افتتاح حساب فوری و آسان در کارگزاری کاریزما

وبلاگ کاریزما

هر موضوعی که دنبالشی اینجا هست

مطالب منتخب

مهم‌ترین مقالات رو بخون و یاد بگیر

:
:
1x

بورس چیست؟ + صفر تا صد بورس به زبان ساده

1x
: :

834 مطلب موجود است.

مرتب سازی

مرتب سازی

چگونه کارگزاری خود را تغییر دهیم

چگونه کارگزاری خود را تغییر دهیم؟ 3 روش تغییر کارگزاری

چگونه کارگزاری خود را تغییر دهیم؟ بعد از تسلط بر مفاهیم بورس، نوبت به انتخاب کارگزاری می‌رسد. با اضافه شدن تکنولوژی به بازارهای مالی، هر روز شاهد پیشرفت در این صنعت بزرگ هستیم؛ کارگزاری‌ها امروزه تماماً آنلاین شده‌اند و هر روز هم بر تعداد و هم بر خدمات آن‌ها افزوده می‌شود. فعالان بازار دیگر مانند گذشته محدودیتی در انتخاب کارگزاری ندارند؛ بنابراین بحث تغییر کارگزاری چندان دور از ذهن نیست! شاید بعضی از افراد هنوز مطلع نباشند که می‌توانند کارگزاری خود را تغییر دهند. گاهی به دلایل مختلف از جمله آشنا نبودن با روش تغییر کارگزاری،‌ پیچیده فرض کردن موضوع و غیره، این موضوع به تعویق می‌اُفتد. در این مطلب از کاریزما لرنینگ توضیح می‌دهیم که چگونه کارگزاری خود را تغییر دهیم و به بیان ساده نحوه تغییر کارگزاری در بورس را بررسی خواهیم کرد. چگونه تغییر کارگزاری دهیم؟ فعالیت در بازار سرمایه با ثبت‌نام در یک کارگزاری آغاز می‌شود. کارگزاری یک نهاد مالی است که اصلی‌ترین وظیفۀ آن ایجاد ارتباط بین معامله‌گران و بازار است. توصیه می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید تا با وظایف و خدمات کارگزاری‌ها بهتر و دقیق‌تر آشنا شوید: همچنین نحوه ثبت نام در کارگزاری را در یک مطلب مجزا توضیح داده‌ایم. اما گاهی بعد از ثبت‌نام در یک کارگزاری به این نتیجه می‌رسیم که انتخاب ما احتمالاً درست نبوده است. در چنین شرایطی باید سراغ تغییر کارگزاری برویم. البته تغییر کارگزاری فرآیند پیچیده‌ای ندارد. چرا باید کارگزاری خود را تغییر دهیم؟ تغییر کارگزاری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که البته بیشتر دلایل فنی هستند. معامله‌گرها و سرمایه‌گذارها عموماً به دلایل زیر، از یک کارگزاری دلسرد می‌شوند و به جستجوی یک کارگزاری بهتر می‌پردازند:  عملکرد ضعیف سامانه معاملاتی نداشتن اپلیکیشن موبایل نبود طرح‌های تشویقی و اعتبار پشتیبانی ضعیف عدم ارائه‌ی آموزش‌های مناسب احتمالاً حدس زده‌‌اید که انتخاب یک کارگزاری مناسب تا چه حد اهمیت دارد. پیشنهاد ما این است که از همان ابتدای فعالیت در بازار سرمایه بهترین کارگزاری را انتخاب کنید تا با چالش‌های مختلف مواجه نشوید و نیازی به تغییر کارگزاری نداشته باشید. هرچند در تغییر کارگزاری محدودیتی وجود ندارد و هر زمان که بخواهید می‌توانید یک کارگزاری جدید را انتخاب کنید. از طریق دکمه زیر می‌توانید در کارگزاری کاریزما ثبت‌نام کنید و بالاترین سطح خدمات را دریافت نمایید. اما گاهی به هر دلیلی مجبور به تغییر کارگزاری هستیم. در این حالت باید سوال خود را تکرار کنیم، اما قبل از اینکه سوال «چگونه کارگزاری خود را تغییر دهیم؟» را پاسخ بدهیم و بخواهیم از خدمات کارگزاری جدید استفاده کنیم، بایستی روش تغییر کارگزار ناظر را بدانیم. هر شخص برای خرید سهام می‌تواند به کارگزاری‌های مختلف مراجعه کند. برای مثال سهام ایران خودرو را از کارگزاری الف خریداری می‌کند. اکنون اگر این شخص بخواهد سهام ایران خودرو را بفروشذ، فقط باید از طریق کارگزاری الف این کار را انجام دهذ. کارگزاری که بار اول سهم از طریق آن خریداری شده، کارگزار ناظر نام دارد. در گذشته فرآیند تغییر کارگزار