گوشی‌های رجیستر نشده یا گوشی‌های با شماره‌ سریال مخدوش خسارت به تلفن همراه به صورت عمدی تلفن همراه در معرض گرد و غبار و آلودگی آیا بیمه موبایل شامل سرقت گوشی هم میشود؟ پوشش سرقت، از آن دسته از خدماتی است که آرامش را به دارندگان تلفن همراه باز می‌گرداند. برای استفاده از این پوشش باید موارد و نکاتی را رعایت کرد. به عنوان مثال بسته به نوع بیمه، لازم است تا جعبه‌ دستگاه یا اصل فاکتور خرید موجود باشد. در مواردی نیز باید در بازه زمانی کمتر از 5 روز اعلام سرقت تلفن همراه کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که با پرداخت حق بیمه اضافی سرقت به هر شکل تحت پوشش است. بیمه موبایل برای سرقت با شکست حرز شرکت بیمه در صورتی متعهد می‌شود خسارت سرقت تلفن همراه را جبران کند که سرقت گوشی، همراه با شکستن موانع یا تهدید و اعمال زور باشد. این به این معناست که سارق با شکستن در یا تخریب و گذشتن از انواع موانع بتواند اقدام به سرقت تلفن همراه کند. بیمه سرقت یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که این بیمه‌نامه با جبران هزینه‌ گوشی یا ارائه‌ یک تلفن همراه جدید، ارائه می‌دهد. عوامل موثر بر هزینه بیمه گوشی عوامل موثر بر قیمت بیمه موبایل چیست؟ محاسبه هزینه بیمه موبایل به این صورت است که قیمت تلفن همراه در نرخ بیمه ضرب‌شده و این عدد تقسیم بر […]
ادامه
بیمه مهندسی چیست