ناظر کمی سخت بود و حضوری انجام می‌شد؛ اما امروز تغییر کارگزاری آنلاین انجام می‌شود. فقط باید به یک نکتۀ مهم توجه داشته باشید؛ اینکه انتقال وجه به کارگزاری جدید ممکن نیست. به بیان ساده‌تر اگر در کارگزاری فعلی، یک میلیون تومان مانده حساب دارید، با تغییر کارگزاری این مبلغ به کارگزاری جدید منتقل نمی‌شود. تنها راه این است که موجودی خود را از کارگزاری دریافت و به حساب کارگزاری جدید واریز کنید. با دانستن این نکته سراغ مراحل تغییر کارگزاری می‌رویم. برای تغییر کارگزاری چه باید کرد؟ منظور از تغییر کارگزاری بورس این است که دارایی سهام خود را از کارگزاری فعلی به کارگزاری جدید منتقل کنیم. برای این کار سه روش وجود دارد. 1. فروش سهام در کارگزاری فعلی و خرید مجدد در کارگزاری جدید اولین روش این است که در کارگزاری فعلی، تمام سهام خود را بفروشید، پول سهامی که فروخته‌اید را به کارگزاری جدید منتقل کنید و سپس همان سهام را در کارگزاری جدید بخرید. این روش دو عیب دارد: ممکن است در فروش یا خرید مجدد سهام چالش داشته باشید و درگیر صف خرید و صف فروش شوید یا قیمت سهم تا زمان خرید مجدد، بالا برود. پس از فروش باید حداقل یک روز کاری صبر کنید و معامله‌ای انجام ندهید. سپس در کارگزاری جدید سهام را مجدد بخرید تا کارگزاری جدید به‌عنوان ناظر شناخته شود. اگر بین فروش و خرید مجدد به‌اندازه‌ی کافی فاصله وجود نداشته باشد، ممکن است کارگزاری ناظر تغییر نکند. 2. مراجعه‌ی حضوری به دفاتر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی یا دفاتر پیشخوان در این روش شما باید شناسنامه و کارت ملی خود را همراه داشته باشید و به دفاتر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. فرم درخواست تغییر کارگزار ناظر بورس را تکمیل کنید و تحویل بدهید. همچنین می‌توانید فرم درخواست غیرحضوری و گواهی امضا از دفاتر رسمی را از طریق سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت و پس از تکمیل، به دفتر مرکزی شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه پست کنید. پس از اتمام این مراحل پیچیده، تغییر کارگزاری انجام می‌شود و می‌توانید از خدمات کارگزاری جدید استفاده کنید. این روش چندان توصیه نمی‌شود چراکه نیاز به صرف زمان زیادی دارد و در عین حال روش‌های راحت‌تری داریم که تمام کارها آنلاین انجام می‌شوند. 3. تغییر کارگزاری و انتقال سهام به‌صورت آنلاین همانطور که گفتیم شرایط تغییر کارگزاری بورس اصلاً پیچیده نیست. نحوه تغییر کارگزاری به‌صورت آنلاین به این صورت است که: ابتدا در کارگزاری جدید ثبت‌نام می‌کنیم. یک کارگزاری خوب با خدماتی که مد نظر دارید را انتخاب و در آن ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام، نوبت به انتقال دارایی‌ها به کارگزاری جدید می‌رسد. این کار همان تغییر کارگزاری ناظر است. در کارگزاری جدید درخواست تغییر کارگزار ناظر می‌دهیم. تغییر کارگزار ناظر به گواهی سهام نیاز داریم. گواهی سهام که به آن گواهی سرمایه گذاری نیز می‌گویند، سندی است که نشان می‌دهد شما مالک چه میزان سهام، اوراق بهادر و صندوق سرمایه‌گذاری هستید. برای دریافت گواهی سهام: ابتدا به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (csdiran.ir) مراجعه می‌کنیم. وارد بخش گواهینامه سهام می‌شویم. سهم مورد نظر را پیدا می‌کنیم و روی دریافت گواهی کلیک می‌کنیم. سپس نوبت به ثبت درخواست می‌رسد. وارد حساب کاربری خود در کارگزاری جدید شوید. گزینه‌ی «تغییر کارگزار […]
ادامه
بیمه آتش سوزی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

بیمه آتش سوزی چیست؟ انواع، پوشش‌ها و نحوه خرید

بیمه آتش سوزی چیست؟ همانطور که می‌دانید آتش‌سوزی یکی از حوادثی است که هر سا‌له در سراسر جهان رخ می‌دهد و خسارات مالی و جانی زیادی به بار می‌آورد. به همین دلیل بیمه آتش سوزی به‌وجود آمد تا یک اقدام هوشمندانه برای جبران خسارت‌های ناشی از این حادثه باشد و افراد را از نگرانی‌های بعد از آتش‌سوزی نجات دهد. اینطور به‌نظر می‌رسد که به دلیل عدم آگاهی نسبت به بیمه ی آتش سوزی و پوشش‌های آن، استفاده از این نوع بیمه در ایران خیلی رایج نیست! اما با توجه به اینکه چنین حوادثی ممکن است خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را به بار بیاورند، استفاده از بیمه آتش سوزی برای جبران این خسارت‌ها حیاتی به‌نظر می‌رسد. در این مقاله از کاریزما لرنینگ، به این می‌پردازیم که بیمه آتش سوزی چیست و صفر تا صد آن شامل انواع اصطلاحات، پوشش‌ها، انواع بیمه آتش سوزی، شرایط، محاسبه حق بیمه، نحوۀ خرید و … را توضیح خواهیم داد. بیمه نامه آتش‌ سوزی چیست؟ بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه و در واقع زیرمجموعه‌ی بیمه اموال است که برای جبران خسارات مالی واردشد‌‌ه به اموال افراد در اثر حاد‌ثه‌ی آتش سوزی ایجاد شد‌‌ه است. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغی به‌عنوان حق‌بیمه، محل یا بهتر بگوییم ساختمان مورد نظر خود مانند منزل، محل کار، کارخانه و غیره را همراه با تمامی اثاثیه آن در برابر خسارات ناشی از آتش‌سوزی و زلزله تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. توجه داشته باشید بیمه آتش سوزی شامل جبران خسارت جانی نمی‌شود! قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم، بیایید یک ابهام را برطرف کنیم. بیمه زلزله یا بیمه آتش سوزی؛ کدام درست است؟ بسیاری از افراد، تفاوت بیمه زلزله و آتش سوزی را نمی‌دانند و به اشتباه گمان می‌کنند که بیمه زلزله و بیمه آتش سوزی دو بیمه‌نامه متفاوت هستند. در صورتی که پوشش زلزله، یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی است. بیمه زلزله در واقع همان بیمه آتش سوزی است که پوشش زلزله را هم دارد. بیمه آتش سوزی، در برابر خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار تعهد می‌دهد و با اضافه کردن پوشش زلزله، بیمه‌گر در برابر خسارت‌های ناشی از زلزله نیز ایمن خواهد بود. بنابراین، بیمه‌گزاران برای خرید بیمه زلزله، ابتدا باید بیمه آتش سوزی را خریداری کنند. سپس می‌توانند پوشش زلزله را به بیمه آتش سوزی خود اضافه کنند. پوشش زلزله، می‌تواند از ساختمان‌ها و اموال موجود در برابر خسارات ناشی از زلزله محافظت کند. اصطلاحات مهم بیمه آتش سوزی چیست؟ بحث را با آشنایی با اصطلاحات بیمه آتش سوزی شروع می‌کنیم. در بیمه‌نامه آتش سوزی و زلزله از اصطلاحاتی استفاده می‌شود که آگاهی از آن‌ها برای درک بهتر بیمه آتش سوزی الزامی است. 1. بیمه‌گر بیمه‌گرشرکت بیمه‌‌ای است که شخص قصد خرید بیمه‌نامه آتش سوزی از آن شرکت را دارد و مشخصات آن در ‌‌بیمه‌نامه نوشته می‌شود. بیمه‌گر یا همان شرکت بیمه، در ازای دریافت ‌‌‌حق‌بیمه، متعهد می‌شود که خسارت‌های مالی احتمالی را بر اساس شرایط مندرج در ‌‌بیمه‌نامه، جبران کند. 2. بیمه‌گزار شخص حقیقی یا حقوقی است که اقدام به خرید بیمه آتش سوزی کرده و متعهد به پرداخت ‌‌حق‌بیمه می‌شود. 3. ذی‌‌نفع شخصی است که به درخواست ‌‌بیمه‌گزار، نامش در ‌‌بیمه‌نامه درج شد‌ه و تمام یا بخشی از خسارت به او پرداخت می‌شود. 4. حق بیمه مبلغی است که در ‌‌بیمه‌نامه مشخص می‌شود و ‌‌بیمه‌گزار باید آن را به صورتی که در ‌‌بیمه‌نامه تعیین می‌شود به ‌‌بیمه‌گر پرداخت کند. 5‌‌. مورد بیمه مورد بیمه، نشان‌دهنده‌ی اموالی است که شرکت بیمه ملزم به جبران خسارت آن‌ها در صورت آتش سوزی است. اموال بیمه‌شد‌ه در بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر می‌شود: اموال مندرج در جدول مشخصات بیمه‌نامه که متعلق به بیمه‌گزار یا در تصرف او، در محل مورد بیمه باشد. اموال اشخاص دیگر، به‌صورتی که با نوع اشتغال بیمه‌گزار در ارتباط باشد. اثاثیه منزل و سایر اموال متعلق به اعضای خانواده بیمه‌گزار یا کارگرانی که در منزل او زندگی می‌کنند. در نظر داشته باشید، برای اینکه اموال مشمول بیمه آتش سوزی شوند، حتماً باید بهای آن‌ها در سرمایه بیمه منظور شد‌ه باشد و در محل مورد بیمه مستقر باشند. برای مثال، فرض کنید یک شرکت تولیدی، بیمه آتش سوزی برای ساختمان کارخانه و تجهیزات خود خریداری کرده است. در این صورت، اموال زیر مشمول بیمه آتش سوزی خواهند بود: ساختمان کارخانه تجهیزات تولیدی مواد اولیه محصولات تولیدشد‌ه همچنین، اگر در کارخانه، اثاثیه اداری یا وسایل شخصی کارکنان نیز وجود داشته باشد، در صورتی که بهای آن‌ها در سرمایه بیمه منظور شد‌ه باشد، مشمول بیمه آتش سوزی خواهند بود. 6. مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه اغلب بیمه‌نامه‌های آتش سوزی و زلزله، یک ساله هستند اما تاریخ شروع و پایان اعتبار ‌‌بیمه‌نامه به صورتی خواهد بود که در متن ‌‌بیمه‌نامه ثبت ‌می‌شود. 7. ارزش بنا منظور از ارزش بنا قیمت ساخت ساختمان بدون ارزش ملک است. بیمه آتش سوزی شامل چیست؟ خسارت‌ها یا پوشش‌های تحت پوشش بیمه‌ آتش سوزی به دو دسته‌ی اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های اصلی به‌صورت پیش‌فرض در بیمه‌نامه‌ها وجود دارند. نگاهی دقیق به پوشش‌های اصلی و اضافی داشته باشیم … خسار‌ت‌های اصلی بیمه آتش سوزی چیست؟ به خسارت‌هایی گفتـه می‌شود که به‌طور مستقیم و در اثر حوادث آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه به ساختمان یا اموال بیمه‌شد‌‌ه وارد می‌شوند. این خسارت‌ها در تمامی بیمه‌نامه‌های آتش سوزی ثبت شد‌ه‌اند و مبلغ جبران آن به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. در اصلاح به پوشش‌های اصلی، آصا نیز گفته می‌شود. آتش: هر ماده‌ای که با اکسیژن ترکیب شود و تولید شعله کند در دسته‌بندی آتش قرار خواهد گرفت که منشأ بیشتر حوادث در آتش‌سوزی این مورد است. صاعقه: این مورد از تخلیه الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین رخ می‌دهد. صاعقه یکی از پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی است. انفجار: اگر در اثر آزاد شدن انرژی ناگهانی گاز یا بخار خسارتی رخ دهد، در دسته انفجار قرار گرفته و تحت پوشش بیمه‌نامه آتش‌سوزی، خسارت‌ها پرداخت خواهد شد. البته هر نوع انفجاری در این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار نمی‌گیرد؛ برای مثال انفجار هسته‌ای، جزو موارد تحت پوشش نیست! توجه داشته باشید که بیمه آتش‌سوزی نوعی از بیمه اموال است. به همین دلیل تنها شامل خسارت‌های مالی می‌شود و خسارت‌های جانی که در اثر آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و … ایجاد شد‌ه باشند، تحت پوشش قرار […]
ادامه