بیمه مهندسی چیست؟ کلوزها، انواع بیمه مهندسی و پوشش‌ها

شاید در میان بیمه‌های مختلف، کمتر عنوان بیمه مهندسی را شنیده باشید و احتمالاً نمی‌دانید بیمه مهندسی چیست و چه پوشش‌هایی دارد. این بیمه، اگرچه کاملاً تخصصی و جدید است، اما کاربردهای خاص خود را دارد و خدمات زیادی را در اختیار مهندسان، پیمانکاران و مشاغل وابسته قرار می‌دهد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، ابتدا مفصل توضیح می‌دهیم بیمه نظام مهندسی چیست، سپس انواع و پوشش‌ها و شرایط بیمه مهندسی را بررسی می‌کنیم و در این میان سری هم به تاریخچه بیمه مهندسی خواهیم زد. البته قبل از شروع مطلب، ذکر یک نکته ضروری است. بیمه مهندسی با بیمه مسئولیت مهندسین ناظر تفاوت دارد! ماهیت این دو نوع بیمه‌نامه کاملاً متفاوت است. بیمه‌نامه مهندسی بخشی از بیمه اموال به‌حساب می‌آید، در حالی که بیمه‌نامه مسئولیت مهندسین ناظر زیرمجموعه‌ی بیمه مسئولیت است. پوشش‌ها و خسارت‌های جبران‌پذیر در هر یک از این بیمه‌نامه‌ها کاملاً متفاوت و مجزا از یکدیگر است. در ادامه‌ی این مطلب صرفاً به این می‌پردازیم که بیمه مهندسی چیست. بیمه مهندسی چیست؟ بیمه مهندسی زیرمجموعه‌ی بیمه اموال است که خسارات فیزیکی غیرقابل پیش‌بینی ناشی از حوادث را در پروژه‌های در حال احداث و همچنین سازه‌ها، تأسیسات و تجهیزات در حال بهره‌برداری تحت پوشش قرار می‌دهد. تمام اصول مربوط به بیمه‌نامه‌های اموال، از جمله غرامت، حسن نیت و جانشینی در تعریف بیمه مهندسی نیز صادق است. پروژه‌های زیربنایی، عمرانی، و سازه‌های صنعتی و ساختمانی در تمامی مراحل ساخت، از آغاز پروژه و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات گرفته تا دوره آزمایش و راه‌اندازی، در معرض خطرات متعددی قرار دارند. این خطرات می‌توانند منجر به آسیب و از بین رفتن سرمایه شوند. همچنین، احتمال وقوع زیان‌هایی به اشخاص ثالث وجود دارد که در نتیجه سهل‌انگاری یا خطاهای انسانی پیمانکاران و عوامل بیمه‌گزار به‌وجود می‌آید و این افراد به‌طور قانونی مسئول شناخته می‌شوند. بیمه‌های مهندسی به‌طور خاص برای پوشش‌دهی فعالیت‌های مهندسین در رشته‌های مختلف طراحی شده‌اند.  تاریخچۀ بیمه مهندسی تاریخچه بیمه مهندسی به قرن نوزدهم میلادی و انگلستان برمی‌گردد. استفاده از دیگ‌های بخار در آن زمان رایج بود که البته همین موضوع باعث شده بود کارگرهای زیادی در حین کار با این دیگ‌های بخار آسیب‌های جدی ببینند! در آن زمان سازمانی تحت عنوان «سازمان استفاده‌کنندگان از دیگ بخار» وجود داشت که وظیفه داشت این موضوع را بررسی و شرایط را بهبود بخشد تا اینکه در سال 1858، موضوع آسیب‌های دیگ بخار به تاسیس اولین شرکت بیمه در حوزۀ مهندسی منجر شد – شرکت بیمه دیگ بخار؛ و پس از آن شرکت‌های بیمه دیگری در حوزۀ مهندسی تاسیس شدند. اوایل قرن بیستم میلادی، اولین بیمه‌نامه ماشین‌آلات پیمانکاران در کشور آلمان صادر شد. همچنین شرکت آلمانی «مونیخ ری» اولین بیمه مهندسی را به ایران آورد و اولین بیمه‌نامه‌های مهندسی در ایران در واقع نسخۀ ترجمه‌شده‌ی بیمه‌نامه‌های این شرکت آلمانی هستند. اولین بیمه‌نامه مهندسی در ایران برای پروژه سد لتیان صادر شده است. اکنون با دانستن این تاریخچۀ مختصر، سراغ انواع بیمه‌ در حوزۀ مهندسی می‌رویم. کلوزهای بیمه مهندسی چیست؟ قبل از توضیح کلوز بیمه مهندسی، ابتدا اصطلاح «کلوز» را در بیمه تعریف کنیم. کلوز (Clause) در بیمه به‌معنی یک بند یا شرایط خاصی است که در بیمه‌نامه گنجانده می‌شود و طبق آن می‌توانیم شرایط اضافی، استثنائات یا توضیحات خاصی را در بیمه‌نامه لحاظ کنیم. برای مثال یک کلوز می‌تواند پوشش خطرات طبیعی مانند سیل یا زلزله را به بیمه‌نامه اضافه کند. مسلماً کلوز به شرایط بیمه‌نامه بستگی دارد. در بیمه‌نامه‌های مهندسی به‌طور کلی 4 کلوز داریم: افزایش‌دهنده پوشش‌ها کاهش‌دهنده پوشش‌ها محدودکننده پوشش‌ها مشروط‌کننده پوشش‌ها چنانچه قصد خرید بیمه مهندسی دارید، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید و کلوزهای زیر را به بیمه‌نامه خود اضافه نمایید. برای خرید انواع بیمه‌نامه‌های مهندسی، می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید: بررسی انواع بیمه مهندسی دسته‌بندی کلی بیمه‌های مهندسی شامل دو گروه می‌شود: بیمه‌های دوره احداث (Construction) بیمه‌های دوره بهره‌برداری (Operation) هر گروه شامل بیمه‌های خاصی می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. همانطور که از عنوان‌ها مشخص است، هر گروه شامل بیمه‌هایی می‌شود که به بخش خاصی از پروژه اختصاص دارند. این دو گروه را دقیق‌تر بررسی کنیم. انواع بیمه‌های دوره احداث در بیمه مهندسی چیست؟ در این گروه دو نوع بیمه‌نامه داریم: بیمه تمام خطر نصب (EAR) بیمه تمام خطر پیمانکاران (CAR) 1. بیمه تمام خطر نصب بیمه تمام خطر نصب (Erection All Risks) یکی از بیمه‌نامه‌های جدید در حوزه بیمه مهندسی است که کاربردهای گسترده‌ای دارد. این بیمه‌نامه به بیمه‌گزاران پوشش‌های لازم در زمان نصب ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات فلزی و ساخت و سازهای بلندمرتبه را ارائه می‌دهد. کلیه پروژه‌های احداث تأسیسات و کارخانه‌هایی که ارزش آن‌ها فراتر از مصالح و کارهای ساختمانی باشد، تحت پوشش بیمه تمام خطر نصب قرار می‌گیرند. این بیمه‌نامه تقریباً شرایط مشابهی با بیمه‌نامه تمام خطر پیمانکاران دارد. تعهدات بیمه تمام خطر نصب بیمه‌نامه تمام خطر نصب، خسارت‌های غیرمنتظره‌ای را که ممکن است در زمان نصب ماشین‌آلات و دستگاه‌ها به‌وقوع بپیوندد تحت پوشش قرار می‌دهد. این خسارات شامل آسیب‌های ناشی از دستگاه‌هایی مانند توربین‌ها، ژنراتورها، دیگ‌های بخار، کمپرسورهای درون‌سوز، و سایر تجهیزات صنعتی می‌شود. خساراتی که شرکت بیمه‌گر موظف به جبران آن‌ها است شامل موارد زیر می‌شود: حوادث ناشی از سقوط هواپیما، انفجار، صاعقه و آتش‌سوزی بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان و برف زمین‌لرزه، نشست زمین و جابه‌جایی لایه‌های زمین سرقت و دزدی به‌ویژه در موارد شکست حرز خسارات ناشی از بی‌تجربگی و عدم مهارت بدون سوءنیت ریزش آوار و سایر عوامل خارجی در حین حمل و نقل خسارات و صدمات جانی به اشخاص ثالث و همچنین صدمات مالی به اموال آن‌ها هزینه‌های مربوط به از بین بردن ضایعات ناشی از حوادث خسارات خارج از پوشش بیمه تمام خطر نصب برخی خسارت‌ها نیز تحت پوشش بیمه تمام خطر نصب نمی‌باشند: خسارت‌های ناشی از خطا در طراحی یا استفاده از مصالح نامناسب آسیب‌های مکانیکی یا الکتریکی خسارات عمدی یا ناشی از سهل‌انگاری بیمه‌گزار و کارکنان خسارات به دلیل تأخیر در تکمیل پروژه آسیب‌های ناشی از جنگ، شورش و اعتصابات خسارات ناشی از توقیف و ضبط اموال به دستور مراجع قانونی آسیب‌های ناشی از مشکلات هسته‌ای و مواد رادیواکتیو مدت اعتبار بیمه تمام خطر نصب مدت اعتبار این بیمه‌نامه از زمان تخلیه ماشین‌آلات و اشیای بیمه‌شده آغاز می‌شود و تا پایان عملیات و راه‌اندازی ادامه می‌یابد. به‌علاوه، تمام خسارات واردشده در […]
ادامه
ایاب و ذهاب در بیمه بدنه