پادکست کاریزما – قسمت 174

پادکست کاریزما – اقتصاد و بازارهای مالی قسمت ۱۷۴ – ۱۴۰۳/۷/۲۱ موضوع: بنزین ارزان، آسیب‌های گران؛ بازی دوسر باخت اقتصادی تحلیلگران: میثم رحمتی، کارشناش ارشد اقتصاد و مدیریت مالی و تحلیلگر بازارهای مالی ، لینکدین             حمیدرضا گروسی‌ها، کارشناش ارشد بازارهای مالی ، لینکدین مهمان: فرشاد فاطمی (اقتصاددان و استاد دانشگاه) آنچه در این قسمت می‌شنوید: ۰۰:۳۰ بررسی و تحلیل بازارهای مالی: اهداف قیمتی دلار و سکه در کوتاه مدت برخورد تورم با هسته سخت و پارادایم شیفت اقتصادی رکوردهای عجیب ورود نقدینگی به صندوق‌های طلا ورود شمش و طلای گرمی به لیگ حبابی‌ها بیت کوین مثل طلا نیست! ۱۱:۱۰ مصاحبه اختصاصی: بنزین ارزان، آسیب‌های گران؛ بازی دوسر باخت اقتصادی کارساز نبودن افزایش قیمت بنزین! مقاومت به حق جامعه در برابر افزایش قیمت لزوم شفافیت هزینه کرد منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین راهکارهای موثر جهانی کنترل قیمت بنزین ۵۱:۰۶ در مسیر اقتصاد: مسیر پر پیچ و خم سوبسید در تاریخ! گوینده: فائزه میرهاشمی، نویسنده و کارشناس ارشد تولید محتوا، لینکدین    
ادامه