ایاب و ذهاب در بیمه بدنه چیست؟ + نحوه محاسبه آن

با وجود اختیاری بودن بیمه بدنه، پوشش‌های اصلی و اضافی آن مانند پوشش ایاب ذهاب در بیمه بدنه، همه مالکان خودرو را ترغیب به خرید آن می‌کند. با توجه به افزایش استفاده از خودرو و قیمت قطعات و لوازم آن، یکی از نیازهای اصلی مردم شده‌است. همانطور که گفتیم یکی از پوشش‌های جذاب آن، ایاب و ذهاب در بیمه بدنه است که در ادامه این مطلب از کاریزما لرنینگ به معرفی کاربرد این پوشش و میزان هزینه ایاب و ذهاب می‌پردازیم. با ما همراه باشید. ایاب و ذهاب در بیمه بدنه چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که اساسا ”بیمه بدنه چیست و چرا باید آن را تهیه کنیم؟ بیمه بدنه به علت افزایش روز افزون خودرو و قطعات آن، با وجود اینکه الزامی در خرید آن نیست ولی یکی از اصلی‌ترین بیمه‌هایی است که هر کسی می‌تواند آن را تهیه کند. شرکت بیمه در قبال سقف تعهد مقرر، ملزم به پرداخت خسارت به فرد بیمه‌شده است. ایاب و ذهاب همانطور که از اسم آن پیداست یک کلمه عربی است که در فارسی به معنای رفت و آمد است. اینکه چه زمان از وسیله ایاب و ذهاب استفاده شود کاملا به توافق طرفین بستگی دارد. گاهی برای برای انجام این کار، با دریافت هزینه جداگانه، مبلغی تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌شود. ایاب و ذهاب در بیمه بدنه یکی از انواع پوشش‌هایی است که با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان آن را خریداری کرد. پوشش ایاب و ذهاب کاملا اختیاری است و می‌توان، هنگام صدور بیمه نامه آن را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که انتخاب این پوشش تغییر چشمگیری در میزان حق بیمه ندارد. در مقاله ”پوشش های بیمه بدنه” به طور کامل در مورد پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه صحبت کردیم. برای پیشگیری از هزینه‌های احتمالی و خسارت‌های واردشده به خودرو حتما بیمه بدنه خریداری کنید تا با اطمینان بیشتری رانندگی کنید و از خودرو خود استفاده کنید. از سایت کاریزما بیمه می‌توانید بهترین بیمه‌های بدنه را مقایسه و خریداری کنید. منظور از ایاب و ذهاب در بیمه بدنه چیست؟ پوشش ایاب ذهاب بیمه بدنه به صورت روزشمار محاسبه می‌شود و به علت غیرقابل استفاده شدن ماشین بعد از وقوع حادثه پرداخت می‌شود. به عنوان مثال اگر بعد از تصادف و حادثه‌ای، خودرویی دچار خطرات جدی آتش سوزی، تصادف، نقص فنی و غیره شود. به مدت زمانی که ماشین در تعمیرگاه باشد هزینه پرداخت می‌شود که این هزینه به ازای کرایه رفت و آمد با تاکسی و آژانس می‌باشد. نحوه محاسبه هزینه ایاب و ذهاب شاید برای شما سوال پیش بیاید که هزینه ایاب و ذهاب بیمه بدنه چگونه محاسبه می‌شود. البته این هزینه در شرکت‌های مختلف بیمه، کمی متفاوت است. هزینه ایاب و ذهاب به صورت روزانه پرداخت می‌شود و تا حداکثر 30 روز را پوشش می‌دهد. البته برخی از شرکت‌های بیمه زمانی کمتر از این را پرداخت می‌کنند و چند روز را به عنوان فرانشیز در نظر می‌گیرند. نحوه محاسبه آن به دو صورت است: در حالت اول شرکت بیمه درصدی از ارزش خودرو زمانی که بیمه‌شده را در نظر می‌گیرد؛ به عنوان مثال 0.3 درصد ارزش خودرو در حالت دوم شرکت بیمه مقدار معینی را تعیین می‌کند؛ به عنوان مثال روزی 20 هزار تومان تا مدت مشخص 30 روز یا کمتر چگونه از پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه استفاده کنیم؟ خسارتی که به یک خودرو وارد می‌شود به دو دسته خسارت جزئی یا خسارت کلی تقسیم می‌شوند در ادامه به توضیح هر کدام از این خسارات و نحوه جبران خسارت توسط شرکت‌های بیمه می‌پردازیم: خسارت کلی در پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه خسارات کلی زمانی انجام می‌شود که خودرو دچار خسارت جبران ناپذیر شود مانند سرقت خودرو که بیش از 60 روز به وقوع بپیوند یا خسارت وارده به خودرو بیش از سه چهارم ارزش اتومبیل در زمان حادثه باشد. به این صورت که ارزش اسقاطی و بازیافتی خودرو از میزان بیمه و ارزش خودرو کسر می‌شود؛ سپس هزینه حمل اتومبیل به آن اضافه می‌شود (به این شرط که از کل ارزش خودرو بیمه‌شده بیشتر نشود). پس از آن که هزینه خسارت کلی به مشتری پرداخت شود، قرارداد بیمه تمام می‌شود؛ اما در صورتی که مدت قرارداد بیشتر از یک سال باشد میزان حق بیمه باقیمانده تا تاریخ سررسید به مشتری برگردانده می‌شود. برای پیشگیری از هزینه‌های وارد شده به خودرو ، حتما اقدام به خرید بیمه بدنه کنید. کاریزما بیمه این امکان را در اختیار افراد قرار دادهاست تا انواع بیمه را با پوشش‌ها مقایسه و بهترین انتخاب را انجام دهند. بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صورت آنلاین و آسان بیمه بدنه خودرو خود را انجام دهید. ارزش بازیافتی خودرو توسط شرکت بیمه تعیین می‌شود. فرض کنید شما به عنوان مالک خودرو با این ارزش بازیافتی موافق نباشید در این صورت شرکت بیمه خودرو را به تملک خود در می‌آورد. پس از انتقال سند، فرانشیز بیمه بدنه به عنوان کسورات از مبلغ خسارت کم می‌شود. خسارت جزئی در پوشش ایاب ذهاب در بیمه بدنه هر خسارتی که کلی نباشد، جزئی محسوب می‌شود. این خسارت براساس هزینه تعمیر که شامل دستمزد، قیمت لوازم و محاسبه فرانشیز و استهلاک به دست می‌آید که از مبلغ خسارت کسر می‌شود سپس هزینه پوشش ایاب و ذهاب بیمه بدنه که معادل تعداد روزهایی است که خودرو در تعمیرگاه است، پرداخت می‌شود. شرایط پوشش هزینه ایاب و ذهاب چگونه است؟ هر پوشش اضافی که در بیمه بدنه امکان خرید آن وجود داشته‌باشد دارای شرایط خاصی می‌باشند که پوشش ایاب و ذهاب در بیمه بدنه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به شرایط هزینه ایاب و ذهاب می‌پردازیم: اگر از خودرو به علت یکی از خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه استفاده نمی‌شود و در تعمیرگاه باشد. پوشش هزینه ایاب و ذهاب چون به صورت روزشمار محاسبه می‌شود، هزینه بیشتر از 30 روز را متعهد نمی‌شود. مدت زمان عدم استفاده از خودرو بر اثر تصادف، توسط شرکت بیمه تعیین می‌شود. سخن پایانی برای همه ما روزهایی پیش می‌آید که به علت تصادف یا نقص فنی، امکان استفاده از خودرو را نداشته باشیم و برای مدتی اتومبیل به علت آسیب‌های کلی و جزئی در تعمیرگاه باشد. […]
ادامه
در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد

در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟!

در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد و خسارت‌های غیر قابل جبران در بیمه بدنه چیست؟ این سوالی است که در این مطلب از کاریزما لرنینگ به توضیح آن پرداخته‌ است؛ هر چند بیمه بدنه اجباری نیست ولی این روزها به دلیل سرقت خودرو و لوازم اصلی، افراد زیادی ترجیح می‌دهند در کنار بیمه شخص ثالث خود بیمه بدنه را هم خریداری کنند. بیمه بدنه در کنار تمام پوشش هایی که در هنگام وقوع حوادث دارد، خسارتهای غیر قابل جبران نیز دارد که بیمه بدنه مسئولیت پرداخت آنرا بر عهده نمی‌گیرد. در ادامه با همراه باشید. بیمه بدنه شامل چه مواردی نمی شود؟ همانطور که در مقاله ” بیمه بدنه چیست” به طور کامل به معرفی و بررسی بیمه بدنه پرداختیم در این مطلب صرفا به این سوال پاسخ دادیم که در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟ اما پیش از آنکه به ادامه این مطلب بپردازیم لازم است از مزایای بیمه بدنه بیشتر بگوییم. بیمه بدنه با وجود اختیاری بودن، دارای اهمیت زیادی برای رانندگان است. برای خرید و مقایسه انواع بیمه از سایت کاریزما بیمه روی تصویر زیر کلیک کنید. ابتدا باید بدانیم که هر بیمه بدنه‌ای دو نوع خسارت را پوشش می‌دهد: پوشش‌های اصلی که شامل حوادث و صادف، آتش‌سوزی و صاعقه، سرقت و غیره می‌شود. پوشش‌های فرعی که شامل هزینه سرقت، هزینه حمل خودرو، شکستـن شیشه‌ها، نوسانات قیمتی، خطرات ناشی از اسیدپاشی و رنگ، بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، پوشش حذف فرانشیز، حذف استهلاک، حوادث شخصی و غیره است. در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟ در شرایط عمومی بیمه نامه بدنه وسایل نقلیه موتوری زمینی، در فصل سوم به خسارتهای غیر قابل جبران در بیمه بدنه پرداختـه‌ شد‌ه است. بیمه بدنه در کنار تمامی پوشش‌هایی که دارد قسمتی از خسارت‌ها را به علت قوانین وضع شد‌ه کشور بر عهده نمی‌گیرد. در مقاله ”پوشش های بیمه بدنه” تمامی پوشش‌های بیمه بدنه را ذکر کردیم. حال می‌خواهیم بگوییم که در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد. 1- خسارت های غیر قابل جبران حوادث در شرایطی که جنگ، شورش، تهاجم و بلوا به وجود بیاید و این اتفاقات به خودرو خسارت وارد کند، باید توجه داشت که شرکت بیمه‌گر هیچ تعهدی در قبال تعمیرات یا خسارت‌ ناشی از این حوادث ندارد. به عبارت دیگر، هرگونه هزینه یا خسارت مرتبط با این شرایط، به عهده فرد بیمه‌گذار می‌باشد و از سوی شرکت بیمه پوشش نخواهد داشت. 2- خسارت های غیر قابل جبران هسته‌ای در صورت وقوع خسارت‌های مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از انفجارات هسته‌ای و تشعشعات رادیواکتیو، باید توجه داشت که شرکت‌های بیمه، این نوع خسارت‌ها را از پوشش خود خارج کردند و مسئولیت پرداخت هزینه‌ها را بر عهده نمی‌گیرند. به عبارت دیگر، اینگونه خسارت‌ها از نظر اکثر شرکت‌های بیمه، از جمله خسارت‌های مستثنی شد‌ه در شرایط عمومی بیمه بدنه قرار گرفتـه‌ شده‌اند. 3- خسارت های عمدی اگر تصادف یا سانحه‌ای به صورت عمدی توسط بیمه‌گذار، ذینفع یا راننده خودرو صحنه‌ سازی شود، شرکت بیمه‌گر هیچ گونه خسارتی را پوشش نمی‌دهد. تعهد به پرداخت خسارت توسط بیمه‌گر معمولاً بر اساس وقوع حوادث ناخواسته و غیرعمدی است. اقدامات عمدی مانند ساخت تصادف‌هایی است که به صورت ارادی انجام می‌شوند. 4- خسارت های غیر قابل جبران فرار از نیروی انتظامی اگر خودرویی در حال تعقیب و گریز از دست پلیس باشد و برای خودرو حادثه‌ای رخ بدهد بیمه قبول مسئولیت نمی‌کند. به این نکته مهم توجه کنید که اگر فردی به صورت غیرقانونی خودرو را تصرف کرده باشد و در حال تعقیب و گریز مشکلی برای خودرو پیش بیاید، بیمه به همان اندازه که تعهد کرده‌است خسارت را می‌پردازد. 5- خسارت‌ های مربوط به گواهینامه اگر فردی هنگام وقوع تصادف گواهینامه رانندگی مرتبط با نوع وسیله نقلیه‌ای که در آن لحظه رانندگی می‌کند را نداشتـه باشد یا گواهینامه او باطل شد‌ه باشد و زمان ابطال آن گذشته باشد، بیمه هزینه خسارت را نمی‌پردازد. به این نکته توجه کنید که هنگام رانندگی حتما گواهینامه مرتبط با سواری را داشته باشید. به عنوان مثال، با گواهینامه موتورسیکلت نمی‌توان از خودروی سواری استفاده کرد. 6- خسارت‌ های مربوط به راننده خودرو در تمامی کشورها رانندگی با حالت مستی ممنوع است. اگر راننده‌ای قبل از رانندگی مشروبات الکلی و مواد مخدر و قرص‌های روانگردان مصرف کند جریمه می‌شود. اگر اثبات شود که هنگام تصادف، راننده مواد روانگردان و مخدر مصرف کرده‌ است، بیمه خسارتی پرداخت نمی‌کند. به این نکته توجه کنید که این اقدام از نظر حقوقی جرم شناخته می‌شود و امکان دارد باعث عدم تمدید بیمه نامه نیز بشود. 7- سایر خسارت‌ هایی که بیمه بدنه پرداخت نمی‌کند هزینه خسارت هایی که بر اثر بکسل کردن و حمل خودرو به وجود می‌آید توسط بیمه بدنه پوشش داد‌ه نمی‌شود. اگر خودرویی بیش از اندازه بار حمل کند، بیمه‌گر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. همچنین خسارت‌های ناشی از نقص فنی و خرابی تسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود. در آخر، توصیه می‌شود برای اطلاع از تمامی پوشش‌های قابل جبران و غیرقابل جبران بیمه بدنه خود، اقدام به استعلام بیمه بدنه ماشین خود بگیرید تا خیال شما از بابت حوادث رخ داد‌ه آسود‌ه شود. سخن پایانی در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد؟ اطلاعات دقیق در مورد پوشش‌ها و شرایط عمومی بیمه و قوانین هر کشور متفاوت است. توصیه می‌شود همیشه شرایط عمومی بیمه‌ نامه خود را مطالعه کنید و در صورت ابهام یا نیاز به توضیحات بیشتر از مشاور بیمه سوال کنید. در این مطلب سعی کردیم که با توضیح کامل خسارت های غیرقابل پوشش بیمه بدنه به این سوال پاسخ دهیم که در چه صورت بیمه بدنه تعلق نمی گیرد. لازم به ذکر است که کاریزما بیمه با حضور متخصصان خود می‌تواند در این راستا به شما کمک کند و پاسخگوی سوالات شما باشد.  
ادامه
معرفی نامه بیمه تکمیلی