افزایش سود حساب درآمد ویژه کاریزما کارت به ۲۵% و سایر تغییرات

افزایش سود حساب درآمد ویژه به ۲۵٪ موثر سالیانه به اطلاع کلیه دارندگان گرامی کاریزما کارت می‌رساند که از این پس، نرخ سود حساب درآمد ویژه کاریزما کارت به میزان ۲۵٪ موثر سالیانه افزایش یافته است. این سود یک روز پس از انتقال وجه به حساب درآمد ویژه، به صورت روزانه و منظم به موجودی حساب مذکور تعلق خواهد گرفت. این تغییر برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای دارندگان کاریزما کارت اعمال شده و به شما این امکان را می‌دهد که از مزایای رشد مستمر موجودی خود بهره‌مند شوید. شایان ذکر است که حساب درآمد ویژه کاریزما کارت بدون هیچ‌گونه کارمزدی ارائه می‌شود و سود آن به صورت روزانه به موجودی حساب شما اضافه خواهد شد، به طوری که می‌توانید از بازدهی بالای سرمایه خود در طول سال بهره‌مند گردید. تغییرات در شرایط حساب با پشتوانه طلا کاریزما کارت همچنین، به اطلاع کاربران گرامی حساب با پشتوانه طلا کاریزما کارت می‌رساند که از تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۳، برداشت وجه از این حساب، چه به صورت مستقیم و چه از طریق اعتبار، شامل هزینه برداشت به میزان ۱٪ مبلغ تراکنش خواهد بود. این هزینه به منظور مدیریت بهتر منابع و ایجاد شفافیت در انجام تراکنش‌ها، در نظر گرفته شده و صرفاً در زمان برداشت از حساب پشتوانه طلا کسر می‌گردد. به این ترتیب، به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان برداشت، مبلغ ۱۰۰۰ تومان به عنوان کارمزد کسر می‌شود. این تغییرات با هدف بهبود شرایط سرمایه‌گذاری و ارائه خدماتی با ارزش بالاتر به شما عزیزان صورت گرفته است. امیدواریم با اعمال این تغییرات، تجربه‌ای بهتر و رضایت‌بخش‌تر از خدمات کاریزما کارت داشته باشید. از همراهی شما سپاسگزاریم و متعهدیم همواره در مسیر بهبود کیفیت خدمات گام برداریم.  
ادامه

روش های انتقال وجه و هر آنچه باید درباره آن بدانید!