معرفی نامه بیمه تکمیلی چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی نامه بیمه تکمیلی یکی از ابزارهای بیمه تکمیلی است که به بیمه‌شدگان این امکان را می‌دهد تا از خدمات درمانی بدون پرداخت مستقیم هزینه‌ها بهره‌مند شوند. بیمه تکمیلی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های سنگین درمانی ایفا می‌کند. کاریزما لرنینگ در این مقاله به بررسی کامل معرفی نامه بیمه تکمیلی، شرایط دریافت، مدارک لازم و سایر جزئیات مرتبط می‌پردازد. معرفی نامه بیمه تکمیلی چیست؟ معرفی‌نامه بیمه تکمیلی یک سند رسمی است که از سوی شرکت بیمه برای شما به‌عنوان بیمه‌شده صادر می‌شود و به‌واسطه آن، شما می‌توانید از خدمات درمانی بدون نیاز به پرداخت مستقیم استفاده کنید. این معرفی‌نامه به مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه ارائه می‌شود و هزینه‌های درمان به‌صورت مستقیم از سوی شرکت بیمه با مرکز درمانی تسویه می‌شوند. معرفی‌نامه معمولاً برای خدماتی مانند بستری شدن در بیمارستان، جراحی‌ها، زایمان، آزمایش‌های تخصصی و سایر خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، صادر می‌شود. شرایط دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی برای دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی، بیمه‌شده باید شرایط خاصی را داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است: داشتن بیمه تکمیلی معتبر: اولین شرط اساسی این است که فرد باید یک بیمه‌نامه تکمیلی معتبر از یک شرکت بیمه داشته باشد. مراکز درمانی طرف قرارداد: شرکت بیمه معمولاً معرفی‌نامه را برای مراکز درمانی خاصی که با آن‌ها طرف قرارداد هستند، صادر می‌کند. بنابراین باید مطمئن باشید که مرکزی که قصد مراجعه به آن را دارید، با شرکت بیمه شما قرارداد دارد. پوشش خدمات مورد نیاز: خدمات درمانی مد نظر شما باید تحت پوشش بیمه تکمیلی باشند. هر بیمه‌نامه دارای سطح خاصی از پوشش‌ها است و برخی خدمات مانند جراحی‌های زیبایی، دندان‌پزشکی و یا برخی آزمایشات ممکن است تحت پوشش نباشند. محدوده زمانی و جغرافیایی: معرفی‌نامه برای زمانی خاص و همینطور برای یک ناحیه یا منطقه جغرافیایی مشخص صادر می‌شود. مدارک لازم برای دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی برای دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی، ارائه مدارک زیر ضروری است: کپی بیمه‌نامه تکمیلی: ارائه کپی بیمه‌نامه تکمیلی جهت اعتبارسنجی الزامی است. مدارک شناسایی: مدارک شناسایی مانند کارت ملی یا شناسنامه را باید همراه داشته باشید تا هویت شما تأیید شود. درخواست کتبی: در برخی موارد، باید درخواست کتبی خود را به شرکت بیمه ارائه دهید تا درخواست صدور معرفی‌نامه ثبت شود. گزارش پزشک: اگر برای یک عمل جراحی یا درمان خاص نیاز به معرفی‌نامه دارید، ارائه گزارش پزشک معالج یا دستور پزشک ممکن است الزامی باشد. بررسی سوابق درمانی: در برخی موارد، شرکت بیمه ممکن است نیاز به بررسی سوابق درمانی شما داشته باشد تا مطمئن شود که درمان یا خدمات مورد نظر، تحت پوشش بیمه قرار دارند. نحوه گرفتن معرفی نامه بیمه تکمیلی دریافت معرفی‌نامه بیمه تکمیلی از شرکت بیمه معمولاً شامل مراحل زیر است: تماس با شرکت بیمه: ابتدا باید با شرکت بیمه تماس بگیرید و درخواست معرفی‌نامه برای خدمات درمانی مورد نیاز خود را ثبت کنید. ارائه مدارک: مدارک مورد نیاز که شامل بیمه‌نامه، مدارک شناسایی و گزارش پزشک است را به شرکت بیمه ارائه دهید. صدور معرفی‌نامه: پس از بررسی مدارک و تأیید درخواست، شرکت بیمه معرفی‌نامه را برای شما صادر می‌کند. ارائه معرفی‌نامه به مرکز درمانی: پس از دریافت معرفی‌نامه، آن را به مرکز درمانی ارائه کنید تا از خدمات درمانی بدون نیاز به پرداخت مستقیم هزینه‌ها استفاده کنید. معرفی نامه آنلاین بیمه تکمیلی چیست؟ امروزه بسیاری از شرکت‌های بیمه به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و وقت مشتریان خود و همینطور تسریع فرآیند رسیدگی به پرونده‌های بیمه، خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهند. در حال حاضر تقریباً تمام معرفی‌نامه‌ها از سمت شرکت‌های بیمه به‌صورت آنلاین و تنها با ارائه کد ملی صادر می‌شوند و معرفی نامه آنلاین بیمه تکمیلی در واقع همان معرفی نامه بیمه تکمیلی است و تفاوتی با آن ندارد. اگر شرکت بیمه شما این خدمت را به‌صورت آنلاین ارائه نمی‌دهد، بایستی با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به نزدیک‌ترین شعبه‌ی بیمه مراجعه کنید و درخواست معرفی‌نامه بدهید. شرکت‌های بیمه در وب‌سایت خود آدرس تمامی شعب خود را ثبت کرده‌اند. برای مثال برای دریافت معرفی نامه بیمه تکمیلی دی، کافیست به سامانه دی‌دار مراجعه کنید و در بخش «حضوری کجا برم؟» می‌توانید آدرس و شماره تماس تمام شعب بیمه دی را جهت مراجعه حضوری مشاهده کنید. تعاریف و اصطلاحات مرتبط با معرفی نامه بیمه تکمیلی برای درک بهتر معرفی‌نامه بیمه تکمیلی، آشنایی با برخی از اصطلاحات مرتبط ضروری است: پوشش بیمه‌ای: به خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه قرار دارند، پوشش بیمه‌ای گفته می‌شود. این پوشش‌ها می‌توانند شامل بستری، جراحی، آزمایشات و خدمات تخصصی باشند. فرانشیز: فرانشیز به سهم بیمه‌شده از هزینه‌های درمانی گفته می‌شود که باید به‌صورت نقدی توسط شخص بیمه‌شده پرداخت شود. برخی بیمه‌ها ممکن است بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهند و پرداخت مابقی هزینه‌ها بر عهده‌ی شخص است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرانشیز بیمه، می‌توانید مقاله‌ی «فرانشیز بیمه چیست؟» را مطالعه کنید. مراکز طرف قرارداد: به مراکزی که با شرکت بیمه قرارداد دارند و از طریق معرفی‌نامه می‌توان از خدمات آن‌ها استفاده کرد، مراکز طرف قرارداد گفته می‌شود. نمونه معرفی نامه بیمه تکمیلی در اینجا یک نمونه معرفی‌نامه بیمه تکمیلی مربوط به بیمه سامان آورده شده است: مزایای استفاده از معرفی نامه بیمه تکمیلی استفاده از معرفی‌نامه بیمه تکمیلی برای بیمه‌شدگان مزایای زیادی دارد: کاهش هزینه‌های درمانی: با استفاده از معرفی‌نامه، بیمه‌شده نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی ندارد و تسویه هزینه‌ها مستقیماً بین شرکت بیمه و مرکز درمانی انجام می‌شود. دسترسی به خدمات درمانی تخصصی: بیمه‌شدگان می‌توانند با استفاده از معرفی‌نامه از خدمات درمانی تخصصی و باکیفیت در مراکز معتبر استفاده کنند. پرداخت مستقیم از سوی بیمه: استفاده از معرفی‌نامه باعث می‌شود که بیمه‌شده نیاز به پرداخت هزینه‌های درمان نداشته باشد و این امر به تسهیل فرآیند درمان کمک می‌کند. کاهش استرس مالی: با داشتن بیمه تکمیلی و استفاده از معرفی‌نامه، افراد از فشار مالی ناشی از هزینه‌های درمانی رهایی می‌یابند. دو نکته مهم در استفاده از معرفی نامه بیمه تکمیلی معرفی‌نامه‌ها دارای تاریخ اعتبار مشخصی هستند و باید قبل از پایان اعتبار آن از خدمات درمانی استفاده شود. معرفی‌نامه بیمه تکمیلی از تاریخ صدور معمولاً 5 روز اعتبار دارد. نکته‌ی دوم این است که همیشه باید قبل از مراجعه به مرکز درمانی، از تحت پوشش بودن خدمات مورد نیاز خود اطمینان […]
ادامه
دوره انتظار بیمه تکمیلی