انتقال وجه، یکی از پایه‌های اصلی زندگی مالی امروز ماست. با اینکه در گذشته نه چندان دور، اکثر فعالیت‌های مالی ما با پول نقد انجام می‌شد، اما امروزه کارت‌های بانکی جای پول نقد را در کیف پول افراد گرفته‌اند و پرداخت وجوه در اغلب مواقع به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. به همین دلیل، روش های انتقال وجه بسیاری ایجاد شده است تا همه افراد بتوانند با توجه به شرایط خود، از آن‌ها استفاده کنند.  اما این تنوع در روش های انتقال وجه، با وجود مزایایی که دارد، برای اغلب افراد گیج کننده است. اگر شما هم در زمان انتقال وجه به این سوال‌ها مواجه شده‌اید که سقف انتقال وجه در هر یک از روش های انتقال وجه چقدر است یا پول شما چه زمانی به حساب مقصد منتقل خواهد شد، در این مقاله همراه ما باشید. زیرا در این مقاله از کاریزما لرنینگ به بررسی انواع روش‌های انتقال وجه می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین و بهینه‌ترین گزینه‌ها را برای انتقال وجوه خود پیدا کنید. انواع روش های انتقال وجه چیست؟ با گسترش خدمات بانکی، روش‌های انتقال وجه در ایران بسیار متنوع شده‌اند. اما هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بهترین روش به عوامل مختلفی مانند مبلغ مورد نظر، سرعت انتقال، هزینه و امنیت بستگی دارد. به همین دلیل در ادامه به معرفی کامل روش‌های انتقال وجه در ایران و تفاوتشان با یکدیگر اشاره می‌کنیم. روش های انتقال وجه سنتی روش‌های سنتی انتقال وجه شامل موارد زیر می‌شود: مراجعه حضوری به بانک این روش سنتی‌ترین روش انتقال وجه بانکی است که به دو صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شود: روش های انتقال وجه بین بانکی: اگر حساب فرد گیرنده در بانکی متفاوت از بانک شما باشد، علاوه‌بر کارت ملی خود به شماره شبای حساب او نیاز خواهید داشت. انتقال وجه بین بانکی نیز سقفی ندارد و شما می‌توانید با پر کردن یک فرم بانکی، هر مبلغی که مدنظرتان است را به حساب فرد دیگر منتقل کنید. انتقال وجه درون بانکی: اگر حساب شما و فرد گیرنده در یک بانک باشد، کارتان بسیار راحت‌تر است. می‌توانید با مراجعه به شعبه بانک و ارائه کارت ملی، مبلغ مورد نظر را به حساب او منتقل کنید.  اگرچه این روش به دلیل نیاز به مراجعه حضوری به بانک و تحمل صف‌های طولانی یکی از سخت‌ترین روش های انتقال وجه است و ممکن است کمی زمان‌بر باشد، اما مزیت‌های خاص خودش مانند انتقال آنی وجه و نبود محدودیت در مبلغ را دارد. دریافت چک رمزدار یکی دیگر از روش های انتقال وجه برای انواع حساب بانکی، دریافت چک رمزدار یا همان چک بانکی است. اگر به هر دلیلی قصد انتقال وجه مستقیم به حساب فرد را ندارید، می‌توانید به بانک خود مراجعه کرده و درخواست صدور چک رمزدار به نام فرد گیرنده دهید. در این صورت، وجه از حساب شما کسر شده و فرد گیرنده می‌تواند با چک به بانک خود مراجعه کرده و آن را نقد کند. البته این روش انتقال پول بیشتر در زمان معامله و خرید و فروش انجام می‌شود. روش های انتقال وجه الکترونیکی با توجه به اینکه همه افراد امکان صرف زمان و مراجعه حضوری به بانک برای انتقال وجه را ندارند و مراجعه حضوری به بانک برای هر تراکنش مالی، به‌خصوص برای افرادی که روزانه حجم تراکنش‌های بانکی زیادی دارند تقریبا امکان ناپذیر است؛ روش های انتقال پول دیگری نیز وجود دارند که این کار را برای افراد راحت‌تر می‌کنند. در ادامه به بررسی انواع روش های انتقال وجه بانکی که به‌صورت اینترنتی انجام می‌شوند، می‌پردازیم: کارت به کارت: این روش یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای انتقال مبالغ کم است. با داشتن شماره کارت و رمز دوم، می‌توانید به راحتی از طریق دستگاه خودپرداز، اینترنت بانک یا موبایل بانک، وجه را به کارت دیگری واریز کنید. ساتنا: برای انتقال مبالغ بالا و بین بانکی استفاده می‌شود. سرعت انتقال در ساتنا بسیار بالا است و معمولاً در همان روز وجه به حساب مقصد واریز می‌شود. پایا: برای انتقال مبالغ متوسط و تراکنش‌های تکراری استفاده می‌شود. سرعت انتقال در پایا نسبت به ساتنا کمتر است و در چندین چرخه در طول روز انجام می‌شود. پل: سامانه پل یکی از اصطلاحات بانکی است که به‌تازگی رواج زیادی پیدا کرده است. و برای انتقال مبالغ کم تا متوسط استفاده می‌شود. سرعت انتقال در پل بسیار بالا است و معمولاً در لحظه انجام می‌شود. هر یک از روش های مختلف انتقال پول، علی‌رغم سادگی ظاهری، دارای ویژگی‌های خاص و پیچیدگی‌هایی هستند که آگاهی از آن‌ها برای انجام تراکنشات مالی ضروری است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر هر یک از روش های انتقال پول در ایران می‌پردازیم: ساتنا، راهی سریع و مطمئن برای انتقال مبالغ بالا اگر قصد دارید مبلغ قابل توجهی را به حساب بانکی دیگری منتقل کنید، سامانه ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آنی) بهترین گزینه برای شماست. با استفاده از ساتنا، می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، پول خود را به سرعت و به صورت آنی به حساب مورد نظر واریز کنید. البته در نظر داشته باشید که سامانه ساتنا برای تراکنش‌های بالای 50 میلیون تومان و تا سقف 200 میلیون تومان طراحی شده است و این موضوع یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با سامانه پایا محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد انتقال وجه بالای 50 میلیون اینترنتی را دارید، ساتنا راه حل شما خواهد بود. به‌علاوه، در صورتی که در حساب مبدا موجودی کافی وجود داشته باشد، تسویه مبادلات بین بانکی در ساتنا به‌صورت آنی و غیرقابل بازگشت انجام می‌شود. در غیر این صورت، انتقال وجه تا زمان تامین وجه لازم به تعویق می‌افتد و تا پایان روز در صف انتظار باقی می‌ماند. اگر در نهایت موجودی مورد نیاز تامین نشود، درخواست انتقال وجه لغو و به حساب مبدا بازگردانده می‌شود. چگونه از ساتنا استفاده کنیم؟  برای استفاده از ساتنا، تنها کافی است شماره شبای حساب مقصد را داشته باشید. این سامانه به شما امکان می‌دهد تا مبالغ بالای ۵۰ میلیون تومان را به حساب‌های بانکی مختلف انتقال دهید. البته سقف انتقال وجه در ساتنا ممکن است بست روشی که استفاده می‌کنید (آنلاین یا حضوری) متفاوت باشد. حداکثر مبلغی که می‌توانید از طریق اینترنت بانک یا موبایل بانک با استفاده از سامانه ساتنا […]
ادامه
صندوق املاک و مستغلات

صندوق املاک و مستغلات ؛ سرمایه‌گذاری بدون دردسر در ملک

صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات Real Estate Investment Trust (REIT)، ابزار مالی است که مالک، اداره یا تامین‌کننده املاک درآمدزا است. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات که بر اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طراحی شده‌اند، سرمایه سرمایه‌گذاران متعددی را جمع‌آوری می‌کنند.
ادامه
بازده سرمایه گذاری

بازده سرمایه گذاری چیست؟ + فرمول محاسبه نرخ بازده

در این مقاله بازده سرمایه گذاری یا نرخ بازدهی سرمایه را توضیح داده سپس نحوه محاسبه بازده سرمایه گذاری در مسکن و سهام را بررسی کرده و در آخر ارتباط بین ریسک و بازده سرمایه گذاری را خواهیم گفت.
ادامه
کروکی تصادف

کروکی تصادف؛ نحوه دریافت کروکی تصادف و اعتراض به آن

تصادف‌های رانندگی برای همه ما پر از تنش و استرس هستند. با این حال، آگاهی از قوانین و تصمیم‌گیری فوری و صحیح می‌تواند از بروز مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کند. یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از وقوع چنین حوادثی، تهیه کروکی تصادف است.  اگرچه اسم کروکی تصادف برای همه ما آشناست؛ اما کروکی تنها یک نقشه ساده از صحنه تصادف نیست؛ بلکه یک سند رسمی است که می‌تواند سرنوشت ادعای خسارت را رقم بزند. درک اهمیت کروکی و رعایت نکات ضروری پس از تصادف، به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو ممکن از حقوق خود دفاع کرده و حتی بتوانید خسارت خود را از بیمه دریافت کنید. همچنین، آگاهی از مراحل استعلام و اعتراض به کروکی و… از جمله مواردی است که هر راننده‌ای باید در نظر داشته باشد.   به همین دلیل، در این مقاله از کاریزما لرنینگ، با جزئیات مهمی از نحوه دریافت کروکی تصادف، انواع کروکی تصادفات و نکات کلیدی آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا از جزئیات این موضوع آگاهی کامل پیدا کنید. کروکی تصادف چیست؟ یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بعد از تصادف رانندگی انجام شود، آگاهی از نوع حادثه و در صورت لزوم تهیه کروکی توسط پلیس است. کروکی در واقع یک طرح دقیق از صحنه‌ی تصادف است که تمام جزئیات مهم مثل زمان، مکان، چگونگی وقوع حادثه و درصد تقصیر طرفین حادثه را به تصویر می‌کشد. این تصویر به عنوان یک سند رسمی برای مشخص کردن مقصر حادثه و تعیین میزان خسارت استفاده می‌شود. لذا کروکی تصادف یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث از مقصر حادثه است. نکات مهم بعد از تصاد‌ف برای تهیه کر‌و‌کی  برای اینکه کروکی تصادف به بهترین شکل ممکن تهیه شود، در تصادفات شدید یا تصادفاتی که منجر به آسیب دیدن افراد می‌شود، بسیار مهم است که جای خودروها را تغییر ندهید تا پلیس بتواند با دقت بیشتری از صحنه‌ی حادثه عکس‌برداری کرده و کروکی دقیقی تهیه کند. اما اگر ناچار به تغییر صحنه تصادف شدید، لازم است که است که از محل حادثه عکس و فیلم بگیرید تا افسر بتواند کروکی بهتری ترسیم کند. چه اطلاعاتی در کر‌وکی تصادف ثبت می‌شود؟ در یک کروکی تصادف اطلاعاتی مانند تاریخ و زمان وقوع حادثه، محل دقیق حادثه، وضعیت جاده، مشخصات خودروهای درگیر، جهت حرکت خودروها، ، تعیین نقاط آسیب دیده خودروها، وجود یا عدم وجود مصدوم و یک نقشه شماتیک از محل حادثه که نشان‌دهنده‌ی وضعیت خودروها، جهت حرکت آن‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی است، ثبت می‌شود.  