دوره انتظار بیمه تکمیلی چیست و چرا اهمیت دارد؟!

دوره انتظار بیمه تکمیلی به مدت زمانی گفته می‌شود که در آن شرکت بیمه هیچ تعهدی برای جبران خسارت ندارد. مدت زمان انتظار در بیمه تکمیلی از مهمترین نکاتی است که باید در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی در نظر گرفت و نسبت به آن آگاهی پیدا کرد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ به دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی و بیمه درمان تکمیلی بدون دوره انتظار می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. منظور از دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی چیست؟ شرکت‌های بیمه برای اطمینان از سلامت فرد بیمه‌شده و کاهش ریسک خود، این دوره را در نظر می‌گیرند. طبق آیین نامه شماره ۹۹ مصوب شورای عالی بیمه، دوره انتظار زمانی است که شرکت بیمه درمان هیچ تعهدی در جبران هزینه و خسارت ندارد. به عبارتی دوره انتـظار بیمه درمان  به مدت زمانی اشاره دارد که پس از خرید بیمه باید گذراند تا بتوان از برخی خدمات آن استفاده کرد. شرایط بیمه‌های مختلف برای دوره انتظار متفاوت است. همانطور که گفتیم دوره انتظار در مورد تمام پوشش‌ها و خدمات بیمه درمان اعمال نمی‌شود، بلکه تنها در برخی پوشش‌های پرهزینه و پر ریسک در نظر گرفته می‌شود. این پوشش‌ها و خدمات به شرح زیر هستند: خدمات زایمان جراحی و بستری دندانپزشکی خدمات پاراکلینیکی دوره انتظار بیمه تکمیلی برای زایمان اگر برای شما سوال است که ” کدام بیمه تکمیلی دوره انتظار زایمان دارد؟” باید بگوییم  که طبق آیین نامه شماره 99 مصوب شورای عالی بیمه، دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان، دی، تعاون و نوین برای زایمان، 9 ماه است. این در صورتی است که اگر فرد بیمه‌شده، سابقه پوشش درمان تکمیلی داشته باشد، هیچ دوره انتظاری برای او اعمال نمی‌شود. همچنین در بیـمه درمان به صورت گروهی برای زایمان، اگر برای گروه بیش از 1000 نفر باشد، مدت زمان انتظار برای بیمه تکمیلی زایمان در نظر گرفته نمی‌شود. دوره انتظار بیمه تکمیلی برای جراحی پوشش‌های مربوط به جراحی و بستری جز پرهزینه‌ترین و پرریسک‌ترین پوشش‌های بیمه درمان است به همین علت برای آن دوره انتظار در نظر گرفته شده است. دوره انتظار بیمه تکمیلی دی، سامان، تعاون و نوین برای جراحی و بستری 3 ماه است. با این حال هزینه‌هایی که ناشی از بیماری قبلی نباشد و در اثر حادثه ایجاد شوند و نیاز به خدمات فوری داشته باشند شامل دوره انتظار نمی‌شوند؛ اما تشخیص اینگونه موارد و حذف دوره انتظار صرفا توسط پزشک معتمد بیمه صورت خواهد گرفت. زمان انتـظار بیمه تکمیلی دندانپزشکی پوشش‌های بیمه دندانپزشکی که شامل هزینه‌های دندانپزشکی به استثنای ارتودنسی، ایمپلنت و موارد زیبایی است از جمله پوشش‌های پرهزینه و پرریسک است که دارای دوره انتظار است. دوره انتظار بیمه تکمیلی تعاون، سامان، دی و نوین برای دندانپزشکی شامل 3 ماه است. البته برای کشیدن دندان و هزینه‌های ناشی از حادثه که نیاز به خدمات فوری داشته باشند دوره انتظار در نظر گرفته نمی‌شود. زمان انتـظار بیمه تکمیلی خدمات پاراکلینیکی هزینه‌های خدمات پاراکلینیکی شامل جبران هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسكن، انواع اندوسكوپی، ام آرآی، اكوكاردیوگرافی استرس اكو، جبران هزینه‌های مربوط‌ به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی و غیره است. دوره انتظار بیمه تکمیلی نوین، تعاون، دی و سامان برای خدمات پاراکلینیکی شامل 3 ماه است. بیمه تکمیلی را از کجا بخریم؟ کاریزما بیمه یک سایت جامع و یکپارچه است که قابلیت مقایسه بهترین بیمه‌های تکمیلی، شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر و غیره را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بهترین تصمیم را بگیرند و آگاهانه بهترین بیمه را انتخاب کنند. برای مقایسه بیمه تکمیلی سامان، دی، تعاون و نوین روی تصویر زیر کلیک کنید تا از مزایای آن استفاده کنید. علت حذف دوره انتظار در بعضی از بیمه‌های درمان همانطور که در مقاله “بیمه تکمیلی چیست و چگونه بیمه تکمیلی شویم؟” توضیح دادیم بیمه تکمیلی شامل انفرادی، گروهی و خانواده است. دوره انتظار بیمه تکمیلی انفرادی، معمولا از بیـمه گروهی بیشتر است. به عنوان مثال اگر تعداد بیمه‌شدگان کمتر از 1000 نفر باشد، در دوره انتظار، شرکت بیمه تعهدی به پرداخت هزینه‌ها ندارد، اگر تعداد بیمه‌شدگان بیشتر از 1000 نفر باشند دوره انتظار حذف خواهد شد. هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر باشد، دوره انتظار کمتر است. کمترین دوره انتظار بیمه تکمیلی برای گروه‌های 250 نفره تا 100 نفره است. براساس محاسبات مالی شرکت‌ها، افزایش تعداد بیمه‌شدگان با گذشت زمان می‌تواند هزینه‌های احتمالی را جبران کند. همچنین، برخی شرکت‌ها با حذف دوره انتظار، اقدام به دریافت حق بیمه بیشتری از بیمه‌گزاران می‌کنند تا از این طریق ریسک‌های مالی خود را مدیریت و تأمین کنند. کدام بیمه تکمیلی دوره انتظار ندارد؟ هیچ شرکتی، زمان انتـظار را به طور کامل حذف نکرده‌است؛ اما با وجود شرایط ویژه‌ای، امکان حذف دوره انتظار بیمه درمان وجود دارد. در صورت شرایط زیر می‌توان دوره انتظار را حذف کرد: اگر از قرارداد بیمه تکمیلی سال گذشته فرد بیمه‌شده تا قرارداد جدید او حداکثر 30 روز گذشته باشد. دوره انتظار بیمه تکمیلی گروهی برای افراد بیش از 1000 نفر به طور کامل حذف خواهد شد. اگر قبل از استفاده از خدمت بیمه درمان تکمیلی گروهی، فرد بیمه انفرادی یا خانوادگی شده باشد، دیگر نیازی به طی کردن زمان انتظار ندارد. چگونه بیمه تکمیلی با کمترین زمان انتظار انتخاب کنیم؟ اگر امکان بروز بیماری برای شما وجود دارد، انتخاب بهترین بیمه درمان با توجه به دوره انتظار بیمه‌‎نامه، بیمه‌ای است که زمان انتـظار کمتری دارد. انتخاب بهترین بیمه درمان با کمترین دوره انتظار، نیازمند مقایسه است. برای انتخاب بهترین بیمه، باید به شرایط و نیازهای خود توجه کرده و بیمه‌ای را انتخاب کرد که با وضعیت فرد سازگار باشد. برخی از نکات مهم برای انتخاب بیمه تکمیلی مناسب عبارت است از: بررسی شرکت‌های مختلف: به شرکت‌هایی مانند سامان، دی، نوین و تعاون نگاهی بیندازید و شرایط دوره انتظار آن‌ها را مقایسه کنید. نیازهای شخصی: آیا نیاز فوری به خدمات درمانی خاص دارید؟ در این صورت، بیمه‌ای بدون دوره انتظار یا با دوره انتظار کوتاه را انتخاب کنید. مقایسه قیمت‌ها: بیمه‌نامه‌ها براساس میزان پوشش‌هایی که ارایه می‌دهند، حق بیمه‌های متفاوتی دارند. سخن پایانی دوره انتظار بیمه درمان یکی از عوامل کلیدی در انتخاب بیمه درمان مناسب است. با آگاهی از دوره انتظار در بیمه‌های درمانی مختلف می‌توان تصمیم بهتری گرفت و بیمه‌ای را انتخاب کرد که با نیازهای فرد هماهنگ باشد. اگر به دنبال […]
ادامه

چرا بیمه؟

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، نقش بیمه در جبران انواع خسارت‌های مالی و جانی می‌تونه کمک زیادی به افراد جامعه کنه و امروزه با توسعه صنعت بیمه در ایران، یکی از الزامات زندگی هر فردیه.

مقایسه بیمه‌ها

اینجا ما در مورد تمام بیمه‌ها مقاله داریم و مزایا و معایب اون‌ها رو باهم مقایسه می‌کنیم تا بتونی بهترین بیمه رو انتخاب کنی.

تنوع بیمه‌ها

میتونی اطلاعات مورد نیازت در مورد انواع بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه موتور سیکلت، بیمه تکمیلی و غیره رو پیدا کنی.

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.