آشنایی با انواع کروکی تصادف دو نوع کروکی وجود دارد که بر اساس شرایط تصادف، توسط پلیس ترسیم می‌شود. این دو نوع کروکی‌ شامل موارد زیر است: کر‌وکی سازشی این نوع از کروکی زمانی ترسیم می‌شود که هر سه شرط زیر وجود داشته باشد: دو راننده در مورد نحوه‌ی وقوع حادثه و مقصر اختلاف نظری ندارند. خسارت جانی ایجاد نشده باشد. خسارات وارده تا سقف تعهدات بیمه‌گر باشد. خودروی زیان‌دیده می‌تواند با این کروکی به شرکت بیمه مراجعه و هزینه‌های خسارت ناشی از تصادف را حداکثر تا سقف تعهد مالی بیمه‌نامه، دریافت کند. اگر اطلاعات کاملی از بیمه شخص ثالث ندارید، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید. کرو‌کی عدم سازش (کرو‌کی مرجع قضایی) کروکی غیرسازشی، گزارشی مفصل و دقیق از صحنه تصادف است که در دو صفحه تهیه می‌شود. صفحه اول این گزارش، جزئیات کاملی از محل حادثه، شرایط محیطی، وضعیت خودروهای درگیر، عابران پیاده و مشخصات رانندگان را ارائه می‌دهد. به عبارتی، یک تصویر کامل از آنچه در لحظه وقوع حادثه رخ داده است، در این صفحه ترسیم می‌شود. در صفحه دوم کروکی غیرسازشی، مشخصات کامل افسر راهنمایی و رانندگی که گزارش را تهیه کرده است، به همراه شرح دقیقی از وقایع و دلایل وقوع حادثه و میزان تقصیر طرفین حادثه، ثبت می‌شود. این اطلاعات با جزئیات کامل و به صورت مستند، به عنوان مدرکی معتبر برای حل و فصل اختلافات احتمالی بین طرفین حادثه مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که این نوع کروکی به‌طور خاص برای مراجع قضایی تهیه می‌شود که در آن سازش یا توافقی بین طرفین وجود ندارد. شرکت بیمه پس از بررسی مستندات ارائه‌شده از سوی مراجع قضایی، خسارت را جبران می‌کند. دلایل ترسیم کروکی عدم سازش زمانی که طرفین حادثه در مورد جزئیات حادثه، میزان خسارت یا مسئولیت هر یک از طرفین به توافق نرسند، پلیس یا کارشناس رسمی دادگستری ناچار به تهیه‌ی کروکی غیر سازشی می‌شود. این نوع کروکی، به دلیل جامعیت و جزئیاتی که در آن ذکر می‌شود، می‌تواند به عنوان مدرکی قانونی در دادگاه مورد استفاده قرار گیرد و از بروز اختلافات بیشتر جلوگیری کند. در واقع دلایل نیاز به کروکی عدم سازش شامل موارد زیر است: اختلاف نظر در تعیین مقصر: در صورتی که طرفین در خصوص مقصر حادثه اختلاف داشته باشند. عدم پذیرش نظر افسر: اگر یکی از طرفین یا هر دو نظر افسر را درباره مقصر حادثه نپذیرند. عدم تکمیل مدارک: اگر مدارک لازم مانند گواهینامه، کارت خودرو و برگه معاینه فنی تکمیل نباشد. خسارت بالا: خسارت ایجاد شده از سقف تعهد بیمه‌نامه مقصر بیشتر باشد. افت قیمت خودرو: طرفین تصادف بنا به دلیلی از جمله افت قیمت خودرو تقاضای پیگیری از مراجع قضایی داشته باشد. فرار مقصر حادثه: راننده مقصر از صحنه تصادف فرار کرده باشد. تصادفات جرحی و فوتی: ترسیم کروکی عدم سازش در تصادفاتی که منجر به خسارات جانی شده‌اند، الزامی است. در چه مواردی کروکی لازم است؟ برخی تصادفات جزئی برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه نیازی به کروکی ندارند. اما در بسیاری از موارد، تهیه کروکی چه سازشی و چه غیر سازشی ضروری است. تصادفاتی که نیاز به دریافت کروکی دارند، شامل موارد زیر می‌شوند: برای گرفتن کروکی تصادف چه باید کرد؟ برای دریافت کروکی تصادف، ابتدا باید با شماره ۱۱۰ تماس بگیرید تا پلیس به محل تصادف اعزام شود. پس از حضور پلیس، وی اقدام به ثبت و ترسیم کروکی می‌کند. در صورت عدم حضور پلیس، می‌توانید به دفاتر پلیس راهور مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، کروکی را دریافت کنید. دریافت کروکی تصادف برای بیمه اجباری است؟ به‌طور کلی، پیشنهاد می‌شود دریافت کروکی را در تصادفات جدی بگیرید. به‌ویژه در مواردی که خسارات مالی یا جانی قابل توجهی ایجاد شده باشد. اما در شرایطی که […]
ادامه

خطا!

متن جستجو باید حداقل 3 حرف باشد.

آموزش حتی با چشم بسته!

قابلیت جدید پخش صوتی مطالب به کمک هوش مصنوعی

از این به بعد هر مقاله‌ای که آیکن داره رو می‌تونی بصورت صوتی هم گوش کنی.